• 17.878 nieuwsartikelen
  • 183.939 films
  • 12.740 series
  • 35.187 seizoenen
  • 658.720 acteurs
  • 200.925 gebruikers
  • 9.506.500 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Daar zijn dit soort oefenpotjes natuurlijk voor. Ben blij dat ze verloren hebben. Maakt ze alleen maar scherper op het toernooi. Duidelijk was te zien dat dit 2e garde was die absoluut niet op elkaar ingespeeld was en dat is normaal natuurlijk. Anita, Narsingh en Bouma zullen wel mee mogen. De rest die nu een kans kreeg om te schitteren hebben die behoorlijk laten liggen. Het was een zaadpot 1e klas.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Naomi Watts schreef:

Het is niet meer als voorheen, de basis XI is van internationale klasse en voor de rest is het maar goede middelmaat. Niets mis mee.

Precies, al zijn de selecties van Duitsland en vooral Spanje een stuk breder natuurlijk.

Sneijder, Persie, Robben, Huntelaar, Stekelenburg, Mathijsen, Heitinga, v/d Vaart en van Bommel moeten sowieso fit blijven.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Zeg gewoon de basiself, lamlul

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Die laatste goal was gewoon een overduidelijke fout van Bouma en Vlaar.

Vergeet vriendje Siem niet.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zeg gewoon de basiself, lamlul

Tel jij er 11, apekop?

Daarnaast staat Vaart niet in de basis.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Je hebt komende zomer 10 basisspelers keihard nodig, alleen linksback boeit vrij weinig met deze spelers. En vd Vaart en afellay heb je als wissel nodig.

Kijk, als een Vlaar, Anita, Schaars, L de Jong of Vorm wegvalt maakt het weinig uit. Is klote, maar op te vangen.

Sowieso hebben we een Sneijder en Robben in topvorm nodig, net als 2 jaar terug, wil je grote wedstrijden beslissen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Precies, al zijn de selecties van Duitsland en vooral Spanje een stuk breder natuurlijk.

Sneijder, Persie, Robben, Huntelaar, Stekelenburg, Mathijsen, Heitinga, v/d Vaart en van Bommel moeten sowieso fit blijven.

Dat zeker, maar als je ziet hoe klein Nederland is blijft het bijzonder knap dat hun basis xi (speciaal voor jari) gelijkwaardig is aan die van Duitsland en Spanje. Wat betreft talent heeft Nederland de pech dat ze nog piepjong zijn maar zal elkaar niet zo veel ontlopen. Aanval en in iets mindere mate de verdediging is ook maar soso bij Spanje en defensief ben ik ook niet zo onder de indruk van Duitsland.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

De Duitse selectie vind ik niet breder dan die van Oranje.

Zo'n Klose en Cacau hadden de selectie van Oranje waarschijnlijk niet eens gehaald. Alleen op het middenveld is er een ruime keuze.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Overigens, ik hoor otherfool altijd wel lachen over dat Nederland over een paar jaar niks meer is, maar dat durf ik te betwisten.

---------------Krul---------------

vdWiel-vRhijn-Ake-Willems

---------Clasie-Anita---------

-------------Maher-------------

Narsingh-L de Jong-John

En dit is even snel uit mijn hoofd. Vrij mooie ploeg en dan komt er nog een hoop moois aan bij oa de jeugdteams van Ajax en Feyenoord wat ik weet. En wat er bij anderen ook vast door zal breken.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Je hebt komende zomer 10 basisspelers keihard nodig, alleen linksback boeit vrij weinig met deze spelers. En vd Vaart en afellay heb je als wissel nodig.

Wiel, de Jong en de linksback zijn vrij makkelijk te vervangen.

Kijk, als een Vlaar, Anita, Schaars, L de Jong of Vorm wegvalt maakt het weinig uit. Is klote, maar op te vangen.

