- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het begon goed maar wat een niveautje zeg. Die defensie
.
edit: @ Jari: dit keer bewust
.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Moet toch heerlijk zijn voor Afellay om bij Barca te spelen. Als-ie dan bij een andere team speelt, blaakt-ie van het zelfvertrouwen. Probleem voorin is opgelost.
Alleen is het te hopen dat Sneijder en Robben hun vorm snel vinden. Robben is een momentvoetballer, dat gaat vast goed komen, maar Sneijder lijkt last te hebben van ritme/conditiegebrek.
Voorin is het aardig, maar achterin is het knudde zo nu en dan. Die Bouma.
Oranje geeft ook veel te veel mogelijkheden/kansen weg tegen zo'n matig elftal (hoewel ik Hamsik een geweldige speler vind).
Detective
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Ik erger me er ook aan. Zijn het die kut vuvuzela's niet komen ze hier mee. Droeftoeters.
Hmm, eerst zei je dit:
Vuvuzela haters
. Dat ik dit nog eens zou doen; Blatter
.
En dit:
Geeft een extra dimensie aan de sfeer, enorm sfeerverhogend, stukje cultuur van de Afrikaanse gemeenschap en ik vind het geluid een streling voor mijn trommelvliezen. Al moet je het wel leren waarderen maar ik ben dit geluid al aardig gewend.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Haha, je maakt je naam wel waar. 
Ben trouwens benieuwd welk oud user je bent, maar daar zal ik een Detective voor inhuren.
M'n detective komt net terug met nieuws: Skycrawler aka Pasticho Rocker.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het verschil zal 'm vooral zitten in dat ik destijds nog vooral gebruik maakte van mijn tv speakers maar ik het wk nu al vaak heb gezien met een sterke audio setup.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Misschien ook een detective inhuren om de vorm van het NL11 op te sporen, want die zijn ze hopeloos kwijt. Enkel appelvlaai voldoet.
Wordt tijd om Kuyt in te brengen. 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Misschien ook een detective inhuren om de vorm van het NL11 op te sporen, want die zijn ze hopeloos kwijt. Enkel appelvlaai voldoet.
Wordt tijd om Kuyt in te brengen.
De Vorm van het NL elftal heb je zo gevonden hoor, die zit daar op de man met zijn keepershandschoenen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Moet toch heerlijk zijn voor Afellay om bij Barca te spelen. Als-ie dan bij een andere team speelt, blaakt-ie van het zelfvertrouwen. Probleem voorin is opgelost.
Lijkt me ook duidelijk, al zal het wel te maken hebben dat ie niet veel gespeeld heeft.
Robben is niet erg, die krijgt zijn momenten wel maar Sneijder is zorgbarend. Als het niet lukt loopt ie iets te gefrustreerd rond. Dat helpt niet mee. Persie ipv Sneijder maar als optie in het hoofd houden.
Oranje geeft ook veel te veel mogelijkheden/kansen weg tegen zo'n matig elftal (hoewel ik Hamsik een geweldige speler vind). Toch wel zorgwekkend inderdaad. En Steek komt nou ook niet echt over als rots in de branding.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Ik vind Affelay maar een dravertje en zwaar overmoedig deze wedstrijd. Het is maar dat zijn voorspelbare voorzet tot goal werd gepromoveerd. Voor de rest amper wat gecreëerd, ook niet vanaf links. Jammer dat hij zo nodig zelf moest schieten bij die mooie bal van Robin in de eerste helft. Naast een paar ziekenhuis ballen van grote afstand toonde hij hier ook zijn overmoedigheid door de bal niet op Robben af te geven.
Daarnaast bakt Sneijder er ook geen pepernoot van en zie ik hem niet meer in vorm raken dit EK.
We zijn te afhankelijk van individuele acties van Robben, iets wat er ook totaal niet uit komt deze wedstrijd.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Affelay, alweer aan het egotrippen. Die gast heeft geen oog voor zijn team genoten 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Schaars gaat! Schaars gaat! You gotta be kidding me! Wat een kneus die commentator. Als je op het commentaar af gaat zou je denken dat ie halverwege zijn Maradona slalom was.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Hij stond wel erg vrij....doet me een beetje aan Wijnaldum denken...
Krijg nog het idee dat dit de Affelay van ruim een jaar geleden is. Loopt en loopt maar met de bal, dat vertraagt het spel ontzettend. Soms een leuke actie vanaf linksbuiten, maar eenmaal wat teruggezakt is het zoals vanouds.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
vd Vaart, sublieme invalbeurt
Zoals het er nu uitziet heeft hij meer recht op de tien positie dan Sneijder.. en dat al na 15 minuten haha. Maar ik ben eigenlijk wel serieus, het gaat veel beter sinds hij erin staat...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vdv gelukkig wel in vorm. Sneijder moet dit ek maar aan de kant blijven...
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Vooralsnog laat de Hamster perfect mijn punt zien dat ie niet in een aanvallend team moet spelen. Kan weinig in de kleine ruimte wat leidt tot balverlies. Wordt niks zo.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Met van Persie ging het veel slechter hoor kos. Paar keer kwam hij aan de bal terwijl hij in de 16 moest staan. Gevolg? Met de bal aan de voet blijven lopen omdat er niemand in de 16 aanwezig was.
