- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Als Van Marwijk bijv. Robben, Van Persie of Huntelaar niet had meegenomen waren toch helemaal de poppen aan het dansen geslagen.
En dat mijlenver aan zien komen is natuurlijk ook overdreven. De kwalificatie liep voortreffelijk (op Zweden na) daarna kwam de redelijke pot tegen Engeland en pas in de laatste oefenwedstrijden voor het EK werd duidelijk dat een gedeelte van het elftal naar voren wilde maar geen verdedigend werk wilde doen en het andere gedeelte daardoor steeds verder naar achteren liep. Dat Van Marwijk, zo kort voor het EK, toen geen radicale wijzigingen ging doorvoeren is begrijpelijk, hij dacht het nog om te kunnen keren. Achteraf kun je concluderen dat hij daar niet in is geslaagd.
Als de resultaten gaan tegenvallen komen de persoonlijke frustraties ook pas naar de oppervlakte. Onmogelijk om dat allemaal te zien aan komen.
Helemaal eens, en ook wel met Reinbo trouwens. Sommigen huilen weer vooral traditiegetrouw met de wolven mee in plaats van enige nuance in het oog te houden.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De NOS heeft afgelopen nacht bekend gemaakt dat Ajax en Tottenham een akkoord hebben bereikt over de transfersom van Jan Vertonghen. Het vertrek van de captain (25) van Ajax is nu slechts een kwestie van dagen. Naar het schijnt leggen de Spurs een bedrag neer van rond de 12 miljoen euro plus enkele premies
De kapitein verlaat zijn schip nu het veilig aan wal staat, met een indrukwekkende loot opgehaald in de laatste periodes van deze majesteuze jacht op zee. Zelfs in mindere periodes hield onze kapitein koers naar succes, en succes heeft hij ons gebracht. Nu onze Jan op leeftijd is gunt iedereen hem wel de stap naar een groter vlaggenschip, om nieuwe wateren te gaan verkennen. Een held, en fenoneem! Een aderlating voor de Nederlandse competite. Vaarwel Jantje.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
God wat zal ik blij zijn als dat Spanje er uit flikkert.
Heb het echt ZO gehad met dat nutteloze getik van die Barca knaapjes.
.
Haha ja. Casillas, Arbeloa, Ramos & Alonso. Barca-knaapjes 
Het was wel enorm saai, heb er ook niet van genomen. Alleen die prut Fransen eruit stemt me wel tevreden. Hoop dat Spanje Ronaldo ook nog inmaakt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat Affelay om de haverklap tegen iedereen roept dat ie bij Barca speelt en zij niet bijvoorbeeld, dat slaat toch nergens op?... Tenzij je zoiets echt bevestigd hebt lijkt het me een volstrekt onzinnige roddel.
Je snapt toch ook wel dat hij het niet steeds letterlijk hoeft te zeggen? Hij heeft schijnbaar erg neergekeken op anderen, iets wat wel bij hem past ja. Vond hem bij PSV al een zelfingenomen kwalletje met een te grote attitude in negatieve zin. Heb je Afellay in die wedstrijden op het EK zich als een teamplayer zien gedragen? Hij wilde alles zelf doen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
nutteloze getik van die Barca knaapjes.
.
Ja, echt nutteloos 
De gehanteerde tactiek zet ze wel in de halve finale. Om over de laatste twee toernooien maar te zwijgen. Dat je het niks vindt is te respecteren, maar het nutteloos noemen is een tackle op je eigen geloofwaardigheid
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Haha inderdaad. Het is vrij saai, maar als het iets niet is, dan is het nutteloos. Frankrijk heeft gewoon geen schijn van kans gehad, werden volledig geneutraliseerd. En dat zullen ze vast met Portugal en Duitsland in de finale ook doen. Ben ervan overtuigd dat Spanje het EK wint. Gewoon praktisch onverslaanbaar. Oranje mag nog best trots zijn op hun wedstrijd tegen Spanje 2 jaar terug. Zoveel kansen als wij toen kregen hebben andere tegenstanders in jaren niet gehad.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4760 stemmen
Haha inderdaad. Het is vrij saai, maar als het iets niet is, dan is het nutteloos. Frankrijk heeft gewoon geen schijn van kans gehad, werden volledig geneutraliseerd. En dat zullen ze vast met Portugal en Duitsland in de finale ook doen. Ben ervan overtuigd dat Spanje het EK wint. Gewoon praktisch onverslaanbaar. Oranje mag nog best trots zijn op hun wedstrijd tegen Spanje 2 jaar terug. Zoveel kansen als wij toen kregen hebben andere tegenstanders in jaren niet gehad.
