- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Kijk, dat je de grootste club van het land bespot omdat je zelf een provinciaal bent is tot daar aan toe, maar waarom de grootste voetballers uit onze geschiedenis steeds belachelijk maken? Cruijff of van Basten krijgen overal rond de wereld de hoogste lof van iedereen en niets dan respect.
Ach ja, de Paus krijgt ook van miljarden mensen 'respect'. Ook zo'n idioot.
Het waren 2 goede voetballers, zeker horend bij de beste 10 van Nederland. Daarna hadden ze een sigarenzaakje moeten beginnen, met elke twee weken een mooie plek op de eretribune, verhalend over vroeger toen alles beter was. Twee domme mannen, maakt niet uit verder, wel jammer dat ze nu de ene na de andere club de vernieling in helpen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Haha, nou wat heeft Cruijff na zijn carriere als speler toch Ajax, Barcelona en nu weer Ajax de vernieling in geholpen. Je hebt helemaal gelijk, als je alle landstitels en Europa Cups die hij als trainer won dan maar even vergeet 
Guardiola belde hem zelfs op in Afrika om hem persoonlijk zijn nieuwe club te melden. Het hele succes van de beste club van de laatste 10 jaar is gebaseerd op Cruijff zijn visie 
Zelden iemand zoveel onzin zien lullen als jij otherfool. Zelfs een troll zou niet zo dom moeten lullen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hoe die Van gaal het voor elkaar krijgt weet ik niet. Maar Siem de Jong niet selecteren
. Logisch..
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wel leuk voor Daley Blind, weer in de voorselectie. Dik en dik verdiend, beste linksback die we momenteel hebben.
Verder opvallend geen Douglas, maar ook geen Sneijder en vd Vaart, al snap ik het bij hen wel omdat ze nauwelijks tot niet de laatste tijd hebben gespeeld. Ga er vanuit dat ze in de definitieve selectie wel zitten, zo in februari, als ze weer gespeeld hebben.
Siem had er trouwens ook wel een keer bij gemogen ja. Maargoed, nu mag hij lekker fit blijven voor Ajax.
Mathijsen nog selecteren is trouwens lachwekkend. Neem dan gewoon Douglas.
schram101
-
- 16702 berichten
- 2313 stemmen
Douglas is een Braziliaan. Die hoef ik er niet bij.
Leuk voor DeGuzman trouwens. Logische vervanger wanneer je geen Sneijder en Van der Vaart hebt.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Demy De Zeeuw voor vijf maanden op huurbasis naar Anderlecht (wat een Nederlandse coach al niet doet)
Goede speler?
De hoeveelste Nederlander is dat nu al? Wel opvallend dat coaches (in België) steeds meer spelers kiezen van hun eigen nationaliteit, zie Lierse.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Douglas is een Braziliaan. Die hoef ik er niet bij.
Leuk voor DeGuzman trouwens. Logische vervanger wanneer je geen Sneijder en Van der Vaart hebt.
De Guzman is een Canadees.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Klopt, maar wel al vanaf zijn 12de in Nederland aanwezig.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Verdediging: De Vrij, Blind, Boulahrouz, Janmaat, Martins Indi, Mathijsen, Van Rhijn
Mijn god..
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
De hoeveelste Nederlander is dat nu al? Wel opvallend dat coaches (in België) steeds meer spelers kiezen van hun eigen nationaliteit, zie Lierse.
Nog maar de tweede Nederlander hoor
. Nuytink en nu dus De Zeeuw. En er is de 'Nederlandse' connectie met Armanteros.
Is overigens niks nieuws. Mourinho (om maar een voorbeeld te noemen) bracht indertijd ook een aantal Portugezen mee naar Chelsea.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hoe doet Nuytinck het eigenlijk in Brussel? Het begint bij Oranje achterin een beetje treurig te worden, dat we ook maar eens aan hem moeten gaan denken.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Nuytink doet het zonder meer prima. Goed uitvoetballende verdediger die sterk op zijn benen staat. Goede mentaliteit ook. Ben er absoluut tevreden over.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Nuytink doet het zonder meer prima. Goed uitvoetballende verdediger die sterk op zijn benen staat. Goede mentaliteit ook. Ben er absoluut tevreden over.
