- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Alleen zijn schot- en kopkracht maken hem beter/ efficiënter dan Robben? Ronaldo is vooral een heel stuk onvoorspelbaarder en atletischer dan Robben, wat hem een veel gevaarlijkere voetballer maakt. Ook bezit hij veel meer techniek dan Robben die enkel op snelheid een mannetje voorbij kan en alleen maar naar binnen lijkt te kunnen kappen. Messi, Ozil, Xavi en Iniesta zijn geniale voetballers, maar op een heel andere manier. Hoe je vooral van Persie ver boven Ronaldo plaatst snap ik niet. Kan je dat toelichten?
Vind juist Ronaldo technisch helemaal niet zo goed als wel wordt beweerd. Veel bewegingen als hij twee meter bij de verdediger vandaan staat vooral. Er langs is toch vaak op snelheid. Dat hij onvoorspelbaarder is dan Robben klopt, ook nóg egoistischer.
Van Persie vind ik meer techniek hebben, meer inzicht ook, veel meer een teamspeler en daar hou ik van.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Overduidelijk overwicht zoals verwacht maar toch jammer dat je tempo te laag is. Ook het geduld dat La Roja heeft is nou niet zo makkelijk als supporter. Weet niet wat het is, ondanks dat Kroatie niet sterk is zie ik het ook nog wel misgaan. Even een tempo omhoog schroeven en die goal maken.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Wie is die vreselijke eritante commentator bij Kroatie - Spanje ?
Hoop trouwens dat Kroatie door-bekert.
Berghuis lijkt opweg naar AZ. Ben niet echt kapot van deze transfer als het door zou gaan....
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Mooie goal van Cassano
. Prandelli heeft maar liefst vier wissels doorgevoerd. Zo slecht ging het toch niet
. Nu staat oa die droeftoeter Abate erin. Een beetje onwennige 1e helft daardoor van de Italianen. Zelfs Pirlo deelde in de malaisse, vrijwel geen één pass kwam aan. Maar goed, het staat 1-0 en de kwartfinale is zo goed als binnen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Zo daar kwam Spanje even goed weg. Als dat breien niet lukt is het Spaanse spel wel erg saai zeg. Echt, je mag wel eens op goal schieten.
schram101
-
- 16701 berichten
- 2311 stemmen
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Waarom neemt Del Bosque eigenlijk spitsen mee als hij toch alleen maar middenvelders opstelt.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Die Ieren staan voor het eerst in het toernooi best aardig als een team. Ik vind Italie ook maar weinig indrukwekkend.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Wat een drukte hier zeg. De ene menng nog absurder dan de andere. Laat Dutchtuga hier lekker zijn gram komen halen, de Belgen genieten van hun 15 minutes of leedvermaak. Zouden wij omgekeerd ook allemaal doen. Het Nederlands Elftal heeft gewoon flink gefaald, maar de hele natie was overigens slecht in vorm. Enkel zuurpruimerij over de opstelling, wantrouwen jegens de coach die ons tot de WK finale bracht en gezever over een te oude Kuyt (goh wat heb ik zijn inzet gemist) en geneuzel over wie er het best op het eiland in de spits kon gaan wonen. Nee, de natie leek nog meer in vijandelijke kampen verdeeld dan het elftal zelf....
ben jij opeens heilige Mozes ofzo
kan me nog wat uitlatingen van jou herinneren n.a.v. Spanje-Nederland.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Ippon! Komt Spanje weer goed weg door laffe of blinde scheidsrechters.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Sorry NW vind Spanje onderhandmaar slaapverwekkend zo, zit te hopen op een uitbraak van Kroatie 
edit - oh 1-0..
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
ben jij opeens heilige Mozes ofzo
kan me nog wat uitlatingen van jou herinneren n.a.v. Spanje-Nederland.
Dat was tegen een team dat ons met veel mazzel uitschakelde op het moment dat het er om spande, ja dan laat ik ook mijn emoties de vrije loop. Nu werden we kansloos weggespeeld en was het vooral onze eigen schuld. En het gros van de Oranje fans deed vrolijk mee aan het zaaien van verdeeldheid. Ben verre van een Mozes, maar er zijn gewoon momenten dat je gewoon de hand in eigen boezem moet steken en er beter toe kan zwijgen....
schram101
-
- 16701 berichten
- 2311 stemmen
Balo 
Uiteraard gewoon Italie gekeken maar af en toe een minuutje Spanje gekeken maar wat is die Arno Vermeulen toch een ontzettende droeftoeter zeg. Geilt net zo hard op Spanje als Sierd op Barca. Blegh!
starbright boy (moderator films)
-
- 22536 berichten
- 5184 stemmen
Wat een drukte hier zeg. De ene menng nog absurder dan de andere. Laat Dutchtuga hier lekker zijn gram komen halen, de Belgen genieten van hun 15 minutes of leedvermaak. Zouden wij omgekeerd ook allemaal doen. Het Nederlands Elftal heeft gewoon flink gefaald, maar de hele natie was overigens slecht in vorm. Enkel zuurpruimerij over de opstelling, wantrouwen jegens de coach die ons tot de WK finale bracht en gezever over een te oude Kuyt (goh wat heb ik zijn inzet gemist) en geneuzel over wie er het best op het eiland in de spits kon gaan wonen. Nee, de natie leek nog meer in vijandelijke kampen verdeeld dan het elftal zelf.... Dan is hetgeen gebeurd is ook niets anders dan een logisch gevolg. Jammer maar helaas. En op zich ook wel weer lekker dat we van de oranje gekte verlost zijn, zeker eentje met vooraf al zo'n zuur randje. Ben wel benieuwd naar de interne verhalen, wie had het het hoogst in zijn bol?.