Kroatië (2e helft) en Italië (1e helft) konden nochtans (makkelijk) gaatjes vinden. Maar ben het er wel mee eens dat Spanje een ander team heel goed kan neutraliseren. Doch denk ik niet dat ze onverslaanbaar zijn. Als Mandzukic z'n kopbal binnenging, wou ik het nog wel eens zien. Spanje dat moeten komen en Kroatië met haar vlijmscherpe counters. Dan kan ook wel eens tegen Duitsland gebeuren maar dan zullen de Duitsers in ieder geval zelf eens gedurende 90 minuten geconcentreerd moeten blijven. Pakken toch iets te makkelijk tegendoelpunten ondanks dat ze eigenlijk wel een sterke defensie hebben. Vooral die Hummels is echt goed.
Geef mij maar een finale Spanje-Duitsland. Ben benieuwd. Al acht ik Portugal en Italië zeker niet kansloos (in Engeland geloof ik iets minder).
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik denk nog steeds dat Spanje op 70% speelt. Zeker in de groepsfase, maar ook gister. Omdat Spanje nog niet echt is getest.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4760 stemmen
Dan hebben ze toch een beetje met vuur gespeeld. Van minuut 50 tot 80 tegen Kroatië was een goal voor de Kroaten dichterbij dan voor Spanje. En dan was er geen sprake meer geweest van Spanje. Het lijkt me dat Italië en Kroatië gewoon tot de betere ploegen horen op de EK en dat het vooral tegen het magere Frankrijk een makkelijk controle-wedstrijdje was.
Als Spanje nog een niveau hoger kan gaan spelen, dan denk ik dat de winnaar van EK wel bekend is ja.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hebben ze ook. Anderzijds, ze hadden aan een 0-0 genoeg tegen Kroatie. Minus die hele grote kopbal heeft Spanje ook weinig weggegeven. Overigens denk ik dat ze in de 2e helft tegen Kroatie wel vol gas gaven. Maar tegen die prutsers uit Frankrijk hebben ze het gister wel op halve kracht gered.
Joy4ever
-
- 4637 berichten
- 1862 stemmen
Ben ervan overtuigd dat Spanje het EK wint.
.
Maar ik ben het wel met je eens: Spanje gaat vrijwel zeker dit EK winnen. En mochten ze wat meer tegenstand krijgen dan schakelen ze gewoon een tandje bij. Ze hebben nog zeker niet het achterste van hun tong laten zien. Wel blijf ik erbij dat mocht Italië de finale halen ze daar nog best een zware dobber aan zullen hebben. Maar goed, eerst maar die Engelsen verslaan. Het kan bijna niet anders dan dat het een heerlijke pot voetbal wordt vanavond. Mag wel eens een keertje
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Vergeet de twee niet gegeven penalty's niet.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het kan bijna niet anders dan dat het een heerlijke pot voetbal wordt vanavond. Mag wel eens een keertje
.
Ik voel verlengingen en pingels aankomen... En dan wint Italië.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik acht het onmogelijk dat Engeland wint vanavond. Mijn Duitsland-Portugal finale is opkomst. 
Joy4ever
-
- 4637 berichten
- 1862 stemmen
Mijn Duitsland-Portugal finale is opkomst.
Maar niet tijdens deze eindronde 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
I stand corrected
Frankrijk viel echt tegen, het was een saaie pot.
Die Spanjaarden vliegen er overigens op zeker uit tegen Portugal
Leuk dat je alleen wat betreft het NL elftal gelijk hebt. Met alle andere elftallen faal je behoorlijk hard. Je lult jezelf er (alweer) wel erg makkelijk uit. Moet je anderen ook niet meer terugpakken op quotes van lang geleden...
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Ik denk nog steeds dat Spanje op 70% speelt. Zeker in de groepsfase, maar ook gister. Omdat Spanje nog niet echt is getest.
Spanje hoeft niet eens goed te spelen om door te gaan inderdaad.

De heatmap van de wedstrijd gisteren. Zegt wel weer genoeg denk ik.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Dat Affelay om de haverklap tegen iedereen roept dat ie bij Barca speelt en zij niet bijvoorbeeld, dat slaat toch nergens op?... Tenzij je zoiets echt bevestigd hebt lijkt het me een volstrekt onzinnige roddel.
