• 16.399 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.700 gebruikers
  • 9.420.797 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat een drukte hier zeg. De ene menng nog absurder dan de andere. Laat Dutchtuga hier lekker zijn gram komen halen, de Belgen genieten van hun 15 minutes of leedvermaak. Zouden wij omgekeerd ook allemaal doen. Het Nederlands Elftal heeft gewoon flink gefaald, maar de hele natie was overigens slecht in vorm. Enkel zuurpruimerij over de opstelling, wantrouwen jegens de coach die ons tot de WK finale bracht en gezever over een te oude Kuyt (goh wat heb ik zijn inzet gemist) en geneuzel over wie er het best op het eiland in de spits kon gaan wonen. Nee, de natie leek nog meer in vijandelijke kampen verdeeld dan het elftal zelf.... Dan is hetgeen gebeurd is ook niets anders dan een logisch gevolg. Jammer maar helaas. En op zich ook wel weer lekker dat we van de oranje gekte verlost zijn, zeker eentje met vooraf al zo'n zuur randje. Ben wel benieuwd naar de interne verhalen, wie had het het hoogst in zijn bol?.

Portugal en Duitsland gefeliciteerd. Wat mij betreft zit het EK erop. Zal nog wel eens een wedstrijdje meepikken, maar zie mijn overgebleven favoriet Engeland toch niet winnen, dus ben verder niet heel erg geïnteresseerd meer.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Naomi Watts schreef:

Beetje triest dat gezeik op dutchtuga. Het is zijn volste recht en alleen maar respect dat ie zich hier niet heeft vertoond tussen al dat zielige en lukrake gekraak op Portugal.

Dank. Heb niets meegekregen hier nog voor de wedstrijd, maar het zal wel weer niet mals zijn geweest. Lekker makkelijk CR7 bashen en zo, basisschool niveau, zie het al helemaal voor me. How sweet dan dat antwoord van hem

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Klassereactie Reinbo!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo had sowieso weinig met Oranje, dus dan kan je wel zeggen dat het weinig boeit.

PS:

18.02: De Bruijn noemt het meespelen van Huntelaar tegen Portugal het 'Kunduz-akkoord van Oekraïne'. Het zou symptomatisch staan voor de twijfel in het team. 'Dat voelde Van Marwijk al aankomen. Je zag een bepaalde vorm van berusting, eigenlijk al in de voorbereiding. In zó veel opzichten is het een rare drie weken geweest.'

18.00: In het uiteindelijke compromis kwam vooral Klaas-Jan Huntelaar tegen Portugal totaal niet uit de verf. 'De manier waarop ze speelden leek wel bijna een sabotage van Huntelaar. Die kun je zo niet aanspelen. Als je hem opstelt, zet dan vleugelspelers erbij die een voorzet geven.'

17.57: 'Er kwamen steeds meer berichten naar buiten over een groep rond Wesley Sneijder, met veel Ajacieden die toch allemaal voorstander zijn van aanvallender voetbal en een groep rond Robin van Persie die wilde vasthouden aan de andere manier van spelen. Het is eigenlijk van allebei een beetje niks geworden: het idee van Sneijder met de uitvoering van Van Persie.'

LIVE: 'Kamp-Sneijder wilde Ajax-school, kamp-Van Persie saboteerde Huntelaar' - AD.nl

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Reinbo schreef:

de Belgen genieten van hun 15 minutes of leedvermaak. Zouden wij omgekeerd ook allemaal doen.

ehhh... waarom zou ik lachen/genieten wanneer België verliest? Hoor ik hen dingen te misgunnen dan?

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Reinbo schreef:

...Enkel zuurpruimerij over de opstelling, wantrouwen jegens de coach die ons tot de WK finale bracht en gezever over een te oude Kuyt (goh wat heb ik zijn inzet gemist)

Dus je had graag gezien dat Kuyt wel gespeeld had? En dat is geen zuurpruimerij over de opstelling?

schram101

• 16701 berichten
  • 2311 stemmen

Dat zegt hij toch helemaal niet?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

Beetje triest dat gezeik op dutchtuga. Het is zijn volste recht en alleen maar respect dat ie zich hier niet heeft vertoond tussen al dat zielige en lukrake gekraak op Portugal.

