- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Idd.
Maar het mooie van Feyenoord supporter zijn, is dat soms de kleine overwinningen al groots gevoel opwekken. Wat dat betreft kan zo'n rampzalige periode die Feyenoord de afgelopen 4 jaar heeft gekend erg louterend werken. Maar hoop wel dat het over een paar jaar weer als 'gewoon' aanvoelt.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Haha, daar is Rep "slechte verliezer" Robert.
Youtube staat vol met dat soort opmerkingen. Zal wel iets met jaloezie te maken hebben - iemand die zich zo druk maakt om atmosfeer en het niet kan vinden in z'n eigen stadion. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Haha, daar is Rep "slechte verliezer" Robert.
Achja, beetje nuanceren mag wel. Je hebt in de Eredivisie 3 punten gepakt tegen een dramatisch Ajax (heel seizoen al). Netjes, maar meer ook niet.
Normaal was ik woest of extreem bedroefd, maar dat kon ik gister echt niet opbrengen als ik keek naar Ebecilio, Blind, Sulejmani, Janssen en de rest. Ze kunnen eigenlijk niet beter. Ik vond alleen Vermeer, Vertonghen en Eriksen behoorlijk, de rest kon echt niet.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ik heb gistermiddag nog 1 semi sportief berichtje neergezet voordat ik het voetbal geboycot had hehe. Zie ik 's avonds laat nog een stel mongolen feest vieren in de Kuip tijdens een voorstukje in de reclame. Het bevestigt allemaal al weer wat ik over jullie volk dacht. Over Vlaar nog niet eens gesproken, die moet ook vol frustraties zitten denk ik hehe. Het valt inderdaad makkelijker te verkroppen omdat dit reserve elftal van Ajax wel erg matig is. Calculeerde al geen dikke overwinning in, maar een nederlaag is nog wel iets te veel van het slechte 
Ik ga trouwens ook een feestje vieren, zag dat shoarma in de aanbieding was bij de c1000. Dat is ook wel een feestje waard. Plus dat ik een stuk of wat dvd's heb gewonnen in het weggeef topic 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Achja, beetje nuanceren mag wel. Je hebt in de Eredivisie 3 punten gepakt tegen een dramatisch Ajax (heel seizoen al). Netjes, maar meer ook niet.
Correctie: 4. Ik weet verder niet wat het te maken heeft met de opmerkingen van Rep gisteren. 
Normaal was ik woest of extreem bedroefd, maar dat kon ik gister echt niet opbrengen als ik keek naar Ebecilio, Blind, Sulejmani, Janssen en de rest. Ze kunnen eigenlijk niet beter. Ik vond alleen Vermeer, Vertonghen en Eriksen behoorlijk, de rest kon echt niet.
Ik begrijp je. Blind, Ebecillio en Janssen kunnen niet meer in de basis. Bizar dat zo'n Janssen zo is afgegleden. Die ziet er echt niet fit uit. Is hij de opvolger van Verhoeven?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
ga door
Wie? Gebruik de quote knop eens 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Correctie: 4. Ik weet verder niet wat het te maken heeft met de opmerkingen van Rep gisteren. 
Ik begrijp je. Blind, Ebecillio en Janssen kunnen niet meer in de basis.
4?
Ik bedoel dat het volksfeest ietswat apart aanvoelt na een zege in een Eredivisiepotje.
En die gasten kunnen inderdaad niet meer in de basis. Het stemt me droevig dat zulke gasten het shirt dragen die ooit gedragen werd door namen als Cruijff, van Basten, Bergkamp, Litmanen en Kluivert.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ik ben allergisch voor onrecht. Als je zo genaaid wordt, waardoor we nu al drie klassiekers sinds 2006 niet gewonnen in de Kuip dan steekt dat nogal. Ze fluiten daar wel erg vaak voor schwalbes voor Feyenoorders. De goals in de tweede helft verzachten die waardeloze scheidsrechterlijke dwalingen in de eerste helft, omdat Ajax achterin zoals vanouds weer stond te slapen achterin en de nederlaag eigenlijk alleen aan Ajax te wijten valt en niet meer alleen aan de scheids. Heb sinds de tweede helft dan ook meer gerelativeerd.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
4?
Dit seizoen, tegen een slecht Ajax. 
Ik bedoel dat het volksfeest ietswat apart aanvoelt na een zege in een Eredivisiepotje.
