- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het was idd een hele belevenis en had het ondanks de uitslag ook niet willen missen.
Ik kijk ook gewoon naar het voetbal en als je een wedstrijd in het echt ziet is dat toch wel 1000 keer mooier dan EL of zo. Je kan lekker even je frustraties kwijt(gisteren dan niet, want dat had ik niet overleefd). Maar ik besloot wel meteen dat ik nu vaker naar de ArenA wil en dus zo meteen een clubkaart van Ajax ga bestellen.
edit: Ja mijn broer is de rotte appel in onze familie en is altijd voor Feyenoord geweest. Die had de dag van zijn leven. Ergens gunde ik het hem wel een keer, maar voor mij was het een lastige dag haha.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Het was idd een hele belevenis en had het ondanks de uitslag ook niet willen missen.
Ik kijk ook gewoon naar het voetbal en als je een wedstrijd in het echt ziet is dat toch wel 1000 keer mooier dan EL of zo. Je kan lekker even je frustraties kwijt(gisteren dan niet, want dat had ik niet overleefd). Maar ik besloot wel meteen dat ik nu vaker naar de ArenA wil en dus zo meteen een clubkaart van Ajax ga bestellen.
edit: Ja mijn broer is de rotte appel in onze familie en is altijd voor Feyenoord geweest. Die had de dag van zijn leven. Ergens gunde ik het hem wel een keer, maar voor mij was het een lastige dag haha.
Kun je toch beter gewoon een Feyenoordseizoenskaart nemen. Anders valt het zo tegen. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Of Vitesse. Woonde mmk toch in de buurt?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
We hebben afgesproken dat we volgend seizoen wel naar Feyenoord-PSV gaan, omdat we allebei een schurfthekel aan PSV hebben. Dan kan ik tenminste gemeend mee schreeuwen. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Of Vitesse. Woonde mmk toch in de buurt?
Ik heb niks met Vites en NEC. Met de Graafschap wel iets, maar ook niet genoeg.
Nee, het wordt toch echt een Ajax-clubkaart.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ook vrij logisch dat het onterecht was, wat ik wel vreemd vond is dat er helemaal geen discussie ontstond op basis van de vierde goal van Feyenoord. Op zijn minst een discussie waard.
Verder mag het voor iedereen wel duidelijk zijn dat deze nederlaag bij mij absoluut niet als een verrassing aankomt, daar ik Ajax al vrijwel het hele seizoen bijzonder slecht vind ballen. En dat vind ik nog wel wat belangrijker en zorgwekkender dan het optreden van een scheids.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Gebaseerd op?
Nouja Mulder stond zo ongeveer te huilen in de goal, zag je zijn ontlading na de 4-2?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tweede was ook geen vrije trap, of Kuipers had het consequent toe moeten passen. Wat Enoh deed mocht Clasie een aantal keer wel ongestraft doen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Tweede was ook geen vrije trap, of Kuipers had het consequent toe moeten passen. Wat Enoh deed mocht Clasie een aantal keer wel ongestraft doen.
Hij ook voor een soorgelijke overtreding op Eriksen (dacht ik) een vrije trap aan Ajax.
Op het middenveld liet hij meer duels toe, klopt.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Nouja Mulder stond zo ongeveer te huilen in de goal, zag je zijn ontlading na de 4-2?
Zijn reacties lijken me logisch. Een soort black-out krijgen, waardoor een ongelooflijk knullig doelpunt onstaat. Hij weet wat deze wedstrijd betekend.
Om te scoren, moet je overigens wel een keer op doel schieten.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Verder mag het voor iedereen wel duidelijk zijn dat deze nederlaag bij mij absoluut niet als een verrassing aankomt, daar ik Ajax al vrijwel het hele seizoen bijzonder slecht vind ballen. En dat vind ik nog wel wat belangrijker en zorgwekkender dan het optreden van een scheids.
Siert je om er niet over uit te weiden, na die twee meter buitenspelgoal van NEC noem ik het een keer en laat ik het erbij.
Het was bovendien vrij vroeg in de wedstrijd dus er was alle gelegenheid om het recht te trekken, maar daarna echt geen kans meer gezien van Ajax. Ook geen moment het gevoel gehad te gaan verliezen, ondanks de achterstand en de eerste 20 minuten. Alleen was ik even bang voor een gelijkspel na het ultieme kadootje van Mulder.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Zijn reacties lijken me logisch. Een soort black-out krijgen, waardoor een ongelooflijk knullig doelpunt onstaat. Hij weet wat deze wedstrijd betekend.
Om te scoren, moet je overigens wel een keer op doel schieten.
En toch blunderen in elke klassieker, hij kan het denk ik niet aan.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
En toch blunderen in elke klassieker, hij kan het denk ik niet aan.
Mulder speelde een prima wedstrijd. Hij sleepte Feyenoord er doorheen in een bepaalde fase. In de tweede helft was hij in slaap gesukkeld, waarschijnlijk, daar hij niets te doen heeft gehad.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Hij wilde gewoon een assist op z'n naam hebben.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
ja die bedoelde ik gisteren! Tussen 4 man zelfs 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Het was bovendien vrij vroeg in de wedstrijd dus er was alle gelegenheid om het recht te trekken, maar daarna echt geen kans meer gezien van Ajax.
