- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
tsja jij doet het in één alinea.
Nu ligt het weer aan de man in het zwart, als je het op eigen kracht niet kunt dan heb je niets te zoeken in de Kuip.
Altijd dat gejank van die Ajacieden, de strafschop was misschien onterecht, maar zeker geen blunder! Wij hebben gewoon verdiend gewonnen, klaar!
Ik vind het wel een gigantische blunder. Snap dat gejank bij SV van die scheidsrechter ook niet over die vele herhalingen. Ik zie Vertonghen een tackle op de bal plaatsen, door zijn perfecte tackle rolt die bal over de achterlijn in de lijn dat hij de tackle heeft geplaatst. Het duidelijkste argument om aan te geven dat de bal gespeeld wordt en wat de scheidsrechters(en andere mensen) vaak vergeten is dus ook de bal zelf. Ik vind het een schande, niet meer en niet minder.
Het is ook een terechte overwinning, noem is iemand die dat niet zo vindt? Maar de manier waarop Feyenoord in het zadel is geholpen blijft toch door twee dwalingen van de scheids. Ze hebben het daarna alleen afgemaakt, waardoor er niet alleen op de twee blunders geteerd hoeft te worden. Zoals ik al zei, door die tweede helft kan je ook moeilijk meer alleen gaan zeiken op de scheids, als de rest het allemaal zo erg laat afweten.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Feyenoord verdiende in de thuiswedstrijden tegen PSV, Twente en Ajax wel om te winnen maar hebben dat wel met het nodige geluk gedaan. PSV geeft 2 doelpunten weg, de 1-0 tegen Twente was buitenspel van Bakkal en gisteren tegen Ajax een onterechte penalty, een vrije trap bij de 2-0 die er geen was en het buitenspeldoelpunt (de 4-2).
Dat is wel heel zwart-wit. Dat PSV die fouten maakt, is in zekere zin geluk, maar anderzijds zou elke wedstrijd 0-0 eindigen als geen enkel team een fout maakt. Bovendien was die foute pass van Toivonen bij de 1-0 nou niet direct zo'n grote fout dat de goal niet uit kon blijven. Feyenoord moest nog steeds vijftig meter overbruggen tot de goal. Het is ook een kwaliteit als je dat weet te benutten. De 2-0 was wel heel kinderlijk ja.
De buitenspelgoal van Guidetti tegen Twente valt weg te strepen tegen de 3-1 van Chadli. De Jong sprong even daarvoor BMI keihard in de rug die de bal daardoor niet weg kon koppen. Zuivere overtreding waar niet voor werd gefloten. Feyenoord was ook heer en meester in de eerste helft. De 3-0 was niet geflatteerd.
De penalty tegen Ajax was er geen inderdaad, maar Fernandez werd vlak voor zijn wissel nog onterecht teruggefloten voor buitenspel (stond anders één op één met Vermeer) en Van Rhijn had ook zomaar zijn tweede geel kunnen krijgen.
Uiteindelijk valt er gewoon weinig af te dingen op die negen behaalde punten.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Het is ook een terechte overwinning, noem is iemand die dat niet zo vindt?
Na een nachtje rust niet meer, inderdaad. 
Maar de manier waarop Feyenoord in het zadel is geholpen blijft toch door twee dwalingen van de scheids.
Het waren twee dubieuze beslissingen. Ik vond de penal zwaar bestraft. De vrije trap wellicht ook, maar je kunt hem geven. Daarnaast is een vrije trap geen doelpunt als de Ajacieden niet zo ongelooflijk zwak hadden verdedigd. Er zijn zoveel dubieuze beslissingen van scheidrechters waarbij een vrije trap wordt gegeven.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Viel me wel op dat de scheids wel geïntimideerd raakte in de Kuip en eerder floot voor Feyenoord. Als deze wedstrijd in Amsterdam was gespeeld was de penal en de vrije trap niet gegeven.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Feyenoord verdiende in de thuiswedstrijden tegen PSV, Twente en Ajax wel om te winnen maar hebben dat wel met het nodige geluk gedaan.
Valt wel mee met het geluk. Feyenoord is (nog niet) in staat om 90 minuten lang te domineren of geconcentreerd te voetballen. Tegen Twente en PSV gaven ze daardoor kansen weg. Over de hele 90 minuten gezien, heeft Feyenoord alle wedstrijden terecht gewonnen. Ook door op de juiste momenten te pieken, kansen te creëren en ze te benutten. Er werden ook de nodige kansen gemist.
PSV geeft 2 doelpunten weg, de 1-0 tegen Twente was buitenspel van Bakkal en gisteren tegen Ajax een onterechte penalty, een vrije trap bij de 2-0 die er geen was en het buitenspeldoelpunt (de 4-2).
Was volgens mij geen buitenspeldoelpunt (4-2). Op het randje. Duidelijke beelden zijn er feitelijk niet geweest.
PSV en Twente werden compleet afgetroefd in de eerste helft door een fel spelend Feyenoord. Makkelijk om het dan steeds te gooien op een slechte instelling van het eigen team, of geluk.
depri83
-
- 6810 berichten
- 1491 stemmen
PSV en Twente werden compleet afgetroefd in de eerste helft door een fel spelend Feyenoord. Makkelijk om het dan steeds te gooien op een slechte instelling van het eigen team, of geluk.
Je haalt toch een quote aan van mij waarin ik zeg dat ze de overwinning wel verdienden?
Ik geef alleen ook aan dat je moet kijken naar de manier waarop de doelpunten tot stand zijn gekomen en daar mag Feyenoord niet over klagen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Na een nachtje rust niet meer, inderdaad. 
