• 16.449 nieuwsartikelen
  • 180.266 films
  • 12.403 series
  • 34.355 seizoenen
  • 651.876 acteurs
  • 199.775 gebruikers
  • 9.423.965 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nou, daar zie ik Frankrijk niet meer van terug komen. Tijd voor een filmpje.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

Inderdaad, lijkt me gespeeld. Spanje is niet best maar Frankrijk al helemaal niet. Helaas geen gerechtigheid. Lijkt me voor Portugal niet zo'n moeilijk klusje als ze zich tenminste niet als angstige hazen terugtrekken.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Tja, tuurlijk het was een prestatie van niks die finale halen. En geluk zoals tegen Brazilië dwing je af. Evenzo hadden we pech in de finale met die bal van Robben. Hij heeft op het WK perfect alle neuzen (Zal je aanspreken dat woord ) in de juiste richting gezet. Iets waar hij dit keer in gefaald heeft.

Ik denk dat die neuzen al in de goede richting stonden, ondanks zijn laffe behoudende systeem. Dat heeft ons er tegen Brazilië doorheen gesleept, niet zozeer de geweldige tactiek van v Marwijk, integendeel.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

UEFA cup met een Nederlands team winnen is natuurlijk een wereldprestatie. En zonder geluk haalt niemand een finale. Wedstrijd tegen Brazilië vergeten? De tweede helft had het zomaar 1-4 kunnen worden.

Er is geen teamsport waarbij geluk zo belangrijk is als bij voetbal.

1-4 natuurlijk man! Behalve een Sneijder in wereldvorm waren er niet zoveel met een kans hoor, zeker onze grote v persie niet

En we hebben het wel over 2001 he? Sindsdien zijn er nog geregeld NL clubs in de buurt van de halve finales gekomen. Zo indrukwekkend is die uefa cup niet, leuk meepikkertje voor in de analen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ja, zo weet ik er nog wel een. Nederland kwam dit EK zeker ook in de buurt van de halve finale....

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Dat heb ik al zo'n twintig keer geroepen. Van Marwijk had enkele gevestigde namen niet mee moeten nemen, want die zijn niet gewend dat ze zelf het vuile werk voor anderen moeten opknappen, maar Bert durfde geen knopen door te hakken.

Dat Affelay en Van Persie rotte appels in de selectie zouden worden, was mijlenver van tevoren zichtbaar. Ook dat vd Vaart en Kuyt geen rol van betekenis zouden spelen. Tel daarbij op dat Schaars en Bouma onbeduidende passanten waren (ook niet moeilijk te voorspellen) en Willems te onervaren voor het grote werk.

Als Van Marwijk bijv. Robben, Van Persie of Huntelaar niet had meegenomen waren toch helemaal de poppen aan het dansen geslagen.

En dat mijlenver aan zien komen is natuurlijk ook overdreven. De kwalificatie liep voortreffelijk (op Zweden na) daarna kwam de redelijke pot tegen Engeland en pas in de laatste oefenwedstrijden voor het EK werd duidelijk dat een gedeelte van het elftal naar voren wilde maar geen verdedigend werk wilde doen en het andere gedeelte daardoor steeds verder naar achteren liep. Dat Van Marwijk, zo kort voor het EK, toen geen radicale wijzigingen ging doorvoeren is begrijpelijk, hij dacht het nog om te kunnen keren. Achteraf kun je concluderen dat hij daar niet in is geslaagd.

Als de resultaten gaan tegenvallen komen de persoonlijke frustraties ook pas naar de oppervlakte. Onmogelijk om dat allemaal te zien aan komen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

Van Persie is een verl betere voetballer dan Huntelaar. Absoluut geen gekke keus om hem de voorkeur te geven. En Affelay speelde de eerste wedstrijd goed, maar blijkbaar had hij Kuyt de voorkeur moeten geven... Had jullie dan wel eens willen horen. Heb in ieder geval niemand vooraf over het opstellen van Affelay horen klagen hier.

Blijf erbij dat het geen drol te maken had met de selectie, opstelling of voetbaltechnische zaken. Ego's en foutief peoplemanagement is waar het fout zat.