Neemt niet weg dat ik wel vind dat arbitrale dwalingen gewoon benoemd mogen worden (maar ook dat roep ik hier al jaren), zonder direct weggezet te moeten worden als Calimero. Het is een feit dat het Ajax dit jaar in de wedstrijden tegen de 'grote' ploegen niet mee heeft gezeten (Twente thuis, AZ in de beker, Real in de CL en nu Feyenoord). Aan de ene kant kun je ook zeggen dat het het elftal al jaren tekent dat het bij een tegenslag niet de rug kan rechten, en daarna hopeloos verder wegzakt, maar soms kunnen dat soort beslissingen net dat kleine duwtje in de rug zijn dat een ploeg nodig heeft om vertrouwen te tanken. Zeker Twente-thuis is van cruciaal belang geweest voor Ajax om in een 'momentum' te geraken.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ik zat ook zo
te kijken toen ik het zag. Heerlijk. Clasie direct nog een contractverlenging geven. 
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Wat een gezeik of het wel of geen penalty zou zijn.
Ik vind het erg hypocriet als ze zelf de grootste schwalbe koning in Suarez in hun team hebben gehad. Hoeveel strafschoppen heeft hij heeft hij wel niet voor Amsterdam versierd.
Maar goed, verdiende penal of niet, hij werd vroeg in de wedstrijd gegeven, dus die pingel was niet beslissend.
Buiten die pingel was het een mooie wedstrijd. We hebben gewoon verdiend gewonnen.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Ik vind het erg hypocriet als ze zelf de grootste schwalbe koning in Suarez in hun team hebben gehad. Hoeveel strafschoppen heeft hij heeft hij wel niet voor Amsterdam versierd.

Maar goed, verdiende penal of niet, hij werd vroeg in de wedstrijd gegeven, dus die pingel was niet beslissend.

Buiten die pingel was het een mooie wedstrijd. We hebben gewoon verdiend gewonnen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Lijkt me duidelijk over de gehele wedstrijd ja.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Twee alinea's vol onzin van meneer videoband
Feyenoord had ook schwalbekoningen als Mols en Tomasson in huis die in de klassiekers hun schwalbetalenten lieten zien.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Die deden dat alleen tegen Ajax. En terecht. 
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Alleen z'n derde had ie enigszins gelijk 
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Feyenoord had ook schwalbekoningen als Mols en Tomasson in huis die in de klassiekers hun schwalbetalenten lieten zien.
tsja jij doet het in één alinea.
Nu ligt het weer aan de man in het zwart, als je het op eigen kracht niet kunt dan heb je niets te zoeken in de Kuip.
Altijd dat gejank van die Ajacieden, de strafschop was misschien onterecht, maar zeker geen blunder! Wij hebben gewoon verdiend gewonnen, klaar!
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Neemt niet weg dat ik wel vind dat arbitrale dwalingen gewoon benoemd mogen worden (maar ook dat roep ik hier al jaren), zonder direct weggezet te moeten worden als Calimero. Het is een feit dat het Ajax dit jaar in de wedstrijden tegen de 'grote' ploegen niet mee heeft gezeten (Twente thuis, AZ in de beker, Real in de CL en nu Feyenoord). Aan de ene kant kun je ook zeggen dat het het elftal al jaren tekent dat het bij een tegenslag niet de rug kan rechten, en daarna hopeloos verder wegzakt, maar soms kunnen dat soort beslissingen net dat kleine duwtje in de rug zijn dat een ploeg nodig heeft om vertrouwen te tanken. Zeker Twente-thuis is van cruciaal belang geweest voor Ajax om in een 'momentum' te geraken.
Het is inderdaad frustrerender als je team er niet overheen kan komen. Ik had vorig seizoen al het gevoel dat er in NL veel te makkelijk gefloten wordt wanneer spelers naar de grond gaan. Derksen had er pas een goed verhaal over.
depri83
-
- 6806 berichten
- 1491 stemmen
Feyenoord verdiende in de thuiswedstrijden tegen PSV, Twente en Ajax wel om te winnen maar hebben dat wel met het nodige geluk gedaan. PSV geeft 2 doelpunten weg, de 1-0 tegen Twente was buitenspel van Bakkal en gisteren tegen Ajax een onterechte penalty, een vrije trap bij de 2-0 die er geen was en het buitenspeldoelpunt (de 4-2).
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Schaken doet gewoon z'n werk tegen PSV, opjagen hoort ook bij voetbal, heeft niets met geluk te maken maar met afdwingen.
En Feyenoord heeft ook zat nadelige beslissingen gekend, aan het einde van de rit word je bevoordeeld en benadeeld
depri83
-
- 6806 berichten
- 1491 stemmen
Schaken doet gewoon z'n werk tegen PSV, opjagen hoort ook bij voetbal, heeft niets met geluk te maken maar met afdwingen.
En Feyenoord heeft ook zat nadelige beslissingen gekend, aan het einde van de rit word je bevoordeeld en benadeeld
Maar Schaken had de bal niet, die had Willems en die gaat in de fout.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.