• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.124 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.578 acteurs
  • 199.686 gebruikers
  • 9.419.798 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

In 2008 speelde we helemaal niet aanvallend.. Hoe kom je daar nou bij.

Kijk die 'top'wedstrijden tegen Frankrijk en Italie, puur op de counter natuurlijk.

Een aantal goals vielen uit de counter ja, maar het spel was vrij aanvallend.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Een aantal goals vielen uit de counter ja, maar het spel was vrij aanvallend.

Nee kos heeft hierin gelijk, toen werd ook het systeem van nu geintroduceert bij oranje.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Kroatie had toen een Europees topteam...

En Brazilie werd niet verloren. Ja, ze gingen eruit na pingels, maar het stond na 120 minuten gelijk. En had de scheids de pingel aan van Hooijdonk gegeven in minuut 119....

Kroatie werd ook van verloren....

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Nee kos heeft hierin gelijk, toen werd ook het systeem van nu geintroduceert bij oranje.

Ja, ik ken het systeem.

Sar

Boulahrouz/Ooijer/Mathijsen/Gio

De Jong/Engelaar

Persie/Sneijder/Robben

vNistelrooij

Zo speelden ze geloof ik.

Maar het spel lag wel op de aanval. Pluspunt was wel dat ze erg goed konden counteren. De 2-0 tegen Italie, de 2-0 en 3-1 tegen Frankrijk...prima counters. Maar ze waren toen best dominant qua spel.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Kroatie werd ook van verloren....

Ook? Maar die wedstrijd moeten ze afschaffen, ooit verzonnen in 78 om Brazilie en/of Italie tegemoet te komen.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

We speelden nu echt niet minder aanvallend dan toen, integendeel zelfs.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

We speelden nu echt niet minder aanvallend dan toen, integendeel zelfs.

We spelen nu ook vrij aanvallend. Na het WK is Oranje sowieso meer op de aanval gaan spelen, zeker in de kwalificatie toen vd Vaart steeds naast van Bommel stond.

Op het EK speelden we ook aanvallend, alleen bakten we er niks van. Maar dit was qua spel daarom nog best wel vooruit gericht. Dat zag je ook 3 duels een ruim kwartier lang vanaf de aftrap. Vrij dominant en naar voren gericht.

Daarom denk ik ook dat Oranje best nog te redden valt. Dat het er 1 EK niet uit is gekomen kan gebeuren, hoe vervelend ook.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ja, ik ken het systeem.

Sar

Boulahrouz/Ooijer/Mathijsen/Gio

De Jong/Engelaar

Persie/Sneijder/Robben

vNistelrooij

Zo speelden ze geloof ik.

Maar het spel lag wel op de aanval. Pluspunt was wel dat ze erg goed konden counteren. De 2-0 tegen Italie, de 2-0 en 3-1 tegen Frankrijk...prima counters. Maar ze waren toen best dominant qua spel.

We hebben toen erg veel onder druk gestaan, Sar heeft ons toen op de been gehouden. In dat elftal speelde trouwens Kuyt op de plaats van Van Persie, Vd Vaart op 10 en Sneijder op linksbuiten.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Iker Casillas Fernández gaat op voor 100 overwinningen en zn 78ste cleansheat in 136 interlands.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

We hebben toen erg veel onder druk gestaan, Sar heeft ons toen op de been gehouden. In dat elftal speelde trouwens Kuyt op de plaats van Van Persie, Vd Vaart op 10 en Sneijder op linksbuiten.

Volgens mij alleen tegen Frankrijk even onder druk gestaan, de rest werd van de mat geveegd. Helaas hadden we in de KO fase een blackout en Rusland zijn beste wedstrijd ooit..

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Tegen Italie en Frankrijk hebben we het soms best lastig gehad hoor, dat ontken ik niet. Maar het leverde 2x een verdiende zege op met bij vlagen erg goed voetbal. En de 2-0 tegen Italie via Gio, Kuijt en Sneijder is 1 van de mooiste counters die ik hem gezien.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

De wissel Bosvelt voor Robben heeft inmiddels al 8 jaar antivoetbal ingeleid.

nakada

• 2203 berichten
  • 1681 stemmen

Ja, daar begon het al.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

De wissel Bosvelt voor Robben heeft inmiddels al 8 jaar antivoetbal ingeleid.

