• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.217 films
  • 12.398 series
  • 34.341 seizoenen
  • 651.689 acteurs
  • 199.721 gebruikers
  • 9.421.705 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Huh? Wie is dat? Bedoel je Erikson soms?

Moet jij niet ergens zijn?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wat heeft Gabri hier in godsnaam mee te maken?

Aangezien je Gabri een goede Ajax middenvelder vond en De Jong een 'non-voetballer' noemt vond ik dat frappant. Die eerste heeft het woord non-voetballer in Amsterdam een nieuwe dimensie gegeven.

Ik zou graag de Jong inruilen voor Aissati.
Ik niet. Aisatti heeft enkel wat meer flair dan De Jong, maar verder is hij in alles (veel) zwakker. Het zegt ook genoeg dat hij komend seizoen bij Vitesse mag gaan voetballen.

De Jong is een harde werker, heeft als spits een neusje voor de goal maar is technisch beperkt, vertraagt het combinatiespel en is sowieso veel te matig als middenvelder. Als we Sigthorsson niet hadden, had hij van mij in de basis gemogen als spits.
De Jong zou een hogere handelingssnelheid mogen hebben, maar technisch beperkt zou ik hem niet willen noemen. Neem even als voorbeeld zijn balaanname, voor Eredivisie begrippen is die bijzonder goed.

Ik kan me best voorstellen dat er over een paar jaar geen plaats is voor De Jong, maar op dit moment zijn er eerst nog 20 andere voetballers waarop je zou moeten doorselecteren.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Als we dan toch iemand in de huidige selectie een non-voetballer moeten noemen, kom ik eerder uit bij een Enoh dan bij de Jong eerlijk gezegd.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Enoh is in zijn positie nog enigsinds handig. De Jong is een aanvallende middenvelder, moet creatieve dingen doen, moet snel handelen en moet zich gedragen als een aanvallende middenvelder. Het komt er weinig uit. Alleen zijn scorend vermogen is prima, dat wel.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

in zijn positie nog enigsinds handig.

Heb dan toch liever dat mensen 'Erikson' schrijven...

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Quido schreef:

Nee, de supporters die vorig jaar al direct pleitten

Nu weet ik nog niet wie dat zijn. Hoeft ook niet. Wel frappant dat je een groep gebruikt om een punt te maken. Hou het lekker bij jezelf.

Denswil zou nu al altijd de voorkeur moeten krijgen boven Blind, die al talloze keren heeft aangetoond op die positie niet uit de voeten te kunnen. De Boer heeft echter moeite dat te zien.

Ik denk eerder dat Blind moeite heeft om de dingen te zien die Frank de Boer destijds wel zag. Los daarvan, voor zover ik weet heeft de Boer altijd gemikt op een aankoop. Zelfs ver voor de verkoop van Vertonghen heeft hij daarover iets gezegd, ook met het oog op aanstormend talent als Denswil. Niet vreemd dat hij in deze fase niet het risico wil nemen om Denswil te laten verzuipen, terwijl hij Blind voor het oog van het TH kop onder liet gaan. Stiekem zal hij er niet eens al te rouwig om zijn.

Afgaande op Franks woorden en keuzes zal Janssen altijd spelen. Hij wil hem immers niet kwijt

Lijkt me ook al niet zo vreemd als als je aan een andere tafel over de speler onderhandelt. Als Janssen een onbetwiste basisspeler zou zijn, was er een heel ander spel gespeeld.

Ze kloten al twee tot drie jaar aan, maar worden nog steeds beloond met een plaats in de selectie, vaak zelfs in de basis. Ajax moet sneller afscheid nemen van dit soort spelers

Je moet er uiteindelijk nog elf in het veld hebben staan, hè. Dat die wisselspelers minuten hebben gemaakt was doorgaans niet uit luxe en nu er her en der wat bij- en doorkomt, zakken ze stilaan in de pikorde. Normale gang van zaken, zoals onder normale omstandigheden bepaalde spelers niet of nauwelijks meer aan bod komen.

Dan moet je als Ajax zijnde de keuze maken door te selecteren (verkoop, danwel verhuur).

