• 15.831 nieuwsartikelen
  • 178.412 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.702 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.566 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Speel ook wielerprono.be. Nickname ook Finisterra. Maar eigenlijk speel ik niet zo graag budgetspellen. De factor geluk speelt dan toch een grotere rol. Ben maar voor veel toppers gegaan dus een bijzonder onevenwichtig team (eens een andere tactiek dan 12 volwaardige namen). Kom zelfs niet aan 12 renners:

1. 4 EVANS Cadel 1936

2. 7 SAGAN Peter 1596

3. 13 WIGGINS Bradley 1322

4. 20 GREIPEL André 1173

5. 66 VAN DEN BROECK Jurgen 617

6. 316 VELITS Peter 205

7. 658 BOECKMANS Kris 86

8. 1228 KASHECHKIN Andrey 28

9. 1250 CANTWELL Jonathan 27

10. 3065 VALVERDE BELMONTE Alejandro 0

11. 3067 LLOYD Matthew 0

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Lijkt erg op mijn team qua balans.

1. 7 SAGAN Peter 1596

2. 9 CAVENDISH Mark 1469

4. 22 NIBALI Vincenzo 1127

5. 52 MENCHOV Denis 691

6. 66 VAN DEN BROECK Jurgen 617

7. 707 POPOVYCH Yaroslav 79

8. 1058 VALLS FERRI Rafael 39

9. 1193 FEILLU Brice 30

10. 1228 KASHECHKIN Andrey 28

11. 3065 VALVERDE BELMONTE Alejandro 0

12. 3067 LLOYD Matthew 0

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Tot het laatst getwijfeld tussen Hoogerland en Mollema als laatste nulpunter maar toch voor de laatste gegaan. Veel tijdrijders verder in het team dus ik ga meteen voor het eerste geel

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Hehe, jouw team lijkt qua structuur nog harder op mijn ander team. Had een team zonder en eentje mét Evans. Ben uiteindelijk maar Evans gegaan. Had wel geen Cav en geen Nibali maar Greipel en Gesink in dat team. Door de besparingen kon ik dan net Freire pakken dacht ik.

Maar goed, blijft toch echt afhankelijk van geluk als er een budget is. Als mijn enige pure sprinter (Greipel) nu valt, is mijn team ook niks meer waard... Het leukste spel vind ik nog steeds de Hoofdcompetitie van Cyclingfever. 25 namen kiezen zonder budget en dan telkens de juiste 10 renners op de bank gooien. Als Greipel daar uitvalt, heeft dat weinig effect want iedereen heeft hem toch. Dan komt het erop aan de juiste jokers te vinden.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Heb zowel Hoogerland als Mollema. En Poels. En Gesink. Holland boven hier.

Ik heb heel hard getwijfeld tussen VDB en Goss want wou toch nog een sprinter extra naast Sagan en Greipel.

Mijn jokers in veel spelletjes: Gallopin en Simon.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Ben voor Westra gegaan in plaats van Hoogerland. Vindt de laatste te dom koersen en te beperkt als klimmer om de bollen te winnen (hoewel hij waarschijnlijk daarin wel punten gaat pakken). Van Westra verwachtte ik op voorhand niet zoveel, maar aangezien hij een 0-punter is en als hij wél goed blijkt te zijn het verschil kan maken in zo'n pooltje toch maar gegokt.

Gallopin en Simon heb ik ook. Vooral Gallopin zal wel een veelgekozen nulpunter zijn verwacht ik.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Naast Mollema als nulpunters gegaan voor Van Garderen en Taaramae, ook vanwege het wit.

Gallopin ken ik niet goed.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

Hmmm.... ik heb 5 minuten geleden mijn team grootscheeps aangepast. Maar dus na de deadline... met als gevolg dat ik een zwarte punt over heb. Nou ja...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik verheug me er in ieder geval heel erg op. Zo benieuwd hoe de Nederlanders in hun vel steken.

Verwacht toch wel een etappe-overwinning of 2. Zou ook wel eens tijd worden! Vandaag wint Cancellara gewoon denk ik.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Van Garderen, Taaramae, Poels, Mollema, Gallopin, Simon, Hoogerland zijn mijn nulpunters. Ook vanwege het wit en de bollen ja. En ben groot fan van Rein dus die pakte ik sowieso. Alleen af te wachten of z'n ziekte (klierkoorts geloof ik) al is uitgewerkt.

