• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.246 gebruikers
  • 9.388.301 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

verzuurd omdat de Belgen niets te juichen hebben en toch maar iets moet vinden om een Nederlanders af te zeiken?

Belg hier en ik ben meer fan van Kromowidjojo dan van eender welke Belg op de Spelen. Nationaliteit kan me gestolen worden, ik wil prestaties zien van mijn favoriete atleten.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Want Suriname heeft zich ooit vol zin bij het Nederlandse Rijk gevoegd natuurlijk

Verder zijn er hier zoveel nationaliliteiten geboren en getogen, dat maakt hen nog steeds geen "Belgen". Een papiertje doet dat wel.

Maakt mij buiten de sport echt geen bal uit, maar als je dan toch moet supporteren voor "eigen nationaliteit", dan graag eigen nationaliteit en geen halfbloeden, import-nationalen of gekoloniseerde nationalen.

Wat zijn die Belgen eigenlijk een zuur volkje. Of hebben alle zeikerds zich verzameld op MovieMeter ofzo? Moet je niet met een goed glas wijn en een sigaartje naar het plaatselijke filmhuis om vervolgens wat blockbusters af te kraken en tegen de menigte in te gaan? Pfff...

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Lefgozer schreef:

Wat zijn die Belgen eigenlijk een zuur volkje. Of hebben alle zeikerds zich verzameld op MovieMeter ofzo?

Ik zou maar voorzichtig zijn met je uitspraken, straks richt er een Belg een karabijn op je

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Lefgozer schreef:

Wat zijn die Belgen eigenlijk een zuur volkje. Of hebben alle zeikerds zich verzameld op MovieMeter ofzo?

Alle Belgen over dezelfde kam scheren? Doe zo verder.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Ja, oké, niet alle Belgen. Ik was even te enthousiast (en dacht terug aan de zure reacties die binnenkwamen na het Nederlands Elftal debacel). Maar die Onderhond van jullie is wel een erg zure gozer hoor.

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Erg knap idd en vraag me ook af hoeveel je als coach nog moet doen als het zo gaat. Ze gaan het dan ook met gemak doen. Al mag Davis wel meer minuten krijgen.

Je kunt zelfs een leek daar neerzetten als Coach. Dat team is twee tot drie stappen beter dan de rest.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

eRCee schreef:

Verder zijn er hier zoveel nationaliliteiten geboren en getogen, dat maakt hen nog steeds geen "Belgen". Een papiertje doet dat wel.

Wat is je punt? Kromowidjojo heeft zowel het papiertje als dat ze geboren en getogen is in Nederland. Heeft vanaf haar zesde in Sauwerd het zwemmen geleerd. Echt te gek voor woorden om deze discussie bij haar te voeren.

[/quote]

Sauwerd gaat los bij goud Ranomi - NOS Olympische Spelen 2012 Volgens dit filmpje dus op haar vierde al

Stephan

• 7895 berichten
  • 1388 stemmen

Maar ja... volgens anderen ben je geen Hollander of Belg als je niet raszuiver bent hè...

Misschien maar een soort sport-Lebensborn programma opzetten om weer oprecht te kunnen juichen?

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12873 stemmen

Over enge uitspraken gesproken ... maar sommige schieten al in een kram als ze nog maar denken ergens iets rascistisch te ruiken. Droef.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Van der Ven in de halve finale

LZA

• 474 berichten
  • 1557 stemmen

rep_robert schreef:

Hockey blijft een suffe sport zeg... wannabe voetballers.

Op nagenoeg alle fronten puurder dan dat conservatief, commerciële en overhypte balschopspelletje.

- veel sneller (intenser en meer acties in een wedstrijd)

- technisch divers (forehandslag, backhandslag, push, scoop, flats, sleeppush)

- technische hulpmiddelen voor arbitrage

- interchange (continu doorwisselen): geen vermoeide/krachtensparende spelers in het veld.

- Klok stopzetten: geen tijdrekken bij vrije ballen, geen schalbes of mietjes die blijven liggen.

- geen spelregels die aanvallend spel inperken (o.a. buitenspel regel).

Nadeel is dat het op tv nogal lastig te volgen is door dat kleine balletje, en dat spelen op de strafcorner vaak mooie aanvallen in de weg staat. Verder m.i. een glorieuze overwinning van het hockey op het voetbal qua sport an sich.

Stel je voor: voetbal met klok stopzetten, interchange en technische hulpmiddelen: een utopie!

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Hockeyers hebben een hulpmiddel (stick) nodig om hun sport te beoefenen.

Hoe suf wil je het hebben

LZA

• 474 berichten
  • 1557 stemmen

hulpmiddelen zijn dus suf in de voetbalwereld maar dat wisten we natuurlijk al

Geel in hockey is trouwens niet rood hoor:

-groen is 2 minuten eraf.

-geel is 5 tot 10 minuten eraf .