Alsof bepaalde spelers zich zo gemakkelijk laten verhuren of zelfs verkopen.. Verder gebeurt dat doorselecteren gewoon. Je noemt drie buitenspelers, in de huidige A-selectie zitten twee aangekochte buitenspelers en eentje uit de eigen jeugd. Ik zie het ook graag sneller gebeuren, maar je moet wel reeël blijven. Ajax heeft deze zomer nog moeten gebruiken om van afschuwelijke contracten als die van Aissati, El Hamdaoui en Cvitanich af te komen.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3622 stemmen

Net terug van de supercup tussen Jong Fc Twente - Jong Ajax. Uitslag 2-0

Twente speelde heel aardig. Castaignos moet duidelijk nog erg wennen, maar verder stond het redelijk. Bengtson, Roseler, Promes speelden erg goed, maar uitblinker was absoluut Guiterez. Echt fantastische dingen van gezien.

Bij Ajax moeten er zich een paar heel erg diep schamen. Eriksen en Boerigter kan ik nog wel inkomen dat ze het niet meteen konden laten zien, maar v/d Wiel en Sulejmani waren lachwekkend slecht.

Ik heb ooit op voetbal gezeten en toen leerden we al bij de F-jes dat je een bal nooit dwars door het midden moet uitverdedigen. En wat doet de rechtsback van notabene het NL elftal. Juist

En die Sulejmani is echt de duurste gehaktbal uit de geschiedenis. Die gast was volgens mij wel 10 kilo te zwaar. Niet normaal.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Rapinoe wat een heldin! scoort de schitterende 2-2 voor USA tegen Canada in de halve finale voetbal nadat ze USA al eerder terug in de wedstrijd bracht door de 1-1 uit een corner te scoren.

Edit: Sinclair met 3-2 voor Canada. Wat een wedstrijd..

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Wambach met 3-3. Geweldige wedstrijd...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Vascago schreef:

Net terug van de supercup tussen Jong Fc Twente - Jong Ajax. Uitslag 2-0

Twente speelde heel aardig. Castaignos moet duidelijk nog erg wennen, maar verder stond het redelijk. Bengtson, Roseler, Promes speelden erg goed, maar uitblinker was absoluut Guiterez. Echt fantastische dingen van gezien.

Bij Ajax moeten er zich een paar heel erg diep schamen. Eriksen en Boerigter kan ik nog wel inkomen dat ze het niet meteen konden laten zien, maar v/d Wiel en Sulejmani waren lachwekkend slecht.

Ik heb ooit op voetbal gezeten en toen leerden we al bij de F-jes dat je een bal nooit dwars door het midden moet uitverdedigen. En wat doet de rechtsback van notabene het NL elftal. Juist

En die Sulejmani is echt de duurste gehaktbal uit de geschiedenis. Die gast was volgens mij wel 10 kilo te zwaar. Niet normaal.

Dit waren de 1e minuten van Sulejmani deze voorbereiding geloof ik. Nogal logisch dat je dan niks laat zien tegen een ingespeelde ploeg in een wedstrijd om het echie.

Dat ie te zwaar was vind ik wel kwalijk om te horen. Denk ook niet dat Ajax zijn contract nog gaat verlengen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Toch knap dat Jong Twente van Ajax A heeft gewonnen.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Prachtig topic soms

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

Toch knap dat Jong Twente van Ajax A heeft gewonnen.

otherfool schreef:

otherfool schreef:

otherfool schreef:

otherfool schreef:

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Komop menschen!!

tot nu toe in de MM-league:

Pruim

stinissen

Phoenix

Don Dijk

Kos

ik verwacht nog veel meer voetballiefhebbers!!

Coach van het Jaar - dvhn.nl

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Hey Don Dijk.. als die nou eens terugkomt hier

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Denk niet dat het ooit gaat gebeuren.

Mathijsen overigens zo goed als zeker naar Feyenoord.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Quido schreef:

Ze kloten al twee tot drie jaar aan, maar worden nog steeds beloond met een plaats in de selectie, vaak zelfs in de basis. Ajax moet sneller afscheid nemen van dit soort spelers, al is het door middel van een verhuur. Ebecilio, Ozbiliz, Blind, Lukoki, Klaassen en vast nog een aantal zijn er nog niet, en bij het gros twijfel ik ook sterk of ze er ooit gaan komen. Dan moet je als Ajax zijnde de keuze maken door te selecteren (verkoop, danwel verhuur). Er wordt te lang aangekloot met middelmaat, die keer op keer laten zien het niveau niet te hebben.