Met de opstelling uit de eerste helft heb je juist iemand nodig die een beetje op z'n plek blijft staan en minder zwerft. Met Affeley, Robben en van Persie heb je eigenlijk drie dezelfde soort aanvallers voorin staan.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Nou nee, met zoveel aanvallers moet je helemaal niemand hebben die stilstaat want 1) is dat zeer eenvoudig te verdedigen en 2) gaan onze normale buitenspelers Affelay en Robben niet buitenom voor een pass maar binnendoor dus heb je niks aan een statische spits.
Of je moet met typisch als Narsingh gaan spelen, dan heetft een Hamster meer kans.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Van der vaart stemt mij in iedergeval meer tevreden dan Sneijder....
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Kut wedstrijd. Bah. Van Persie voegde ook weer niks toe terwijl hij volgens iedereen de ploeg beter laat spelen, itt wat Huntelaar zou doen. Jaja.
Vd Vaart viel goed in, Afellay was goed, Heitinga was top, Nigel de Jong weer stabiel, vd Wiel had na de rust wat beter spel en verder was het vooral een ergerlijke wedstrijd.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Affelay was natuurlijk veruit de beste speler van het veld vandaag.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Met Affeley.
Je gaat z'n naam steeds fouter spellen. 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Aanvallend was hij inderdaad de beste.
Heitinga bevalt me ook erg goed. Wat een beest is het tegenwoordig. De jaren in Engeland doen hem goed.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Eens. En v/d Vaart viel goed in. Robben leek steeds beter in de wedstrijd te komen. Die verdediger moest ook gedacht hebben "what the fuck, hij gaat buitenom!"
Oranje lijkt het best te kunnen voetballen zonder echte spits, want de spelers naast de spitsen (Afellay, Robben) en achter de spits (Sneijder) gaan toch 9 v/d 10 x voor eigen succes en de spits wordt zelden bereikt met een degelijke pass. Dan maar een voetballer op die positie: van Persie. 4-4-2 vind ik maar niks.
Overigens was van Bommel ook vrij sterk. Toch de speler die het minst balverlies leidt en bijna altijd iets nuttigs doet met de bal.
Joy4ever
-
- 4668 berichten
- 1895 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zal ik het dan maar doen. Afellay.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Was ook niet lastig dat hij de beste voorin was, tot vd Vaart hebben we amper een kans gecreëerd. Vond het maar zouteloos. Hij heeft eigenlijk ook geen fuck goed gedaan(behalve overmoedig zijn met afstandschoten, wat ik ergens hierboven ook al had vermeld), behalve wat schaartjes die mooi leken.
Van Persie was kut, Robben was kut...dan is het al snel klaar.
Sneijder baart me het meeste zorgen. Die speelt veelste ver naar achteren. Ik zie hem helemaal niet meer rondom de 16 meter en komt geen enkele keer in schotpositie(toch een van zijn grootste kwaliteiten). Hij eist teveel ballen op rondom de middencirkel terwijl hij daar van die bal af moet blijven. Vervolgens lijdt hij balverlies of geeft hij een kansloze steekball in het niets.
vd Vaart kwam erin en was alleen maar rondom de 16 meter te vinden. Slowakije kwam niet meer over de middenlijn heen en het spel werd veel dreigender.
Verschil. vd Vaart denkt veel aanvallender dan Sneijder op dit moment.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Sneijder heeft vedetteneigingen, mist daardoor scherpte. Robben is dreigend, maar stijf links en trekt steeds naar binnen, waardoor de spits niet rendeert. Huntelaar is intik- en kopsterk en bovendien met aanvallers Narsingh/ vd Vaart/Afellay verzekert van de broodnodige aanvoer.
Dit wil ik wel zien op het EK:
-------------------- Stekelenburg ---------------------
--------------- ----------------------------- ----------------
-v/d Wiel -- Heitinga -- Mathijssen -- Schaars-
----------- v. Bommel ---- De Jong -----------------
---------------------- v/d Vaart ---------------------------
-- Narsingh ------------------------------ Afellay -----
------------------------- Huntelaar ----------------------
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Eens. En v/d Vaart viel goed in. Robben leek steeds beter in de wedstrijd te komen. Die verdediger moest ook gedacht hebben "what the fuck, hij gaat buitenom!"
Oranje lijkt het best te kunnen voetballen zonder echte spits, want de spelers naast de spitsen (Afellay, Robben) en achter de spits (Sneijder) gaan toch 9 v/d 10 x voor eigen succes en de spits wordt zelden bereikt met een degelijke pass. Dan maar een voetballer op die positie: van Persie. 4-4-2 vind ik maar niks.
Overigens was van Bommel ook vrij sterk. Toch de speler die het minst balverlies leidt en bijna altijd iets nuttigs doet met de bal.
Robben moet meer positie wisselen met Afellay. Nu is het wel voorspelbaar. Dat naar binnen trekken lukt niet zo heel best meer. Lekker vaak wisselen, zou prima zijn.
Verder qua spits niet met je eens. Oa vd Wiel had na de rust een voorzet op maat. Zulke ballen worden wel vaker gegeven, maar dan moet de spits wel attent zijn. Daarom ligt mijn voorkeur ook bij Huntelaar. Die zou in de 16 staan en bij van Persie is dat maar afwachten omdat hij overal loopt.
Ik vond van Bommel vrij matig. Nigel de Jong heerste wel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.