Was tegen Twente en PSV ook een feestje. Tegen Ajax is het net wat erger, omdat het de aartsrivaal blijft. Ik vind het nogal armoedig om mensen te horen dat Feyenoord het te groot vierde. Waarom zou je iedere overwinning niet luidruchtig mogen vieren? Iedereen is er lovend over, behalve Ajacieden. Kan het ook wel begrijpen hoor. 
En die gasten kunnen inderdaad niet meer in de basis. Het stemt me droevig dat zulke gasten het shirt dragen die ooit gedragen werd door namen als Cruijff, van Basten, Bergkamp, Litmanen en Kluivert.
Tja, nu noem je de beste Ajacieden ooit op, terwijl er zo'n 3000 spelers in dat lelijke shirt hebben gespeeld. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
2 en een half uur heen en 2 en een half uur terug en dan Ajax in de Kuip zien verliezen. Pijnlijk!
Allemaal van die bouwvakkers om me heen en ik me maar verbijten haha. Het was verder wel weer een hele belevenis en het hele stadion trilde. Niveau van de wedstrijd was laag van beide kanten. Ik zei meteen al dat het geen penalty was. Eerst wees de scheids naar de cornervlag en opeens gaat zijn arm naar de stip. Echt krankzinnig. Blind aan Ajax-zijde was een ramp, bijna geen duel gewonnen. Na de blunder van Mulder dacht ik dat het wel 3-3 of 3-4 zou worden, maar Guidetti had de dag van zijn leven. Nam de bal slecht mee, maar scoorde helaas alsnog.
We kwamen overigens op vak GG ipv G terecht en iedereen zat op andere plaatsen. Hadden nu wel perfect hoog zicht over het veld, dus was verder prima zo. Maar wat wordt het slecht georganiseerd door de suppoosten zeg. Maar goed, het zat erg diep bij de Feyenoorders, dat werd me wel duidelijk. Nu ga ik maar snel een clubkaart van Ajax aanvragen, want op zo'n dag als gisteren in het hol van de leeuw je in moeten houden is zo goed als niet te doen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ik ben allergisch voor onrecht. Als je zo genaaid wordt, waardoor we nu al drie klassiekers sinds 2006 niet gewonnen in de Kuip dan steekt dat nogal. Ze fluiten daar wel erg vaak voor schwalbes voor Feyenoorders. De goals in de tweede helft verzachten die waardeloze scheidsrechterlijke dwalingen in de eerste helft, omdat Ajax achterin zoals vanouds weer stond te slapen achterin en de nederlaag eigenlijk alleen aan Ajax te wijten valt en niet meer alleen aan de scheids. Heb sinds de tweede helft dan ook meer gerelativeerd.
Gewoon een domme actie van Vertonghen. Daarnaast ook matig verdedigd, net als in de Arena, toen met Fernandez. Een penal is een zware beslissing, maar na de 0-1 begon Feyenoord al wat agressiever te voetballen. Deze wedstrijd had je nooit gewonnen met zo'n beroerde verdediging.
Heb je een Feyenoorder hier al gehoord dat van Rhijnen (of hoe heet-ie) een tweede gele kaart had moeten krijgen?
En voor de makkelijkheid maak je er 3 klassiekers van, die Ajax door scheidsrechterlijke dwalingen niet heeft gewonnen. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Zelfs de lelijkste Ajax shirtjes zijn nog mooier dan die geripte shirtjes van jullie
Zelfde geldt ook voor ons logo, zelfs de lelijke Ajax smurf is nog mooier dan alle logo's waar je een vierkantje, driehoekje of een cirkel hebt waar een paar letters in staan
Gelukkig kan ik nog even op dat gevoel teren 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ja, doh. Ik bedoelde gister
3 punten dus.
Enne, ik zei gister al dat een feestje niet zo gek is, na een winst op de rivaal. Maar je moet niet doorslaan. Het zat er wel een keer aan te komen dat dit Ajax ook in de Kuip zou verliezen. Slechtste ploeg van de laatste 10 jaar lijkt het wel. Alleen het seizoen Blind was nog erger.
En ik kan moeilijk zeggen, het Ajax van Soetaers, Kennedy en Gabrich 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Gewoon een domme actie van Vertonghen. Daarnaast ook matig verdedigd, net als in de Arena, toen met Fernandez. Een penal is een zware beslissing, maar na de 0-1 begon Feyenoord al wat agressiever te voetballen. Deze wedstrijd had je nooit gewonnen met zo'n beroerde verdediging.
Heb je een Feyenoorder hier al gehoord dat van Rhijnen (of hoe heet-ie) een tweede gele kaart had moeten krijgen?
