• 16.951 nieuwsartikelen
  • 181.395 films
  • 12.507 series
  • 34.620 seizoenen
  • 653.941 acteurs
  • 200.175 gebruikers
  • 9.447.613 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zorgen dat je topspelers niet weg willen en hoeven. Kortom, zorg dat je speelt om de titel en contracteer niet alleen maar 16 jarigen of van die net niet spelers als Podolski en Arteta.

Clichy, Nasri, Fabregas, van Persie en noem ze op...allemaal willen ze weg wegens gebrek aan perspectief.

Qua begroting is Arsenal gewoon de 4e club van Engeland. En als je het geld niet hebt en toch financieel verantwoord beleid wilt voeren dan moet je creatief zijn. Wenger zou Modric, Silva, Ronaldo en Aguero ook wel willen kopen.

Van AZ kun je ook niet verwachten dat ze elk jaar om de prijzen spelen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Die makelaars maken het hoofd helemaal op hol van zo'n jong jochie. Wanneer die ratten niet zouden bestaan, was hij gewoon naar Ajax gekomen. Makelaars denken helaas niet verder dan 1 club. Carrière Assaidi kunnen we bijna een streep onder gaan zetten idd.

depri83

• 6813 berichten
  • 1504 stemmen

Vroeger was het nog een stukje overzichtelijker. Dan gingen ze standaard eerst van een subtopper naar een topper voordat ze naar het buitenland gingen. Tegenwoordig is de stap naar het buitenland veel makkelijker, hoewel ik het verschil tussen Heerenveen en Liverpool wel erg groot vind.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Qua begroting is Arsenal gewoon de 4e club van Engeland. En als je het geld niet hebt en toch financieel verantwoord beleid wilt voeren dan moet je creatief zijn. Wenger zou Modric, Silva, Ronaldo en Aguero ook wel willen kopen.

Van AZ kun je ook niet verwachten dat ze elk jaar om de prijzen spelen.

Als je de 4e begroting hebt, betaal je topspelers dan ook topsalarissen en biedt ze sportieve toekomst aan waar ze wat mee kunnen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

moviemafketel schreef:

Die makelaars maken het hoofd helemaal op hol van zo'n jong jochie. Wanneer die ratten niet zouden bestaan, was hij gewoon naar Ajax gekomen. Makelaars denken helaas niet verder dan 1 club. Carrière Assaidi kunnen we bijna een streep onder gaan zetten idd.

Ik denk dat Assaidi anders behoorlijk tevreden is met deze makelaar.

Enfin, gelukkig is Assaidi ons bespaard gebleven.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nu is hij blij, over een jaar wanneer hij op de bank verdwijnt niet meer. Bij Ajax had hij standaard in de basis gestaan, maar goed hij bekijkt het maar.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Als je de 4e begroting hebt, betaal je topspelers dan ook topsalarissen en biedt ze sportieve toekomst aan waar ze wat mee kunnen.

In de echte wereld ligt dat allemaal wat gecompliceerder dan op Football Manager.

The Daily Mail schreef dit jaar dat Van Persie 160.000 pond per week kon gaan verdienen bij Arsenal, exclusief 5.000.000 euro tekengeld. Dat is een topsalaris.

Verder is het heel makkelijk om topspelers te kopen als je een Barcelona, Real of City beleid voert. Maar niet voor iedereen zijn die mogelijkheden weggelegd. Ik dacht dat jij zo van het financial fair play was?

Manchester United boekt recordverlies - HLN.be

Manchester City draait recordverlies - Goal.com

Arsenal boekt recordwinst over tweede helft 2011... - voetbalinfo.nl

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik speel geen Football Manager.

En Wenger zou ook eens 10 talentjes van 16 jaar kunnen vergeten en dat geld in de al aanwezige topspelers stoppen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hmz in het artikel van City staat dat Manchester United het goed heeft gedaan en 15 miljoen winst heeft gemaakt. Het artikel dat United zoveel verlies heeft gemaakt is van 2011.

Stephan

• 7910 berichten
  • 1391 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik heb het over het tribune volk, spelers op het veld zijn idd slapjanussen. Heb je niks aan in de strijd.

Daar had ik het ook over. Club-gedrag. De haat en nijd tussen diverse teams. Het elkaar opwachten na de wedstrijd. Het verbranden van shirts. Het 'claimen' van spelers.

Dat soort infantiliteit.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ach beter dat ze een shirt in de fik steken dan het huis van van Persie. Tuurlijk is het kinderachtig, maar ze moeten toch ergens hun frustraties kwijt en dan is dit gelukkig kinderspel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Stephan schreef:

(quote)

Daar had ik het ook over. Club-gedrag. De haat en nijd tussen diverse teams. Het elkaar opwachten na de wedstrijd. Het verbranden van shirts. Het 'claimen' van spelers.

Dat soort infantiliteit.

Dat bedoel ik. Het goede oude oorlog voeren. Maar dan zonder bommen en granaten.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

moviemafketel schreef:

Hmz in het artikel van City staat dat Manchester United het goed heeft gedaan en 15 miljoen winst heeft gemaakt. Het artikel dat United zoveel verlies heeft gemaakt is van 2011.

