• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.048 acteurs
  • 199.238 gebruikers
  • 9.387.398 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Kai schreef:

Misschien dat De Boer dit in de winter ook heeft gedaan, maar dat rijmt niet met de figuren van Ebecilio, Janssen en Sulejmani.

Hij doet in ieder geval iets fout. En niet alleen deze winter, maar al langer. Roep al sinds PSV-uit dat de selectie zijn frisheid verloren heeft. In de weken erna ontstonden er ook de eerste (voornamelijk) spierblessures.

Enfin, ik ben het met je eens dat het middenveld niet staat. Co Adriaanse zei vorig jaar dat Ajax de beste club van Nederland was omdat het als enige club in staat was om druk te zetten op de helft van de tegenstander. Dit is echter wel bijzonder moeilijk en is niet enkel een kwestie van 'belopen', maar vergt van een voetballer ook dat deze goed moet zijn in de kleine ruimtes en moet beschikken over voldoende inzicht.
De Boer was kennelijk in de overtuiging dat ie het ook met Janssen zou kunnen i.p.v. De Zeeuw. Terwijl zelfs een leek kan zien dat dat twee totaal verschillende spelers zijn.

Laten we ervan uit gaan dat we altijd met Eriksen spelen. In dat geval zou je Anita als CVM kunnen opstellen, maar is er niemand voor de rechterkant. In deze selectie ken ik niemand die die rol zou kunnen invullen.
Ik weet niet wat jij dan verlangt van de man aan de rechterflank, maar ik denk dat je met een Lodeiro, De Jong, Serero en Bouy al best een eind kunt komen (zwart-wit gesteld zie ik Lodeiro en Serero dan meer als creativelingen voor de combinatie met Eriksen en De Jong en Bouy voor hun loopvermogen en iets grotere defensieve zekerheid). Rits ken ik niet goed genoeg, maar vond hem in de voorbereiding wel aardig.

Zo zou het moeten zijn, maar de reserve verdedigers zijn niet goed genoeg en missen ervaring. In dat geval had je vandaag gespeeld met:

Ligeon - Van Rhijn - Vertonghen - Blind. Ik kan me voorstellen dat je hier als coach niet aan wil beginnen in De Kuip.

Helemaal mee eens - heb dit gisteren ook al gezegd -, maar zoals ik in mijn eerste post al zei ben ik van mening dat er achterin ook minstens twee man bij hadden gemoeten. Dan had je nu, zelfs met al die blessures, geen problemen gehad. Voor het seizoen was al duidelijk dat Blind en Ooijer het in principe niet aankunnen, en Ligeon vind ik niet meevallen eerlijk gezegd. Een defensief nog zwakkere versie van Anita. De Boer dacht daar echter anders over en vond het wel prima zo. De rekening krijgen we nu gepresenteerd.

Ajax heeft na het vertrek van Jol er veel aan gedaan om het huishoudboekje weer op orde te krijgen en met resultaat. Ajax is samen met FC Twente de gezondste club van de Eredivisie.
Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen heeft De Boer wel zo'n 18 miljoen mogen investeren in spelers die of a) niet functioneren en dus verkeerd gescout zijn (Janssen), of b) niet nodig waren (Bulykin, Serero, Cillessen (4,5 miljoen voor een reservekeeper vind ik vreemd. Zeker als ie er niet in komt als Vermeer inmiddels wel vaak genoeg heeft aangetoond niet de juiste man te zijn voor Ajax 1). Boerrigter en Sightorsson zie ik wel zitten, hopelijk is die laatste alleen niet chronisch geblesseerd, zoals velen melden.

Een groot deel van de 18 miljoen had dus beter anders geïnvesteerd kunnen worden, namelijk in posities waar wél versterking nodig was (centraal achterin, backpositie(s), vleugels voorin).

Ik geloof best dat De Boer er graag een verdediger of buiterspeler bij had gehad. Hier was echter geen geld voor.
Hij heeft achttien miljoen (excl. salarissen) mogen spenderen! Maar heeft dus of a) niet veel kaas gegeten van een gebalanceerde selectie (elke positie dubbel bezet, kwalitatief zo sterk mogelijk), of b) scouting (Janssen als VM halen getuigt niet van veel inzicht).

Frank de Boer zat opgescheept met de erfenis van Jol en is mijns inziens behoorlijk duidelijk geweest met betrekking tot de richting die hij op wil.
Hij heeft mooie praatjes ja, maar handelt er niet naar. Vind die erfenis van Jol ook wel meevallen overigens. Mido, Tainio en Atouba waren zo vertrokken.

