- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
niet normaal meer wat het Kanon hier weer laat zien.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Leg die aankomst toch niet zover van die laatste klim! Heerlijke berg maar een maat voor niets zo.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Technische afdalingen op redelijk slechte wegen
De klim wel smal en minder wegdek, maar de afdaling is prima.
Inderdaad een maat op niets op deze manier. Alleen afdalen is ok, maar dat rondje Foix is jammer.
Die Sagan zeg, ongelofelijk. Toch is het nog niet gespeeld, juist omdat het nog zo'n eind is. Als ze hem laten werken, dan kunnen zelfs de andere gelosten er nog bijkomen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Wat een toestanden. Ze gaan wachten. 't is wel twee minuten....
Rolland gaat klappen krijgen vanavond...
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
dat wachten is altijd zo willekeurig.. 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Hadden ze op de Planche Des Belles Filles ook moeten wachten op VDB.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Lotto gaat rijden, terecht. Je kan niet altijd maar wachten. Evans is natuurlijk wel ex-winaar, maar als Wiggo minder voor had gestaan had-ie ook niet gewacht. 't Is een beetje window dressing.
LLS is gaan vliegen. Slim gezien, de eerste aanval is de beste met Sagan aan boord. En die zat net te eten...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Kiserlovski opgegeven na val in afdaling.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
schijnen een hoop punaises te hebben gelegen in de afdaling. Mag toch niet hopen dat die figuren die dat hebben geflikt de val van Kiserlovski op hun geweten hebben.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Slim gekoerst van LLS. Vreemde etappe met dat wachten maar eigenlijk bracht het nog wat animo in een saaie rit verder.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
punaises en spijkers, wereld wordt steeds gekker. Nog nooit gezien in de tour.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
BMC wordt het 'Barcelona' van de wielersport genoemd. Maar zo'n gestuntel heb ik nog maar zelden gezien. 
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Heerlijk, wat een klasbak die LL Sanchez.

(En natuurlijk wachten ze. Wel 20 man met een lekke band, bijna alle ploegen getroffen, als je dan niet wacht weet ik het niet meer hoor.)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
punaises en spijkers, wereld wordt steeds gekker. Nog nooit gezien in de tour.
De persoon die dit op zijn geweten heeft, moest men met dezelfde nageltjes aan een houten wand nagelen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
(En natuurlijk wachten ze. Wel 20 man met een lekke band, bijna alle ploegen getroffen, als je dan niet wacht weet ik het niet meer hoor.)
Dat was toen nog niet bekend. Dat kwam pas toen er meer lekke banden kwamen. Rolland heeft pas toen dat bekend was denk ik ook orders gekregen en Liquigas ook weer gestopt met rijden. Maar met de eerste lek is dat alleen als je er goede sier mee kan maken.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Spaanse renner die een Nederlandse bank redt. Leuke tweet was dat 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Heerlijk, wat een klasbak die LL Sanchez.

Veel ploegen waren er ook niet bij.
Liquigas, Lotto, Europcar. Die hadden direct moeten rijden.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Ja, Wiggo besliste wel heel snel. Op dat moment was het nog alleen Evans. Beetje willekeurig vaak allemaal. Altijd wachten of nooit wachten. Op VDB werd ook niet gewacht in de eerste bergrit.
Verder was de achterstand van Evans vooral te danken aan geklungel van hemzelf en BMC.
Maar Rolland heeft zich wel niet geliefd gemaakt. Hij was eigenlijk de enige die niet wou wachten en lokte daardoor reacties van Lotto en Liquigas uit.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Die mechaniker die 2 keer op zijn muil ging bij BMC
, zag er zo dom uit.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Dat was toen nog niet bekend. Dat kwam pas toen er meer lekke banden kwamen. Rolland heeft pas toen dat bekend was denk ik ook orders gekregen en Liquigas ook weer gestopt met rijden. Maar met de eerste lek is dat alleen als je er goede sier mee kan maken.
Kloden was ook al lek gereden, Cummings waarschijnlijk en Kiserlovski was gevallen. Het was al duidelijk dat er wat vreemds aan de hand was en de commentatoren van de NOS hadden het al snel over punaises.
Liquigas en Lotto reden alleen om Rolland terug te halen en stopten vrij snel daarna weer.
Zie ook het interview met Van den Broeck achteraf.