Hoezo? Een speler schijnt al gebeld te hebben en alles heeft alles bevestigd. Daarnaast hoef je alleen maar naar zijn hoofd te kijken en weet je al dat het waar is 
Aangezien jij daar mensen ook op beoordeeld..
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
@reppie
Tja, ja, ja. Als ik het fout heb gezien dan zeg ik gewoon: 'ik zag het fout', als je dat dan 'er uit lullen' noemt... Als mensen op die oude quotes gewoon zouden reageren met 'goh wat zat ik er naast' dan zou ik het archief allang niet meer induiken. Maar integendeel, er wordt vaak net zolang gedraaid totdat de quote zogenaamd nog steeds staat. Kijk bijvoorbeeld naar die typetjes die menen dat Ronaldo 'nooit een belangrijke goal maakt' en dat met steeds andere definities tot tranen toe blijven volhouden.
Tja, dat vind ik dan weer grappig...
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
In principe is elke goal die Ronaldo maakt belangrijk omdat hij voor Madrid speelt. Maar zelfs een (other)fool kan zien dat hij op veel belangrijke momenten gewoon door het ijs is gezakt. Dat ie dan later een keer wel belangrijke goals tegen NL maakt doet daar natuurlijk verder niets aan af
Die momenten zijn immers al geweest en gewoon waar. Het is aan Ronaldo om op de echt belangrijke momenten wel te laten zien dat hij het kan en anderen die momenten te laten vergeten! Doet ie echter nog niet.
Daarom was de kritiek op hem voorafgaande aan NL dan ook terecht. Wanneer je een aantal wedstrijden niet scoort groeit de kritiek ook. Kritiek was dus ook niet onterecht.
Is eigenlijk hetzelfde als kritiek op van Persie die als spits niet functioneert. Het is aan van Persie om het dan wel te laten zien. Helaas lukt hem dat ook niet en Ronaldo op dit moment wel.
Is verder niets zeikerigs aan. Ik (en daarbij dus vele anderen) constate(e)r(en) het alleen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ach ja, het slaat werkelijk nergens op om Ronaldo dat na dit seizoen nog te verwijten, dat weet jij net zo goed. Maar dat gaat dan ongeveer zo:
Hij maakt te veel bewegingen en scoort te weinig!
-schiet er 120 in 100 wedstrijden in
Maar hij doet het niet tegen Barca!
-scoort in 5 van de laatste 7 onderlinge duels
Maar nooit de beslissende!
-scoort de 1-2 in Nou Camp; Madrid kampioen
Nu nog in de Champions League!
-scoort 10 treffers waaronder 2 maal tegen Bayern
En Portugal! Hij scoort nooit voor Portugal!
-scoort 2 belangrijke goals tegen Bosnië, naar het EK
Maar niet op het EK zelf!
-scoort 2 goals tegen Nederland, door naar de kwartfinale
Maar iedereen kan scoren tegen Nederland!
-scoort de beslissende tegen Tsjechie, door naar de halve finale
Maar zijn haar zit stom!
Nou ja, enz. enz. En dat, waarde reppie, dat noem ik nou 'je er uit lullen' en, inderdaad, zeiken. Het zal de kift zijn, zo'n wereldspeler hebben 'we' in Nederland immers nooit gehad.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Tot nu toe speelt Duitsland het meest attractieve voetbal. Blijven gaan, blijven voetbal spelen.
Frankrijk gisteren ligt er verdiend uit, ze speelden namelijk lamlendig.
Spanje vind ik ook maar slappe koek. Tegen Italië was het matig, tegen Ierland was het sterk (vooral omdat die ploeg het toeliet), tegen Kroatië was het weer niet veel soeps. Gisteren volstond matig spel om door te stoten tegen de teleurstellende Fransen. Zeker een te pakken ploeg, dit Spanje.
Hopelijk wordt Engeland tegen Italië vandaag een betere pot. Mijn liefde voor beide landen is vrij groot, dat maakt het moeilijk om een zijde te kiezen 
...maar qua spel is ook geen van deze twee ploegen al overtuigend geweest.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1681 stemmen
Natuurlijk is Ronaldo 1 van de grootste spelers van dit moment, alleen is ie ook 1 van de grootste arrogante kwallen die er rondlopen.
Na zijn goal tegen Tsjechie loopt ie juichend richting publiek. Laat de aangever compleet links liggen, de rest mag hem knuffelen terwijl hij zijn armen strak omlaag houdt, om zichzelf daarna nog eens (letterlijk) op de borst te slaan. 