Ach ja, het mes snijdt aan twee kanten. Of ben je al die berichten van dutchtaga voor het gemak vergeten?

Hij heeft nu al een denigrerend toontje, maar dat was destijds nog wat erger. Als je provoceert, kun je aangevallen worden.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Nou als je zegt dat je Kuyt's inzet gemist hebt, zeg je indirect dat Kuyt had moeten spelen lijkt me zo.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ach ja, het mes snijdt aan twee kanten. Of ben je al die berichten van dutchtaga voor het gemak vergeten?

Hij heeft nu al een denigrerend toontje, maar dat was destijds nog wat erger. Als je provoceert, kun je aangevallen worden.

Zo is dat. Het is vrij simpel. In het verleden zat hij hier al te provoceren en nu net na gister komt hij weer langs. Dan ben je lachwekkend en zielig. Niet andersom als er wat van wordt gezegd.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Redlop schreef:

Nou als je zegt dat je Kuyt's inzet gemist hebt, zeg je indirect dat Kuyt had moeten spelen lijkt me zo.

Ik heb Kuijt niet gemist, maar vind het wel teleurstellend dat de rest niet zijn mentaliteit had. De absolute wil om te winnen zag ik maar bij een paar spelers. Sneijder bijvoorbeeld. Maar bij velen zag het er vrij hopeloos uit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Dus je had graag gezien dat Kuyt wel gespeeld had? En dat is geen zuurpruimerij over de opstelling?

Ik heb me vooraf nauwelijks over de opstelling uitgelaten, genoeg vertrouwen in Van Marwijk op dat vlak. En ja, ik had graag Kuyt zien spelen omdat ik van dat type speler en spel hou, maar heb nergens geroepen dat de bondscoach bang of laf was, dat hij hem er niet inzette. Dus nee, zuur ben ik er niet over geweest.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Zo is dat. Het is vrij simpel. In het verleden zat hij hier al te provoceren en nu net na gister komt hij weer langs. Dan ben je lachwekkend en zielig. Niet andersom als er wat van wordt gezegd.

Wat een pijnlijke onzin. Lekker zo, de waarheid verdraaien. Ook toen gaf ik vooral tegengas en reageerde ik voornamelijk op kinderachtig gekraak op alles wat Portugees en CR7 was. Ik krijg hier werkelijk de kriebels van. Wat een stel nare figuren lopen er hier rond.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nou, blijf dan weg. Iedereen blij.

Als jij normaal doet, doen wij het ook. Dat is niet een half jaar niks zeggen en dan popi jopi na een winst op ons hier provocerend je gelijk te komen halen. Of had je verwacht dat we allemaal heel blij voor je waren en dat we je gedrag niet irritant vonden?

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Als jullie niet normaal doen kan je dergelijke selectieve (maar verder nog best normale) berichtgeving verwachten. Nogmaals: wees een man en accepteer de consequenties van het oneindige gezeik en kinderachtige geblaat die hier zonder gêne tentoon werd/wordt gesteld. Je toont je nu enkel als een puber die nog erg veel te leren heeft in het leven.

Pieter Montana

• 6679 berichten
  • 2292 stemmen

Reinbo schreef:

, de Belgen genieten van hun 15 minutes of leedvermaak.

15 minutes? Dit gaat nog wel een tijdje door hoor. Tot het moment dat jullie weer geplaatst zijn voor een groot tornooi en wij uiteraard weer niet.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

dutchtuga schreef:

Als jullie niet normaal doen kan je dergelijke selectieve (maar verder nog best normale) berichtgeving verwachten. Nogmaals: wees een man en accepteer de consequenties van het oneindige gezeik en kinderachtige geblaat die hier zonder gêne tentoon werd/wordt gesteld. Je toont je nu enkel als een puber die nog erg veel te leren heeft in het leven.

Er is hier nauwelijks wat over Portugal gezegd, dus je hebt weinig om over te klagen. En men houdt hier niet echt van Ronaldo, dus? Er was ook wel het nodige om over te zeuren omdat ie slecht speelde, kansen miste en nog steeds irritant is.