Nee, maar na een overwinning hoef je daar ook niet over te beginnen natuurlijk
Daarnaast vind ik dat minder bepalend dan een vlekkeloze tackle op de bal van Vertonghen dat bestraft wordt met een penal en toch wel duidelijk het keerpunt van de wedstrijd is.
Ik vind deze foto dan ook veel zeggen, Vertonghen heeft de bal al getackled, waarna Guidetti op de voeten van Vertonghen gaat staan en vervolgens valt.

The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
En voor de makkelijkheid maak je er 3 klassiekers van, die Ajax door scheidsrechterlijke dwalingen niet heeft gewonnen.
Het is na een winst ook wel makkelijk om niet te zeuren over een rode kaart he 
Penalty was gewoon onterecht. Dat hoorde ik bij EL, in wedstrijdverslagen, in de krant vanmorgen...maakt verder niet uit, maar het was natuurlijk wel een breekpunt. Dat kan dit labiele zootje Ajacieden gewoon niet aan. Echt droevig hoe weinig veerkracht er in die ploeg zat na de 1-1. Geven gewoon vlak voor en vlak na rust een hele wedstrijd weg. Sukkels.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Gebaseerd op?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook vrij logisch dat het onterecht was, wat ik wel vreemd vond is dat er helemaal geen discussie ontstond op basis van de vierde goal van Feyenoord. Op zijn minst een discussie waard.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Het is na een winst ook wel makkelijk om niet te zeuren over een rode kaart he 
Penalty was gewoon onterecht. Dat hoorde ik bij EL, in wedstrijdverslagen, in de krant vanmorgen...maakt verder niet uit, maar het was natuurlijk wel een breekpunt. Dat kan dit labiele zootje Ajacieden gewoon niet aan. Echt droevig hoe weinig veerkracht er in die ploeg zat na de 1-1. Geven gewoon vlak voor en vlak na rust een hele wedstrijd weg. Sukkels.
Ik had ook geen penal gegeven. Hoewel het voor Kuijpers' perspectief lastig was om te oordelen.
Hoef je het niet over te hebben na een overwinning, klopt, maar misschien goed voor de Ajacieden om te relativeren en het wel mee te nemen in hun oordeel. Er zijn in het verleden spelers geweest die direct rood kregen bij de eerste overtreding van v. Rhijnen. Al vond ik geel wel volstaan.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Feyenoord was het heel even kwijt. Meestal schiet de angst er bij Feyenoord er behoorlijk in na zoiets, maar het viel me op dat ze gisteren iets hadden van vandaag gaan we niet verliezen.
Wat zo irritant is van op de korte zijde zitten is dat je alle ruimtes ziet om te schieten of te passen en Ajax bleef maar rommelen op de kleine ruimtes. Stuitend. Maar goed, de 4-2 vond ik net zo goed uit de lucht vallen als dat de 3-3 had kunnen vallen. Was een aparte wedstrijd.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
De tweede helft was natuurlijk van een abominabel niveau. Kan me op de goals na geen enkele kans herinneren. Het was erg rommelig. Alle goals vielen wat dat betreft uit de lucht.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ook vrij logisch dat het onterecht was, wat ik wel vreemd vond is dat er helemaal geen discussie ontstond op basis van de vierde goal van Feyenoord. Op zijn minst een discussie waard.
Ach, toen was het kalf al verdronken. Maar het leek wel buitenspel ja.
Eigenlijk best zuur. Een penalty en een buitenspelgoal en die 2-1 was een stomme klutsbal. Maar goed, Ajax had het zelf maar beter moeten doen. Als je zag hoe ze Bakkal bij de 3-1 zijn gang lieten gaan 
@ NR: De naam is Ricardo van Rhijn, geen Rhijnen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Feyenoord was het heel even kwijt. Meestal schiet de angst er bij Feyenoord er behoorlijk in na zoiets, maar het viel me op dat ze gisteren iets hadden van vandaag gaan we niet verliezen.
Een minuutje misschien. Daarna scoorde Feyenoord vrijwel direct. Maar goed, met Feyenoord weet je het nooit, inderdaad.
Wat zo irritant is van op de korte zijde zitten is dat je alle ruimtes ziet om te schieten of te passen en Ajax bleef maar rommelen op de kleine ruimtes. Stuitend. Maar goed, de 4-2 vond ik net zo goed uit de lucht vallen als dat de 3-3 had kunnen vallen. Was een aparte wedstrijd.
