- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Haha...krijg je die ene zeldzame kans, kop je hem zo in
Ik heb er minstens drie geteld van dezelfde categorie of hoger.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als de Eredivisie de MM League is, hoe wil je de Oekrainse dan wel niet noemen. Die competitie en clubs zijn nog altijd inferieur aan de Nederlands.
Zijn van hetzelfde niveau, al heeft Oekraïne denk ik meer toekomst.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Petje af voor Feyenoord hoor, dat moet gezegd worden Reinbo. Als ze dit niveau iedere week hadden dadelijk (wat niet gaat gebeuren) waren ze titelkandidaat.
Denk wel dat ze dit niveau vaak zullen halen. Was vorig seizoen ook al het geval. Zó geweldig was het ook weer niet vanavond.
Het probleem is scorend vermogen. Denk dat veel Feyenoord wedstrijden in 0-0 zullen resulteren, of in ieder geval heel veel wedstrijden met weinig doelpunten. Achterin staat het goed. Straks Mathijsen er nog bij en heb je:
Janmaat - de Vrij - Mathijsen - Martins Indi.
Zullen weinig tegendoelpunten worden, maar ja, wie ramt ze erin??? Met Guidetti of een andere verdienstelijke spits had Feyenoord het transfergeld er al zowat uit gehaald met een ronde verder.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Man o man zit dat grijze muisje Bertje Nulpunter na de Tour nu ook al bij de Spelen 
Gaat-ie tegen Epke zeggen dat-ie veel te veel risico heeft genomen zeker...
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zijn van hetzelfde niveau
Geen complete afgang, dat valt mee. De CL is een grote stap te ver, zo blijkt maar weer.
Waarom zou je in eerste instantie uitgaan van een complete afgang, als ze van hetzelfde niveau zijn. Zulke teksten zijn meer geschikt na een Feyenoord - Man City.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Man o man zit dat grijze muisje Bertje Nulpunter na de Tour nu ook al bij de Spelen 
Gaat-ie tegen Epke zeggen dat-ie veel te veel risico heeft genomen zeker...
Na zo'n anderhalf week olympische spelen, begin ik steeds meer een hekel aan voetbal te krijgen. Zo'n Zonderland of Van Rijsselberghe hebben pas écht een winnaarsmentaliteit. Het gros van de voetballers leeft niet voor z'n sport zoals die jongens dat doen.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Otherfool doelt op de Oekraïnse competitie. Dynamo is in die competitie natuurlijk één van de - zoniet dé, grootste club(s).
Maar goed, voorlopig is de MM-league natuurlijk een stuk beter dan de Oekraïnse.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Otherfool doelt op de Oekraïnse competitie. Dynamo is in die competitie natuurlijk één van de - zoniet dé, grootste club(s).
Maar goed, voorlopig is de MM-league natuurlijk een stuk beter dan de Oekraïnse.
Shaktar Donesk is Kiev alleen voorbij gestreefd in de Oekraine als sterkste club.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ook dat, Kiev verhoudt zich anders tot de Oekraïense competitie dan Feyenoord tot de MML. Daarnaast is dit nog niet eens de laatste voorronde. De kans dat Feyenoord de CL ging halen was gewoon 5% ofzo. Het spijt me hartelijk, maar de MM clubs komen bijna nooit door de voorrondes.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Na zo'n anderhalf week olympische spelen, begin ik steeds meer een hekel aan voetbal te krijgen. Zo'n Zonderland of Van Rijsselberghe hebben pas écht een winnaarsmentaliteit. Het gros van de voetballers leeft niet voor z'n sport zoals die jongens dat doen.
Om over gebrek aan zelfkritiek nog te zwijgen. Het complete afgaan van Nederland lag volgens Bertje Nulpunter toch echt aan een niet gegeven strafschop (in blessuretijd) tegen Denemarken 
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Shaktar Donesk is Kiev alleen voorbij gestreefd in de Oekraine als sterkste club.
Dynamo blijft één van de grootste clubs en heeft momenteel enorm veel miljoenen te besteden (net als Shaktar natuurlijk). Zal me niet verbazen als Dynamo kampioen wordt dit jaar, ook al vond ik ze beide wedstrijden tegen Feyenoord erg matig.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Overigens, welke debiel heeft verzonnen dat de nummer 2 na de CL voorronde nog een Europa League voorronde moet spelen om zich te verzekeren van Europees voetbal, terwijl de nummer 3 (!!), PSV, zich daar al voor geplaatst heeft.
Over krom gesproken. Ongelooflijk.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Kiev is momenteel de 1 na grootste club daar, maar het grote geld en de topspelers zitten bij Shaktar. Die speelden de laatste paar jaar ook regelmatig na de winter nog in de CL.
Kiev stelde me echt enorm teleur. Heel matig gespeeld vanavond en vorige week ook slechts een half uur echt goed.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Terug uit Londen dus nog geen tijd gehad voor het volgende:
Cazorla Gunner!!! 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Om over gebrek aan zelfkritiek nog te zwijgen. Het complete afgaan van Nederland lag volgens Bertje Nulpunter toch echt aan een niet gegeven strafschop (in blessuretijd) tegen Denemarken
En niet te vergeten hoe belangrijk Technische hulpmiddelen zijn en meer logische regels. Zo'n beetje in elke topsport aanwezig, maar bij voetbal durven ze er niet aan. Je bent b.v. in een keer van tijdrekkerij af wanneer je de klok gewoon stil zet(en de pure speeltijd per helft b.v. ook naar 35 minuten bij schroeft)
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Daar zit wat in, want dan had je hem geen Bertje Nulpunter kunnen noemen. Behalve als Klaas hem had genomen natuurlijk. 
