• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.976 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.094 acteurs
  • 199.244 gebruikers
  • 9.388.149 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wil je serieus beweren dat Ajax in die andere potjes de mindere partij was? Dat kan je toch niet met droge ogen beweren?

Dus als Ajax niet beter was, is Feyenoord meteen beter? Ooit weleens van gelijkspelen gehoord?

De meeste potjes, op die 2 overwinningen van Ajax na, die ik noemde, waren het echte wedstrijden (gelijkwaardig).

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Oke, daar heb je een punt. Maar ik ben het er alleen niet mee eens. Heb Ajax regelmatig na de rust op voorsprong gezien en legio kansen zien verknallen.

Maar verder ook niet belangrijk, alleen morgen telt. Heb er wel zin in. Ajax mist de nodige spelers, best balen. Het zal denk ik lastig voor beide ploegen worden. De ploeg die het middenveld pakt zal winnen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Die pot van de 0-4 was toen wel briljant. Daar had Ajax verdomme echt 0-10 op het bord moeten zetten. Daar had ik tot mijn dood plezier om kunnen hebben

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Mensen (vooral Ajacieden) hebben daar dus een vertekend beeld van. Doordat Ajax vaak wint - zeker in de Arena was het zelden een wedstrijd - en een bekerwedstrijd (finale) in de Kuip, vergeten ze dat het de laatste 5 jaar 3 x in een gelijkspel is geïndigd. Het jaar ervoor won Feyenoord zelfs.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ja en van die 3x gelijk zijn er 2 gekomen door een late penalty van Feyenoord. Waarbij we zeker 1x opzichtig door die Mols genept zijn.

2006 won Feyenoord inderdaad. Daarvoor won Ajax geloof ik een paar keer toch?

Die 2-3 uit 2005 is echt legendarisch, mooiste Klassieker die ik persoonlijk ken. Kuijt maakte 10 minuten voor tijd nog 2-1 en toen volleyde Grygera de 2-2 raak en in blessuretijd maakte Maduro de 2-3. Kippenvel.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Die pot van de 0-4 was toen wel briljant. Daar had Ajax verdomme echt 0-10 op het bord moeten zetten. Daar had ik tot mijn dood plezier om kunnen hebben

Maak er meteen 0-20 van.

In die wedstrijd bood Feyenoord inderdaad een kwartier wedstrijd. Was het slechtste Feyenoordteam dat ik ooit heb zien spelen, met spelers als Lucius, Charisteas, Danny Buijs, Boussabon, etc. Had zomaar 0-6 kunnen worden, inderdaad.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Nog maar 1 uur en 38 minuten

dan ga ik maar eens..

btw wil je de naam Slory nooit meer roepen, krijg nog hartverzakkingen van die gozer

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja en van die 3x gelijk zijn er 2 gekomen door een late penalty van Feyenoord. Waarbij we zeker 1x opzichtig door die Mols genept zijn.

Penalties tellen voor de helft?

Hebben we het al vaker over gehad; heeft weinig zin om er dieper op in te gaan.

2006 won Feyenoord inderdaad. Daarvoor won Ajax geloof ik een paar keer toch?

Die 2-3 uit 2005 is echt legendarisch, mooiste Klassieker die ik persoonlijk ken. Kuijt maakte 10 minuten voor tijd nog 2-1 en toen volleyde Grygera de 2-2 raak en in blessuretijd maakte Maduro de 2-3. Kippenvel.

Dat was het jaar voor die winst van Feyenoord. Wat ik al zei: het zijn vaak wedstrijden in de Kuip. In de Arena was dat alleen dit seizoen en in het seizoen 2005/2006.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Maak er meteen 0-20 van.

In die wedstrijd bood Feyenoord inderdaad een kwartier wedstrijd. Was het slechtste Feyenoordteam dat ik ooit heb zien spelen, met spelers als Lucius, Charisteas, Danny Buijs, Boussabon, etc. Had zomaar 0-6 kunnen worden, inderdaad.

Nou zag ik vandaag de samenvatting nog eens (danku, Robert) en Boussaboun rent bij 0-0 nog vrij op de keeper af. Knap dat hij die verknalde haha.

Bottleneck schreef:

(quote)

dan ga ik maar eens..

btw wil je de naam Slory nooit meer roepen, krijg nog hartverzakkingen van die gozer

Haha Slory, de held!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Penalties tellen voor de helft?

Hebben we het al vaker over gehad; heeft weinig zin om er dieper op in te gaan.

(quote)

Dat was het jaar voor die winst van Feyenoord. Wat ik al zei: het zijn vaak wedstrijden in de Kuip. In de Arena was dat alleen dit seizoen en in het seizoen 2005/2006.

Penalty's tellen wel, maar hij viel wel uit een schwalbe. Moet je ook kunnen toegeven. En zo'n ding raak schieten kunnen de meesten wel.

En bij dat 2e, dat zei ik toch? Was geloof ik in 2005.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Nu je er toch dieper op ingaat: Feyenoord had die wedstrijd 1 of 2 penalties moeten krijgen, die het niet kreeg. Vandaar vind ik het nogal selectief dat je het telkens over die discutabele penal/schwalbe hebt.

