- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Zorgen dat je topspelers niet weg willen en hoeven. Kortom, zorg dat je speelt om de titel en contracteer niet alleen maar 16 jarigen of van die net niet spelers als Podolski en Arteta.
Clichy, Nasri, Fabregas, van Persie en noem ze op...allemaal willen ze weg wegens gebrek aan perspectief.
Qua begroting is Arsenal gewoon de 4e club van Engeland. En als je het geld niet hebt en toch financieel verantwoord beleid wilt voeren dan moet je creatief zijn. Wenger zou Modric, Silva, Ronaldo en Aguero ook wel willen kopen.
Van AZ kun je ook niet verwachten dat ze elk jaar om de prijzen spelen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Die makelaars maken het hoofd helemaal op hol van zo'n jong jochie. Wanneer die ratten niet zouden bestaan, was hij gewoon naar Ajax gekomen. Makelaars denken helaas niet verder dan 1 club. Carrière Assaidi kunnen we bijna een streep onder gaan zetten idd.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1504 stemmen
Vroeger was het nog een stukje overzichtelijker. Dan gingen ze standaard eerst van een subtopper naar een topper voordat ze naar het buitenland gingen. Tegenwoordig is de stap naar het buitenland veel makkelijker, hoewel ik het verschil tussen Heerenveen en Liverpool wel erg groot vind.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Qua begroting is Arsenal gewoon de 4e club van Engeland. En als je het geld niet hebt en toch financieel verantwoord beleid wilt voeren dan moet je creatief zijn. Wenger zou Modric, Silva, Ronaldo en Aguero ook wel willen kopen.
Van AZ kun je ook niet verwachten dat ze elk jaar om de prijzen spelen.
Als je de 4e begroting hebt, betaal je topspelers dan ook topsalarissen en biedt ze sportieve toekomst aan waar ze wat mee kunnen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Die makelaars maken het hoofd helemaal op hol van zo'n jong jochie. Wanneer die ratten niet zouden bestaan, was hij gewoon naar Ajax gekomen. Makelaars denken helaas niet verder dan 1 club. Carrière Assaidi kunnen we bijna een streep onder gaan zetten idd.
Ik denk dat Assaidi anders behoorlijk tevreden is met deze makelaar.
Enfin, gelukkig is Assaidi ons bespaard gebleven.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nu is hij blij, over een jaar wanneer hij op de bank verdwijnt niet meer. Bij Ajax had hij standaard in de basis gestaan, maar goed hij bekijkt het maar. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Als je de 4e begroting hebt, betaal je topspelers dan ook topsalarissen en biedt ze sportieve toekomst aan waar ze wat mee kunnen.
In de echte wereld ligt dat allemaal wat gecompliceerder dan op Football Manager.
The Daily Mail schreef dit jaar dat Van Persie 160.000 pond per week kon gaan verdienen bij Arsenal, exclusief 5.000.000 euro tekengeld. Dat is een topsalaris.
Verder is het heel makkelijk om topspelers te kopen als je een Barcelona, Real of City beleid voert. Maar niet voor iedereen zijn die mogelijkheden weggelegd. Ik dacht dat jij zo van het financial fair play was?
Manchester United boekt recordverlies - HLN.be
Manchester City draait recordverlies - Goal.com
Arsenal boekt recordwinst over tweede helft 2011... - voetbalinfo.nl
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik speel geen Football Manager.
En Wenger zou ook eens 10 talentjes van 16 jaar kunnen vergeten en dat geld in de al aanwezige topspelers stoppen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Hmz in het artikel van City staat dat Manchester United het goed heeft gedaan en 15 miljoen winst heeft gemaakt. Het artikel dat United zoveel verlies heeft gemaakt is van 2011.
Stephan
-
- 7910 berichten
- 1391 stemmen
Ik heb het over het tribune volk, spelers op het veld zijn idd slapjanussen. Heb je niks aan in de strijd.
Daar had ik het ook over. Club-gedrag. De haat en nijd tussen diverse teams. Het elkaar opwachten na de wedstrijd. Het verbranden van shirts. Het 'claimen' van spelers.
Dat soort infantiliteit.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ach beter dat ze een shirt in de fik steken dan het huis van van Persie. Tuurlijk is het kinderachtig, maar ze moeten toch ergens hun frustraties kwijt en dan is dit gelukkig kinderspel.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Daar had ik het ook over. Club-gedrag. De haat en nijd tussen diverse teams. Het elkaar opwachten na de wedstrijd. Het verbranden van shirts. Het 'claimen' van spelers.
Dat soort infantiliteit.
Dat bedoel ik. Het goede oude oorlog voeren. Maar dan zonder bommen en granaten.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Hmz in het artikel van City staat dat Manchester United het goed heeft gedaan en 15 miljoen winst heeft gemaakt. Het artikel dat United zoveel verlies heeft gemaakt is van 2011.
