- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Italië (groepsfase) en Kroatië waren alleen verre van onmachtig.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Spanje speelde ook geen denderend EK nee. Alleen de finale was een vorm van superieur voetbal.
Kroatie, Italie en ook Portugal (vergeet die bal die ze vlak voor affluiten op Ronaldo niet goed speelden niet) hadden zeker de nodige kansen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach, jouw hoogtepunt is zo te lezen een aangekondigde hattrick. Dan valt zijn hoogtepunt keuze nog wel mee.
Niet zo zuur. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Voetballend gezien wel heer en meester maar weinig stootkracht. Al bewees Spanje - net als op het Wk - het niet in vorm hoeft te zijn om de titel te pakken. Redelijke vorm is goed genoeg om de rest af te troeven.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Net zoals heel veel geluk tegen Paraguay en een grensrechterlijke dwaling in de WK finale voldoende was... 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Voetballend gezien wel heer en meester maar weinig stootkracht. Al bewees Spanje - net als op het Wk - het niet in vorm hoeft te zijn om de titel te pakken. Redelijke vorm is goed genoeg om de rest af te troeven.
Zit natuurlijk ook gewoon het nodige geluk in. Penalty Paraguay, Robben op Casillas af. Dan kan je toernooi ook slechter aflopen. Maar het is wel duidelijk dat Spanje sinds 2008 heerst. Ook weinig problemen mee, mag hun voetbal op zich wel. Ik hou als Ajacied van technisch perfect voetbal.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tuurlijk, maar wie zegt dat als ze een goal geincasseerd hebben, ze niet een paar schepjes erbij doen. Ze zijn eenmaal achtergekomen (ook enige tegengoal) en die was binnen 3 minuten weggepoetst.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Tuurlijk, maar wie zegt dat als ze een goal geincasseerd hebben, ze niet een paar schepjes erbij doen. Ze zijn eenmaal achtergekomen (ook enige tegengoal) en die was binnen 3 minuten weggepoetst.
Ik weet zeker dat Nederland het WK had gewonnen als Robben die bal had gemaakt. Oranje gaf dat WK ook weinig weg en er zou zeker meer ruimte zijn gekomen. Het was toch een vrij behoudende finale.
Ik baal trouwens dat het weer over dat kut Spanje gaat, heb er na 2,5 jaar nog de pest in 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Denk het overigens ook hoor. Dat de wedstrijd van Paraguay twijfelachtig was klopt al hadden ze die denk ik nog wel recht getrokken. Had Robben die gemaakt, dan was het lastig geworden want Nederland stond wel heel goed. Maar goed, wil het er ook verder niet inwrijven
.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ik vond Spanje tegen Italië in de groepsfase en ook tegen Kroatië absoluut niet heer en meester. In fases waren ze zelfs de mindere.
Tegen Italië maakte ze het in de finale wel goed. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Denk het overigens ook hoor. Dat de wedstrijd van Paraguay twijfelachtig was klopt al hadden ze die denk ik nog wel recht getrokken. Had Robben die gemaakt, dan was het lastig geworden want Nederland stond wel heel goed. Maar goed, wil het er ook verder niet inwrijven
.
Mijn psychiater verwacht dat ik er in 2023 wel normaal over kan praten en in 2030 zonder boos te worden over kan praten 
Moet Louis in 2014 die finale maar winnen...
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
dan was het lastig geworden want Nederland stond wel heel goed.
Dat lag vooral aan Mathijsen. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Moet Louis in 2014 die finale maar winnen...
Ik hoop niet dat Louis alsnog de overstap naar het Braziliaanse elftal maakt voor het W.K.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vond Spanje tegen Italië in de groepsfase en ook tegen Kroatië absoluut niet heer en meester. In fases waren ze zelfs de mindere.
Tegen Italië maakte ze het in de finale wel goed.
Nee, poulefases zijn sinds de EK winst in 2008 wel erg plichtmatig, op het WK ging dat ook niet zo vloeiend. Tegen Italië en ook Kroatië was het niet zo veel maar ze waren wel goed tegen het altijd sterke Ierland
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat lag vooral aan Mathijsen.
Uiteraard
.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik hoop niet dat Louis alsnog de overstap naar het Braziliaanse elftal maakt voor het W.K.
Die gaan dan ook never nooit komend WK winnen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Veel meer kans dan dat Oranje het W.K. wint in ieder geval. Al ga ik weer heel erg op een Oranje succes hopen, uiteraard, zoals ieder toernooi.
Zucht.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Speler van het Jaar: Lionel Messi
Belg van het Jaar: Vincent Kompany
Coach van het Jaar: David Moyes
Wedstrijd van het Jaar: Man City versus QPR
Goal van het jaar: Puur emotioneel Agüero tegen QPR, technisch dan weer Kompany met de sleep en vervolgens het kanonschot tegen Schotland.
Dieptepunt van het Jaar: Gemiste penalty van Axel Witsel tegen Turkije.
Verwachtingen volgend jaar: Aub, geen anticlimax voor de zoveelste keer en gewoon eens een deelname aan een voetbaltoernooi voor ons Belgen.
Le Edzel
-
- 879 berichten
- 2625 stemmen
Van Belgie verwacht ik toch wel heel wat. De talenten van voorheen, zijn nu veelal grote meneertjes aan het worden/geworden (ik noem een Dembele, Kompany, Fellaini, Vertonghen, Hazard, Witsel). Voeg daar verder nog een Lukaku, een Courtois, de Bruyne, een Benteke, een Mirallas, een Defour etc aan toe. Dijk van een elftal die inderdaad op zijn minst deelname moet kunnen afdwingen.
Als Zeeuws Vlaming leef ik toch wat extra mee met onze zuiderburen!
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
(Die verdediging van) QPR... Wat een schandaal.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Afsluiter van het jaar, in het kader van de anti-rook campagnes die nu de televisie sieren:

Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Afsluiter van het jaar, in het kader van de anti-rook campagnes die nu de televisie sieren:
(afbeelding)

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Humor is ook niet meer wat het geweest is. Maar toegegeven, 20 jaar geleden had ik nog wel gelachen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ik verwacht dan ook niet dat Feyenoorders enig gevoel van humor hebben
Al is dat best vreemd aangezien die bende daar één grote grap is 
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Speler van het Jaar: Falcao
Nederlander van het Jaar: Robin van Persie
Coach van het Jaar: Diego Simeone
Persoonlijkheid van het Jaar: Iker Casillas
Wedstrijd van het Jaar: Manchester City - QPR
Hoogtepunt van het Jaar: Sampdoria terug naar de Serie A
Goal van het jaar: Mexes tegen Anderlecht
Dieptepunt van het Jaar: Ruud Bossen en Reinolt Wiedemeijer
Loser van het jaar: Royston Drenthe
Kwal van het jaar: Luis Suarez
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Waarom vergeet iedereen steeds te melden dat de Spanjaarden het WK met doping hebben gewonnen? 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.