• 16.448 nieuwsartikelen
  • 180.266 films
  • 12.403 series
  • 34.355 seizoenen
  • 651.876 acteurs
  • 199.772 gebruikers
  • 9.423.951 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

Hoe die Van gaal het voor elkaar krijgt weet ik niet. Maar Siem de Jong niet selecteren . Logisch..

Waarom wel in vredesnaam?

Veel te veel concurrentie op het middenveld. En allemaal beter.

mjk87 (moderator films)

• 14700 berichten
  • 4599 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

De Jong speelt op dit moment beter dan Clasie, Van Ginkel of Fer en is ook nog eens productiever in goals en assists. Die anderen zitten erbij; daar had De Jong prima bijgepast. Maar dan nog, een oefenduel, laat hem maar wat rust pakken. Hij speelt al het meeste van alle Ajacieden.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Er speelt wel meer mee dan alleen de wet. De Guzman is gewoon als Nederlander opgegroeid, kent alles hier en voelt zich ook Nederlander. Douglas is om voetbaltechnische redenen Nederlander geworden.

Uhhh, de Guzman is ook vanwege voetbaltechnische redenen naar Nederland gekomen. Of dacht je dat hij van appelmoes hield?

Het enige verschil is dat Douglas op latere leeftijd naar Nederland is gekomen. Begrijp dat het anders voelt, maar dat is het niet.

Toch nog een verschil, maar komt ook op hetzelfde neer: Douglas wil in Oranje omdat hij het Braziliaanse elftal niet zal halen. De Guzman wil in Oranje, omdat het Canadeze voetbalteam juist niets voorstelt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Niet mee eens. Met hem heb je zowel op het middenveld en in de aanval opties, heeft ie laten zien in grote wedstrijden zeer doorslaggevend zijn, een goede aanjager (geen enkele reden Kuyt te verkiezen boven Siem). Nee, wat mij betreft de meest onderschatte voetballer van Nederlandse bodem.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

De Jong speelt op dit moment beter dan Clasie, Van Ginkel of Fer en is ook nog eens productiever in goals en assists. Die anderen zitten erbij; daar had De Jong prima bijgepast. Maar dan nog, een oefenduel, laat hem maar wat rust pakken. Hij speelt al het meeste van alle Ajacieden.

Clasie en Fer spelen sowieso al op andere posities...

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Clasie speelt op een totaal andere positie.

Wat Rico zegt dus.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Niet mee eens. Met hem heb je zowel op het middenveld en in de aanval opties, heeft ie laten zien in grote wedstrijden zeer doorslaggevend zijn, een goede aanjager (geen enkele reden Kuyt te verkiezen boven Siem). Nee, wat mij betreft de meest onderschatte voetballer van Nederlandse bodem.

Ik zie Siem de Jong meer als een aanvallende middenvelder. Daar zie ik dan liever nog Maher voetballen, als Sneijder, v/d Vaart en Afellay op de één of andere manier niet kunnen.

Voor de spitsposities hebben we ook veel betere opties. We kunnen nu al geen keuze maken tussen KJH en Van Persie. Daarna heb je nog Luuk de Jong (betere spits dan Siem), Dost, etc.

Kuijt hoort er sowieso niet meer bij. Maar ik zie niet waar Siem en Kuijt elkaar in de weg lopen?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Clasie speelt op een totaal andere positie.

Wat Rico zegt dus.

NIet gek ook dat Siem dan meer scoort.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3802 stemmen

Overtoom zo goed als zeker naar AZ, Maher weer een stap dichter bij een vertrek naar PSV?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Dat lijkt me wel dan.

Prima speler, die Overtoom. Had hem liever bij Feyenoord gezien dan Immers.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik zie Siem de Jong meer als een aanvallende middenvelder. Daar zie ik dan liever nog Maher voetballen, als Sneijder, v/d Vaart en Afellay op de één of andere manier niet kunnen.

Voor de spitsposities hebben we ook veel betere opties. We kunnen nu al geen keuze maken tussen KJH en Van Persie. Daarna heb je nog Luuk de Jong (betere spits dan Siem), Dost, etc.

Kuijt hoort er sowieso niet meer bij. Maar ik zie niet waar Siem en Kuijt elkaar in de weg lopen?

Siem kan net als Kuyt prima als schaduwspits fungeren. Ook als valse vleugelaanvaller meer dan prima. Siem is lastig op een positie vast te leggen aangezien hij zo all-round is. Bovendien mag je wel wat minder ééndimensionaal selecteren, als je een Luuk de Jong selecteert mag je Dost wel thuislaten.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Overtoom is echt een leuke speler, prima gedaan van AZ.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Siem kan net als Kuyt prima als schaduwspits fungeren. Ook als valse vleugelaanvaller meer dan prima. Siem is lastig op een positie vast te leggen aangezien hij zo all-round is. Bovendien mag je wel wat minder ééndimensionaal selecteren, als je een Luuk de Jong selecteert mag je Dost wel thuislaten.

Andersom juist. Siem speelt op meerdere posities, omdat niets exact bij hem past. Geen echte spits, geen echte middenvelder. Ja, een aanvallende middenvelder dan (waar we er dus al genoeg van hebben). Zou niet weten waarom je hem als valse vleugelspelers zou moeten laten fungeren. Het systeem veranderen vanwege Siem? Sowieso speelt hij daar nooit.

