- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ajax' oudste lid, dhr Wim Schoevaart, 94 jaar oud en al lid sinds 1930, is overleden. Bah, wat een rot nieuws.
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuwsartikel/Erelid-Schoevaart-94-overleden.htm
Rust zacht.
Al het andere voetbalnieuws is even niet belangrijk.
Kom op zeg, maak jij ze druk om zo'n ouwe dibbus. Ken je 'm of zo? Zo niet, dan zou ik Dr. Phil een brief schrijven..... die helpt je vast wel af van dit soort nepemoties.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Kom op zeg, maak jij ze druk om zo'n ouwe dibbus. Ken je 'm of zo? Zo niet, dan zou ik Dr. Phil een brief schrijven..... die helpt je vast wel af van dit soort nepemoties.
Heeft niks met nepemoties te maken, maar met even bedenken hoe belangrijk de man voor de club was. Net of jij bij de dood van Blankemeijer niet even met respect eraan dacht. Daar hoef je de man niet persoonlijk voor de kennen. Jij wordt al helemaal gek als ze de naam Guidetti noemen, die er 1 jaartje was. Deze man was sinds 1930 al betrokken bij de club. Dat jij het nieuws niet boeiend vind, who cares. Ik vind Feyenoord nieuws weer niet boeiend. Maar je mag er best met enig respect mee om gaan. Zijn dood is wel even het belangrijkste voetbalnieuws van 3 januari 2013 voor mij ja.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Voor mij is PSV kan komst begeerde Zweed spoedig afronden het belangrijkste voetbalnieuws van 3 januari 2013! 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ben benieuwd of er nog grote wintertransfers komen, nationaal en internationaal. Denk het niet. Misschien Djuricic weg ofzo. Of Bony.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Douglas misschien ook las ik zojuist.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Waarheen?
Ik hoor al 3 jaar dat hij weg gaat, moet het eerst nog maar eens zien.
PS: Gister niks aan voetbal gezien, maar wat een goal van RvP weer zeg!

j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Newcastle United, Reading en Inter zouden concreet zijn.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ben benieuwd of er nog grote wintertransfers komen, nationaal en internationaal. Denk het niet. Misschien Djuricic weg ofzo. Of Bony.
Vandaag allemaal niet belangrijk, toch?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Vandaag allemaal niet belangrijk, toch?
Minder dan het andere inderdaad, maar daarom best bespreekbaar.
Wat ben je toch een vervelend mens zeg. Hopelijk ben je dat niet in je directe omgeving.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Oh, wel 'bespreekbaar', nou gelukkig dan maar. Ook lekker trouwens voor de familie en vrienden van de heer Schoevaart, die bij deze dag wel echte emoties zullen hebben, dat de dood van hun geliefde Wim opeens een 'voetbalnieuwtje' is voor een willekeurige, 'respectvolle' Achterhoeker.
Getverderrie, zelfs van die ubervette oliebollen had ik niet zo'n vieze smaak in m'n mond.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heeft niks met nepemoties te maken, maar met even bedenken hoe belangrijk de man voor de club was. Net of jij bij de dood van Blankemeijer niet even met respect eraan dacht..
Ja, man echt. Heb vier dagen niet gegeten... Belangrijker nieuws is er nooit geweest.
Trouwens
Fred Blankemeijer - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Wim Schoevaart - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Maar misschien kan je eer eentje voor 'm aanmaken. Heb alvast nog twee weetjes...
"Schoevaart voetbalde in zijn jeugd bij Ajax, maar kwam nooit verder dan het beloftenteam. "
"De laatste jaren beheerde hij de prijzenkast " 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ja, man echt. Heb vier dagen niet gegeten... Belangrijker nieuws is er nooit geweest.
Gelukkig ben je altijd goed in overdrijven, daar past dit weer goed bij 
Als je al niet eens iemand even met wat respect mag vernoemen na zijn dood, hahaha 
Jullie gaan er trouwens over door, wat mij betreft was het bij 1 berichtje gebleven.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Je klinkt anders nog net niet alsof je je eigen moeder aan Satan zou offeren om Schoevaart vand e dood te behoeden.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wat een belachelijk gebash hier, man man. Iedere Ajacied mag wel even stIl staan bij het heengaan van iemand die ruim 80(!) jaar bij de club betrokken is geweest, of een respectvolle post plaatsen. Als hier zekere trollen of miepers daar moeite mee hebben dan lees je er toch lekker overheen.....
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Je klinkt anders nog net niet alsof je je eigen moeder aan Satan zou offeren om Schoevaart vand e dood te behoeden.
Haha, wat een treurige onzin posten jullie toch hier zeg. Ik zeg niks meer dan een vermelding van zijn dood en dat dit even mijn belangrijkste voetbalnieuws vd dag is. Wat een dieptepunt, die berichten daarna in dit topic zeg. Grow up. De enigen die dit opblazen zijn die mensen die er als een paar trolletjes opduiken en het hele gedoe opblazen.
Ik slaap er niet minder van, maar vond het wel een mooie, eervolle vermelding waard.
Verder, wat Materny zegt.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Naast psychopaten, dronkelappen en etterbakjes nu ook een vrouwenmepper bij Oranje 
Je zal er maar fan van zijn...
Liever een psychopaat in je bed, dan een troll zonder pret.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Wat een belachelijk gebash hier, man man. Iedere Ajacied mag wel even stIl staan bij het heengaan van iemand die ruim 80(!) jaar bij de club betrokken is geweest, of een respectvolle post plaatsen. Als hier zekere trollen of miepers daar moeite mee hebben dan lees je er toch lekker overheen.....
