• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.091 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.388.035 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Rusland - Brazilië, wat een wedstrijd weer.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Morgen dan toch de Moeder aller Sporten, met meteen mijn one to watch Dafne Schippers in actie!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wat een heldin onze Kromo! Dacht nog heel even dat ze het niet zou redden, maar die laatste slagen waren goud waard. Ze lijkt me ook nog in staat om een plak op de 50 meter te pakken. Ze zit nu echt in DE topvorm van haar leven.

Met surfen kan het goud ons ook haast niet meer ontglippen of hij moet andersom op zijn plank gaan staan.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En de heren basketbalspelers van de VS hebben een nieuw Olympisch record gevestigd.

Zij wonnen tegen Nigeria met 156 - 73.

happie

• 6248 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

Rusland - Brazilië, wat een wedstrijd weer.

Van deze wedstrijden moet je het ook hebben in het toernooi. Dat zijn de leuke games. Wel respect trouwens voor Team USA. Wat een geweldenaren zitten daar ook in. Ik had al voorspeld, dat het arme Nigeria verpulverd zou worden. Verdedigend vinden ze het wel prima zo. Coach K is ook alleen maar mee om te wisselen volgens mij, want voor de rest gaat het wel vanzelf.

(afbeelding)

(afbeelding)

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Wel slim om belangrijke spelers rust te geven. Toch wel slim zo'n coach

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Spanje? 29e!

Olympische Spelen - Medailletabel - skynet.be

Beetje achterlijk dat Kazachstan en Zuid Afrika boven Japan staan, beiden 3 medailles om 19 voor Japan. Enkel hebben zij een gouden plak meer. Valt voor mij compleet te verwaarlozen die medaille spiegel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie schreef:

(quote)

Van deze wedstrijden moet je het ook hebben in het toernooi. Dat zijn de leuke games. Wel respect trouwens voor Team USA. Wat een geweldenaren zitten daar ook in. Ik had al voorspeld, dat het arme Nigeria verpulverd zou worden. Verdedigend vinden ze het wel prima zo. Coach K is ook alleen maar mee om te wisselen volgens mij, want voor de rest gaat het wel vanzelf.

(afbeelding)

(afbeelding)

Erg knap idd en vraag me ook af hoeveel je als coach nog moet doen als het zo gaat. Ze gaan het dan ook met gemak doen. Al mag Davis wel meer minuten krijgen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Beetje achterlijk dat Kazachstan en Zuid Afrika boven Japan staan, beiden 3 medailles om 19 voor Japan. Enkel hebben zij een gouden plak meer. Valt voor mij compleet te verwaarlozen die medaille spiegel.

Voorheen ging het met punten Goud=3pnt, Zilver=2pnt, Brons=1 pnt. Was wel iets representatiever.

Alhoewel een lijst waarbij rekeningen gehouden wordt met de inwoneraantal en het BNP ook wel eens in de krant stond. Best grappige effecten krijg je dan.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Goud is goud, maar had toch liever een wat scherpere tijd gezien van Kromowidjojo. Geeft zo'n plak net wat meer glans.

(Ook opvallend dat de rest van het veld gewoon een halve seconde langzamer is dan de snelste jaartijd van Kromo. Misschien moet ze voor de volgende OS proberen op wat meer afstanden mee te gaan doen, 200 meter vrij erbij ofzo, als je zo'n overmacht hebt.)

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Respekked schreef:

"Smeets: Henk jij bent, en dan kijk ik even naar je buurman en die lacht, Henk jij bent een mensenmens? Vind je dat gek als ik dat zeg?"

Hoe Smeets ook die turnster behandelde, hij nam haar nog net niet op schoot om een verhaaltje voor te lezen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Vind ik dan weer niet, laat de gouden medailles maar tellen, het enige wat telt in de topsport. Van mijn mogen ze zilveren en bronzen medailles wel afschaffen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Eens met NW. Gewoon beginnen met het aantal goud te tellen. Dat is wat echt telt. Overigens niet eens met zijn opmerking dat je de rest af mag schaffen, zeker op de Spelen niet.

Ik zie ook landen als Noord Korea met 4x goud. Waar hebben ze dat nou weer mee gewonnen?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Leuk, maar voor veel sporters is brons al het hoogst haalbare. Het staat gewoon raar, 19 medailles tegenover 3 en toch slechter ervoor staan.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Overigens is de Nederlandse Sulejmani nu aan het boogschieten

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

In ieder geval gewichtheffen en judo, die andere 2 niet aanschouwd.