Dat zag ik, maar het is even om aan te tonen hoe moeilijk het is voor een club als Arsenal om daar tegen op te boksen. De mogelijkheden bij de concurrenten zijn gewoon veel groter. Wat HSV is in Duitsland, Roma in Italië, Sevilla in Spanje en AZ in Nederland, is Arsenal in Engeland. Enkel door het mooie spel en de (geringe) prestaties denkt iedereen maar dat Arsenal bovenin moet meedraaien, maar zo vanzelfsprekend is dat niet.

Alle kritiek op Wenger vind ik dan ook volledig onterecht.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik speel geen Football Manager.

En Wenger zou ook eens 10 talentjes van 16 jaar kunnen vergeten en dat geld in de al aanwezige topspelers stoppen.

Naar eigen zeggen gingen Fabregas en Van Persie niet om het geld. Bovendien denk jij dat ze voor 20.000 euro extra per week wel gebleven waren?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nogmaals, je moet zorgen dat je je topspelers sportief wat kan bieden. Hou ze bij elkaar, versterk je eens regelmatig met topspelers ipv 16 jarige Franse spelertjes....dan zie je ze vanzelf blijven. Maar nu betaald Arsenal niet genoeg en kunnen ze er helemaal niks winnen. Geef ze ongelijk dat ze gaan.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Dan moet je wel dezelfde hoeveelheid geld hebben als je concurrenten. Het is voor Arsenal op termijn gewoon niet mogelijk om bijvoorbeeld City te verslaan.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Bij Ajax had hij standaard in de basis gestaan

Dat weet je natuurlijk niet. Sulejmani was ook fantastisch bij Heerenveen en je kan niet zeggen dat dat zo een succes is geworden bij Ajax.

depri83

• 6813 berichten
  • 1504 stemmen

Bij de Liverpool-fans was Assaidi nog niet heel bekend.

Attack of the Kop ‏@AttackoftheKop

Hands up who first thought Oussama Assaidi was a dictator in the middle east?

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Hier valt mijn bek van open

Maar ik rekende er al niet echt meer op. Dan maar voor Wildschut gaan, zie ik graag komen.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Wildschut moet je niet willen, tenzij ie op te halen is voor hetzelfde bedrag als Boerrigter (nagenoeg dezelfde spelers), maar dat betwijfel ik ten zeerste.

Dat ze eerst maar eens twee fatsoenlijke verdedigers aantrekken. Voorin heb je in principe genoeg opties momenteel (ondanks dat ook in die linie best een kwaliteitsinjectie plaats mag vinden, maar dat vond ik vorig jaar al).

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Precies. Wildschut is kwantiteit, voorin hebben we enkel kwaliteit nodig.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Knappe voorbarige conclusie. Daarnaast, we hebben in principe met Boerrigter een linksbuiten van niveau, maar omdat hij minimaal 1/3e deel zal missen is een talentvolle backup erg meegenomen. En Wildschut kan aan beide kanten spelen, wat meegenomen is.

Dan zou je ook van bv Sulejmani afscheid kunnen nemen en Ebecilio sowieso ver weg van Ajax 1 houden.

schram101

• 16721 berichten
  • 2341 stemmen

Aangezien jullie er vedraaid goed in zijn spelers voor belachelijk hoge bedragen te verkopen zou ik er niet gek van opkijken als die Sulejmani nog de deur uit gaat voor een Babel-prijs.

Daar zeg je geen nee tegen denk ik?

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Een unicum, maar ben het wel eens met A&L. Al zal er geen afscheid genomen worden van Sulejmani, denk en hoop ik.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Als iemand er 2 miljoen voor wil geven mag hij al wel weg. Zijn tijd bij Ajax zit er wel op. Best een goede, maar wel een enorm wisselvallige speler. Past ook niet echt in de ploeg en is vaak te dik, vrij kwalijk. Ben altijd wel fan van hem geweest, maar soms moet je gewoon accepteren dat een speler een misser is.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Een unicum, maar ben het wel eens met A&L.

Verstand komt met de jaren, vriend

nakada

• 2203 berichten
  • 1688 stemmen

Respekked schreef:

Jezus man, kun je nog minder blijk van inleving in het voetbalspelletje geven?

Daar is niks mis mee. Maar overdrijven is ook een vak. Ik bedoel maar :
Hij had er voor kunnen kiezen om een legende te worden bij de Gunners, maar als dank voor alles boort hij een zwaard diep in de rug van de club die hem heeft gemaakt.

Een laffer aftocht zal er zelden meer plaatsvinden.

Hij wil geen legende worden bij de Gunners, maar wint liever wat prijzen. Nou dat is een gekke gedachte voor een sportman. Arsenal heeft van Persie gemaakt ? Knap hoor dat ze zo'n talentloze houten klaas zo hebben kunnen vormen.

Als dank voor alles heeft hij veel mooie dingen laten zien bij Arsenal, maar dat is door jouw inleving in de 'laffe aftocht' natuurlijk allemaal vergeten. Nogmaals, logisch dat Arsenal fans teleurgesteld zijn, maar je kan ook minder overdreven reageren.

rep_robert

• 27539 berichten
  • 4135 stemmen

Dat Robin rot van binnen was wisten we allemaal toch al?

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Verstand komt met de jaren, vriend

Je gaat de goede kant op, inderdaad.

nakada

• 2203 berichten
  • 1688 stemmen

@rep_robert

Tegenwoordig kun je eigenlijk net zo goed zeggen dat ie net zoals de gemiddelde voetballer handeld

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.