Dat begrijp ik dan weer niet. Ajax heeft welgeteld 0 kansen gehad in de tweede helft. In de tweede helft was Feyenoord op alle fronten beter, ondanks het matige niveau (op een aantal spelers na - Clasie, Guidetti, Vlaar) Als Ajax de wedstrijd had willen beslissen dan had het in de eerste 25 minuten moeten zijn. De enige periode dat Ajax een overwicht had.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ach, toen was het kalf al verdronken. Maar het leek wel buitenspel ja.
Eigenlijk best zuur. Een penalty en een buitenspelgoal en die 2-1 was een stomme klutsbal. Maar goed, Ajax had het zelf maar beter moeten doen. Als je zag hoe ze Bakkal bij de 3-1 zijn gang lieten gaan 
@ NR: De naam is Ricardo van Rhijn, geen Rhijnen.
En die goal van die mislukte Rus dan? 
En wie zegt dat het een buitenspel goal was. NW heeft het over een discussie.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Feyenoord was feller ja. Toen Sulejmani er ook nog geblesseerd uitging werd het wel helemaal een lastige zaak. We hadden echt teveel geblesseerden. Blind was zooooo slecht. Alles ging aan Feyenoord-zijde ook via die kant. Ik dacht na de 3-2 dat Ajax met zijn allen zouden gaan drukken, maar daar was het team simpelweg te zwak voor. Maar ik zag telkens als Ajax bij de 16 was, dat er ruimtes lagen om te schieten, maar dat deden ze dan nooit. Dat irriteert me, dat het lijkt alsof schieten van afstand verboden wordt door de Boer of zo. Alle Feyenoorder om me heen begonnen overigens behoorlijk te zweten bij de 3-2 hoor. Amsterdammers hebben een grotere bek. Feyenoorders begonnen meteen te zeggen dat de 3-3 nu ook wel weer zal vallen. Het zat natuurlijk extreem diep als je al zolang niet van Ajax thuis hebt kunnen winnen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
En die goal van die mislukte Rus dan? 
En wie zegt dat het een buitenspel goal was. NW heeft het over een discussie.
Ik zei al, toen was het kalf verdronken. Die goal van Bulykin ging ook nergens over.
Volgens mij was het wel buitenspel, maar ik heb geen zin om nog een herhaling op te zoeken 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Wie? Gebruik de quote knop eens
als het bericht er gelijk onder staat hoef je toch niet te quoten 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Als Ajax de wedstrijd had willen beslissen dan had het in de eerste 25 minuten moeten zijn. De enige periode dat Ajax een overwicht had.
Janssen had de hele wedstrijd overwicht. Nouja, overgewicht.
Het is simpel. Ajax had het in een half uur moeten beslissen, maar over 90 minuten is de nederlaag gewoon verdiend. Komt door wat arbitrale pech, maar nog veel meer door lamlendig slecht voetbal van Ajax.
En nu hou ik erover op. Kutwedstrijd.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
2 en een half uur heen en 2 en een half uur terug en dan Ajax in de Kuip zien verliezen. Pijnlijk!
Allemaal van die bouwvakkers om me heen en ik me maar verbijten haha. Het was verder wel weer een hele belevenis en het hele stadion trilde. Niveau van de wedstrijd was laag van beide kanten. Ik zei meteen al dat het geen penalty was. Eerst wees de scheids naar de cornervlag en opeens gaat zijn arm naar de stip. Echt krankzinnig. Blind aan Ajax-zijde was een ramp, bijna geen duel gewonnen. Na de blunder van Mulder dacht ik dat het wel 3-3 of 3-4 zou worden, maar Guidetti had de dag van zijn leven. Nam de bal slecht mee, maar scoorde helaas alsnog.
We kwamen overigens op vak GG ipv G terecht en iedereen zat op andere plaatsen. Hadden nu wel perfect hoog zicht over het veld, dus was verder prima zo.
op de meeste vakken doen we niet aan vaste plekken gelukkig.
Wel tof zo'n broer(?) die een kaartje regelt voor een partij met zo'n sfeer 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Toen Sulejmani er ook nog geblesseerd uitging werd het wel helemaal een lastige zaak.
Vreemd. Sulejmani heeft in al die minuten helemaal niets laten zien. Misschien wel de allerslechtste aan Ajaxzijde. Op Blind, Ebicilio, Janssen en Enoh na dan. 
Feyenoorders begonnen meteen te zeggen dat de 3-3 nu ook wel weer zal vallen.
Lijkt me ook logisch. Feyenoord zat op rozen, maar na die blunder van Mulder leek het weer een wedstrijd te worden. Gelukkig werd het dat niet, en scoorde Feyenoord vrijwel direct de 4-2.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.