Dat zag ik, maar het is even om aan te tonen hoe moeilijk het is voor een club als Arsenal om daar tegen op te boksen. De mogelijkheden bij de concurrenten zijn gewoon veel groter. Wat HSV is in Duitsland, Roma in Italië, Sevilla in Spanje en AZ in Nederland, is Arsenal in Engeland. Enkel door het mooie spel en de (geringe) prestaties denkt iedereen maar dat Arsenal bovenin moet meedraaien, maar zo vanzelfsprekend is dat niet.
Alle kritiek op Wenger vind ik dan ook volledig onterecht.
Ik speel geen Football Manager.
En Wenger zou ook eens 10 talentjes van 16 jaar kunnen vergeten en dat geld in de al aanwezige topspelers stoppen.
Naar eigen zeggen gingen Fabregas en Van Persie niet om het geld. Bovendien denk jij dat ze voor 20.000 euro extra per week wel gebleven waren?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Nogmaals, je moet zorgen dat je je topspelers sportief wat kan bieden. Hou ze bij elkaar, versterk je eens regelmatig met topspelers ipv 16 jarige Franse spelertjes....dan zie je ze vanzelf blijven. Maar nu betaald Arsenal niet genoeg en kunnen ze er helemaal niks winnen. Geef ze ongelijk dat ze gaan.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dan moet je wel dezelfde hoeveelheid geld hebben als je concurrenten. Het is voor Arsenal op termijn gewoon niet mogelijk om bijvoorbeeld City te verslaan.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Bij Ajax had hij standaard in de basis gestaan
depri83
-
- 6813 berichten
- 1504 stemmen
Bij de Liverpool-fans was Assaidi nog niet heel bekend.
Hands up who first thought Oussama Assaidi was a dictator in the middle east?
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Hier valt mijn bek van open 
Maar ik rekende er al niet echt meer op. Dan maar voor Wildschut gaan, zie ik graag komen.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh.

Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Wildschut moet je niet willen, tenzij ie op te halen is voor hetzelfde bedrag als Boerrigter (nagenoeg dezelfde spelers), maar dat betwijfel ik ten zeerste.
Dat ze eerst maar eens twee fatsoenlijke verdedigers aantrekken. Voorin heb je in principe genoeg opties momenteel (ondanks dat ook in die linie best een kwaliteitsinjectie plaats mag vinden, maar dat vond ik vorig jaar al).
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Precies. Wildschut is kwantiteit, voorin hebben we enkel kwaliteit nodig.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Knappe voorbarige conclusie. Daarnaast, we hebben in principe met Boerrigter een linksbuiten van niveau, maar omdat hij minimaal 1/3e deel zal missen is een talentvolle backup erg meegenomen. En Wildschut kan aan beide kanten spelen, wat meegenomen is.
Dan zou je ook van bv Sulejmani afscheid kunnen nemen en Ebecilio sowieso ver weg van Ajax 1 houden.
schram101
-
- 16721 berichten
- 2341 stemmen
Aangezien jullie er vedraaid goed in zijn spelers voor belachelijk hoge bedragen te verkopen zou ik er niet gek van opkijken als die Sulejmani nog de deur uit gaat voor een Babel-prijs.
Daar zeg je geen nee tegen denk ik? 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Een unicum, maar ben het wel eens met A&L. Al zal er geen afscheid genomen worden van Sulejmani, denk en hoop ik. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Als iemand er 2 miljoen voor wil geven mag hij al wel weg. Zijn tijd bij Ajax zit er wel op. Best een goede, maar wel een enorm wisselvallige speler. Past ook niet echt in de ploeg en is vaak te dik, vrij kwalijk. Ben altijd wel fan van hem geweest, maar soms moet je gewoon accepteren dat een speler een misser is.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Een unicum, maar ben het wel eens met A&L.
Verstand komt met de jaren, vriend 
nakada
-
- 2203 berichten
- 1688 stemmen
Jezus man, kun je nog minder blijk van inleving in het voetbalspelletje geven?
Een laffer aftocht zal er zelden meer plaatsvinden.
Arsenal heeft van Persie gemaakt ? Knap hoor dat ze zo'n talentloze houten klaas zo hebben kunnen vormen. Als dank voor alles heeft hij veel mooie dingen laten zien bij Arsenal, maar dat is door jouw inleving in de 'laffe aftocht' natuurlijk allemaal vergeten. Nogmaals, logisch dat Arsenal fans teleurgesteld zijn, maar je kan ook minder overdreven reageren.
rep_robert
-
- 27539 berichten
- 4135 stemmen
Dat Robin rot van binnen was wisten we allemaal toch al?
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Verstand komt met de jaren, vriend
Je gaat de goede kant op, inderdaad. 
nakada
-
- 2203 berichten
- 1688 stemmen
@rep_robert
Tegenwoordig kun je eigenlijk net zo goed zeggen dat ie net zoals de gemiddelde voetballer handeld
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.