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Eens, maar dan niet zozeer aan voetbal maar wel aan bepaalde verwende arrogante voetballertjes. De OS2012 is een verademing vergeleken met het EK, en daarmee doel ik niet op de prestaties maar het gebrek aan passie en een surplus aan onverschilligheid waarmee verwende voetbalmiljonairs rondliepen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Zoals ik de laatste twee jaar al vond, man zit erbij als een natte scheet.. trainer van niks. Kan die kop ook niet meer luchten, maar daarin is ie gewaagd aan Smeets, dus snel weer doorgezapt.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
En niet te vergeten hoe belangrijk Technische hulpmiddelen zijn en meer logische regels. Zo'n beetje in elke topsport aanwezig, maar bij voetbal durven ze er niet aan. Je bent b.v. in een keer van tijdrekkerij af wanneer je de klok gewoon stil zet(en de pure speeltijd per helft b.v. ook naar 35 minuten bij schroeft)
Precies. Hawkeye op de doellijn en aanvoerders één of twee challenges per wedstrijd geven, ben je ook van het doellijn-fenomeen af.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Eens, maar dan niet zozeer aan voetbal maar wel aan bepaalde verwende arrogante voetballertjes. De OS2012 is een verademing vergeleken met het EK, en daarmee doel ik niet op de prestaties maar het gebrek aan passie en een surplus aan onverschilligheid waarmee verwende voetbalmiljonairs rondliepen.
Amen
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ach, onzin. Kijk eens naar een speler als Vertonghen of van Bommel, zij zitten ook vol met ultieme winnaarsmentaliteit.
Er zullen voetballers met mindere mentaliteit zijn, maar die heb je ook in de andere sporten. Je ziet alleen nu toevallig het belangrijkste sporttoernooi van de wereld. Heb je op een WK voetbal ook vaak mentaliteitsloze (is dat een woord?) spelers gezien die het wel lieten lopen? Zullen er vast incidenteel zijn, zoals er op de Spelen ook wel wat zijn.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Er zijn er nog een paar naar huis gestuurd zelfs (eentje omdat hij te lui was). 
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Ach, onzin. Kijk eens naar een speler als Vertonghen of van Bommel, zij zitten ook vol met ultieme winnaarsmentaliteit.
Er zullen voetballers met mindere mentaliteit zijn, maar die heb je ook in de andere sporten. Je ziet alleen nu toevallig het belangrijkste sporttoernooi van de wereld. Heb je op een WK voetbal ook vaak mentaliteitsloze (is dat een woord?) spelers gezien die het wel lieten lopen? Zullen er vast incidenteel zijn, zoals er op de Spelen ook wel wat zijn.
Okee. Vergelijk het dan met de Nederlandse hockeyploeg en het Nederlands voetbalelftal. Ik weet zeker dat het bij de laatste zwaar ontbeert aan échte winnaarsmentaliteit.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Winnaarsmentaliteit is heel wat anders dan leven voor je sport.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Okee. Vergelijk het dan met de Nederlandse hockeyploeg en het Nederlands voetbalelftal. Ik weet zeker dat het bij de laatste zwaar ontbeert aan échte winnaarsmentaliteit.
Ahja, vandaar dat we in 2010 op basis van goede organisatie en mentaliteit een WK finale speelden.
Ga je nu serieus alles baseren op 1 mislukt voetbaltoernooi versus een Olympisch Toernooi op de dag van 2 gouden plakken?
Kortzichtig.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Winnaarsmentaliteit is heel wat anders dan leven voor je sport.
Beide mis ik in het Nederlands elftal. Een paar spelers hebben het wel, maar de meesten zijn blind geworden voor het geld dat ze krijgen voor hun (magere) prestaties.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Gaat natuurlijk ook om het mietjes gedrag in het voetbal, vooral een gevolg van de veel te soepele regels(tijdrekken wordt niet bestraft). Iets als de blessuretijd is natuurlijk een achterlijke regel dat vroeger is verzonnen. Iets waar elke voetballer zich vuil aan maakt, elke voetballer rekt tijd(dus niet alleen Barca spelers
) Dus ook de Vertonghens en vooral Van Bommels van deze wereld A&L 
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Of misschien heel simpel trots zijn om voor de nationale ploeg uit te mogen komen en je ego uitschakelen. Daarin heeft Oranje op het EK demonstratief gefaald en goodwill bij veel mensen verloren.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Gaat natuurlijk ook om het mietjes gedrag in het voetbal, vooral een gevolg van de veel te soepele regels(tijdrekken wordt niet bestraft). Iets als de blessuretijd is natuurlijk een achterlijke regel dat vroeger is verzonnen.
Ach, bij judo gaat iedereen massaal op de buik liggen zodat iemand een voetje uitsteekt. Zo valt er over elke sport wel wat te zeiken.
Ik hoef ook niet de voetballerij te verdedigen, maar opmerking als van Sjoerdow storen me wel omdat ze op incidentjes zijn gebaseerd.
Kan tientallen spelers en teams opnoemen die puur op mentaliteit wereldprestaties in het voetbal hebben geleverd. Er vallen ook genoeg spelers en teams van niet-voetbal sporten op te noemen die waardeloos en slap presteerden en aangesproken konden worden op de inzet.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Overigens, welke debiel heeft verzonnen dat de nummer 2 na de CL voorronde nog een Europa League voorronde moet spelen om zich te verzekeren van Europees voetbal, terwijl de nummer 3 (!!), PSV, zich daar al voor geplaatst heeft.
Over krom gesproken. Ongelooflijk.
Wanneer is de huldiging voor het behalen van de voorronde van de EL play-offs?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.