• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.260 series
  • 34.058 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.721 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Succes er mee . Hoop voor je dat ie zo gaat spelen als de laatste maanden en niet zoals de 2 jaar er voor. Dan heeft ie nog enige kans.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik snap je negativiteit over hem nooit zo, maar jij ziet NEC altijd 90 minuten en ik vaak niet, dus je zal best een punt hebben. Ik vind hem als ik hem zie vaak best uitblinken. Goed schot, sierlijke speler, veel techniek. En ik neem aan dat hij geen basisplaats zal hebben met de aanwezigheid van Janssen en Eriksen. Maar voor de lange termijn is hij natuurlijk wel handig, want over een jaar zullen beide andere spelers wel vertrekken.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Nou, zoals ik al zei: de laatste maanden is ie echt goed, vooral in wisselwerking met Foor (onze Xavi en Iniesta ) maar alle supporters bij NEC weten dat hij sinds Mario Been (eigenlijk tijdens al) regelmatig slechtste man van het hele veld was die precies dat wat ie moet doen (bal bij zich houden en met techniek spelers vrijzetten) compleet verkeerd deed en 3 van de 4 keer balverlies leed.

Overigens geeft ie zelf ook toe dat het erg lang geduurd heeft eer ie weer in vorm was. Laten we hopen dat het daar aan ligt...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, misschien dat ik het daar wel op baseer, valt erg op na de winterpauze.

Overigens heb ik al gezegd dat die jongen de top gaat halen toen ik hem bij de Graafschap zag spelen. Zou daarom best geinig zijn als ie naar ''mijn'' club gaat. Op zich is het risico laag. Hij is transfervrij, speelt voor Denemarken interlands, kent de Eredivisie al jaren en hoeft zich dus minder aan te passen en zal vast geen fortuin verdienen. En hij heeft de ideale leeftijd tussen talent en routinier.

Kan overigens best dat hij dan alsnog flopt, maar wie niet waagt...

Overigens vind ik die Foor ook echt een leuke speler. Maar die kan nog maar beter 2 jaar in de luwte spelen.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Nogmaals, het is nog een gerucht schijnbaar. Brands moet eens minder de media opzoeken en eens wat beter zijn werk doen. Kan ie ook eens komen uitleggen misschien waarom hij een labiele selectie samengesteld heeft.

Mocht het overigens wel kloppen (en dat dat agreement ook echt bestaat), dan is het niet zo chique van Ajax.

PS: Zelfs op PSV Netwerk geven ze Ajax geen ongelijk.

http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/27698_Brands%3A%20einde%20gentleman%E2%80%99s%20agreement%20nadat%20Ajax%20jeugdspeler%20bij%20PSV%20weghaalt%3F.php

Het is duidelijk dat die jongen niet tevreden was over de manier waarop het ging bij PSV maar laat PSV daar eerst zelf proberen uit te komen voordat je als Ajax de speler benaderd.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Geen idee, eerst het hele verhaal maar eens horen. Als die jongen zelf perse daar weg wil en Ajax als goede optie ziet, dan lijkt het me niet zo erg. Als Ajax hem daar aan het weglokken is terwijl hij eigenlijk wil blijven, dan is het minder netjes. Wees eerlijk, perspectieven voor jeugdspelers zijn in Amsterdam vele malen beter.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ajax schijnt trouwens Narsingh (goed!), Moisander (twijfels bij) en Schone (hele leuke speler, maar is hij bij Ajax nodig?) halen.

Narsingh: Alleen wanneer het niet meer dan vijf miljoen betreft. Aangezien hij nog maar een 1-jarig contract heeft is dat een meer dan acceptabele prijs. Zodoende de vleugels bezet met Boerrigter, Mickey, Narsingh. Evt. Aisatti en Araz nog als tweede garnituur.

Moisander: Nee. Contract tot 2014, dus dan weet je het wel. Tevens staat het relatief goed met Toby, Ricardo en Boilesen. Enkele talenten beginnen langzaam door te breken (Denswil oa.), en in de breedte heb je nog Ruben en Blind. Aankopen boven de 5 miljoen voor de verdediging zijn weggegooid geld met deze lichting!

Schöne: Ja. Transfervrij en uitstekend voor in de breedte. Plus altijd leuk om Feyenoord een loer te draaien op deze manier. Ongetwijfeld vissen ze ook naar deze man zijn diensten.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Als vd Wiel en Vertonghen vertrekken, dan heb je ook gewoon 2 goede vervangers nodig. Van Rhijn is er 1, maar er moet dan zeker een 2e komen.

Van Rhijn-Alderweireld-???????-Boilesen

En Narsingh sowieso halen. Moet er niet aan denken dat ie naar PSV gaat ofzo. Heerlijke buitenspeler, kopie van Boerrigter maar dan aan de rechterkant. Sulejmani moet eerst maar eens herstellen en daarna eens een hele lange periode constant gaan spelen.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wees eerlijk, perspectieven voor jeugdspelers zijn in Amsterdam vele malen beter.

Daar gaat het in dit geval helemaal niet om.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Als we Moisander halen zou dat weer tekenen voor een stuk wanbeleid. Aangezien Moisander ook al bij Ajax weg komt. Hell no dat we daar de volle pond voor moeten betalen. Laat hem maar lekker bij AZ.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Als vd Wiel en Vertonghen vertrekken, dan heb je ook gewoon 2 goede vervangers nodig. Van Rhijn is er 1, maar er moet dan zeker een 2e komen.

