- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Staat toch echt 3-2 in het voordeel van de Nederlanders, zie pagina terug.
? Als je '56 meerekent ja, maar dat was een oefenpotje.
Wel een voor Nederland heel belangrijke trouwens, heb nog prachtige beelden gezien hoe mensen die wedstrijd uit tegen de Weltmeister van '54 op tv's in winkelvitrine's zagen. Het sneeuwde hard, Lenstra scoorde 2 maal en was de held zo met de oorlog nog vers in het geheugen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Otherfool zal het wel helemaal eens zijn met Mulder over hoe Nederland moet spelen.
Jan of Youri? Met Jan ben ik het altijd eens 
VI nog eens opgezet en die zeggen dat Bertje de opstelling omgooit, ik geloof er niks van maar een aanvallend ingesteld Nederland heeft meer kwaliteit dan ons, zo eerlijk ben ik wel. Het zal toch niet zo zijn dat Bertje na 4 jaar juist deze wedstrijd aangrijpt zijn lafheid (deels) aan de kant te schuiven?
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Mijn opstelling:
Doel: Steek
RB: VdW
CB: Heitinga + Mathijssen
LB: Willems
DM: Nigel de Jong
DM: Sneijder
AM: RvP
LF: Robben
SP: Huntelaar
RF: Kuyt
Waarom Kuyt? Omdat Lahm.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Die blik die hij ook rijdens de Wk finale had bedoel je? Hoopgevend hoor
.
Ik zie het ook wel rooskleurig in. Ik heb er zin in.
eigenlijk wel ja
schat Spanje van toen toch net wat hoger in dan het Duitsland van nu
-
De ingrediënten zijn er in ieder geval: wraak voor de 0-1, voor alle anti-geluiden en uitgerekend Duitsland als tegenstander, perfect.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hoogtepunten: GebreSelassie natuurlijk, correctheid van Jogi en de goal van Polen.
Dieptepunten: Cech, rellen en Grieken.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Clint Dempsey met de1-0 tegen Guatemala. Goed doelpunt en weer een indrukwekkende actie van linksback Fabian Johnson die de goal inleidt. 
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
1-1 uit een vrijetrap van Pappa. Wel heel erg zuur aangezien de scheids net Altidore's goal afkeurde omdat hij de voordeelregel niet toepaste en z'n goal dus niet telde maar we een vrije trap kregen.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Eindstand 1-1. Toch wel een beetje teleurstellend aangezien Altidore's 2-0 gewoon geteld had als die scheids gewoon voordeel geeft.
Aan de andere kant is een punt ook niet desastreus aangezien uit bij Guatemala de moeilijkste uit de group is. Al zal Jamaica uit ook geen pretje worden. Voordeel is dat onze laatste 2 wedstrijden wel gewoon thuis zijn.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
I'm on fire de laatste tijd 

Retro Willems!
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Mijn opstelling:
Doel: Steek
RB: VdW
CB: Heitinga + Mathijssen
LB: Willems
DM: Nigel de Jong
DM: Sneijder
AM: RvP
LF: Robben
SP: Huntelaar
RF: Kuyt
Waarom Kuyt? Omdat Lahm.
Kuyt is inderdaad nog niet zo slecht als tegenstander van Lahm. Al ga je met Kuyt wel erg veel uit van de kracht van Lahm. Als Lahm opgevangen kan worden door een controleur ontstaat er voor bijvoorbeeld Robben of Afellay veel ruimte...
En waarom VdW als rechtsback en niet bijvoorbeeld Boulahrouz? Als VdW toch niet opkomt als back kan er net zo goed een echte verdediger staan 
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Duitsland - Nederland : 1-1
Nederland zal dan moeten winnen tegen Portugal. Ik hoop dat ze winnen tegen Duitsland maar dan zullen ze vroeg een doelpunt moeten maken want de Duitsers zullen eerst afwachten.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Duitsland - Nederland : 1-1
Nederland zal dan moeten winnen tegen Portugal. Ik hoop dat ze winnen tegen Duitsland maar dan zullen ze vroeg een doelpunt moeten maken want de Duitsers zullen eerst afwachten.
Als Portugal wint van Denemarken is een 1-1 tegen Duitsland in principe voldoende.. Maar dan moeten die Portugezen wel eerst winnen 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nederland - Duitsland 2-1. Het is maar gokken qua stand, maar wat zeker is dat Nederland gewoon wint vanavond.
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Gelukkig hou jij de moed er altijd lekker in Watts.
Laten we het hopen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Verwacht een weergaloze pot en een 3-1 overwinning.
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Ik zit nou nog even na te denken over die zogenaamde salonremise. Even een voorbeeldje.
Uitslagen vanavond.
NL - DL 0-1
DEN - POR 0-1
Stand is dan
DL 6
DEN 3
POR 3
NL 0
Laatste ronde
DL - DEN
NL - POR
Denemarken zal die wedstrijd dan moeten winnen omdat de kans dat Portugal hen voorbij gaat te groot is. Zelfs Duitsland is bij een verlies nog niet zeker van de kwartfinale (scenario van drie ploegen met 6 punten) en zal willen winnen.