En waar zeg ik dat Van Persie geen betere voetballer is dan Huntelaar? Van Persie is voetballend inderdaad beter, maar het gaat erom wie beter is in de spits. Iedereen kan zien dat dat gewoon Huntelaar is, nou jammer dan voor Robin maar dan belandt hij op de bank. Maar weet je wat ik had gedaan? Gewoon beide in de spits, maarja ook dat is een fout van Van Marwijk. Hij past de spelers aan aan zijn systeem i.p.v. het systeem aan te passen aan de spelers. Ik weet zeker dat als je Huntelaar als diepe spits had gebruikt en Van Persie eromheen, dat je dan geen gezeik had gekregen en bovendien nog twee scorende spelers ook. Nu heeft Van Marwijk eerst Van Persie stuk gemaakt van onzekerheid en ook Huntelaar stuk gemaakt door hem geen kans te geven. Tel uit je winst.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Als Van Marwijk bijv. Robben, Van Persie of Huntelaar niet had meegenomen waren toch helemaal de poppen aan het dansen geslagen.

En dat mijlenver aan zien komen is natuurlijk ook overdreven. De kwalificatie liep voortreffelijk (op Zweden na) daarna kwam de redelijke pot tegen Engeland en pas in de laatste oefenwedstrijden voor het EK werd duidelijk dat een gedeelte van het elftal naar voren wilde maar geen verdedigend werk wilde doen en het andere gedeelte daardoor steeds verder naar achteren liep. Dat Van Marwijk, zo kort voor het EK, toen geen radicale wijzigingen ging doorvoeren is begrijpelijk, hij dacht het nog om te kunnen keren.

Als de resultaten gaan tegenvallen komen de persoonlijke frustraties ook pas naar de oppervlakte. Onmogelijk om dat allemaal te zien aan komen.

En wie zegt dat zij niet mee moesten? Van Marwijk had niet zo koppig moeten zijn en gewoon zijn systeem aanpassen aan de kwaliteiten van zijn spelers. Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen?

Joy4ever

• 4637 berichten
  • 1862 stemmen

orbit schreef:

Zo indrukwekkend is die uefa cup niet, leuk meepikkertje voor in de analen.

Haha!! De frustratie druipt er weer vanaf. Welkom terug orbit .

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

Er waren zeker nog een aantal 100% kansen in die tweede helft toen, orbit.

Overigens is Spanje - Frankrijk nogal een zaadpot.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Ja, zo weet ik er nog wel een. Nederland kwam dit EK zeker ook in de buurt van de halve finale....

Ach, een korte terugblik tot 2005: AZ reikte tot de halve finale van het UEFA Cup toernooi

Joy4ever

• 4637 berichten
  • 1862 stemmen

Wat een aanfluiting dat Frankrijk.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

En wie zegt dat zij niet mee moesten?

Redlop, de persoon op wie ik reageer...

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Haha!! De frustratie druipt er weer vanaf. Welkom terug orbit .

Hadden wij maar 2x de uefa cup gewonnen ipv 4x de europa cup I inderdaad!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

En waar zeg ik dat Van Persie geen betere voetballer is dan Huntelaar? Van Persie is voetballend inderdaad beter, maar het gaat erom wie beter is in de spits. Iedereen kan zien dat dat gewoon Huntelaar is,

Volgens mij scoorde Huntelaar ook niet toen hij in de spits stond. Van Persie overigens die wedstrijd wel. Dus wie wil jij nu op de bank zetten?

Joy4ever

• 4637 berichten
  • 1862 stemmen

orbit schreef:

Ja, hadden jullie dat maar gedaan ja

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Ach, een korte terugblik tot 2005: AZ reikte tot de halve finale van het UEFA Cup toernooi

Ja, en dat is dus nog heel iets anders dan 'm winnen.....

Maar wie heb je op het oog als coach voor NL11? Ik zou niemand weten die het beter zou doen, Hiddink daargelaten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

En dan toch nog zo gefrustreerd over dat de vlecht niet mee mocht.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Ja, hadden jullie dat maar gedaan ja

Inderdaad! Wat jammer zeg

Joy4ever

• 4637 berichten
  • 1862 stemmen

Reinbo schreef:

orbit is de verpersoonlijking van frustratie. Dat weet je intussen toch wel .

