- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Pelé staat met oefenwedstrijden erbij op 114 doelpunten. Maar die doelpunten worden niet erbij geteld, dus blijft hij steken op 76.
Messi scoort bijvoorbeeld een hattrick met de A-ploeg van Argentinië tegen de Olympische selectie van Brazilië. Die doelpunten tellen ze wel erbij. Nogal een kromme telling vind ik dat.
Nu zegt dat record me eigenlijk weinig. Leuk voor Messi natuurlijk, maar eerlijk gezegd ben ik niet echt onder de indruk. Men heeft er ook werkelijk alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat hij dat record kreeg. Toen Barca kansloos was voor de titel gingen ook ineens alle ballen naar Messi om ervoor te zorgen dat hij topscorer werd en niet CR7.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Leuk voor Messi natuurlijk, maar eerlijk gezegd ben ik niet echt onder de indruk. Men heeft er ook werkelijk alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat hij dat record kreeg. Toen Barca kansloos was voor de titel gingen ook ineens alle ballen naar Messi om ervoor te zorgen dat hij topscorer werd en niet CR7.
En daarna wel alle potjes winnen en Messi legt er wekelijks 3 in. Waarom dat dan niet eerder gedaan? Kromme redenering niet?
Daarnaast, als het zo makkelijk zou zijn, waarom is er dan niet jaarlijks iemand die rond de 70 a 80 goals scoort? Of waarom CR7 niet, met zijn slechts 60 goals, als het allemaal niet zo bijzonder is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik heb het niet alleen over gisteren. Hoeveel fouten mag die kerel nog maken? Komt nooit zijn doel uit, weet totaal niet wat te doen bij een dood spelmoment. Vrije trappen vliegen er in zijn hoek in. Klopt dat de defensie daar ook aansprakelijk voor is natuurlijk.
Het enige waarin hij goed is zijn reflexten (aardige lijnkeeper, als de bal niet met een vaart hoog in het doel of in de hoek wordt getrapt) en heeft een goede voortzetting en voorzet vanuit zijn handen. Voor de rest ver beneden peil.
Ben het met je eens hoor, geen denderende keeper maar toch word de Lamprou kwestie weer aangehaald na gisteren. Hij zag er niet goed uit maar de defensie mag wel eens op hun kloten krijgen. Tuurlijk zijn de corners prima genomen hoor, maar zovaak tegengoals incasseren in standaardsituaties is onacceptabel.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Uitstraling lijkt me niet zo'n ramp. Van der Sar is het levende bewijs dat ultiem saai en zonder uitstraling niks over keeperskwaliteiten zeggen.
Uitstraling is ook op meerdere manieren te interpreteren. Ik vond vd Sar als keeper wel iemand met uitstraling. Er stond een echte keren met een brok rust in de goal.
Uitstraling is niet een gekke Neymar hanenkam nemen of zo dom doen als Balotelli.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Maar dat is ook pas rond z'n dertigste gekomen eigenlijk. Vooral bij Ajax en Juventus stond er echt nog een knulletje op doel.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Maar dat is ook pas rond z'n dertigste gekomen eigenlijk. Vooral bij Ajax en Juventus stond er echt nog een knulletje op doel.
Bij Ajax was hij ook nog een knulletje gezien zijn leeftijd. Maar zo van WK 98 stond er echt wel iemand met meer uitstraling. En bij Man Utd was hij helemaal indrukwekkend ja.
Zijn gepakte pingel in de CL finale tegen Chelsea:

Vedette! 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen

De afbeelding is slechts een impressie, dus het kan straks in werkelijkheid iets afwijken, maar zo krijgen Ajaxfans alvast een beeld van wat er in de thuishaven staat te gebeuren. De dug-outs worden geïntegreerd in de nieuwe tribune en de demontabele tribunes aan de westkant verdwijnen. Geen paniek, niet alle stoeltjes op de nieuwe hoofdtribune worden grijs.
Ook de trap vanuit de gracht wordt aangepast en gedraaid, zodat de spelers voortaan in een rechte lijn vanuit het kleedkamergebied naar het veld kunnen lopen. De trap wordt bovendien drie keer zo breed. Het is de bedoeling dat de verbouwing precies op tijd klaar is voor Ajax - Feyenoord, de eerste wedstrijd na de winterstop.
Uitstekende veranderingen zeg 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Prachtig inderdaad
. Heb het alleen niet echt op Nederlandse (!) supporters zo vlak bij het veld/spelers/ tegenstander. Zo lang er geen fatsoendelijke straffen/sancties worden uitgedeeld a lá Engeland is het gewoon wachten op de eerste mafkees die door het lint gaat op een nu wel zeer kritieke plek.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Maak daar familievakken van ofzo. Dan loopt dat wel los. En inderdaad, de overheid of Ajax moeten eens zware straffen benoemen voor veldbetreders. 100.000 euro boete en eeuwig stadionverbod ofzo.
Onderhond
-
- 87653 berichten
- 12958 stemmen
100.000 euro boete