DL - DEN 2-0
NL - POR 2-0
Stand
DL 9
NL 3
DEN 3
POR 3
Onderling resultaat van NL beter dan die van de andere twee ploegen in dit geval (2-0 tegen 1-0 en 1-0)
Kortom: Salonremise is onzin.
Toch?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Een salonremise kan ontstaan als beide wedstrijden vandaag gelijk eindigen.
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Inderdaad, alleen dan ja.
Maar het blijven Duitsers en die willen alles winnen toch? Hoorde vanmorgen nog iemand refereren naar de afscheidswedstrijd van Cruijff.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Bij aanvang wel, maar mocht dat scenario zich voordoen en het staat bij Dui - Den na een uurtje 1-1 ofzo dan krijg je natuurlijk toch een afwachtende wedstrijd waarin de tijd gewoon wordt volgespeeld. Jammer dan voor de Hollanders (of Portugezen) maar eigen kwalificatie staat voorop.
Maar goed, ik zie die Denen, misschien wel het zwakste team van het EK, echt geen punt pakken tegen Portugal (en al helemaal niet tegen de Mannschaft).
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Als Portugal wint van Denemarken is een 1-1 tegen Duitsland in principe voldoende.. Maar dan moeten die Portugezen wel eerst winnen
juist niet!
want dan is het voor Nederland afgelopen. Als Portugal wint van Denemarken, een gelijkspel voor Nederland tegen Duitsland betekent dat in de laatste wedstrijd zou Nederland met 7 of 8-0 van Portugal kunnen winnen en nog steeds niet door gaan omdat Duitsland en Denemarken allerbij genoeg hebben met een gelijkspel - die wordt dus gewoon een saaie 0-0 en ze gaan allerbij door!
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Is waar. Maar goed ik zie dit hele scenario eigenlijk niet gebeuren. Denemarken zal vanavond 'gewoon' verliezen verwacht ik. Die kwalificatie zegt me niet zo veel in deze.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Waarom Kuyt? Omdat Lahm.

depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
De Duitsers hebben het eerder gedaan (in technische zin niet echt een remise, maar goed).
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Kuyt is inderdaad nog niet zo slecht als tegenstander van Lahm. Al ga je met Kuyt wel erg veel uit van de kracht van Lahm. Als Lahm opgevangen kan worden door een controleur ontstaat er voor bijvoorbeeld Robben of Afellay veel ruimte...
En waarom VdW als rechtsback en niet bijvoorbeeld Boulahrouz? Als VdW toch niet opkomt als back kan er net zo goed een echte verdediger staan
Daar geef ik je zeker gelijk in, positie van RB heb ik nog over nagedacht.
Net als Sneijder ipv VDV..
Voor het EK had ik zeker VDV gezegd maar Sneijder was echt geweldig tegen Denemarken, dus hem wissel zetten is sportieve zelfmoord.
Hoop alleen dat Bert zijn schoonzoon op de bank durft te zetten... Ik heb namelijk liever De Jong die zich gaat vastbijten in Ozil dan dat Mark 'dekken-op-3-meter' dat moet moet doen.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Haha wel opvallend. Johan Derksen noemde in het verleden Hans Kraaij nog een zelfingenomen kwalletje omdat hij met de opstelling van Ajax aan kwam en nu komt hij zelf doodleuk met de opstelling voor Oranje.
De Snor vond ook dat de bondscoach het maar oogluikend toe moest staan als de spelers rookten. Anders was het 'betutteling'.
Die gast wordt met de aflevering senieler lijkt het.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
Nederland - Duitsland 2-1. Het is maar gokken qua stand, maar wat zeker is dat Nederland gewoon wint vanavond.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
De Snor vond ook dat de bondscoach het maar oogluikend toe moest staan als de spelers rookten. Anders was het 'betutteling'.
Die gast wordt met de aflevering senieler lijkt het.
Toch knap dat jij het maar steeds blijft kijken, hoe vervelend je het programma ook vind.
Vandaag matchday. Ben enorm benieuwd. Heb wel zenuwen, maar ook een vrij goed gevoel dat we vanavond gaan winnen. Duitsland is misschien wat overmoedig omdat ze 3 punten meer hebben. Vroege 1-0 voor Oranje zou wel enorm helpen een keertje. Had je zaterdag vroeg 1-0 gemaakt, dan win je denk ik met 4-0.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik zal blij zijn als het 5 uur is, niks lukt op werk
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het tweede. Al support ik altijd voor Oranje als ze niet tegen Spanje moeten. Al denk ik ook als ik het neutraal probeert te bekijken dat Oranje een goede kans maakt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Ik heb echt het idee dat Denemarken vandaag gewoon van Portugal gaat winnen. Maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit, want we moeten zelf hoe dan ook de drie punten pakken. Hopelijk een vroege 1-0 inderdaad, dat speelt toch net iets lekkerder.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.