Jammer dat hij zich zo gedraagt, anders stond ie zonder tegenstand bovenaan.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
John van den Heuvel ipv Jack Spijkerman bij VI vanavond. Gelukkig maar, want die Spijkerman is een vreselijke kerel. John zal overigens ook niet veel over voetbal te melden hebben.
De ergste gasten waren tot nu toe Plasterk, Roemer, Samsom, van Rossem, Boogerd, Gordon en Carlo Boszhard.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Natuurlijk is Ronaldo 1 van de grootste spelers van dit moment, alleen is ie ook 1 van de grootste arrogante kwallen die er rondlopen.
Na zijn goal tegen Tsjechie loopt ie juichend richting publiek. Laat de aangever compleet links liggen, de rest mag hem knuffelen terwijl hij zijn armen strak omlaag houdt, om zichzelf daarna nog eens (letterlijk) op de borst te slaan. 
Jammer dat hij zich zo gedraagt, anders stond ie zonder tegenstand bovenaan.
De nagel op de kop 
Een fantastische speler met een bijna buitenaards talent.
Jammer van dat bijna even buitenaardse ego. Een verschrikkelijke eikel gewoon.
Hetzelfde kan je over Zlatan zeggen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zlatan vind ik wel een goede kerel, ondanks zijn rare fratsen. Hij vierde zijn doelpunten wel gewoon met zijn teamgenoten. Vind het jammer dat Zweden niet doorging ipv Frankrijk.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Ach ja, het slaat werkelijk nergens op om Ronaldo dat na dit seizoen nog te verwijten, dat weet jij net zo goed. Maar dat gaat dan ongeveer zo:
Hij maakt te veel bewegingen en scoort te weinig!
-schiet er 120 in 100 wedstrijden in
Maar hij doet het niet tegen Barca!
-scoort in 5 van de laatste 7 onderlinge duels
Maar nooit de beslissende!
-scoort de 1-2 in Nou Camp; Madrid kampioen
True, sinds dit seizoen eindelijk ook is beter in de wedstrijden tegen Barca. Ware het niet dat het voor die tijd drama was(dus de kritiek destijds was ook terecht toch? Maar jij haalt graag quotes van 2 jaar geleden uit andere situaties waar hij daadwerkelijk niet presteerde naar voren). Over deze wedstrijden heeft hij toch ook geen kritiek gekregen? Madrid is gewoon tot aan dit jaar jarenlang vernederd geweest in de Classico's. Geen mening, maar een constatering/feit.
-scoort 10 treffers waaronder 2 maal tegen Bayern
Faalt in de penaltyreeks waardoor Madrid niet doorgaat. Laat het dus op een belangrijk moment afweten.
Tel daarbij bijvoorbeeld de Champions League finale Barca - Man U op en hij heeft gewoon nog niet gepresteerd op de moment suprême in de CL. Waar het dus om gaat in deze discussie. Die 10 goals zeggen dus niks, nada, noppes.
Geen mening, maar een constatering/feit.
-scoort 2 belangrijke goals tegen Bosnië, naar het EK
Maar niet op het EK zelf!
-scoort 2 goals tegen Nederland, door naar de kwartfinale
Maar iedereen kan scoren tegen Nederland!
-scoort de beslissende tegen Tsjechie, door naar de halve finale
Maar zijn haar zit stom!
Hij scoort nooit voor Portugal? Waar haal je dit vandaan? Hij stond tot aan Nederland 4 of 5 duels droog. Dat zijn feiten.. dus logisch dat er kritiek is toch? Verder vind ik het nogal overdreven dat je goaltjes tegen bananenrepublieken wilt aanhalen om je gelijk te halen. Who the fuck is Bosnië? Het is überhaupt een schande dat ze het daar nog lastig tegen kregen(of dat ze daar tegen moesten spelen).
Er kan niet ontkend worden dat Portugal al jaren behoorlijk stroef draait en Ronaldo speelt ook in dat elftal. Daar ging het over. Nu eindelijk spelen ze voor het eerst sinds tijden weer eens wat beter voetbal vanaf de derde(!!) wedstrijd in het EK. Dus 2 kutwedstrijden en 2 goeden. Het is de vraag of ze het voort kunnen zetten tegen de Spanjaarden. Na de verloren wedstrijd tegen de Duitsers de tweede lastige opgave.
Zijn verder geen meningen, maar constateringen/feiten. Zoals ik eerder al zei...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.