The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik zie de grap niet zo eerlijk gezegd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een ton boete is wel wat excessief, op zijn zachtst gezegd. Snap wel dat je de lachers op je hand krijgt
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het moet ook overdreven zijn, dan schrikt het af. 150 euro boete en een maand stadionverbod zal niet helpen. Gewoon een loodzware straf op zetten waar je de rest van je leven gevolgen van hebt, dan bedenk je wel 10x of je op dat veld rent.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Van Praag over Vonk (Sparta): ''Zulke trainers horen niet in het betaald voetbal thuis.'' En terecht. Hopelijk gaat Sparta zijn werknemer ook ff aanpakken. Figuur die vent 
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Voor de minder geïnformeerde onder ons. Dat slaat natuurlijk op deze reactie. Speciaal hiervoor heeft de uploader een broodrooster gebruikt om dit op beeld vast te mogen leggen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het moet ook overdreven zijn, dan schrikt het af. 150 euro boete en een maand stadionverbod zal niet helpen. Gewoon een loodzware straf op zetten waar je de rest van je leven gevolgen van hebt, dan bedenk je wel 10x of je op dat veld rent.
Misschien de brandstapel weer invoeren. Dat zal ze leren.
Nee, lijkt me niet wenselijk, als er voor jou geen tussenweg is wat betreft 150 euro of een ton houdt de discussie wel op ja.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Misschien de brandstapel weer invoeren. Dat zal ze leren.
Nee, lijkt me niet wenselijk, als er voor jou geen tussenweg is wat betreft 150 euro of een ton houdt de discussie wel op ja.
Het tekent je niveau weer. Het moet gewoon een straf zijn waardoor niemand het in zijn hoofd zou halen om op dat veld te gaan. Daarom moet het een vreselijk zware straf zijn. Dus gewoon 100.000 euro boete. Benieuwd wie er dan zo dom is op het veld te rennen. Ik denk niemand en dus problem solved.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Idem. Alsof zo'n ridicule straf uberhaupt geaccepteerd wordt. Dan snap je er toch weinig van.
schram101
-
- 16701 berichten
- 2311 stemmen
Nee laten we het vooral houden op die straffies van nu. Dat helpt.. 
Onderhond
-
- 87653 berichten
- 12958 stemmen
Ik denk niemand en dus problem solved.
Al eens gezien wat voor randdebielen (vaak ook dronken) er in zo'n tribune staan? Als je 100.000EUR boete als maatstaf neemt voor het betreden en verstoren van een voetbalwedstrijdje weet ik niet wat je verder aan straffen moet bedenken voor échte misdrijven.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Levenslang stadionverbod lijkt mij wel voldoende. Zeker in Nederland liggen de stadions ongeveer een paar meter van het veld af en breek je sws een been als je van de tribune afspringt. Maar J&L, ik wil niet moeilijk doen, maar ik betwijfel serieus of 150 duizend euro boete nog wel gaat helpen, want die mensen die op het veld komen zijn of geestelijk niet helemaal in orde, of zij hebben andere redenen bv een protest tegen iets.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Want het gebeurt ook zo vaak. Nee, je moet eerst capabel worden in het reguleren van stadionverboden. Zie ook die Sparta supporter op tv vorige week of 2 weken terug. Flinke boetes is prima, maar zo buitensporig voor een grasmat betreden, daar wordt je wel eng van.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Levenslang stadionverbod lijkt mij wel voldoende.
Met een stadionverbod kom je tegenwoordig gewoon het stadion binnen. Zie niet watdat oplost.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Al eens gezien wat voor randdebielen (vaak ook dronken) er in zo'n tribune staan? Als je 100.000EUR boete als maatstaf neemt voor het betreden en verstoren van een voetbalwedstrijdje weet ik niet wat je verder aan straffen moet bedenken voor échte misdrijven.
Lekker boeiend in welke verhouding het met andere straffen staat. Dan had ik ook nog een gevangenisstraf kunnen noemen, maar dat deed ik niet. Een enorme geldboete waar je de rest van je leven niet meer vanaf komt lijkt me reden genoeg om niet op het veld te komen. Want daar draait het gewoon om.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Met een stadionverbod kom je tegenwoordig gewoon het stadion binnen. Zie niet watdat oplost.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat ze in Engeland doen hebben wij in Nederland vrij weinig aan.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3tb2oHfZO_Y[/embed]
Beelden van het Man Utd uitvak, vlak voor de winnende van Van Persie. Mooie beelden zeg! Mooi die emoties.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Wat ze in Engeland doen hebben wij in Nederland vrij weinig aan.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Inderdaad. Wij hebben geen strenge voetbalwet, dus moeten er maar andere strenge straffen komen die zo afschrikken dat niemand het meer durft.
Je hebt geen enkele reden om op het veld te komen. Doe je het toch, dan betaal je gewoon tot je dood voor je daad. Kortom, doe het niet en niemand heeft te klagen. Of je nu 1 euro of de doodstraf op het veld betreden zet, als je het niet doet dan zal je ook niet hoeven te klagen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat je het nodig hebt maakt het nog geen rechtvaardige sanctie. Het verplaatsen van het probleem. Aan de andere kant vooral je druk gaan maken om dronken gasten die eens in de zoveel tijd het veld oplopen (en het gebeurt echt zeer zelden) als nog steeds het supportersgeweld niet in te perken is. Vreemde prioriteiten.
Eigenlijk moeten we ons helemaal niet druk maken om moordenaars, pedofielen en verkrachters als er tegenwoordig genoeg mensen zijn die hun auto parkeren zonder geld in de parkeermeter te gooien. nee, omgekeerde wereld.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.