Het waren twee dubieuze beslissingen. Ik vond de penal zwaar bestraft. De vrije trap wellicht ook, maar je kunt hem geven. Daarnaast is een vrije trap geen doelpunt als de Ajacieden niet zo ongelooflijk zwak hadden verdedigd. Er zijn zoveel dubieuze beslissingen van scheidrechters waarbij een vrije trap wordt gegeven.
Zwaar bestraft vind ik wel erg makkelijk. Ik vind hem belachelijk, duidelijker op de bal een tackle plaatsen kan haast niet. Vrije trap was ook geen reet aan de hand, maar omdat meneer Enoh heet krijgt hij de overtreding tegen. Tegen AZ was dit ook al zo.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Je haalt toch een quote aan van mij waarin ik zeg dat ze de overwinning wel verdienden?
Ik geef alleen ook aan dat je moet kijken naar de manier waarop de doelpunten tot stand zijn gekomen en daar mag Feyenoord niet over klagen.
Ik reageerde ook op je nuances.
Gisteren mochten ze daar niet over klagen. Wel over de gemiste kansen van o.a. Fernandez (tweemaal).
depri83
-
- 6810 berichten
- 1491 stemmen
A&L1 nog even boos proberen te krijgen.
El Hamdaoui eist schadevergoeding.
Wat een figuur!
Oh ja, de KNVB is er gelukkig ook achter gekomen dat een camera in de rust bij de scheidsrechter geen goed idee is!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
wat een held, hoop dat hij nog jaren bij Ajax blijft. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Hij is helaas zo goed als rond met Fiorentina.
Toch?
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Ik begrijp alleen niet wat een prachtige club als Fiorentina met zo een droeftoeter moet
.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Vrije trap was ook geen reet aan de hand, maar omdat meneer Enoh heet krijgt hij de overtreding tegen. Tegen AZ was dit ook al zo.
Hij kan het ook gewoon niet doen. Of die bal in de 16 wegrossen. Tegen AZ had hij knullig balverlies waardoor Vertonghen geel moest pakken en AZ uit de vrije trap kon scoren. Twee keer een achterstand plus een schorsing voor de enige fitte basisverdediger die Ajax nog heeft. En dat voor een speler die de ploeg er defensief sterker op zou moeten maken..
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Wat een figuur!
Oh ja, de KNVB is er gelukkig ook achter gekomen dat een camera in de rust bij de scheidsrechter geen goed idee is!
Ajax komt volgens Mounir met randvoorwaarden, om vervolgens zelf met een schadevergoeding e.d. aan te komen kakken. Hoe achterlijk kan je zijn 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen

Dat dansen op DJ Paul Elstak ook. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Maar Schaken had de bal niet, die had Willems en die gaat in de fout.
..omdat Schaken in de nek hijgt ( bij een jonge back) en het vervolgens afmaakt.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Vooraf was het ook een feessie trouwens:

timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Weer terug van Sundance Film Festival en voetbalweekend grotendeels gemist (evenals de historische finale Nadal - Djokovic) maar zeer tevreden met uitslagen. Niet gedacht dat AZ punten zou laten liggen. Stiekem wel gehoopt op nederlaag Ajax maar erg lekker dat het ook gebeurt.
Kortom een meer dan uitstekende weekend!
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Vooraf was het ook een feessie trouwens:
(embed)
Heerlijk om daar bij te zijn!
Viel me op dat werkelijk waar overal herrie vandaan kwam. Niet alleen X en S, maar zelfs Y en G gingen los.
Maar zou leuker zijn als er weer Ajax fans zitten volgende keer!
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja vakkies G en GG gingen idd ook los. Wat wel komisch was dat een gast achter ons zei dat hij zo kon aanwijzen wie een Ajacied zou zijn in zijn vak haha. Heb ik het toch goed gespeeld. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ja vakkies G en GG gingen idd ook los. Wat wel komisch was dat een gast achter ons zei dat hij zo kon aanwijzen wie een Ajacied zou zijn in zijn vak haha. Heb ik het toch goed gespeeld.
Komt natuurlijk vooral omdat je een Feyenoordshirt aan had.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Vrijwillig daar tussen het tuig gaan zitten, je moet er maar aangaan moviemafketel. Hoe gedroeg jij je bij het doelpunt van Eriksen dan?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat een figuur!
Schop onder zijn hol moet die gast krijgen. Mafkees. Echt, blij als hij verkocht is, maar ik gok dat het weer af gaat ketsen.
Met afstand de grootste kutaankoop van Ajax in de laatste 10 jaar. Gewoon, omdat hij een hufter is.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Komt natuurlijk vooral omdat je een Feyenoordshirt aan had.
Nee, gewoon mijn normale kleding, geen shirt, das of wat dan ook. dat ging me nou weer echt te ver.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Vrijwillig daar tussen het tuig gaan zitten, je moet er maar aangaan moviemafketel. Hoe gedroeg jij je bij het doelpunt van Eriksen dan?
Ik genoot in stilte en dacht nu ben ik de enige in het stadion die blij is. Even knipoogie naar mijn broer, maar dat was het dan ook wel. Stonden wat gekke sjakies om me heen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Wat een figuur!
Paard van Troje van AZ strikes again! Wat een held.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Leuk om te zien dat Reinbo een leuke dag heeft gehad 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Sulejmani weken tot maanden uitgeschakeld.
Komende week ontbreekt gewoon de gehele aanval en verdediging m.b.t. basisspelers. On-ge-lo-ve-lijk! Kunnen we Manu niet schriftelijk afdoen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.