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Gefrustreerd? Is dat feyenoords voor "realistisch" ofzo? Ik constateer dat v Marwijk al tijden onlogische beslissingen neemt en dat bleek deze blamage wel he? Volkomen in disbalans gebracht team, dat wilde jij vast alleen wijten aan Huntelaar ofzo?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

orbit is de verpersoonlijking van frustratie. Dat weet je intussen toch wel .

Zegt de ene gefrustreerde aap tegen de andere

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

depri83 schreef:

Ik noemde vd Vaart, Affelay als de ego's die thuis mochten blijven. Dat had al een hoop ellende bespaard. Verder ook geen Kuyt, De Jong, Willems, Bouma, Schaars maar dan om andere redenen.

depri83 schreef:

En dat mijlenver aan zien komen is natuurlijk ook overdreven. De kwalificatie liep voortreffelijk (op Zweden na) ....

Ik schreef toch dat het mijlenver aankomen sloeg op de problemen die zouden ontstaan door de egootjes van Van Persie en Affelay.

@Reinbo

Je doet nu net alsof het maken van een selectie en de problemen met de ego's van de spelers twee zaken zijn waartussen geen causaal verband bestaat. Maar Van Marwijk had een hoop gezeik kunnen voorkomen als hij durfde een paar gearriveerde vedettes thuis te laten.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

En dan klagen we over onze defensieve middenvelders! Moet je kijken waar die Alonso bij dat doelpunt wegkomt en hoe makkelijk hij bij (ik dacht) M'Villa wegloopt.

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

Niet de wedstrijd die ik verwacht had.

Spanje is zwak, Frankrijk is bijna grotesk slecht.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Redlop schreef:

Ik schreef toch dat het mijlenver aankomen sloeg op de problemen die zouden ontstaan door de egootjes van Van Persie en Affelay.

Van Persie is altijd een goede teamspeler geweest, dat Van Marwijk hem heeft toegestaan dat hij de pers niet te woord hoefde te staan is inderdaad een fout geweest.

Afellay had na een jaar niet gespeeld te hebben en daarvoor ook niet al te veel geen enkele reden om de 'ego' uit te hangen en ik heb ook geen verhalen daaromtrent gehoord. Alleen dat mensen het Van Marwijk verwijten hem op te stellen na zo lang niet gespeeld te hebben.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Volgens mij scoorde Huntelaar ook niet toen hij in de spits stond. Van Persie overigens die wedstrijd wel. Dus wie wil jij nu op de bank zetten?

Volgens mij ben heb je dit nog niet gelezen:

http://www.vi.nl/eknieuws/222480/Huntelaar-troeft-Van-Persie-af-in-competitieve-interlands.htm

En als je nou eens mijn post goed doorleest, dan lees je ook dat ik zeg dat ik ze beide op had gesteld. Ik had met 2 spitsen gespeeld, maarja Van Marwijk was koppig en wilde per se aan zijn systeem vasthouden terwijl je daarmee niet alles uit je team haalt. Maarja, blijf jij maar vooral Van Marwijk verdedigen...

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

depri83 schreef:

Van Persie is altijd een goede teamspeler geweest,

Bij Feyenoord niet bepaald en bij Oranje was het ook gezeik afgezien van het feit dat hij WK 2010 niets heeft laten zien. Bij Arsenal houdt hij zich in kennelijk.

depri83 schreef:

Afellay had na een jaar niet gespeeld te hebben en daarvoor ook niet al te veel geen enkele reden om de 'ego' uit te hangen

Mee eens.

depri83 schreef:

en ik heb ook geen verhalen daaromtrent gehoord.

Als je het nieuws had gevolgd wist je dat hij steeds riep `waar speel jij, ik bij Barcelona `.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

ASman schreef:

Niet de wedstrijd die ik verwacht had.

Spanje is zwak, Frankrijk is bijna grotesk slecht.

Dat lijkt maar zo.

De kracht van deze teams zit 'm in het nauwelijks weggeven van kansen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Redlop schreef:

Als je het nieuws had gevolgd wist je dat hij steeds riep `waar speel jij, ik bij Barcelona `.

Dat heb ik niet meegekregen, excuus.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.