De Boer heeft op dit moment teveel spelers die niet goed genoeg zijn om in een dergelijk raamwerk te kunnen spelen.
In de zomer en de eerste maanden van het seizoen toch wel? En het halve seizoen vorig jaar? Als ie daar alles goed had neergezet, had ie de blessures nu vast een stuk makkelijker op kunnen vangen. De eerste twee maanden van dit seizoen - met Janssen op VM - zat er tenminste nog een idee achter het spel van Ajax. Daarna hobbelde dat met rasse schreden achteruit tot dit moment, waarop het elftal echt stuur- en machteloos oogt.

Hmm het beeld dat De Boer na de wedstrijd steevast zegt dat Ajax dominant is geweest herken ik niet zo. Het heeft Ajax dit jaar wel vaak tegen gezeten in momenten dat het erom ging.

Dat is natuurlijk ook een feit. Maar De Boer heeft vaak genoeg - zelfs na de 6-4 in Utrecht - gezegd een dominant Ajax te hebben gezien.

De conclusie dat Ajax bezig is met een slecht seizoen deel ik, maar vooralsnog zie ik geen reden voor paniek.
Ajax had deze zomer een gat kunnen slaan, maar heeft eerder twee of drie stappen teruggezet door foute keuzes en dito prioriteiten van een onervaren trainer. En natuurlijk door de beschamende puinhoop die nu al veel te lang als een orkaan door de ArenA raast.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik postte eens een bericht waarbij Chelsea aan Anita dacht, bedrag wat in die tekst stond was 15 miljoen. Dat had ik niet verzonnen.

Nee, dat had Harry Lulofs verzonnen, jij was degene die het geloofde. Harry Lulofs, makelaar bij een dubieus kantoortje (Derksen had daar laatst nog een leuk verhaal over, met niet bestaande panden en postadressen net over de grens) met als voorzitter de 19-jarige Kim Lulofs en als technisch manager... Vurnon Anita senior...

Nu ja, voor alles een naief publiek. Vlechtje stond weer lekker te verdedigen trouwens bij de 3-1

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Het is wel een feit dat Vlaar voorheen voor Ajax was. Dan is vandaag We love you Feyenoord we do zingen best wat raar. Maar verder mag hij hoor. Dat is profvoetbal. Dost is ook voor Ajax, maar zal ook vast voor Feyenoord of PSV willen spelen.

Sommige mensen worden pas op latere leeftijd echt verstandig.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Zie nu net het schandalige moment dat EL in de rust in de kleedkamer van Kuipers komt om de 'discutabele penalty' even te bespreken!

Hoezo de scheidsrechter proberen te beïnvloeden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vond het ook schandalig dat Jan-Joost benadrukte dat ie nu maar eens voor Ajax moest gaan fluiten.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Zie nu net het schandalige moment dat EL in de rust in de kleedkamer van Kuipers komt om de 'discutabele penalty' even te bespreken!

Hoezo de scheidsrechter proberen te beïnvloeden.

Het leek me juist overduidelijk dat Jan-Joost zijn mening niet gaf en de insteek van dit bezoekje op voorhand geregisseerd was. Waren neutrale vragen. Of vind je de term discutabel al beladen? Maar EL is natuurlijk ook al Ajax-minded!

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)

Het leek me juist overduidelijk dat Jan-Joost zijn mening niet gaf en de insteek van dit bezoekje op voorhand geregisseerd was. Waren neutrale vragen. Of vind je de term discutabel al beladen? Maar EL is natuurlijk ook al Ajax-minded!

De kwalificatie 'zeer discutabel' is er inderdaad één die een televisiezender tijdens een wedstrijd niet aan de scheidsrechter mag toevertrouwen.

En ik zeg helemaal niet dat EL 'Ajax-minded' zou zijn, dit is gewoon een vorm van beïnvloeding die niet hoort, of het nou bij een penalty voor PSV, Ajax of Feyenoord zou zijn

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vraag me af hoe ze Kuipers beïnvloeden en in faveure van wie ze hem beïnvloeden.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Ik suggereer niet dat Kuipers beïnvloed is maar dat een televisiezender niet in staat moet zijn om die mogelijkheid zich voor te laten kunnen doen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Fijn wakker worden vandaag.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Bij deze mijn welgemeende excuses voor mijn (sommige) incorrecte opmerkingen gisteren na de wedstrijd. Wellicht is het beter om 2 uur in de sneeuw te lopen na het fluitsignaal voor je wat post!

