- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Blgh, Barça in de finale? Al te vaak gewonnen de laatste tijd. Van mij mag München hem winnen. Omdat dat een club is zonder schulden en een fantastisch beleid. Dortmund heb ik een zwak voor, maar die zie ik niet de finale halen. Maar dat valt pas na de loting allemaal te zeggen hoe de kwart- en halve finale's straks gaan worden. Barça-Real kan maar zo in de kwartfinale, net als Bayern-Dortmund.
Natuurlijk hoop ik op Real. Gewoon dat jij en A&L eens lekker kunnen discussiëren met Otherfool. Geniet daar wel van.
Barca in de finale, maar dan wel verliezend!
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ik ga voor Juventus ..!! Al ben ik bang dat ze het niet gaan redden.
Word er weer opnieuw geloot of zijn de kwartfinales al bekend?
Loting voor de kwartfinales moet nog plaatsvinden!
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
[ Van mij mag München hem winnen. Omdat dat een club is zonder schulden en een fantastisch beleid
Eens, plus dat ze al twee finales verloren hebben de laatste jaren.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Moeten ze eerst eens beginnen om consequent te gaan fluiten. Waarom kreeg Alderweireld bijvoorbeeld geen geel bij die penalty?
Hij kreeg geen geel en dat is niet eerlijk.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Natuurlijk hoop ik op Real. Gewoon dat jij en A&L eens lekker kunnen discussiëren met Otherfool. Geniet daar wel van.
Als Real niet de titel pakt krijg ik van herr Otherfool een leuk dvd´tje op de mat. Daarom ben ik ook content met het feit dat Real dit jaar niet dichter bij London komt dan de stad Manchester
. Hoe leuk jij het ook vindt MJK (
), maar des te eerder El Flapdrol en de oprichter van de Duitse Mourinho-fanbase a.k.a. Otherfool gevloerd worden in de CL hoe beter.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
De scheidsrechters kunnen hier pas consequent gaan fluiten als veel spelers zich eens niet als kleine kinderen blijven gedragen, maar volwassen worden. Dus geen duikelingen meer, geen overdreven gerollebol en geschreeuw bij geen tot nauwelijks contact, geen hysterische armgebaren en geschreeuw bij elke beslissing van de scheids en ga zo nog maar even door. In plaats van naar de scheidsrechters te wijzen, moeten de clubs, trainers en vooral spelers eens naar zichzelf kijken.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wat Quido zegt. Maar bovenstaande is intussen al geintegreerd in de hedendaagse voetballer, dat krijg je er in geen duizend jaar meer uit. Heb zelfs een keer bij een lokale voetbalclub jeugdspelers en dus hun trainers zien oefenen op schwalbes
Nu werd het met de nodige humor enz. gedaan als afronding van de training, (dus niet een serieus trainingaspect) maar het feit dat men er uberhaupt al mee bezig is....
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Ik ga voor Juventus ..!! Al ben ik bang dat ze het niet gaan redden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niet zo bang voor Barca. Die hebben de beste voetballer ter wereld. En Messi hebben ze ook nog.
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Met een wat geluk hier en daar is niks onmogelijk, laten we het hopen. Ik krijg een kratje pils als Juve de finale bereikt, als ze het niet het redden dan moet ik een krat pils schenken.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Suarez ziet transfer naar CSKA alsnog mislukken - FCUpdate.nl
Begint ook een aardige soap te worden dit.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
De scheidsrechters kunnen hier pas consequent gaan fluiten als veel spelers zich eens niet als kleine kinderen blijven gedragen, maar volwassen worden. Dus geen duikelingen meer, geen overdreven gerollebol en geschreeuw bij geen tot nauwelijks contact, geen hysterische armgebaren en geschreeuw bij elke beslissing van de scheids en ga zo nog maar even door. In plaats van naar de scheidsrechters te wijzen, moeten de clubs, trainers en vooral spelers eens naar zichzelf kijken.
Hoewel ik je pleidooi steun gaat het daar natuurlijk helemaal niet om.
Niemand heeft kritiek op de scheidsrechters omdat ze een keer een duikeling over het hoofd zien en of zelfs een verkeerde inschatting maken van een overtreding maar wat de laatste tijd gewoon niet consequent gebeurd is het afstraffen van het klagen bij de scheidsrechter (iedereen of niemand bestraffen) en de neiging tot zaalvoetbalfluiten (niet zo snel naar de kaart grijpen).
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
@Twente-fans (zitten die hier wel eigenlijk?):
Hoe bestaat het dat ze in Twente vergeten zijn waar ze vandaan komen? - AD.nl
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3798 stemmen
Op kaartenranglijst van 32 naar 3
Waar de Eindhovenaren voor de winterstop nog een heel fatsoenlijk kaartengemiddelde hadden, was het hek volledig van de dam toen de scheidsrechters de instructie kregen sneller kaarten te trekken. In de ranglijst van gemiddeld aantal gele kaarten per wedstrijd, ging PSV na de winterstop als een komeet omhoog van plek 32 naar plaats 3, op een ranglijst van 35 voetbalclubs.
Kortom: in de winterstop is er iets gebeurd in Eindhoven waardoor PSV van één van de sportiefste clubs opeens transformeerde in één van de minst sportieve clubs in Nederland. Waar dat aan ligt, is voer voor discussie, maar vast staat dat ze op de Herdgang de oorzaak zoeken bij de arbitrage.
Voor de winterstop was het gemiddeld elke 81 minuten een gele kaart voor de Eindhovenaren, in 2013 is dat opeens elke 40 minuten geworden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Ach, Bommel zal de volgende pot wel geen geel pakken 
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3798 stemmen
Na de 10 is schijnbaar elke gele kaart een schorsing waard.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
10, 11 of 12 ja. Pfft, dan heb je dus al 3 of 4 duels gemist door schorsingen. Record is toch 12 van Guy Ramos?