Wat bedoel je met je laatste stukje? Miscommunicatie, zo lijkt het.

Maar goed, dat we zover teruggaan in de tijd, bewijst dat de Klassieker nog steeds leeft.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Wat NR zegt..

Ook al vaak genoeg genept trouwens door Machlas-achtigen

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Moet je maar niet zo onduidelijk doen

Wel lekker hoor, morgen is het zover. Blijven de 2 mooiste wedstrijden van het seizoen. Ongeacht de ranglijst.

Ik durf 2 dingen al te voorspellen. Feyenoord komt op 1-0 (Ajax komt altijd achter), Ajax maakt 1-1 (Ajax komt altijd weer terug) en daarna weet ik het ook niet.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nou zag ik vandaag de samenvatting nog eens (danku, Robert) en Boussaboun rent bij 0-0 nog vrij op de keeper af. Knap dat hij die verknalde haha.

Klopt, heb in dat opzicht wel een fotografisch geheugen. Eerste kwartier was nog veelbelovend, al wist ik dat het een kansloze dag zou worden met zo'n elftal op het veld.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Klopt, heb in dat opzicht wel een fotografisch geheugen. Eerste kwartier was nog veelbelovend, al wist ik dat het een kansloze dag zou worden met zo'n elftal op het veld.

Ja, dat was wel een schande ja, wat jullie in die tijd op het veld hadden staan. Klassieker onwaardig. Ik denk dat je over een jaar of 3 wel weer een echte top Klassieker krijgt. Dan is Feyenoord weer beter op de weg terug en hopelijk bij Ajax de rust ook weer terug.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Enig seizoen dat Feyenoord een slecht elftal had, zonder veel talent (op de Guzman en in mindere mate Drenthe na). Ze werden dat seizoen nog wel 6e of 7e.

Op dit moment heb je al een gelijkwaardige klassieker, maar je bedoelt waarschijnlijk dat het niveau dan een stuk hoger ligt. Laten we het hopen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Lekker volk die Limburgers...

(afbeelding)

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Matri

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Die opstelling van Ajax

Week in, week uit mogen vooral bepaalde spelers falen, maar ze staan er week in, week uit toch wel weer in.

Wellicht slepen we er met een flinke portie geluk nog een gelijkspel uit, waarna Vertonghen als eerste voor de camera staat om te zeggen 'dat we nog meedoen en er nog niks verloren is', en De Boer zal hem vervolgens aanvullen dat ie 'in grote fasen van de wedstrijd een dominant Ajax en een hoop goede dingen heeft gezien.'

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Lefgozer schreef:

Lekker volk die Limburgers...

Het Roda publiek was ook in de wedstrijd drukker met ons dan hun eigen ploeg aan te moedigen, sneu clubje.

Verder doet het niks af aan hun overwinning verder..

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Voor het eerst in jaren weer eens vertrouwen in een goed resultaat. Geef Feyenoord 40% kans op de overwinning en 50% op een gelijkspel.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Quido schreef:

Die opstelling van Ajax

Week in, week uit mogen vooral bepaalde spelers falen, maar ze staan er week in, week uit toch wel weer in.

Wellicht slepen we er met een flinke portie geluk nog een gelijkspel uit, waarna Vertonghen als eerste voor de camera staat om te zeggen 'dat we nog meedoen en er nog niks verloren is', en De Boer zal hem vervolgens aanvullen dat ie 'in grote fasen van de wedstrijd een dominant Ajax en een hoop goede dingen heeft gezien.'

Blind snap ik nog, 4 verdedigers zijn geblesseerd dus hij kan niks anders. Ebecilio, daarentegen, snap ik helemaal niks van. Waarom geen Lodeiro? Die is 10x beter...

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Wellicht slepen we er met een flinke portie geluk nog een gelijkspel uit
Kan wel janken als ik dit uit de mond van een Ajacied ('' ?) hoor. Ik ben zelf ook kapot gefrustreerd dit seizoen, maar dit...

Feyenoord pakken we gewoon.

Fox McCloud

• 951 berichten
  • 841 stemmen

jaaaaaaa!!!!

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Er lijkt voor het eerst in weken weer een beetje (!) een lijn in te zitten, goede veldbezetting en er wordt aardig gecombineerd. Kan niet klagen so far.

En wat een goal joh! Waardeloze speler, die Eriksen De twee doorstotende acties van Anita en Vertonghen bieden ook hoop, want er liggen duidelijk veel ruimtes.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Daar gaat je filosofie A&L .

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Penalty! 1-1

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Bedankt Kuipers. Wat een belachelijke beslissing. Totaal niks aan de hand, een lamlendig Feyenoord, en dan krijg je dit. Als Frank ballen heeft, stapt ie van het veld.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Guidetti!!!

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Typisch dit weer. Feyenoord is een smerige jankclub dat schwalbes nodig heeft om te scoren tegen Ajax. Zoals gewoonlijk. Smerig, zielig kutzooitje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.