Feyenoorders gefeliciteerd; na de 1-1 (hoe onterecht die ook mocht zijn) waren jullie de betere en dus de terechte winnaar op basis van het vertoonde spel. Kuipers: ik zal maar niet zeggen waar je die fluit het beste kunt bewaren momenteel.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Zaakwaarnemer van Rasmus Elm gaat praten met Juventus over een transfer.Het zal toch niet gebeuren

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

%%%%%% schreef:

Zaakwaarnemer van Rasmus Elm gaat praten met Juventus over een transfer.Het zal toch niet gebeuren

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Janko naar Porto voor 5 miljoen!

Potdomme, die Munsterman heeft dit wel geweldig gedaan zeg, hoe bestaat het

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Nee, dat had Harry Lulofs verzonnen, jij was degene die het geloofde. Harry Lulofs, makelaar bij een dubieus kantoortje (Derksen had daar laatst nog een leuk verhaal over, met niet bestaande panden en postadressen net over de grens) met als voorzitter de 19-jarige Kim Lulofs en als technisch manager... Vurnon Anita senior...

Nu ja, voor alles een naief publiek. Vlechtje stond weer lekker te verdedigen trouwens bij de 3-1

Achjee, heb je na weken afwezigheid weer een reden gevonden om even wat in dit topic te zetten?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik vond het ook schandalig dat Jan-Joost benadrukte dat ie nu maar eens voor Ajax moest gaan fluiten.

Jan-Joost vergeet telkens zijn clownpak aan te trekken. Terwijl hij zijn pruik wel altijd draagt.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

%%%%%% schreef:

Zou een geweldige aderlating zijn voor AZ. Dan zie ik AZ wel onder Feyenoord eindigen.

Juventus, daarintegen, begrijp ik niet. Wat moeten ze in godesnaam met Elm?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Juventus praat ook met jong Ajax spelen Bouy. Contract loopt af, Ajax wil verlengen maar dit wordt dus vervelend. Echt irritant.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Zou een geweldige aderlating zijn voor AZ. Dan zie ik AZ wel onder Feyenoord eindigen.

Juventus, daarintegen, begrijp ik niet. Wat moeten ze in godesnaam met Elm?

AZ moet ook nog naar de Kuip, dus die kunnen we nog wel inhalen. Zie een 3e plek nog wel tot de mogelijkheden, maar dan moet er volgende week wel gewonnen worden. Revenge op NEC is ook wel aan de orde. En El Amadi is er dan ook weer bij. Fijn!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Achjee, heb je na weken afwezigheid weer een reden gevonden om even wat in dit topic te zetten?

Van de clasico's moet ie het niet echt hebben nee .

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

AZ moet ook nog naar de Kuip, dus die kunnen we nog wel inhalen. Zie een 3e plek nog wel tot de mogelijkheden, maar dan moet er volgende week wel gewonnen worden. Revenge op NEC is ook wel aan de orde. En El Amadi is er dan ook weer bij. Fijn!

Zolang Clasie, El Ahmadi en Guidetti het hele seizoen fit blijven, is een 4e of zelfs 3e plek wel haalbaar ja.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Van de clasico's moet ie het niet echt hebben nee .

Ach, ik heb precies door hoe hij werkt. Waarschijnlijk volgt hij het voetbal zelfs nauwelijks. Hij reageert alleen als hij een oude quote tegen mij kan gebruiken (wel eerst even de inhoud verdraaien hoor). Gelukkig mag dit niet meer van de moderators.

Benieuwd wat er de komende 2 dagen nog gaat gebeuren op de transfermarkt. Sulejmani heeft een zware blessure, zal hem vast het seizoen kosten. Je zou denken dat Ajax toch een rechtsbuiten nu eens gaat halen nog.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Benieuwd wat er de komende 2 dagen nog gaat gebeuren op de transfermarkt. Sulejmani heeft een zware blessure, zal hem vast het seizoen kosten. Je zou denken dat Ajax toch een rechtsbuiten nu eens gaat halen nog.

Als jullie maar van Schaken afblijven.

Cissé niks voor jullie? Kan ook best op de rechtsbuitenpositie spelen. Bij jullie staan ze toch allemaal al op de verkeerde positie.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Juventus, daarentegen, begrijp ik niet. Wat moeten ze in godesnaam met Elm?

Opstellen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Waarom?

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Omdat het middenveld van Juventus nog wat kwaliteit kan gebruiken. Pirlo heeft niet het eeuwige leven, daarnaast lopen er verder allemaal jonkies om hem heen die nog moeten rijpen. Elm is voor zijn 24 al een heel volwassen speler, kan gelijk iets toevoegen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Reinbo schreef:

Fijn wakker worden vandaag.

Hoe laat is de huldiging eigenlijk?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Hij is leuk

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.