Hoeso Klaassen? Die jongen is 19 jaar en heeft nog niet eens een hele wedstrijd gespeeld, geef hem eens een kans zou ik zeggen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Mathijsen overigens zo goed als zeker naar Feyenoord.

Hele goed zaak voor onze Rotterdamse vrienden. Had hem graag naar Amsterdam zien komen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

FCUpdate: AZ-coach Verbeek bekritiseert 'zilveren' springruiters

Haha, hij heeft ook overal verstand van, hè. Wat een held.

Voetbalzone: Mea culpa Verbeek: 'Ik moet toegeven dat klootzak niet zo netjes was'

Materny schreef:

(quote)

Moet jij niet ergens zijn?

Was inderdaad een kopje koffie bij je moeder aan het drinken.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Was inderdaad een kopje koffie bij je moeder aan het drinken.

Ze zei inderdaad al dat ze een nieuwe familie zag staan bij de koffietafel van het leger des heils.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Blom fluit Ajax-AZ.

Dat wordt dus al een moeilijk verhaal voor ons

Zal wel een onterechte penalty naar Ajax gaan....

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

%%%%%% schreef:

Blom fluit Ajax-AZ.

Dat wordt dus al een moeilijk verhaal voor ons

Zal wel een onterechte penalty naar Ajax gaan....

Er zal ongetwijfeld wel een polletje te hoog liggen. Genoeg reden voor Verbeek om de situatie onveilig te verklaren en naar binnen te vluchten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Daarom, Gekke Gert-Jan. zal wel weer melodramatisch zijn zwaar aangeslagen ploeg van het veld halen en huilen om zoveel onrecht. Arme Gert-Jan.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Tip: Zet zondag in op een rode kaart en/of penalty gefloten tegen AZ en je zal veel centjes verdienen.

Materny schreef:

(quote)

Ze zei inderdaad al dat ze een nieuwe familie zag staan bij de koffietafel van het leger des heils.

Vervolgens wist ze niet hoe snel ze onder bovengenoemde tafel moest duiken. Ze lust er wel pap van!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Juist niet, want het is vrij voorspelbaar dat dat gemene Ajax met een man meer en een onterechte penalty zal winnen.

Dat AZ gejank horen we geloof ik al wel 10 jaar vlak voor Ajax-AZ. Elke keer een nieuwe reden waarom ze niet winnen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Geef hem eens ongelijk.

Als er zo een gek op het veld kan komen kunnen er nog meer gekken het veld op rennen en karate-trappen uit delen.

Als onze keeper hem niet op tijd zag lag hij nu nog in het ziekenhuis.

Een voetbal-club moet de spelers en supporters veiligheid kunnen garanderen als dat niet het geval is......

Vorig jaar ook zo een lekkere : een tackel buiten het strafschop gebied wordt er binnen gegeven

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Juist niet, want het is vrij voorspelbaar dat dat gemene Ajax met een man meer en een onterechte penalty zal winnen.

Dat AZ gejank horen we geloof ik al wel 10 jaar vlak voor Ajax-AZ. Elke keer een nieuwe reden waarom ze niet winnen.

Sla de geschiedenisboeken er maar eens op na. Elke editie discutabele rode kaarten, penalties of andere ongein.

Misschien dat het deze keer eens wel een eerlijke wedstrijd wordt aangezien het pas de openingswedstrijd is van het seizoen en de scheidsrechters nog geen instructies hebben meegekregen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Sla de geschiedenisboeken er maar eens op na. Elke editie discutabele rode kaarten, penalties of andere ongein.

Misschien dat het deze keer eens wel een eerlijke wedstrijd wordt aangezien het pas de openingswedstrijd is van het seizoen en de scheidsrechters nog geen instructies hebben meegekregen.

Valt wel weer mee.

En andersom dan? Kan me nog een forse charge op Emanuelson in Alkmaar herinneren waar AZ geel voor mocht krijgen, maar ze kregen niks, speelden door en uit die aanval scoorde AZ. Hoor je mij daar jaarlijks over klagen?

Ajax wint bijna nooit bij AZ en andersom idem.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Die goal van AZ waar Stekelenburg getorpedeerd werd door een AZ speler(Stekelenburg draaide 360 graden door die torpedo), waarna volgens mij Arveladze scoorde. Ook zo'n belachelijk moment. Er valt altijd wel iets te zeggen. Volgens mij bedoel je deze A&L

Ook leuk:

(afbeelding)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.