- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Zal dit niet de kleine ploegen wegfilteren uit Europa?
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
@Montorsi
Wat te denken van de gecorrigeerde stand, met Vitesse nu als nummer 1.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Handig deze!
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Janmaat wilde ik nog bij Pellè en Immers zetten. Is iedere wedstrijd één van de gevaarlijkste spelers op het veld. 
Goossens is een miskoop. Singh is gehaald voor de toekomst, en heeft potentie om te slagen. Te Vrede komt nèt terug van een blessure (Goossens ook net,t rouwens). Vormer is prima voor de breedte. En Omar Elab. mag in de winterstop terug en heeft Feyenoord amper tot niets gekost.
Neemt niet weg dat bepaalde aankopen onbegrijpelijk zijn (Goossene en Te Vrede).
Verder doet Koeman het tactisch goed, maakt spelers beter en zorgt ervoor dat er geen rare dingen gebeuren bij Feyenoord.
Goossens vind ik geen miskoop. Zelfde met Vormer, als je als club met de situatie als die van Feyenoord zulke spelers kunt halen moet je dat ook doen. Nu heeft Feyenoord een nagenoegf fitte selectie, dus zitten er gewoon een paar op de tribune, maar je kan ook minder geluk hebben. Zou zelf Goossens wel wat vaker zien spelen, want viel tegen VVV prima in. Vind hem ook wel een goeie backup voor Immers. Beter dan Singh, want die heb ik dan juist nog weinig goed zien doen.
Te Vrede was een noodgreep om eventuele blessures op te vangen in een periode dat Achahbar de enige 'echte' spits (en zelfs dat niet eeens) in de selectie was, ook geen miskoop. Elabdelloui valt inderdaad wel heel erg tegen, maar verder hebben Van Geel en Koeman toch prima versterkingen gehaald voor de basis (Janmaat, Pelle), en de breedte (Vormer, Goossens).
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik heb Te Vrede nog geen miskoop genoemd, omdat ik hem nog niet heb zien spelen. Maar ik zet wel vraagtekens bij een aankoop, die zelfs bij Excelsior amper aan spelen toe kwam.
Goossens is een 12 in het dozijn voetballer. Probeer in zulke gevallen dan de eigen jeugd een kans te geven. Zie nu Boëtius, bijvoorbeeld. Eén wedstrijd zegt niets, maar tegen Xerxes was Goossens op afstand de slechtste man van het veld. Op zijn traptechniek na, zie ik bij hem geen kwaliteiten om iets toe te kunnen voegen bij Feyenoord.
Singh is, nogmaals, voor de toekomst gehaald en heeft wel wat vlagen van potentie laten zien, maar het is bij hem vooral nog goede momenten afwisselen met slechte.
Ik was absoluut tevreden met de komst van Vormer, maar die is me tot nu toe erg tegengevallen. Door zijn motoriek en traagheid lijkt het niet of hij het niveau van Feyenoord ooit gaat halen. Voor de breedte niet verkeerd, maar hoelang zal hij daar genoegen mee willen nemen?
Ik ben verder ook niet ontevreden met de "aankopen" in een tijd dat er bijzonder weinig mogelijk is. Immers en Pellè zijn zowat door iedereen uitgelachen, maar staan inmiddels beiden op 8 goals. Helaas voegt Immers naast diepgang, doelpunten en felheid niets toe. Integendeel, het gaat ten koste van het voetbal op het middenveld.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Geel!
Schwalbe!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
@ NR: Waarvan stuk of 3/4 penalties voor de Ooijevaar? Zo ken ik er nog wel een paar. Al moet ik toegegeven dat ik er met Pelle naast zat, uitstekende speler tot nu toe.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
Haha dafuq.
Vanavond toch maar eens een kijkje nemen bij PSV a1 - Celtic voor de NextGen Series. Eens kijken of de verdediging daar zo slecht is dat er niemand een Manolev of Bouma kan vervangen..
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
@depri83
Die hadden wel een geweldig elftal toen, met Van Marwijk als coach, en Hofland, Paauwe, Hamming, Bouma.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Werden toen nog geloof ik nog 7e in de competitie. En als je dan ziet hoe het nu met Fortuna is.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
@ NR: Waarvan stuk of 3/4 penalties voor de Ooijevaar? Zo ken ik er nog wel een paar. Al moet ik toegegeven dat ik er met Pelle naast zat, uitstekende speler tot nu toe.
Oftewel, 4 niet via een penal. Daarnaast was hij vaak of altijd degene die een penal veroorzaakte. Zijn diepgang is een enorme kwaliteit. Altijd maar in scoringspositie komen, zelden in die mate meegemaakt bij een middenvelder. Als hij er nu nog de helft inknalt, of meer, dan is hij een erg bruikbare speler.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Haha, die herinner ik me nog. Ik moet 'm ergens in een voetbalboek hebben. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bovendien is ie zeer nuttig als je de bal niet hebt. Nee, valt me heel erg mee. En hij moet nog rustiger worden maar dat komt ook wel.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Aan de bal verder wel erg ondermaats. Heel veel beter zal het in dat opzicht niet worden, vermoed ik.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Haha dafuq.
Vanavond toch maar eens een kijkje nemen bij PSV a1 - Celtic voor de NextGen Series. Eens kijken of de verdediging daar zo slecht is dat er niemand een Manolev of Bouma kan vervangen..
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Aan de bal verder wel erg ondermaats. Heel veel beter zal het in dat opzicht niet worden, vermoed ik.
Vind ik nog wel meevallen, alleen ziet het er nogal onbeholpen uit. Techniek heeft ie niet maar hoeft ook niet.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Het duel Hapoel Haifa-Hapoel Beer Sheva was zo slaapverwekkend dat de beheerder van het scorebord uit verveling live een spelletje Patience ging spelen. Dat maakt hem dan wel weer een baas.

Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Vind ik nog wel meevallen, alleen ziet het er nogal onbeholpen uit. Techniek heeft ie niet maar hoeft ook niet.
Lijkt me als middenvelder niet onbelangrijk. Daar wordt toch het meeste voetbal gespeeld. Hij verliest veel te veel de bal, doordat hij teveel tijd en ruimte nodig heeft om een bal aan te nemen en er iets mee te doen. Als eindstation doet Immers het al beter. Dirk Kuijt had het ook het eerste seizoen bij Feyenoord (als aanvaller dan), hopelijk volgt Immers dezelfde weg. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Van 32 naar 64 clubs is niet mijn ideaal, maar beter dan de huidige opzet. Het belangrijkste is in ieder geval dat dat de financiële kloof tussen beide toernooien wordt verkleind.
Zal wel een mooie (sarcasme) Champions League worden met 8 Engelse en 8 Spaanse teams.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Zal wel een mooie (sarcasme) Champions League worden met 8 Engelse en 8 Spaanse teams.
Of zoals vaak tegen gehandicapten bij evenementen wordt gezegd: jullie zijn allemaal kampioenen.
Je kan ook de EL weer K-O maken en de inkomsten van de CL en EL samenvoegen en dan verdelen. Logisch dat de eerste meer oplevert, maar als je dat gat wil dichten is dat de eniege optie.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Aankomende zaterdag: Feyenoord - RKC

%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Nederland treft het wel wat betreft lotingen.
Ajax 2 wordt 2 keer in de poule des doods gegooid wat betreft de cl
Het Nederlands elftal treft de groeps des doods.
AZ treft Anzhi
En nu krijgt Jong Oranje ook de groeps des doods.
Jong Oranje zit ondanks beschermde status in loodzware EK-groep - voetbalzone.nl
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Blijft apart ja. En loot je eenmaal eenvoudig, haal je als Nederland gelijk de finale. Dat dan weer wel. Ach, is goed voor die jongens, Titel is niet belangrijk, de sfeer van zo'n toernooi en zware wedstrijden des te meer. En dat krijg je hoe dan ook.
Ongetwijfeld zal Strootman tegen de zomer van 2013 wel weer ergens last van beginnen te krijgen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De nieuwe column van Nico Dijkshoorn over Strootman en van Bommel

Zelden zo'n treffend stukje gelezen!
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Zo eenvoudig als het leek op het wk was het trouwens ook niet met ploegen als Kameroen en Denemarken, daarbij won Uruguay vorig jaar geloof ik het EK van Zuid Amerika en Amerika.
Echt extreem moeilijk was het niet,maar zoals nu in Nederland word gedaan alsof we aleen maar b landen troffen is het ook zeker niet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zo eenvoudig als het leek op het wk was het trouwens ook niet met ploegen als Kameroen en Denemarken, daarbij won Uruguay vorig jaar geloof ik het EK van Zuid Amerika en Amerika.
Echt extreem moeilijk was het niet,maar zoals nu in Nederland word gedaan alsof we aleen maar b landen troffen is het ook zeker niet.
Inderdaad. In de 4 KO duels tref je toch Brazilie en Spanje als echte toplanden en Uruguay zit maar heel vlak daaronder. Die spelen de komende jaren ook gewoon in de top van de Fifa ranking mee. Denemarken is ook verre van een B land, net als Kameroen. Hou je alleen Japan en Slowakije over. Die zijn niet zo bijzonder, hebben ook geen grootse spelers.
Sowieso jammer dat mooie prestaties door zuurpruimen altijd in perspectief moeten worden gezet. Het was een knappe prestatie. Oranje had dat WK ook lang niet op elke positie internationale klasse. Toch halen spelers als Heitinga, Mathijsen en Kuijt een WK finale.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.