Dost mag thuisblijven, idd. Maar was puur om aan te geven dat er voor Siem betere spitsen zijn. Afellay, Sneijder en Vaart kun je ook op meerde posities plaatsen. Maar vastigheid lijkt me wel handig.

Niet slecht dat spelers als Siem achter de selectie hangen, maar ik vind hem eigenlijk sowieso tekort komen voor Oranje. Net als van Rhijn, Janmaat, Willems, etc.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3802 stemmen

Onbegrijpelijk dat die Mathijsen nog geselecteerd wordt!

Net als Schaken en Kuyt!

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

DMF schreef:

Overtoom is echt een leuke speler, prima gedaan van AZ.

Zeker. Leuke speler en woont hier in de regio. Dat zal ook meegespeeld hebben, daarnaast heeft hij de jeugdopleiding van AZ doorlopen. Hij is wel on-AZ's oud, past niet echt in de filosofie.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

j0enne schreef:

Overtoom zo goed als zeker naar AZ, Maher weer een stap dichter bij een vertrek naar PSV?

thijsslegers ‏@thijsslegers

Morning mensen. Ik verwacht dat #ajax zich ook nog gaat mengen in strijd om #Maher. #AZ zit dus in leunstoel. #PSV in lastig parket

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Zeker. Leuke speler en woont hier in de regio. Dat zal ook meegespeeld hebben, daarnaast heeft hij de jeugdopleiding van AZ doorlopen. Hij is wel on-AZ's oud, past niet echt in de filosofie.

Aan de andere kant is 26 toch een prima leeftijd? Die jongens zijn vaak het duurst, nu haal je een voetballer in die leeftijdscategorie vrijwel gratis (!) binnen en bekend is met de AZ-filosofie, alleen wellicht niet helemaal binnen het aankoopbeleid past. Maar ach, draait hij anderhalf/twee leuke seizoenen, dan verdien je er nog aan ook. Zie het ook wel gebeuren, echt een prima speler.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

j0enne schreef:

Onbegrijpelijk dat die Mathijsen nog geselecteerd wordt!

Net als Schaken en Kuyt!

Ik heb nooit in mijn leven begrepen waarom Mathijsen ook maar één keer is geselecteerd. Niet meer dan een modale verdediger die het maximale eruit heeft gehaald door bij HSV te spelen. Verder heeft hij in Oranje nooit uitgeblonken, een bijzonder grote twijfelaar die veel fouten heeft gemaakt achterin de defensie van Oranje. Geldt wel voor meerdere spelers hoor, maar hij staat er al zo lang in dat ik me afvraag of alle bondscoaches geestelijk gehandicapt zijn.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Of je zou kunnen afvragen of jij het bij het verkeerde eind hebt?

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Nopes, geen zin in. Het feit dat hij niet meer dan middelmaat is kan je al wel afleiden uit zijn club carriere. Ik was dan ook blij dat hij niet voor Ajax koos begin dit seizoen. Belangrijkste is eigenlijk dat het nooit een killer is geweest. Geen mannetje voor de mandekking.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

j0enne schreef:

Welja, ome Marcel heeft nog wel een zak geld liggen. Gewoon een paar miljoen boven zijn waarde aftikken, zoals bij alle andere transfers, dan heb je hem wel.

Wel handig, een stuk of 12 middenvelders hebben voor 3 posities en dan toch nog wekelijks Marcelo, Willems, Bouma, Manolev, Derijck of Zanka op moeten stellen

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

thijsslegers ‏@thijsslegers

Morning mensen. Ik verwacht dat #ajax zich ook nog gaat mengen in strijd om #Maher. #AZ zit dus in leunstoel. #PSV in lastig parket

Welnee. De Boer en Ajax gaan echt niet 7 miljoen voor Maher neerleggen. Prima speler, maar zo hard heeft Ajax hem niet nodig.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

---------Maher----

Overtoom- henriksen

Genieten geblazen in het Afas-stadion

Hoe lang is trouwens de transfermarkt nog open ?

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Tot de 31e.

Nog 8 dagen om 4 spelers af te laden en er één of twee op te halen (een centrale verdediger graag).

j0enne

• 9613 berichten
  • 3802 stemmen

Altijd die geruchten van belangstelling voor Manolev, Engelaar, Nijland etc. maar uiteindelijk vertrekken ze nooit.

Maar Engelaar z'n contract wordt nu waarschijnlijk afgekocht, heb je veel aan als die nog maar een half jaar te gaan had...

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Nijland die doodleuk ADO afzegt omdat hij geen linksbuiten wil spelen. Net of dat die jongen ook nog maar een paar voetbalschoenen te eisen heeft.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3802 stemmen

Belachelijk inderdaad.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

Net of dat die jongen ook nog maar een paar voetbalschoenen te eisen heeft.

Blijkbaar wel.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Arsenal vermorzelt WHU even na rust. 4 doelpunten in 11 minuten met een paar geweldige steekballen. 5-1 nu.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3802 stemmen

Ik kijk ook. Die 3-1 was te gruwelijk voor woorden, heerlijk!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.