Dat je niet teruggaat naar Peter van Vossen erin tegen Italie op Euro 2000.....

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Dat je niet teruggaat naar Peter van Vossen erin tegen Italie op Euro 2000.....

Nee hoor, dat was een domme wissel, geen laffe.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Hoe dan ook, vanavond een lekker Iberisch potje met het Spaanse tiki-taka vs de Portugese mannetjesputters. En ik moet nog maar zien of Spanje dat wint, veel kansen dwingen ze niet af met hun rondootjes en het zal me benieuwen of ze ook tegen Ronaldo en Nani constant met 60 meter ruimte in de rug kunnen en durven spelen.

En, even vooruit kijkend, ik zou ook liever zien dat we de finale spelen tegen Portugal dan tegen Spanje, dus een beetje wishful thinking is er wel bij...

schram101

• 16700 berichten
  • 2310 stemmen

Het schijnt dat Van Marwijk zich ook niet onbetuigd heeft gelaten in het onderonsje met de schreeuwende Robben:

''Hou zelf je back, man!''

Haha, in de VI van vandaag

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3291 stemmen

Als Portugal met wat lef durft te spelen en niet constant achteruit gaan lopen gaan ze dat zeker winnen. Spanje had er ook al lang uit moeten liggen dus hup Portugal.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Finale wordt gewoon Portugal-Italië. Lijkt me een geweldige finale trouwens

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

kos schreef:

Wij hebben helemaal niet de kwaliteit om als elftal aanvallend te spelen, dan valt er dus geheid achterin een gatenkaas.

We hebben juist niet de kwaliteit om verdedigend te spelen. Met deze achterhoede hou je dat nooit vol. Kijk naar de verdediging van Chelsea, die houden het wel vol omdat ze een goede verdediging hebben. Wij niet. Het is gewoon een kwestie van aansluiten en de toppers de bal geven, dan kan je oogstrelend voetbal spelen met deze spelers. Van Marwijk durft dit echter niet aan.

Reinbo schreef:

(quote)

Niveau van het voetbal maakt geen zak uit. Resultaat is het enige dat telt op dat niveau. In 2008 vlogen we er met prachtig voetbal uit. Wat mij betreft net zo'n mislukking als nu.

Ja, want 3x verliezen is net zo'n mislukking als 3x winnen en 1x verliezen Oranje heeft nog nooit in haar historie 3x in de groepsfase verloren, dus bespaar me die lulkoek aub. Van Marwijk heeft gewoon gefaald en moet nu op de blaren zitten, naar mijn mening.

Feit blijft dat we in 2008 gewoon aanvallend speelde. We speelde toen niet met 2 controleurs, wat we onder Bert wel steeds doen. Zelfs tegen een tegenstander als Denenmarken. Nogmaals, Bert heeft gefaald. Hij had ze de opdracht moeten geven om naar voren te spelen en te jagen, zoals Ajax tegen PSV. Hij durft dit echter niet en speelt liever op safe. Nou, dan krijg je met deze verdediging inderdaad de deksel op de neus. En al helemaal als de helft naar voren loopt en de andere helft naar achter. Of de een of de ander, niet half-half.

schram101

• 16700 berichten
  • 2310 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Ja, want 3x verliezen is net zo'n mislukking als 3x winnen en 1x verliezen Oranje heeft nog nooit in haar historie 3x in de groepsfase verloren, dus bespaar me die lulkoek aub. Van Marwijk heeft gewoon gefaald en moet nu op de blaren zitten, naar mijn mening.

Alsof de drie verliespartijen dit EK met de spelopvatting te maken hadden..

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

we ....de finale spelen

Enige recalcitrantie is mij niet vreemd, maar ik ben blij dat de totale identiteitscrises waar jij nu in verkeerd mij bespaard is gebleven. Doe effe een reality check en pak je paspoort. 'WE', ja ook gij otherfool, lagen er al kansloos in de eerste ronde uit.