Het gaat natuurlijk om de walgelijke toon waarop het wordt geplaatst. Het tegenovergestelde van respectvol, hoe fake kun je zijn. Maarja om de oh zo smaakvolle kerstgroet van de Ajax selectie werd ook al gejankt van nep-emotie, dus we kunnen nog wel wat verwachten.
Ik heb overigens gehoord dat Danny, die in Ajax F5 voetbalt, voor kerst een mooie tekening voor zijn oma heeft gemaakt. Sorry jongens maar ik krijg het even te kwaad...
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Als diegene nou op tragische wijze overleden is, kan ik het nog wel begrjipen. Het gaat om iemand die (neem ik aan) altijd gezond en goed bij verstand geweest is. Dan is het toch erg mooi dat hij 94 geworden is. Wees blij voor hem. Het zijn er maar weinig die zo oud worden. c'est la vie. Iedereen gaat dood en weinig op de (benijdenswaardige) manier van Schoevaert.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Als diegene nou op tragische wijze overleden is, kan ik het nog wel begrjipen. Het gaat om iemand die (neem ik aan) altijd gezond en goed bij verstand geweest is. Dan is het toch erg mooi dat hij 94 geworden is. Wees blij voor hem. Het zijn er maar weinig die zo oud worden. c'est la vie. Iedereen gaat dood en weinig op de (benijdenswaardige) manier van Schoevaert.
Heel verhaal, maar wat wil je nou zeggen dat ik zelf nog niet had gepost? Zijn leeftijd is prachtig inderdaad. Ontkent iemand dit?
Jij komt met rare verhalen over moeders en satan. Het moet niet gekker worden als je gewoon een vermelding plaatst van een overleden lid met een enorme staat van dienst.
Als Dick Advocaat morgen sterft mag ik ook aannemen dat dat jouw belangrijkste voetbalnieuws van de dag is.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ik zou het treurig voor hem vinden, maar er niet minder om slapen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Exact dus wat ik zei. Maar het zou wel belangrijk nieuws zijn. Kortom, we zijn eruit en al die onzinnige berichten na het nieuwsbericht hier zijn dus flauwekul.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Snap de vreemde reacties op medeleven niet. Dit soort zaken relativeren de boel wel en dan weet je weer even wat belangrijk is. Niets mis mee.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ajax&Litmanen1 zal vannacht ook gewoon goed slapen tenzij hij één of andere slaapstoornis heeft. Maar dan mag hij toch stilstaan bij het overlijden van zo een grote Ajacied.
Sommige leden laten zich hier echt kennen hoor. Zoals A&L1 al zegt, wel klaarkomen op Guidetti zijn artificiële clubliefde maar even stilstaan bij de dood van Wim Schoevaart nepemotie noemen. Omgekeerde wereld hier.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Heel verhaal, maar wat wil je nou zeggen dat ik zelf nog niet had gepost? Zijn leeftijd is prachtig inderdaad. Ontkent iemand dit?
Jij komt met rare verhalen over moeders en satan. Het moet niet gekker worden als je gewoon een vermelding plaatst van een overleden lid met een enorme staat van dienst.
Als Dick Advocaat morgen sterft mag ik ook aannemen dat dat jouw belangrijkste voetbalnieuws van de dag is.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Aangezien een kwart van de Nederlanders Ajax-fan is en er volgens het CBS dagelijks 380 mensen sterven (het gros op een stuk minder gezegende leeftijd dan de heer Schoevaart), zal het hier wel smakeloze necrologiën blijven regenen, met alle nepemoties van dien.
Snap de vreemde reacties op medeleven niet. Dit soort zaken relativeren de boel wel en dan weet je weer even wat belangrijk is. Niets mis mee.
Misschien dat jij ook nog iemand die je helemaal niet kent op ongepaste wijze fake kunt 'eren'? En dan natuurlijk alleen maar als die persoon toevallig hetzelfde clubje balletjetrap aanhangt (de rest mag letterlijk doodvallen).
Zum kotsen, dit.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Gelukkig zijn NW en Nomak wel zo intelligent dat ze het snappen, daarvoor dank.
En otherfool, haha. Zelden zo'n zielig stukje mens gezien zeg. Zum kotsen, inderdaad. Dat omschrijft jouw niveau wel.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Daar ga je weer...... Schoevaart is nog niet eens een voetnoot in de clubgeschiedenis van Ajax. Dat is heel iets anders dan wanneer de trainer van het eerste elftal overlijd. As Frank de Boer om zou zijn gekomen had ik je reactie begrijpelijk gevonden. Nu draaf je volledig door.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ajax&Litmanen1 zal vannacht ook gewoon goed slapen tenzij hij één of andere slaapstoornis heeft. Maar dan mag hij toch stilstaan bij het overlijden van zo een grote Ajacied.
Sommige leden laten zich hier echt kennen hoor. Zoals A&L1 al zegt, wel klaarkomen op Guidetti zijn artificiële clubliefde maar even stilstaan bij de dood van Wim Schoevaart nepemotie noemen. Omgekeerde wereld hier.
Dat bezoekje aan de Kuip is je niet in de koude kleren gaan zitten, he. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Misschien moet je Nu.nl effe bellen. Hebben het verkeerde nieuws gepost......
Sigthorsson en Babel met Ajax op trainingskamp | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
En schande dat ze zo kort op het overlijden van Schoevaart toch naar het buitenland gaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.