Klopt. Zulke spelers heb je altijd gehad. Pleun Strik, Kees van Iersel, Harry Vos, Eddy Treytel, Harrie Lubse, Jan Boskamp, Joop Hiele, Hendrie Krüzen, Sjaak Troost, Wim Koevermans, Stanley Menzo, Theo Snelders, John de Wolf en Andy van der Meijde gingen ook allemaal mee om te klaverjassen en de omgeving te bekijken.

Sowieso hebben we een Sneijder en Robben in topvorm nodig, net als 2 jaar terug, wil je grote wedstrijden beslissen.

Klopt. En die twee zijn op dit moment net uit vorm. Maar dat kan zo veranderen. De tegenstander speelt tegenwoordig wel aardig in op het enige kunstje van Robben: naar binnen trekken en schieten. Heb de afgelopen twee wedstrijden tien ballen van 'm de tweede ring in zien gaan.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

vd Wiel is helemaal niet makkelijk te vervangen. Alles onder hem is vele malen slechter. Of je moet van Rhijn kiezen, maar die is helemaal niet mee. Vind het sowieso altijd flauw dat je zo minachtend over hem doet, terwijl half Europa achter hem aan zit.

PS van der Meijde? Die speelde maar 1 toernooi en was daarin basisspeler. Speelde overigens wel enorm slecht op 1 goede assist na.

depri83

• 6823 berichten
  • 1522 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Overigens, ik hoor otherfool altijd wel lachen over dat Nederland over een paar jaar niks meer is, maar dat durf ik te betwisten.

Narsingh-L de Jong-John

En dit is even snel uit mijn hoofd. Vrij mooie ploeg en dan komt er nog een hoop moois aan bij oa de jeugdteams van Ajax en Feyenoord wat ik weet. En wat er bij anderen ook vast door zal breken.

Met het gevaar weer in een oeverloze discussie te belanden... Strootman!?

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat zeker, maar als je ziet hoe klein Nederland is blijft het bijzonder knap dat hun basis xi (speciaal voor jari) gelijkwaardig is aan die van Duitsland en Spanje. Wat betreft talent heeft Nederland de pech dat ze nog piepjong zijn maar zal elkaar niet zo veel ontlopen. Aanval en in iets mindere mate de verdediging is ook maar soso bij Spanje en defensief ben ik ook niet zo onder de indruk van Duitsland.

Best wel. Nederland heeft 4.856 voetbalclubs, Spanje 18.190 en Duitsland 26.837 voetbalclubs.

Nederland heeft altijd uitzonderlijke spelers gehad. Vier wereldlichtingen:

1974: Cruijft, van Hanegem, Neeskens, etc.

1988: Gullit, van Basten, R. Koeman, Rijkaard, Wouters, van Breukelen, etc.

1998: Bergkamp, Davids, Stam, v/d Sar, Cocu, Kluivert, gebroeders de Boer, etc.

2008: Sneijder, van Persie, Robben, Vaart, Nistelrooij, etc.

Maar goed, uit zoveel voetballers is de kans vrij groot om een aantal spelers van wereldklasse te hebben.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

vd Wiel is helemaal niet makkelijk te vervangen. Alles onder hem is vele malen slechter. Of je moet van Rhijn kiezen, maar die is helemaal niet mee. Vind het sowieso altijd flauw dat je zo minachtend over hem doet, terwijl half Europa achter hem aan zit.

Verdedigend ga je er zeker niet op achteruit als je Bouhlarouz daar neerzet. Aanvallend wel.

Heeft weinig met minachting te maken - ik vind hem gewoon totaal niet onvervangbaar.

Ajax&Litmanen1 schreef:

PS van der Meijde? Die speelde maar 1 toernooi en was daarin basisspeler. Speelde overigens wel enorm slecht op 1 goede assist na.

Dat bedoel ik. Hij ging mee voor het eten.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

De Jong kun je overigens ook niet vervangen, alleen wanneer je de positie anders invult. Maar Van Bommel, Strootman en Anita zijn niet vergelijkbaar met De Jong.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Narsingh-L de Jong-John

De Vrij voor Ake en Strootman voor Anita.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Bruma, Van Dijk, Dost, Van Ginkel, Fer, Viergever, Gouweleeuw?