En als je dan echt zo graag bij onze oosterburen wil horen, wees dan een vent en lever je paspoort in en vraag asiel aan. Ben erg benieuwd of ze je willen hebben, NOT.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Zeg ik dat ergens? Ik zeg nergens dat ze daarmee te maken hebben. Als je nou eens gelezen had, dan heb je door dat ik liever aanvallend speel. Verdedigend spelen is niet wat bij Nederland hoort. Ik vind het laf en saai, dat is het enige wat ik zeg. Tuurlijk kan je met verdedigend voetbal winnen, kijk maar naar Chelsea. Maar met aanvallend voetbal is dit ook mogelijk, kijk maar naar Spanje, Barça of het Ajax onder Van Gaal etc.

Overigens:

teleVisie: Lekken KNVB onwaardig - Telesport.nl - Sportnieuws, Voetbal, Wielersport, Tennis, Autosport en Schaatsen [TeleVisie] - telegraaf.nl

Als dit echt waar is dan is Van Marwijk natuurlijk niet meer te houden, want dit is het meest trieste wat je kan doen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Voor een groot deel wel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Onzin, als ze na de tegengoals het niveau van de eerste 20 minuten hadden vast gehouden had er 3 keer 3-1 voor Nederland op het boord gestaan. Puur een mentale kwestie

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Onzin, als ze na de tegengoals het niveau van de eerste 20 minuten hadden vast gehouden had er 3 keer 3-1 voor Nederland op het boord gestaan. Puur een mentale kwestie

Haha ja, puur mentaal. Geloof je het echt?

Dankzij het matige systeem is Oranje zo voorspelbaar dat zelfs fucking Denemarken ons wist te pakken. Het was een combinatie van matige inzet, een fout systeem en een vormdip bij veel spelers dat het niks werd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Haha ja alleen een mentale kwestie

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

In de wandelgangen (op verschillende voetbalsites) wordt gerept over een compleet nieuwe technische staf en selectiebeleid. Wat vinden jullie hiervan jongens?

Nederlands Elftal 2012 en verder:

-------------------------------- Vermeer -----------------------------

--- Van der Wiel --- Douglas --------- Donk ------- Willems -----

---------------------- Anita ------------ De Jong --------------------

------- Narsingh ----------- Emanuelson ------------ John ---------

-------------------------------- Lens ----------------------------------

Bank:

Waterman

Van Rhijn

Van Dijk

Wijnaldum

Fer

Babel

Sarpong

Technische staf: Kluivert, Bogarde, Menzo en Seedorf

Bert van Oostveen wordt vervangen door Edgar Davids

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je kan het ook iets overdrijven maar verjongen kan geen kwaad nee. Sarpong, Vermeer etc. geen enkele Feyenoorder (maar wel hofleverancier van de jonge Oranjes). Van een neuzenforum zeker?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Lefgozer schreef:

In de wandelgangen (op verschillende voetbalsites) wordt gerept over een compleet nieuwe technische staf en selectiebeleid. Wat vinden jullie hiervan jongens?

Nederlands Elftal 2012 en verder:

-------------------------------- Vermeer -----------------------------

--- Van der Wiel --- Douglas --------- Donk ------- Willems -----

---------------------- Anita ------------ De Jong --------------------

------- Narsingh ----------- Emanuelson ------------ John ---------

-------------------------------- Lens ----------------------------------

Bank:

Waterman

Van Rhijn

Van Dijk

Wijnaldum

Fer

Babel

Sarpong

Technische staf: Kluivert, Bogarde, Menzo en Seedorf

Bert van Oostveen wordt vervangen door Edgar Davids

Echt hilarisch. Ik zou 'm insturen naar Koefnoen. Ik zie Kluivert al met een lichaam op zijn motorkap het parkeerterrein van Huis Ter Duin aan komen rijden, terwijl David en Bogarde met een paar golfclubs een vaste gast van dat hotel in elkaar meppen.... Ik snap enkel niet wat Seedorf tussen dat zooitje ongeregeld moet doen. Die is veel te beschaafd voor dat cluppie. Misschien Mario Been er naast zetten, die roept dat ze voorzichtig moeten zijn met zijn golfclubs...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.