Als jij niet zo sneu gister had gedaan, dan was er niks aan de hand geweest. Je had ook op een normaal toontje kunnen vertellen dat je blij was met de winst. En dan nog had je voor die wedstrijd ook wel eens langs mogen komen. Weet zeker dat je niks gezegd had indien jullie er gister uitgegaan waren. Dus hou gewoon op man. Hier laat ik het verder maar bij.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Zo werkt het gewoon niet in het leven, alles maar zeggen waar je zin in hebt en geen tegenreactie verwachten. Maar goed, richt me vooral op de reden dat ik maanden geleden gestopt ben hier berichten te plaatsen, toen het echt te erg werd met het belachelijk maken van Portugal, Portugezen en CR7, niet wat er de afgelopen dagen is gezegd, want als je mijn berichten beter had gelezen dan had je geweten dat ik dit topic niet heb gevolgd de afgelopen tijd.

En je kan niet weten of ik iets had geplaatst waren we niet doorgegaan. Dus met dat suggereren mag je ook wel ophouden. Idem, lijkt me verstandig.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Het is over en uit en ik kan er niet meezitten. Het is namelijk volkomen verdiend dat Oranje niet doorgaat, maar dan hadden zij maar beter moeten voetballen. Hopen dat Bert nu optieft en dat wij een keer een bondscoaches krijgen die wél logische keuzes maakt.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Aangezien ik vooraf niks heb gezegd over Ronaldo wil ik dat nu nog even doen; wat een hopeloos overschatte voetballer is dat toch zeg. Hij valt wellicht het best te vergelijken met Robben: enorm doelgericht / opportunistisch / egoistisch, met veel snelheid en een onbeperkt vertrouwen in eigen kunnen. Tel daarbij zijn schot- en kopkracht op (allebei beter dan bij Robben) en je komt blijkbaar aan 46 doelpunten in de Primera Division.

Maar hij staat als voetballer natuurlijk ver onder Messi, Ozil, Iniesta, Xavi, Sneijder, Van Persie, Lampard enz. enz.

Matig EK ook weer, ondanks z'n twee goals van gisteren (vrijwel niet te missen kansen).

Wat het EK voor NL betreft: jammer, maar zeer terecht uitgeschakeld. Slim van Bert om de wens van 'het volk' over te nemen in de laatste anderhalve wedstrijd, met als resultaat dat het niks uitmaakt. Spits-positie bij Oranje is gewoon een moeizaam iets, dat lijkt me een belangrijk punt om te verbeteren richting het volgende toernooi. Wat mij betreft hoeft Robben niet meer te worden opgesteld, tenzij hij overduidelijk in topvorm is. Verder mist Oranje een dynamische, sterke middenvelder met veel loopvermogen en zowel aanvallende als verdedigende kwaliteiten (het veelgehoorde 'box to box'). Misschien iets voor Strootman in de toekomst? Verder snel op zoek naar twee goeie opkomende backs, hoewel ik Willems nog zeker niet wil afschrijven.

Mooie quote van Van der Vaart:

"We moeten nu allemaal in de spiegel kijken, maar daar schieten we geen reet mee op."

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Chucky92 schreef:

Het is over en uit en ik kan er niet meezitten. Het is namelijk volkomen verdiend dat Oranje niet doorgaat, maar dan hadden zij maar beter moeten voetballen. Hopen dat Bert nu optieft en dat wij een keer een bondscoaches krijgen die wél logische keuzes maakt.

Weer zo'n domme reactie. Welke keus had hij dan wel moeten maken? Met Huntelaar, VDV en Van Persie werden we het hardst weggespeeld van de 3 wedstrijden. Van Marwijk heeft zeker fouten gemaakt, maar met de opstelling hadden die niks te maken. Bovendien waren zijn keuzes eerder te logisch dan onlogisch. Nee, of Van Marwijk blijft moet hij zelf inschatten, want de vraag is of hij de chemie weer goed krijgt. Nogmaals aan de opstelling heeft het niet gelegen, te meer aan de instelling.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pranjic voor Jelavic, Vida voor Perisic. Voor derest deelfde basis.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

eRCee schreef:

Aangezien ik vooraf niks heb gezegd over Ronaldo wil ik dat nu nog even doen; wat een hopeloos overschatte voetballer is dat toch zeg. Hij valt wellicht het best te vergelijken met Robben: enorm doelgericht / opportunistisch / egoistisch, met veel snelheid en een onbeperkt vertrouwen in eigen kunnen. Tel daarbij zijn schot- en kopkracht op (allebei beter dan bij Robben) en je komt blijkbaar aan 46 doelpunten in de Primera Division.

