• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.976 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.094 acteurs
  • 199.244 gebruikers
  • 9.388.154 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Hockey blijft een suffe sport zeg... wannabe voetballers.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

Weinig fail aan. Supporteren voor geneutraliseerde spelers of gekoloniseerde spelers valt daar evengoed onder.

Geboren en getogen in Nederland, wat zie jij daar anders aan?

Het is niet dat ze op haar 19e naar Nederland gehaald is en ze een paspoortje kreeg om voor ons te mogen zwemmen...

@ Robert, nee man Olympisch hockey is leuk. Jammer dat onze 1-1 afgekeurd is.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Daarom is het een suffe sport. De goal wordt afgekeurd vanwege sticks. Tegenstrijdiger kan het niet Je speelt die fucking sport met een stick haha.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Onderhond schreef:

Weinig fail aan. Supporteren voor geneutraliseerde spelers of gekoloniseerde spelers valt daar evengoed onder.

Gekoloniseerde spelers, haha.

Fail x 2

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

'Geneutraliseerde' spelers mag je dan ook noemen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Wat een zeurpieten die Nieuw Zeelanders, misselijk volk.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nederland speelt prima, die winnen het nog wel. Ik ga voor 3-1.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Toch fijn dat de technische hulpmiddelen hier wel werken, want zeuren over die stekeblinde scheidsrechter elimineer je hiermee

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Er is best een aantal dingen dat het voetbal van hockey kan leren. De video-arbiter is er één van. Tijd stop zetten bij blessures en wissels een tweede. En wellicht de tijdstraf als derde.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

In het hockey hebben we geen Seedorf in de ploeg. 2e strafbal raak, Oranje 2-1 voor

En 3-1 na een prima counter

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het zijn echt de dames die het voor ons moeten doen deze spelen en onze surfer uiteraard die geweldig bezig is en een behoorlijke voorsprong op de nummer 2 heeft.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12872 stemmen

otherfool schreef:

Gekoloniseerde spelers, haha.

Fail x 2

Want Suriname heeft zich ooit vol zin bij het Nederlandse Rijk gevoegd natuurlijk

Verder zijn er hier zoveel nationaliliteiten geboren en getogen, dat maakt hen nog steeds geen "Belgen". Een papiertje doet dat wel.

Maakt mij buiten de sport echt geen bal uit, maar als je dan toch moet supporteren voor "eigen nationaliteit", dan graag eigen nationaliteit en geen halfbloeden, import-nationalen of gekoloniseerde nationalen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

oftewel, als je geen volbloed bent moet je geweerd worden van de OS. Dat is wel heel erg extreem.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12872 stemmen

Dat maak jij ervan. Ik vind het gewoon niet zo geweldig supporteren voor athleten als Bolshakova, Ouedraogo of Yuhan Tan. Heb ik niet echt een gevoel van "tof dat een Belg gewonnen heeft" (als ze dan al een keer winnen ).

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Ik heb alleen "moeite" om te juichen voor "Nederlanders" als Li Jiao en Yao Jie. Maar goed, die liggen er toch al uit .

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En als je ziet wat er meeloopt bij de dames in de 100 meter.

Hebben die landen geen kwalificaties of zo. Ik heb een gevoel van plaatsvervangende schaamte.

(afbeelding)

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Onderhond schreef:

Dat maak jij ervan. Ik vind het gewoon niet zo geweldig supporteren voor athleten als Bolshakova, Ouedraogo of Yuhan Tan. Heb ik niet echt een gevoel van "tof dat een Belg gewonnen heeft" (als ze dan al een keer winnen ).

Maar ze heeft gewoon een Nederlandse moeder(Groningen) en is geboren in een boerendorp hier in het hoge noorden in Nederland. Dat maakt haar gewoon een Nederlandse En haar pa zal in die 42 jaar in Nederland ook wel goed ingeburgerd zijn. Snap het probleem niet zo die jij zo maakt.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Onderhond schreef:

Verder zijn er hier zoveel nationaliliteiten geboren en getogen, dat maakt hen nog steeds geen "Belgen". Een papiertje doet dat wel.

Wat is je punt? Kromowidjojo heeft zowel het papiertje als dat ze geboren en getogen is in Nederland. Heeft vanaf haar zesde in Sauwerd het zwemmen geleerd. Echt te gek voor woorden om deze discussie bij haar te voeren.