Van Rhijn-Alderweireld-???????-Boilesen

En Narsingh sowieso halen. Moet er niet aan denken dat ie naar PSV gaat ofzo. Heerlijke buitenspeler, kopie van Boerrigter maar dan aan de rechterkant. Sulejmani moet eerst maar eens herstellen en daarna eens een hele lange periode constant gaan spelen.

Dan scout maar in Scandinavië! Bij een directe concurrent een vaste waarde proberen weg te halen die tot 2014 vast ligt, staat garant voor akelig hoge transfersommen. Buiten dat om ben ik ook niet gecharmeerd van Moisander. Verzaakt te vaak en pakt teveel onnodige kaarten!

Routenier halen is wenselijk (aangezien ook opa Ooijer met pensioen gaat), maar ik vertik het om meer dan 5 miljoen te spenderen voor een vervanger.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Daar gaat het in dit geval helemaal niet om.

Wel vanuit het standpunt van die jongen. Als je op je 13e al wil vertrekken bij PSV, dan zit er daar iets niet goed.

Sowieso denk ik dat afgelopen zomer een zeer slecht signaal was van PSV aan hun jeugd. Eerst roepen in mei dat PSV vol voor de jeugd gaat en zodra de subsidiecenten weer binnenkwamen werd de halve Eredivisie weer leeggekocht. Dat is een slecht signaal. Bij Ajax merken al die gasten dat ze gewoon een goede kans op het eerste maken. Daar wordt een Koppers of een van Rhijn gewoon tegen Man Utd opgesteld.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wel vanuit het standpunt van die jongen. Als je op je 13e al wil vertrekken bij PSV, dan zit er daar iets niet goed.

Sowieso denk ik dat afgelopen zomer een zeer slecht signaal was van PSV aan hun jeugd. Eerst roepen in mei dat PSV vol voor de jeugd gaat en zodra de subsidiecenten weer binnenkwamen werd de halve Eredivisie weer leeggekocht. Dat is een slecht signaal. Bij Ajax merken al die gasten dat ze gewoon een goede kans op het eerste maken. Daar wordt een Koppers of een van Rhijn gewoon tegen Man Utd opgesteld.

Die jongen heeft niks aan te merken op de opleiding maar op het feit dat PSV graag wil dat hij in het internaat komt wonen om de reisafstand te beperken.

Die discussie over de aankopen en de jeugd hebben we al een keer gevoerd, daar ga ik niet weer aan beginnen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Dus je geeft me gelijk?

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Wat denk je zelf?

Ongelooflijk trouwens dat dit als doelpunt gegeven werd.

(afbeelding)

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En Narsingh sowieso halen. Moet er niet aan denken dat ie naar PSV gaat ofzo. Heerlijke buitenspeler, kopie van Boerrigter maar dan aan de rechterkant.

Beide goeie spelers hoor. Maar kopie?? echt totaal anders qua speelstijl..

Die analyse van Materny lijkt me wel erg correct.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Beide goeie spelers hoor. Maar kopie?? echt totaal anders qua speelstijl..

Die analyse van Materny lijkt me wel erg correct.

Beide spelers moeten het vooral van de snelheid, mannetje passeren en de voorzet hebben. Al komt Boerrigter nog wel regelmatig binnendoor. Maar bv Tadic kan meer op techniek.

Verder wacht ik het wel allemaal af. Ajax wordt altijd aan spelers gelinkt, al moet ik zeggen dat er tegenwoordig een stuk minder uitlekt.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dat is wel weer heel makkelijk. Een goedlopende jeugdopleiding heb je namelijk niet binnen een handomdraai. Ook daar moet je in investeren en later pas de vruchten van plukken. Bovendien zitten er een aantal leuke talenten aan te komen en die krijgen vanzelf hun kans wel.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4715 stemmen

Hahja, zag dat live gebeuren. Begreep er ook al niets van.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

depri83 schreef:

Ongelooflijk trouwens dat dit als doelpunt gegeven werd.

Om de schitterende frase van Jose Mourinho aan te halen: de grensrechter scoorde.

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Deze vind ik nog gekker, jordan. Die Suarez is helemaal koek-koek.

Video: Suarez vloert Heitinga met rugby-tackle - FCUpdate.nl

Haha, wat een idioot. Je vraagt je af wat er in de kop van zo'n gozer ineens omgaat.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Ik zou het ook doen als ik Heitinga voor me zou zien lopen.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Deze vind ik nog gekker, jordan. Die Suarez is helemaal koek-koek.

Video: Suarez vloert Heitinga met rugby-tackle - FCUpdate.nl

Gast spoort niet.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Mwa, dat gebeurt er als je op volle snelheid ergens langs wil maar iemand er vast voor gaat staan. Niet veel aan de hand.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

kos schreef:

Mwa, dat gebeurt er als je op volle snelheid ergens langs wil maar iemand er vast voor gaat staan. Niet veel aan de hand.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Voor Pieters is het einde eredivisie-seizoen, EK lijkt haalbaar.

En in Harderwijk was het dit weekeinde ook gezellig.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

http://www.vi.nl/nieuws/219439/McClaren-presteert-met-Twente-zwakker-dan-Adriaanse.htm

Wat een verrassing. Ik lach me echt de ballen uit de broek over hoe heel Twente Co toen behandelde en de media er in een polonaise achteraan liep toen McClaren 'seniele' Co kwam vervangen. Zelfde overigens bij PSV, met Rutten en Cocu.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.