- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Pi-air deelt mijn mening over v der Wiel. Voetbalzone - 'V/d Wiel is geen basisplaats meer waard, aan Boulahrouz heb je meer'
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
]
Toch knap dat jij het maar steeds blijft kijken, hoe vervelend je het programma ook vind.
Blijf voorlopig nog even doorkijken, het wordt echt surrealistisch nu.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Eigenlijk is het ook helemaal niet erg als Denemarken van Portugal wint, als we dan maar van Duitsland winnen. In dat geval spelen we de laatste wedstrijd tegen uitgeschakelde Portugezen en bij winst is Duitsland dan geëlimineerd. 
Edit: oh nee, dan krijg je 3 ploegen met 6 punten. 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb echt het idee dat Denemarken vandaag gewoon van Portugal gaat winnen. Maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit, want we moeten zelf hoe dan ook de drie punten pakken. Hopelijk een vroege 1-0 inderdaad, dat speelt toch net iets lekkerder.
Maakt niet uit? Dat zou een ramp zijn, dan kan je er met 6 punten gewoon uitvliegen nog.
Laat Portugal in godsnaam vanavond met 1-0 ofzo winnen. Dan is 2x winnen van Oranje voldoende.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Eigenlijk is het ook helemaal niet erg als Denemarken van Portugal wint, als we dan maar van Duitsland winnen. In dat geval spelen we de laatste wedstrijd tegen uitgeschakelde Portugezen en bij winst is Duitsland dan geëlimineerd.
Not so fast. Als Duitsland in de laatste wedstrijd van Denemarken wint heb je drie ploegen op 6 punten. Het wordt dan nog héél spannend wie doorgaat... op doelsaldo. De ergste vorm van selectie. Zoals A&L zegt: Go Portugal.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Het kan overigens als het heel bizar loopt zelfs zover komen dat je door kan gaan op basis van de Fifa ranking. En daar staan wij boven de andere landen 
Dat zou echt briljant zijn, 2 teams achter je laten op die basis. Dan lach ik me echt dood.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
1 Spain 1456
2 Uruguay 1292
3 Germany 1288
4 Netherlands 1234
Jammer dan 
edit: of bedoelde je Denemarken en Portugal? Ja dan wel ja 
Het komt er op neer dat voor Nederland het beste Portugal kan winnen (met 1 goal verschil) terwijl voor ons denk ik een gelijkspelletje het beste resultaat zou zijn.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Eerst nog doelsaldo, dus de kans dat je op FIFA ranking moet gaan gooien is wel wat klein. 
Maar laten we eerst een van Duitsland winnen. Met 2-1 in de laatste minuut ofzo.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ja, tegen Denemarken en Portugal bedoelde ik. Duitsland haalt het toch wel. Die winnen als het moet dik van de Denen, iets wat Oranje ook gewoon had moeten en kunnen doen.
Ik hoop op 2 scenario's. Of we knallen ze kapot, liefst met een Huntelaar-Hattrick en we tikken de 1-0 in de 93e minuut erin. Beiden zouden gruwelijk zijn!
Ideale scenario is winst Oranje en kleine winst Portugal vandaag. Dan had je de kansen in eigen hand.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Het kan overigens als het heel bizar loopt zelfs zover komen dat je door kan gaan op basis van de Fifa ranking. En daar staan wij boven de andere landen 
Dat zou echt briljant zijn, 2 teams achter je laten op die basis. Dan lach ik me echt dood.
Ik heb de criteria ook gelezen inderdaad. Dat scenario blijf ik in mijn hoofd houden als Portugal wint van de Denen (met 1-0), wij van de Duitsers (met 1-0) en de wedstrijden op zondag dan gelijk gespeeld worden met precies dezelfde scoren, iedereen op 4 punten. Is uiteraard een hele grote "als" maar toch wel leuk om in het hoofd te houden.
http://www.uefa.com/multimediafiles/download/competitions/euro/91/87/57/918757_download.pdf
Op pagina 9 de volledige criteria.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
haha, het is toch allemaal koffiedik kijken jongens. Vorm van de dag en individuele momenten zullen doorslaggevend zijn in beide partijen vandaag.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
haha, het is toch allemaal koffiedik kijken jongens. Vorm van de dag en individuele momenten zullen doorslaggevend zijn in beide partijen vandaag.
Is het ook. Zelfs de factor geluk is een grote. Zag je wel tegen Denemarken. Speel dat potje nog 100x op dezelfde manier over en je wint er zeker 95x van.
Maargoed, soms zit het mee, soms niet. In 2010 hadden we weer mazzel dat Brazilie ons in de 1e helft niet op 3-0 zette.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
Het tweede. Al support ik altijd voor Oranje als ze niet tegen Spanje moeten. Al denk ik ook als ik het neutraal probeert te bekijken dat Oranje een goede kans maakt.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ja achteraf ga je echt zo keihard balen dat je geen eens 1 puntje heb overgehouden aan dit kut wedstrijd van Denemarken 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
? Als je '56 meerekent ja, maar dat was een oefenpotje.
Wel een voor Nederland heel belangrijke trouwens, heb nog prachtige beelden gezien hoe mensen die wedstrijd uit tegen de Weltmeister van '54 op tv's in winkelvitrine's zagen. Het sneeuwde hard, Lenstra scoorde 2 maal en was de held zo met de oorlog nog vers in het geheugen.