Portugal en Duitsland gefeliciteerd. Wat mij betreft zit het EK erop. Zal nog wel eens een wedstrijdje meepikken, maar zie mijn overgebleven favoriet Engeland toch niet winnen, dus ben verder niet heel erg geïnteresseerd meer.
Precies waar!
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4756 stemmen
Nee, had liever gehad dat we gewoon kansloos 3-0 verloren eigenlijk.
Zeer goede 2e helft met de beste kansen voor Kroatië gewoon (pas aan het eind kregen de Spanjaarden er ook).
Verder slaat het hélémaal nergens op dat een team dat een beter doelgemiddelde heeft er uit gaat omdat een ander team meer goals gemaakt heeft (GEEN beter doelgemiddelde) in de onderlinge duels. Slaat volledig nergens op. Een manco in het systeem. Zonder dat gaat Kroatië gewoon door en kon Italië z'n koffers pakken. Klaar.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Dat was tegen een team dat ons met veel mazzel uitschakelde op het moment dat het er om spande, ja dan laat ik ook mijn emoties de vrije loop. Nu werden we kansloos weggespeeld en was het vooral onze eigen schuld. En het gros van de Oranje fans deed vrolijk mee aan het zaaien van verdeeldheid. Ben verre van een Mozes, maar er zijn gewoon momenten dat je gewoon de hand in eigen boezem moet steken en er beter toe kan zwijgen....
Bijna alles was waardeloos dus zou niet weten waarom je juist dan geen kritiek mag hebben, vind het maar onzin. Was het bij Feyenoord had ik me nog honderd keer meer geërgerd, uit emotie, ratio, doet er niet eens toe
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het was me een avondje wel. Van zorgeloos naar zorgwekkend, van frustratie naar tranen van opluchting. En dat in de poulefase. Zo veel om ontevreden over te zijn, en zo weinig om tevreden over te zijn op basis hiervan. Je komt op veel momenten zo goed weg, Paraguay all over again. Ook zo knullig uitgespeeld op momenten en schieten mag ook wel eens inderdaad. Een ding is duidelijk, er is één team dat Spanje uit het toernooi kan kegelen, en dat is Spanje zelf.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Die kopbal van Kroatië, die hoeft er alleen maar in te vallen. Vind Spanje sowieso niet zo overheersend dit toernooi. Was een spannende wedstrijd ! En Gelukkig Italië wel door 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Sorry NW vind Spanje onderhandmaar slaapverwekkend zo, zit te hopen op een uitbraak van Kroatie 
edit - oh 1-0..
Kan ik inkomen, veel te gezapig en alleen voor de supporter het aanzien waard denk ik. Kroatie is dan ook echt zo'n team wat Spanje niet ligt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Bijna alles was waardeloos dus zou niet weten waarom je juist dan geen kritiek mag hebben, vind het maar onzin. Was het bij Feyenoord had ik me nog honderd keer meer geërgerd, uit emotie, ratio, doet er niet eens toe
Ik schreef nergens dat je geen kritiek mag hebben..... Het ging me om de toon en het nemen van verantwoordelijkheid voor de gevolgen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4756 stemmen
Ja, dat ze nu uitgeschakeld zijn is logisch (met minder punten) maar bij een 0-0 bij Spanje-Kroatië en 1-0 (zelfs 2-0) bij Italië stand was het veel logischer en billijker geweest als Kroatië gewoon doorging (met een beter doelgemiddelde dan Italië). Zonder die risico's zag ik Spanje ook niet meer scoren eigenlijk. Dat ze eerst naar de onderlinge duels kijken: ok, maar toch niet naar het aantal gemaakte goals in de onderlinge duels...
Ik vond de wissel van Torres vreemd eigenlijk. Breng dan tenminste een spits in, Llorente ofzo. Nee, normaal ben ik wel fan van Spanje maar met dit voetbal zie ik ze het EK niet winnen deze keer. Veel te weinig dreiging naar voor toe.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Navas was juist een hele goede wissel, waardoor je veel meer diepte kreeg, veel meer dreiging van de flank waardoor je de back gelijk veel meer werk geeft. Waarom zal je tegen dit Kroatie Llorente gaan brengen?
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Mijn post perongeluk verwijder onder het bewerken...
Ik zelf vindt het ook een vrij vreemd systeem.
Binnenkort een EK met 24 landen ! Ik zie graag een Zwitserland of Belgie meedoen met het EK.
Nu komen zij steeds in een erg vervelende poule,waardoor een EK halen nu nog te hoog gegrepen is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.