En zelfs als het maar één lekke band was vind ik het in deze fase van de koers helemaal niet zo gek om op je concurrent te wachten. (De rit naar Planche de belles Filles was natuurlijk een heel andere; peloton in volle vaart, klassement gaat worden opgemaakt en de etappe-overwinning staat op het spel. Valt totaal niet te controleren door de renners zelf, deze situatie wel, met uitzondering van Rolland dan.)
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Kiserlovski opgegeven na val in afdaling.
Damn ja, door zo'n idioot dus waarschijnlijk. Ging ook steeds beter rijden na wat eerder malheur in de eerste week, kwam nu ook gewoon in de groep Wiggins over de Mur de Péguére. Zag er in ieder geval niet heel ernstig uit in de glimp dat hij in beeld was langs de kant.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Er zitten veel hypocrieten tussen. Wiggins legde het blok erop, alleen maar om zijn niet al te goede imago in Frankrijk een beetje te verbeteren.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Terechte actie van Wiggins, wat zijn motieven ook waren.
Vind hem sowieso de laatste dagen wel mooi koersen, als een echte leider.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Schandalig zeg, die punaises. Hopelijk vinden ze de daders (al zal dat wel moeilijk zijn).
Jammer van Kiserlovski inderdaad. Vind het zelf ook een leuke renner. Hopelijk niks al te ernstig. Zijn heel vorig seizoen was al naar de vaantjes door een zeer zware val door een auto.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Terechte actie van Wiggins, wat zijn motieven ook waren.
Vind hem sowieso de laatste dagen wel mooi koersen, als een echte leider.
Ik vind dat Wiggins niet het recht had om daar over te beslissen. De wedstrijdjurry moet maar beslissen om de wedstrijd lam te leggen.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12847 stemmen
Toch wel jammer aan dat wielrennen. Op zich een pure eenmanssport, die deels verpest wordt door het team-gebeuren. Vandaag nog een artikel rond Sky waar Froome eigenlijk laat blijken dat hij Wiggens kan pakken, blijkbaar mag dat dan niet. Een gele trui halen wordt dan meer zaak van je zwaarste concurrenten op te kopen en die als hulpje te laten meerijden.
Verder is ook dat wachten op gedupeerde maar flauw. Ken weinig andere sporten waar dit gebeurt, zou wat zijn moesten ze in de F1 iets soortgelijks toepassen. Of na een own goal maar oogluikend een tegengoaltje toestaan.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Bij de F1 zie je soms ook rare teamcapriolen. Het blijft wel jammer, maar uiteindelijk ik het toch uitzonderlijk dat de betere renner van het team niet mag winnen. Froome lijkt in de bergen wel beter, maar ik vind ook dat Wiggins zich wel duidelijk als een leider profilieert. Ik denk ook niet dat Froome de 1 minuut 30 uit een van de eerste etappes zou kunnen dichtrijden.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Schandalig zeg, die punaises. Hopelijk vinden ze de daders (al zal dat wel moeilijk zijn).
Jammer van Kiserlovski inderdaad. Vind het zelf ook een leuke renner. Hopelijk niks al te ernstig. Zijn heel vorig seizoen was al naar de vaantjes door een zeer zware val door een auto.
Ik weet het niet maar door zijn saaie tour willen misschien sommigen wat spijkers gooien voor wat meer spektakel.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Toch wel jammer aan dat wielrennen. Op zich een pure eenmanssport, die deels verpest wordt door het team-gebeuren.
Juist een van de mooie aspecten aan het wielrennen. Erg tactische sport, veel meer dan andere duursporten. Het is niet een kwestie van wie het hardste kan fietsen, dan zou je ook 20 tijdritten kunnen rijden namelijk.
(Zoveel beter is Froome trouwens ook niet bergop. Ietsje explosiever, dat is het. Maar zoals Wiggins bijvoorbeeld gisteren reed in de slotfase, formidabel.)
Ach welnee, als er met punaises gestooid wordt en 20 man lekrijden is dat pure koersvervalsing. Het gaat dan niet meer om een sportieve strijd maar om toeval. Terecht dat er gewacht wordt, zeker als dat vanuit de renners zelf komt.
Ik vind dat Wiggins niet het recht had om daar over te beslissen. De wedstrijdjurry moet maar beslissen om de wedstrijd lam te leggen.
Juist niet, in dit geval is het zelfregulerend vermogen van de renners leidend. Wiggins trekt ook niemand van de fiets natuurlijk, zo'n Rolland kan gewoon wegrijden als hij dat wil.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.