En ik vind dit wel een rake beschrijving van de gevoelens tov het Duitse elftal (hoewel ik het niet in alles met hem eens ben).
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Berichtjes sijpelen nu binnen. Afellay start niet. Wie wel op zijn plaats speelt is nog niet bekend. Een mogelijke basisplaats voor Kuijt (ivm afstoppen Lahm). Kom op met die opstelling Bert!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dank je, en verwachtte al dat dat niet het antwoord was waar je naar zocht
.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Berichtjes sijpelen nu binnen. Afellay start niet. Wie wel op zijn plaats speelt is nog niet bekend. Een mogelijke basisplaats voor Kuijt (ivm afstoppen Lahm). Kom op met die opstelling Bert!
Dat wordt natuurlijk Dominee Dirk.
Zucht. Niet dat ik het een ramp vind, verwacht dat ie op Lahm gezet wordt, maar Huntelaar zal dus wel weer op de bank gezet worden gvd.
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Waarom was Gijp gisteren zo zeker van zijn zaak eigenlijk?
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Waarom was Gijp gisteren zo zeker van zijn zaak eigenlijk?
Omdat ie een andere opstelling verwacht.
Met en Bommel en de Jong en Kuijt breken we Duitsland natuurlijk niet. Haal dan sowieso Bommel eruit.
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Zucht. Niet dat ik het een ramp vind, verwacht dat ie op Lahm gezet wordt, maar Huntelaar zal dus wel weer op de bank gezet worden gvd.
En dat Robben naar de andere kant verhuist. Bert kennende start ie gewoon met Van Persie. Mathijsen i.p.v. Vlaar. Als Van Persie start dan blijft Bommel ook staan. Hopen dan maar dat hij niet te lang wacht met wisselen.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Bert wisselt nooit voor het uur.
Ik verwacht Mathijsen ipv Vlaar en Kuijt ipv Afellay. Afellay lijkt wat overbelast.
Ik hoop Mathijsen ipv Vlaar, Huntelaar ipv Persie, vd Vaart ipv Bommel en Narsingh ipv Afellay.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Kuijt voor Afellay zou ik eerlijk gezegd nog niet eens zo vreemd vinden. Dan kan Robben eindelijk naar links, Robben op Boateng
.
In dat geval kun je er ook een controleur afhalen voor een voetballer.
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Denk niet dat Bert ter elfder ure nog zijn halve basisopstelling/tactiek door elkaar gooit.
Verwacht dezelfde opstelling als tegen de Deentjes. Muv Mathijsen. Al lijkt de opstelling waar het gisteren in VI over ging me ook niet verkeerd, maar zoals gezegd zie ik het niet gebeure.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
juist niet!
want dan is het voor Nederland afgelopen. Als Portugal wint van Denemarken, een gelijkspel voor Nederland tegen Duitsland betekent dat in de laatste wedstrijd zou Nederland met 7 of 8-0 van Portugal kunnen winnen en nog steeds niet door gaan omdat Duitsland en Denemarken allerbij genoeg hebben met een gelijkspel - die wordt dus gewoon een saaie 0-0 en ze gaan allerbij door!
Bij gelijke punten gaat het toch op doelsaldo?
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3798 stemmen
Ik hoop nog steeds op deze opstelling:
----------------------Stekelenburg------------------
Boulahrouz - Heitinga - Mathijsen - Willems
---------------------de Jong - Sneijder-------------
----------Kuyt - van Persie - Robben-------------
-------------------------Huntelaar--------------------
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Geen Huntelaar en alleen Kuyt ipv Afellay, dus nog weer verdedigender 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Lijkt me prima, mocht Kuyt spelen zou het inderdaad zijn vanwege het meeverdedigen, maar ook omdat misschien een defensieve middenvelder opgeofferd gaat worden voor de combi Huntelaar-Van Persie *wishful thinking* Robben op links.
Of desnoods Van Persie linksbuiten als je zo graag DeJong/VBommel wil behouden, maar dan was de naam Kuijt niet rond gaan zingen nu (Robben zal Bert er niet uit laten), dus kans 0,0.
Alleen dat eerste zal Bert denk ik nooit doen. Dat tweede vergt dan nog de minste aanpassing
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3798 stemmen
Portugal moet vanavond gewoon van Denemarken winnen.
Anders kom je echt in moeilijkheden.
Als Denemarken gelijk speelt en Nederland speelt gelijk is 't al afgelopen aangezien Denemarken een beter onderling resultaat heeft met Nederland.
Als Denemarken gelijk speelt en Nederland wint dan kunnen we ook niet gelijk spelen aangezien Duitsland dan wint van Denemarken waardoor Denemarken en Nederland op 4 punten komen met Denemarken als het beste onderling resultaat.
Als Denemarken wint en Nederland wint, dan moeten ze ook van Portugal winnen en dan is de kans groot dat de Duitsers weer winnen van Denemarken waardoor je 3 ploegen hebt met 6 punten. Onderling resultaat doet er dan niet toe dus dan wordt 't het doelsaldo.
Als Portugal wint en Nederland speelt vanavond gelijk dan moet je de laatste wedstrijd winnen, maar ik ben bang dat Denemarken en Duitsland 't dan op een akkoordje gooien waardoor ze allebei doorgaan. Denemarken zou dan op 4 punten komen net als Nederland, maar het onderling resultaat telt dan weer...
Dus wij moeten eigenlijk gewoon twee keer winnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

.