-rood is permanent eraf.

beetje omslachtig inderdaad.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

In Overigen > Algemeen > Het grote voetbaltopic #5:

Gezellig bingo op de bank vanavond! Wie is erbij?

(afbeelding)

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Balen, Van der Ven verloren met shoot-out .

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Joy4ever schreef:

Hockeyers hebben een hulpmiddel (stick) nodig om hun sport te beoefenen.

Karabijn-, pistool- en boogschutters hebben ook een hulpmiddel nodig. Per definitie haast alle sporters.

starbright boy (moderator films)

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Zonder bal kom je bij voetbal ook niet zo ver.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Joy4ever schreef:

Balen, Van der Ven verloren met shoot-out .

Jammer. Zeer spannend ook. Ik was altijd heen en weer aan het zappen tussen Van der Ven en het herentennis.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

starbright boy schreef:

Juist.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Ontzettend jammer, want Vd Ven staat gewoon, rustig, koel, zonder maniertjes en opsmuk, maar met zichtbaar veel plezier te preseteren. En dat is op een spelen waarbij testosteron, haantjesgedrag en overdreven aandachttrekkerij zo overduidelijk aanwezig is een absolute verademing. Hij neemt zijn nederlaag in de halve finale ook nog eens met een glimlach. Ja, die vdVen beviel mij wel. Goeie gast!

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)
(quote)

Sauwerd gaat los bij goud Ranomi - NOS Olympische Spelen 2012 Volgens dit filmpje dus op haar vierde al

Voor de duidelijkheid: de bovenste quote is niet van mij maar van OH.

Onderhond schreef:

Over enge uitspraken gesproken ... maar sommige schieten al in een kram als ze nog maar denken ergens iets rascistisch te ruiken. Droef.

Ik zal je niet van racisme betichten, maar je ideeen over de relatie tussen nationaliteit en ras in dit topic (halfbloed noemde je zelfs) zijn op z'n minst nogal merkwaardig.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

starbright boy schreef:

Alleen heb je daarbij geen stick / racket / geweer nodig om de bal in het doel te schieten

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Pruim schreef:

Ontzettend jammer, want Vd Ven staat gewoon, rustig, koel, zonder maniertjes en opsmuk, maar met zichtbaar veel plezier te preseteren. En dat is op een spelen waarbij testosteron, haantjesgedrag en overdreven aandachttrekkerij zo overduidelijk aanwezig is een absolute verademing. Hij neemt zijn nederlaag in de halve finale ook nog eens met een glimlach. Ja, die vdVen beviel mij wel. Goeie gast!

Inderdaad. Het is een kijksport van niks, en aangezien je met 9 pijlen al door kan ook een beetje een loterij, maar mooie kerel die Van de Ven. Brons is hem van harte gegund.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Onderhond schreef:

Maakt mij buiten de sport echt geen bal uit, maar als je dan toch moet supporteren voor "eigen nationaliteit", dan graag eigen nationaliteit en geen halfbloeden, import-nationalen of gekoloniseerde nationalen.

Halfbloeden, haha. Steeds grappiger dit...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Joy4ever schreef:

Alleen heb je daarbij geen stick / racket / geweer nodig om de bal in het doel te schieten

Akkoord, maar probeer eens met je stick te schieten.

Men kan wel hockey spelen met een geweer of boog.

starbright boy (moderator films)

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Jammer dat het geen Brons werd, maar zat ik zo maar even voor het eerst in mijn leven geboeid naar boogschieten te kijken, Vind de sport overigens heerlijk simpel qua regels.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

eRCee schreef:

Het is een kijksport van niks

Waarom zou boogschieten geen kijk-sport zijn? Er zitten in december en januari altijd genoeg mensen naar wat bierdrinkende, zwetende, vadsige mannen te kijken die met pijltjes naar een bord gooien. Boogschieten is als kijksport zéker niet minder aantrekkelijk!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

En Federer haalt de finale in een ontzettend spannende partij tegen Del Potro. Zag ergens dat mensen het geen olympische sport vinden maar alle toppers doen mee en die willen het toernooi dolgraag winnen. Tennis hoort zeker op de spelen thuis wat mij betreft.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Pruim schreef:

(quote)

Waarom zou boogschieten geen kijk-sport zijn? Er zitten in december en januari altijd genoeg mensen naar wat bierdrinkende, zwetende, vadsige mannen te kijken die met pijltjes naar een bord gooien. Boogschieten is als kijksport zéker niet minder aantrekkelijk!

Darts is ook een kijksport van niks...

Als ik mensen met een kruisboog of een karabijn wil zien schieten kijk ik wel een film. Ik kan dat echt geen sport noemen hoor.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Gvd, wat een enorm spannende halve finale boogschieten met vd Ven. Vreselijk zuur dat zijn laatste schot slecht was, dan had ie in de finale gestaan en minimaal zilver gehad. Nu brons ook verloren en met niks naar huis. Sport is soms zo wreed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.