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3798 stemmen
Ramos had d'r vorig seizoen inderdaad 12.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Spijker op de kop.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Enkel Bayern? 
Net of Juventus tegen Barca enige kans maakt. En ook Real en Man Utd lijken me een maatje te groot, maar ik kan me daar nog een stunt tegen voorstellen.
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Enkel Bayern? 
Net of Juventus tegen Barca enige kans maakt. En ook Real en Man Utd lijken me een maatje te groot, maar ik kan me daar nog een stunt tegen voorstellen.
Lach maar. Net als toen ik voor het EK stelde dat Italië outsider was voor de titel.
Natuurlijk maakt Juventus kans tegen Barcelona, ik zou niet weten waarom niet. Juventus is juist een ploeg die de juiste tactiek kan toepassen om Barcelona te verslaan. Celtic kon het, Chelsea kon het, Inter kon het. Alsof Barcelona onverslaanbaar is. LOL.
Ik zie Juventus op dit moment iig liever tegen Barcelona spelen dan tegen Bayern. Tegen Engelse clubs doet Juventus het traditioneel goed. Man Utd schat ik sowieso niet hoger in. Real in principe wel maar die zijn toch kwetsbaar. Je moet kijken naar de kracht van je eigen club. Waarom zet Ajax bijv wel vaak een goed resultaat neer tegen Milan maar niet tegen Juventus? En zo zijn er uiteraard wel meer voorbeelden.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Lach maar. Net als toen ik voor het EK stelde dat Italië outsider was voor de titel. Natuurlijk maakt Juventus kans tegen Barcelona, ik zou niet weten waarom niet. Juventus is juist een ploeg die de juiste tactiek kan toepassen om Barcelona te verslaan. Celtic kon het, Chelsea kon het, Inter kon het. Alsof Barcelona onverslaanbaar is. LOL. Ik zie Juventus iig liever tegen Barcelona spelen dan tegen Bayern. Je moet ook kijken naar de kracht van je eigen club. Waarom kan Ajax bijvoorbeeld wel vaak een goed resultaat neerzetten tegen Milan maar niet tegen Juventus? En zo zijn er wel meer voorbeelden.
Italie is altijd outsider. Juventus ook. Maar dat is wat anders als beweren dat alleen Bayern Juventus echt de baas zou kunnen. Het oude Juventus kon ze misschien aan, maar deze niet. Prima ploeg, maar niet zo leep en sluw als het Juventus van 10 jaar terug. Achterin rammelt het vaak zat, dat is oa al iets wat je tegen Barcelona fataal wordt. En Juventus mist ook een topspits.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vooral het huidige Barca is wat makkelijker te ontregelen. Haal Messi uit de wedstrijd (aan Chiellini heb je dan wel een goede) en je komt al een heel eind. Het is niet meer het collectief dat het jaren geleden was.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Lach maar. Net als toen ik voor het EK stelde dat Italië outsider was voor de titel.
Natuurlijk maakt Juventus kans tegen Barcelona, ik zou niet weten waarom niet. Juventus is juist een ploeg die de juiste tactiek kan toepassen om Barcelona te verslaan. Celtic kon het, Chelsea kon het, Inter kon het. Alsof Barcelona onverslaanbaar is. LOL.
Al werd Italië helemaal zoek gespeeld in de finale toen Spanje echt gas gaf. Hun tactiek was wellicht te aanvallend met 6 spelers die vooruit dachten- Pirlo voor vier uitstekende verdedigers werkte prima tegen de andere ploegen maar juist tegen het positiespel van Spanje was niets te doen. Chelsea, inter in 2010 en Madrid zo nu en dan hanteren een veel meer verdedigende tactiek.
Het is wel zo, schakel bij Barcelona Messi uit en je kan winnen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vooral het huidige Barca is wat makkelijker te ontregelen. Haal Messi uit de wedstrijd (aan Chiellini heb je dan wel een goede) en je komt al een heel eind. Het is niet meer het collectief dat het jaren geleden was.
Valt ook nog wel mee. Zo speelt Iniesta bijvoorbeeld misschien wel zijn beste seizoen ooit.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het is wel zo, schakel bij Barcelona Messi uit en je kan winnen.
Nee, dan voorkom je tegengoals. Dan nog een oplossing zoeken om je door hun middenveld heen te voetballen en kansen af te dwingen. Iedereen heeft het altijd over de voorhoede, maar Barca staat achterin ook vrij sterk. En bij Juventus vind ik de voorste linie niet de meest sterke linie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Valt ook nog wel mee. Zo speelt Iniesta bijvoorbeeld misschien wel zijn beste seizoen ooit.
Nee hoor, vedette Messi is zich naar zijn status gaan gedragen. Ook Iniesta en Xavi mogen van meneer niet meer zo veel initiatief nemen. Dit is Iniesta's meest efficiente jaar maar zijn beste kende ie toch 2 jaar geleden. nee ze spelen nu minderi n dienst van elkaar, maar in dienst van Messi en dat maakt het makkelijker te ontregelen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen

Sorry, vond hem toch grappig.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan nog een oplossing zoeken om je door hun middenveld heen te voetballen en kansen af te dwingen. Iedereen heeft het altijd over de voorhoede, maar Barca staat achterin ook vrij sterk.
Zo sterk is de achterhoede niet. Staan in Spanje ook niet eens in de top 3 van de minst gepasseerde verdediging. Krijgen een goal per duel tegen. Doen Real, Atleti en Malaga al beter.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
(afbeelding)

Sorry, vond hem toch grappig.
Geldt ook voor het laatste Europese succes van Ajax en PSV. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.