- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lamprou ziet er niet best uit maar je kan het ook overdrijven. De meeste schuld moet je toch leggen bij de defensie.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Mulder was anders ook niet veel beter twee jaar geleden
Voor jullie te hopen dat hij goed terug komt uit z'n blessure, blijf het maar een onzeker mannetje vinden namelijk.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Allebei bijzonder matig. Helaas heeft ook op keepersgebied de Eredivisie zwaar aan kwaliteit ingeboet.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Bij Mulder zag ik wel duidelijk progressie, die blessure kwam wel erg ongelegen. Zal geen wereldtopper worden, maar een betrouwbare doelman goed genoeg voor Feyenoord 1, zit er wel in. Lamprou kan er heel erg weinig van. Tegendoelpunten van gisteren waren alleen niet zozeer zijn fout, eerder van De Vrij, die flink teleurstelde. Misschien is Mathijsen toch belangrijker dan we denken.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Zowel de Vrij als Matthijsen zijn ook bijzonder matig.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Lamprou ziet er niet best uit maar je kan het ook overdrijven. De meeste schuld moet je toch leggen bij de defensie.
Ik heb het niet alleen over gisteren. Hoeveel fouten mag die kerel nog maken? Komt nooit zijn doel uit, weet totaal niet wat te doen bij een dood spelmoment. Vrije trappen vliegen er in zijn hoek in. Klopt dat de defensie daar ook aansprakelijk voor is natuurlijk.
Het enige waarin hij goed is zijn reflexten (aardige lijnkeeper, als de bal niet met een vaart hoog in het doel of in de hoek wordt getrapt) en heeft een goede voortzetting en voorzet vanuit zijn handen. Voor de rest ver beneden peil.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Denk dat je niet veel van ze ziet. Mathijsen is inderdaad te traag, zelfs voor Eredivisie begrippen, maar de Vrij is echt een prima verdediger. Aan de bal een lust voor het oog. Fysiek mag hij nog wat sterker worden.
Allebei bijzonder matig. Helaas heeft ook op keepersgebied de Eredivisie zwaar aan kwaliteit ingeboet.
Hier ben ik het wel mee eens. Er is geen goede keeper te vinden. Misschien Michalov.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Mulder was anders ook niet veel beter twee jaar geleden
Voor jullie te hopen dat hij goed terug komt uit z'n blessure, blijf het maar een onzeker mannetje vinden namelijk.
Vorig jaar heeft hij zich aardig ontwikkeld, maar een goede doelman kan ik hem niet noemen. Hij heeft inderdaad de uistraling van een zak aardappelen.
Maar Mulder is nog wel 1 of 2 klasses beter dan die gekke Griek.
Eens met DMF dus.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wat was het ook alweer? 14 tegendoelpunten uit spelhervattingen dit seizoen of zoiets zag ik voorbij komen op een forum. Zegt alles lijkt me.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dat noemde ik 1 of 2 maanden geleden al. Er zit in dat opzicht dus totaal geen progressie in.
Meer dan driekwart van de tegendoelpunten ontstaan uit dode spelmomenten. 
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Uitstraling lijkt me niet zo'n ramp. Van der Sar is het levende bewijs dat ultiem saai en zonder uitstraling niks over keeperskwaliteiten zeggen.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Denk dat je niet veel van ze ziet. Mathijsen is inderdaad te traag, zelfs voor Eredivisie begrippen, maar de Vrij is echt een prima verdediger. Aan de bal een lust voor het oog. Fysiek mag hij nog wat sterker worden.
.
Héél wat sterker...
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Uitstraling lijkt me niet zo'n ramp. Van der Sar is het levende bewijs dat ultiem saai en zonder uitstraling niks over keeperskwaliteiten zeggen.
Klopt.
Daarnaast vind ik Mulder 1 tegen 1 totaal niet onzeker. Daarin is hij erg sterk.
Toch is het fijn een zekere doelman achter je te hebben staan, die duidelijk coacht.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Wat betreft Mathijsen zeker eens. Van De Vrij ben ik een fan. Moet alleen wat meer een man worden nog, het mag wel iets feller en scherper. Voetballend subliem en qua inzicht wel erg scherp. Kan een goede speler worden.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Typisch moderne Nederlandse verdediger. Leuk aan de bal maar verdedigend hopeloos.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Helaas heeft ook op keepersgebied de Eredivisie zwaar aan kwaliteit ingeboet.
Hier ben ik het wel mee eens. Er is geen goede keeper te vinden. Misschien Michalov.
Tyton en cillessen zijn/waren ook goed. Maarja als ze niet spelen. Vooral van Tyton begrijp ik er niets van.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Tyton is toch stukken minder sinds zijn blessure vind ik.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Gelukkig hebben we Vermeer nog!
Hit me
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Hahaha!!!
Cillessen moest ook nog extreem veel leren trouwens.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Denk dat Vermeer weg is na dit seizoen, en Jesper aan de slag mag. Zou een prima oplossing zijn wanneer je Vermeer kunt verkopen voor 5(?) miljoen en je al meteen een talentvolle vervanger in huis hebt.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Typisch moderne Nederlandse verdediger. Leuk aan de bal maar verdedigend hopeloos.
Niet eens. Positioneel vrij goed en heeft een geweldige sliding in huis (alleen is hij dan al te laat, of één van zijn collega's
).
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Tyton en cillessen zijn/waren ook goed. Maarja als ze niet spelen. Vooral van Tyton begrijp ik er niets van.
Eens over Tyton. Was ik vergeten. Komt waarschijnijk omdat hij niet veel speelt. Ik vond hem erg veelbelovend, pakte soms onmogelijke ballen a la Gomes.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Tyton raakt net als Isaksson al helemaal in paniek als die een terugspeelbal krijgt.
Waterman staat gewoon in 't doel voor zijn voetballende kwaliteiten die echt velen malen beter zijn en daarmee ook rust aan de verdediging brengen.
Hij zoekt altijd de voetballende oplossing in tegenstelling tot Tyton die 'm vaak over de zijlijn schoot.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Tyton vond ik pas een wildebras nadat hij in aanraking kwam met Reis. Vanaf toen leek hij een zekere angst te hebben wanneer hij uit kwam. Zulke dingen kunnen je hele carrière beïnvloeden alla Çech en dat is zonde want zowel Çech als Tyton waren één van de beste keepers van hun competitie.
Tevens vond ik hem wel verrassend goed keepen op het EK voor Polen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Wat Apollinisch zegt.
En Gerd Müller had er minder wedstrijden en geen strafschoppen voor nodig.
En waarom worden doelpunten van Messi uit vriendschappelijke duels wel meegeteld en doelpunten uit vriendschappelijke duels van Pelé niet?
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Waarschijnlijk omdat dat geen officiële duels waren (zoals Bayern-Nederland dit jaar). Heeft Pele vroeger heel veel goals in gemaakt. Maar ook een friendly kan officieel zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.