Je hoeft het ook niet af te schaffen van mij (al zie ik de meerwaarde ervan niet), zolang je maar gewoon de gouden plakken telt. Zilver en brons zou alleen moeten meetellen als je een gelijke stand aan gouden plakken hebt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Overigens is de Nederlandse Sulejmani nu aan het boogschieten

Qua uiterlijk mag ik hopen, als ie dezelfde gerichtheid heeft had ie net zo goed niet naar Londen hoeven komen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Hij schiet die Koreaan van het bord af, dus wel een andere gerichtheid Slechts een acht geschoten. De rest allemaal negens en tienen. De Koreaan is tevens de wereldrecordhouder.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Gelukkig voor hem .

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12871 stemmen

Jullie hebben blijkbaar ook te kampen met import. Vind het af en toe maar raar supporteren.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Surinaamse vader(jaren 70 naar NL gekomen), Nederlandse moeder. Komt hier uit het plaatselijke Sauwerd. Een echte Groninger! Ze is hartstikke Hollands!

Sauwerd gaat los bij goud Ranomi - NOS Olympische Spelen 2012

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Je bent geboren en getogen in Sauwerd, maar omdat je Surinaamse vader toevallig Kromowidjojo van achteren heet ben je ineens import?

Kijk, als je het over adoptiebelgen als Elco van der Geest en Bart Voskamp hebt, dan heb je een punt.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

In ieder geval gewichtheffen en judo, die andere 2 niet aanschouwd.

Je hoeft het ook niet af te schaffen van mij (al zie ik de meerwaarde ervan niet), zolang je maar gewoon de gouden plakken telt. Zilver en brons zou alleen moeten meetellen als je een gelijke stand aan gouden plakken hebt.

Het is wel zo dat je op de Spelen vaak ook blij mag zijn met zilver of brons. Dan ben je geen 2e of 3e, maar heb je een zilveren of bronzen medaille voor de buitenwacht. Wat dat betreft snap ik het wel. Maar het goud zou wel heel zwaar moeten tellen ja. Al staat het wat gek dat je met 1 gouden plak boven een land dat 14x zilver en 20x brons heeft zou kunnen staan

Benieuwd wat Nederland nog kan. Er komen nog flink wat medaillesporten aan. Al ligt het verschil tussen geluk en ellende dicht bij elkaar.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Daarnaast geven de 19 plakken van Japan ook aan dat zij over de gehele Spelen veel beter presteren dan Zuid-Afrika en Kazachstan, die misschien op een onderdeel toevallig een goede lichting(Zuid Afrika een goede zwemmer, Kazachstan geen idee op Vinoukourov na) hebben. Dat zou een medaillespiegel moeten aangeven, niet wie de meeste gouden plakken heeft. Voor de rest is het natuurlijk niet meer dan een prestigestrijd, er zit volgens mij geen prijs aan verbonden.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Daarnaast geven de 19 plakken van Japan ook aan dat zij over de gehele Spelen veel beter presteren dan Zuid-Afrika en Kazachstan, die misschien op een onderdeel toevallig een goede lichting(Zuid Afrika een goede zwemmer, Kazachstan geen idee) hebben. Dat zou een medaillespiegel moeten aangeven, niet wie de meeste gouden plakken heeft. Voor de rest is het natuurlijk niet meer dan een prestigestrijd, er zit volgens mij geen prijs aan verbonden.

Mja, uiteindelijk speel je om te winnen en dus telt goud zwaar mee. Als je het aantal medailles telt, dan zou een land dat 40x brons pakt weer winnen van een land met 20 goud en 19 zilver. Zou ook niet fair zijn.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Voor Nederland is dit systeem altijd gunstig uitgevallen. Wanneer we het aantal zouden tellen voor de medaillespiegel zakken we erg ver weg. Goud is ook gewoon in alle sporten het hoogst haalbare en door dit systeem laat het comité ook zien dat Olympisch Kampioen gewoon een stap hoger is dan 2e of 3e.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Nee, maar daar zijn de onderlinge verschillen ook klein. Zoals Rokuro al aangaf, gewoon met een puntensysteem werken(wat ze blijkbaar vroeger deden). Zoals ik al zei, een Medaillespiegel gaat over de hele Spelen, niet over een goede lichting op een onderdeel. Met een puntensysteem(misschien goud zwaarder laten wegen ipv 3 punten, 5 bijvoorbeeld) geeft dit uiteindelijk een betere weergave dan de huidige manier(daar gaat het toch om?). Maar op deze manier zal Japan uiteindelijk ook wel boven Zuid Afrika of Kazachstan eindigen, dus het maakt uiteindelijk niet zoveel uit deze discussie

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Jullie hebben blijkbaar ook te kampen met import. Vind het af en toe maar raar supporteren.

Fail.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12871 stemmen

Weinig fail aan. Supporteren voor geneutraliseerde spelers of gekoloniseerde spelers valt daar evengoed onder.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Een geboren Nederlandse.. Geertje Wilders heeft het topic ook gevonden hoor. Of verzuurd omdat de Belgen niets te juichen hebben en toch maar iets moet vinden om een Nederlanders af te zeiken?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.