Nuytinck met een c erbij hoor 
Mooi om te horen. Misschien kan hij na Anderlecht nog een stapje hoger aan. Liever Nuytinck in Oranje dan nog 1 minuut Joris Mathijsen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Verdediging: De Vrij, Blind, Boulahrouz, Janmaat, Martins Indi, Mathijsen, Van Rhijn
Mijn god..
Vooral Boulahrouz en Mathijsen, het is ongeloofelijkk dat die ooit nog mee gaan. De rest is ook niet denderend maar heeft tenminste wel potentie. Waarom niet gewoon Douglas en Nuytinck selectereN?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Gelukkig is het WK pas over anderhalf jaar. Kwalificatie lukt toch wel. Hopelijk selecteert Louis tegen die tijd de juiste spelers. Mocht Mathijsen nog mee gaan, dan wel een rollator erbij regelen.
schram101
-
- 16702 berichten
- 2313 stemmen
Klopt, maar wel al vanaf zijn 12de in Nederland aanwezig.
Wat A&L zegt, kos..
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Nog maar de tweede Nederlanders hoor
. Nuytink en nu dus De Zeeuw. En er is de 'Nederlandse' connectie met Armanteros.
Is overigens niks nieuws. Mourinho (om maar een voorbeeld te noemen) bracht indertijd ook een aantal Portugezen mee naar Chelsea.
Zit Anderlecht eigenlijk nog steeds achter die Kleber van Porto?
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Ik zie niet in wat dat precies verandert. Je hebt hier toch een wet of niet?
Overigens is Mathijsen idd beroerd, maar denk niet dat ie onder doet voor de rest van die verdediging...
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Overigens is Nuytinck (held) ook nog echt niet klaar om maar meteen een verdediger in een topselectie te worden hoor.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Gelukkig is het WK pas over anderhalf jaar. Kwalificatie lukt toch wel. Hopelijk selecteert Louis tegen die tijd de juiste spelers. Mocht Mathijsen nog mee gaan, dan wel een rollator erbij regelen.
Lijkt me niet kansrijk dat hij er dan nog bij is. Nu is hij vooral handig voor de ervaring en de 'balans in de kleedkamer' lijkt mij. Over anderhalf jaar mogen Indi en De Vrij het met Vlaar en Heitinga uitvechten.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik zie niet in wat dat precies verandert. Je hebt hier toch een wet of niet?
Overigens is Mathijsen idd beroerd, maar denk niet dat ie onder doet voor de rest van die verdediging...
Er speelt wel meer mee dan alleen de wet. De Guzman is gewoon als Nederlander opgegroeid, kent alles hier en voelt zich ook Nederlander. Douglas is om voetbaltechnische redenen Nederlander geworden. Buiten dat, ik zal ze allebei accepteren in Oranje. Die fase ben ik nu wel voorbij. Liever niet, maar als genaturaliseerde spelers voor Oranje hun best doen, so be it.
En hou op verder. Mathijsen bakt er niks meer van. Mooie carrière gehad, maar is nu op. Duidelijk minder dan de rest. Al is Boulahrouz net zo bagger.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Mathijsen was de laatste wedstrijden voor de winterstop constant de beste Feyenoorder. Geen geweldenaar, maar is na een stroeve start toch van waarde gebleken. Een blunder in een Klassieker doet daar niets aan af natuurlijk.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Nee, ik dacht van niet. Is volgens mij ook de reden dat Armanteros nu al naar Anderlecht komt, en niet pas op het einde van het seizoen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Tegenover AD Sportwereld zet Marcel Brands een winterse overgang van Maher nog niet helemaal uit zijn hoofd. Toch deelt de technisch directeur van de Eindhovenaren ook een sneer uit aan Maher, die nog tot medio 2015 een verbintenis heeft bij AZ. "Dan had Adam maar een gelimiteerde transfersom in zijn contract moeten laten opnemen", meent Brands.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik las het ook. Wat een kneus ook.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Mathijsen was de laatste wedstrijden voor de winterstop constant de beste Feyenoorder. Geen geweldenaar, maar is na een stroeve start toch van waarde gebleken. Een blunder in een Klassieker doet daar niets aan af natuurlijk.
Eens.
Maar voor Oranje mag er fris bloed komen. Helaas hebben we geen leider achterin, met veel ervaring. De verdediging blijft onze zwakte, al ziet de toekomst er wat rooskleuriger uit. Op de backs na dan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.