Maar hij staat als voetballer natuurlijk ver onder Messi, Ozil, Iniesta, Xavi, Sneijder, Van Persie, Lampard enz. enz.

Matig EK ook weer, ondanks z'n twee goals van gisteren (vrijwel niet te missen kansen).

Alleen zijn schot- en kopkracht maken hem beter/ efficiënter dan Robben? Ronaldo is vooral een heel stuk onvoorspelbaarder en atletischer dan Robben, wat hem een veel gevaarlijkere voetballer maakt. Ook bezit hij veel meer techniek dan Robben die enkel op snelheid een mannetje voorbij kan en alleen maar naar binnen lijkt te kunnen kappen. Messi, Ozil, Xavi en Iniesta zijn geniale voetballers, maar op een heel andere manier. Hoe je vooral van Persie ver boven Ronaldo plaatst snap ik niet. Kan je dat toelichten?

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Naomi Watts schreef:

Vida voor Perisic.

Is ie nog gespot bij het gokkantoor?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hehe .

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Reinbo schreef:

Nogmaals aan de opstelling heeft het niet gelegen, te meer aan de instelling.

Dat laatste zal best zo zijn en ik heb ook niet de naïeve indruk dat dit Oranje met een andere opstelling te redden was, maar voorin was het natuurlijk niet best. De enige logica die daarin te ontdekken viel, was dat van Marwijk van Persie en Robben hun zin heeft gegeven. Vooral Robben steeds op rechts was fnuikend.

Enne, parabéns (zoiets toch?), Ricardo.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ja, parabéns. Netjes

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Jammer dat De Rossi niet meer centraal achterin staat. Vond dat juist wel erg goed werken voor Italie. Al is hij op het middenveld natuurlijk ook niet mis.

Keek net trouwens ff naar Spanje-Kroatie en dacht dat ik een uitwedstrijd van Ajax zat te kijken maar het bleek Spanje te zijn in de lichtblauwe shirts.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Weer zo'n domme reactie. Welke keus had hij dan wel moeten maken? Met Huntelaar, VDV en Van Persie werden we het hardst weggespeeld van de 3 wedstrijden. Van Marwijk heeft zeker fouten gemaakt, maar met de opstelling hadden die niks te maken. Bovendien waren zijn keuzes eerder te logisch dan onlogisch. Nee, of Van Marwijk blijft moet hij zelf inschatten, want de vraag is of hij de chemie weer goed krijgt. Nogmaals aan de opstelling heeft het niet gelegen, te meer aan de instelling.

Wat Bert fout heeft gedaan met de opstelling is bijvoorbeeld amper te experimenteren tijdens met RvP en Klaas tijdens oefenduels. Ook had hij moeten zien dat van Bommel het niet kon belopen, terwijl heel Nederland dat al weken zag. En gister dan, aan Klaas heb je niks als Robben op rechts staat. Waarom? Omdat hij geen ballen voorgeeft. Daarom had Robben op links gemoeten. Klaas in de spits (moet hij wel aanvoer krijgen) en Narsingh op rechts (denk zeker dat hij Klaas goede ballen zou geven. zo zijn er nog tig rare beslissingen: Willems, vd Wiel, Affelay, Sneijder gister op links, in de 80e minuut pas wisselen (Denemarken) als je moet winnen en dan Kuyt erin zetten, etc etc etc

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Reinbo schreef:

maar heb nergens geroepen dat de bondscoach bang of laf was, dat hij hem er niet inzette. Dus nee, zuur ben ik er niet over geweest.

Hij was niet laf dat hij Kuyt niet opstelde, maar wel laf dat hij niet rigoureus Kuyt thuis had gelaten aangezien hij hem (zoals bleek) toch niet kon gebruiken en een jonge speler als Wijnaldum, Lens of Maher in plaats van Kuyt had meegenomen.

Dat riep ik al tijden voor het toernooi en dan ben je een zuurpruim en al die zuurpruimen bij elkaar hebben een stemming gecreëerd waardoor ze eruit liggen...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.