Maakt mij buiten de sport echt geen bal uit, maar als je dan toch moet supporteren voor "eigen nationaliteit", dan graag eigen nationaliteit en geen halfbloeden, import-nationalen of gekoloniseerde nationalen.

Vooral die halfbloeden. Of je halfbloed bent of niet heeft toch niks met nationaliteit te maken man.

Verder is het heel logisch om te supporteren voor 'import-nationalen'; die atleten komen uit voor je land (representing The Netherlands, zoals ze dat in de aankondiging zo mooi zeggen).

Nogmaals: het enige waar ik moeite mee heb is iemand die uitkomt voor een ander land dan waar hij woont/werkt/traint enz. enz. puur omdat hij anders geen startrecht zou hebben. Dus Elco van der Geest (en in het verleden Bart Voskamp). Voor die sporters hun goed recht overigens, maar om daarvoor te supporteren zou ik moeite mee hebben. Ik geloof niet dat er dergelijke sporters in de Nederlandse equipe zitten.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Onderhond schreef:

Ik vind het gewoon niet zo geweldig supporteren voor athleten als Bolshakova, Ouedraogo of Yuhan Tan..

Elodie Ouedraogo is van Burkinese afkomst en Belgische sinds 1999, maar werd geboren in het Brusselse Sint-Joost-ten-Node. Ze is 'Vlaamser' dan de meeste Vlamingen zelf. Svetlana Bolshakova is pas sinds vier jaar 'Belgische', maar als je haar als Russische 'Vlaams' hoort spreken, voel je dat ze volledig geïntegreerd is. Kortom twee droomvrouwen. En Yuhan Tan is geboren in het Limburgse Bilzen en hij studeert geneeskunde aan de Universiteit van Maastricht. Tans jongere zus Lianne Tan is eveneens badmintonspeelster in het internationale circuit.

Over deze mensen qua integratie geen enkel probleem. Moesten alle 'inwijkelingen' zijn zoals dit viertal...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En de Belgen hebben met Lionel Cox een zilveren medaille te pakken in het 50 meter rifle prone, liggend karabijnschieten.

Mannen en schieten hé...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Hockeymannen 5-1 gewonnen. Ietswat geflatteerd, maar je kan er wel mee thuiskomen. Al mogen ze daarmee nog effe wachten, er moeten een gouden plak opgehaald worden

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12872 stemmen

Over deze mensen qua integratie geen enkel probleem. moesten alle 'inwijkelingen' zijn zoals dit viertal...

Het is dan ook helemaal geen kwestie van integratie, het gaat over gemengde of naderhand aangenomen nationaliteiten. Blijkbaar ben ik als supporter dan gewoon iets te puristisch, vind er gewoon weinig aan.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hockeymannen 5-1 gewonnen. Ietswat geflatteerd, maar je kan er wel mee thuiskomen. Al mogen ze daarmee nog effe wachten, er moeten een gouden plak opgehaald worden

Zilver lijkt me hoogst haalbare met Australië nog in het toernooi

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

speedy23 schreef:

En de Belgen hebben met Lionel Cox een zilveren medaille te pakken in het 50 meter rifle prone, liggend karabijnschieten.

Proficiat

Stephan

• 7895 berichten
  • 1388 stemmen

Onderhond schreef:

dan graag eigen nationaliteit en geen halfbloeden, import-nationalen of gekoloniseerde nationalen.

Heel eng....

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Zilver lijkt me hoogst haalbare met Australië nog in het toernooi

Ga weg man, na al dat gefaal van ons bij het judo gaan we gewoon met andere sporten wel goud pakken!

Moeten ze alleen wel eens strafcorners gaan benutten, 5 van 5 naast. De vrouwen gister zelfs 9 van 9 naast. Pfff.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

speedy23 schreef:

Mannen en schieten hé...

Werkelijk waar, is dat serieus een sport?

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12872 stemmen

Stephan schreef:

(quote)

Heel eng....

Want?

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Italië al twee keer verloren met waterpolo. Dat vind ik niet zo gek

(afbeelding)

El Loco

• 1130 berichten
  • 2400 stemmen

speedy23 schreef:

Mannen en schieten hé...

En hij is ook de enige amateur die deelnam, of toch één van de enige niet-profs. Knap natuurlijk, maar het benadrukt wel weer eens dat ons Belgische sportstructuur hopeloos achterstaat op andere landen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.