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Had ook gekund. Er zijn wel meer namen die ik nog niet noemde, maar zeker erbij blijven of komen te zitten. Zo slecht is het allemaal niet. Ook van Wolfswinkel, Boerrigter, Vilhena, Strootman en ga maar door zijn prima spelers voor de Oranje toekomst.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Bruma, Van Dijk, Dost, Van Ginkel, Fer, Viergever, Gouweleeuw?

Dat zijn ook opties ja. Alhoewel ik in Fer helemaal niets zie behalve een dravertje. En van Dijk is nog wat overhyped, wil hem eerst op hoger niveau bezig zien. Idem Gouweleeuw, die na de zomer de EL in gaat.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Denswil is er ook ééntje voor de toekomst.

Verder kun je er nog niet zoveel over zeggen natuurlijk, maar in Nederland drijven er altijd wel weer talenten boven.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Er zit trouwens nog geen uitzonderlijk talent bij. De stap naar uitzonderlijke voetballer kan wellicht in een grote competitie worden gemaakt.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Tuurlijk wel. Van Rhijn, Maher, van Wolfswinkel, Luuk de Jong etc. Genoeg potentie om de top te halen.

Sowieso, wie had verwacht dat Huntelaar (toen bij AGOVV) en van Persie (speelde in zijn eerste jaren in Engeland weinig) 2 wereldspelers zouden worden?

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Ze zouden de top kunnen halen, maar bij spelers als van Persie, Robben en Sneijder wist je dat.

Dat waren uitzonderlijke talenten. Net als Gullit, van Basten, Cruijf, en al die namen die ik eerder noemde.

Hebben we nu niet.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Ik zei het al, wist je in de 1e jaren van Huntelaar en van Persie dat ze het gingen halen? Denk het niet.

Maher is op zijn 18e al geniaal. Hoe goed is hij wel niet als hij 25 is?

Van Rhijn blonk nu al uit tegen Man Utd. Hoe goed is hij als hij 25 is?

John haalde dit seizoen erg goede cijfers. Benieuwd over een paar jaar.

Ik ben niet zo pessimistisch. Sowieso kunnen we tot 2014 probleemloos vooruit en kan een aardig deel van de kern ook 2016 nog halen in goede doen.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

Jij noemt spelers al gauw geniaal. Maher is wel een groot talent, wie weet is hij zo'n uitzonderlijk talent als Sneijder, etc. als hij 20 is. Zou kunnen.

Ik maak me ook totaal nog geen zorgen hoor. Maar een speler als Sneijder en van Persie - waar het talent er al heel vroeg en heel duidelijk vanaf droop, hebben we nog niet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Denk dat top voetbal straks veel meer om organisatie en wilskracht gaat. Talent zegt weinig. Zie Chelsea en Inter, dat soort ploegen winnen veel vaker dan teams a la Barca. Hoe bask hebben Italie en Duitsland wel niet titels gepakt met sober spel. En dan heb ik het niet eens over Griekenland, of het 1-0 voetbal van spanje afgelopen keer....

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hoe vaak heeft Nederland nou niet het beste voetbal van het toernooi gespeeld en niets gewonnen? Te vaak. Lijkt me een prima constatering.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

En dan komt er nog een hoop moois aan bij oa de jeugdteams van Ajax en Feyenoord wat ik weet. En wat er bij anderen ook vast door zal breken.

Bij AZ komen er ook nog wat toppertjes aan

Luckassen,Wijnaldum,Lewis ( ernstig gebleseerd geraakt helaas),Klaasen etc..

Ik zie de toekomst prima tegenmoet. Nederland zal altijd voortbestaan als voetbal-natie.

kos

• 46846 berichten
  • 8969 stemmen

Ik mis Nuytinck. Aanvoerder Jong Oranje en zo . En Foor natuurlijk die ik verder vind dan welke jonge middenvelder in de eredivisie dan ook.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.