Verder vond ik Coppel, Peraud, Danielson, Westra en Pinot ook interessante 0-punters maar die hebben de slag dus gemist.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Nou, nog even wat prognostiekjes.

Top-10:

1. Evans.

2. Wiggins.

3. Van den Broeck.

4. Gesink.

5. Menchov.

6. Nibali.

7. S. Sanchez.

8. Mollema.

9. Taaramae.

10. Coppel.

Groen:

1. Sagan.

2. Goss.

3. Greipel.

Wit:

1. Taaramae.

2. Kruiswijk.

3. Pinot.

Bollen:

1. Daniel Martin

2. Roy.

3. Hoogerland.

Team:

1. Sky.

2. Rabo.

3. Garmin.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

moviemafketel schreef:

Vandaag wint Cancellara gewoon denk ik.

Ik sluit niet uit dat Petertje 'de nieuwe Kannibaal' Sagan zowel vandaag als morgen aan de champagne mag lurken. De proloog is van vergelijkbare lengte met Zwitserland (iets korter zelfs).

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Morgen sowieso. Vandaag hou ik het op een top-10, en dan zie ik hem wel het geel pakken morgen, en de klassementsman die in zijn kielzog mee zou kunnen (Evans?) kan wel eens wat seconden pakken.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Top-10:

1. Evans.

2. Wiggins.

3. Van den Broeck.

4. Gesink.

5. Nibali.

6. S. Sanchez.

7. Menchov.

8. Froome.

9. Leipheimer.

10. Danielson.

Groen:

1. Sagan.

2. Goss.

3. Greipel.

Wit:

1. Kruiswijk.

2. Taaramae.

3. Van Garderen.

Bollen:

1. Rolland.

2. Hoogerland.

3. D. Martin.

Plaats 3-7 kan ook volledig omgekeerd zijn zelfs. Een heel goede Menchov zie ik bijvoorbeeld wel podium halen hier. Alleen is er al lang geen hele goede Menchov meer.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Podium:

1. Wiggins

2. Sanchez

3. Menchov

VDB gaat te veel tijd verliezen in de tijdritten en van Evans verwacht ik gewoon niet al te veel.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

VDB reed nochtans een zeer behoorlijke tijdrit in Zwitserland. Liet daar zelfs Menchov een minuut achter zich. Heeft er ook hard op getraind het voorbije jaar.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Download gratis de handigeTour-app van HLN.BE. Echt een handig ding.

- Voor Android-gebruikers

- Voor Apple-gebruikers

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Mijn team op wielerprono.be:

1. 4 EVANS Cadel 1936

2. 7 SAGAN Peter 1596

4. 66 VAN DEN BROECK Jurgen 617

5. 82 ALBASINI Michael 552

6. 237 KISERLOVSKI Robert 261

7. 316 VELITS Peter 205

8. 444 ENGOULVENT Jimmy 141

9. 451 ROGERS Michael 137

10. 498 IMPEY Daryl 123

11. 684 IGLINSKIY Maxim 82

12. 3065 VALVERDE BELMONTE Alejandro 0

Lijkt dus ook wel veel op die van Finisterra. Had zelfs de hele tijd ook Greipel staan i.p.v. VDB en Albasini. Die laatste is wel een gok, kan zomaar 0 punten halen, maar kan ook een paar dichte noteringen en een ritzege behalen als hij zijn vorm door kan trekken.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

otherfool schreef:

VDB gaat te veel tijd verliezen in de tijdritten en van Evans verwacht ik gewoon niet al te veel.

Heb ook lang getwijfeld tussen Menchov en Van den Broeck.

Van den Broeck is voor mij meer een zekerheidje (traint ook het hele jaar voor ongeveer alleen de Tour), en daarbij iemand die altijd vooraan probeert te finishen en daarmee punten kan pakken.

Menchov zou voor zijn laatste kunststukje kunnen gaan maar komt niet heel gedreven op mij over, en dan kan het ook zo niks zijn.

Over Evans hoef ik het natuurlijk niet eens te hebben, die zal op elk front aanvallen en een puntenpakker zijn van jewelste. En, niet onbelangrijk, in Parijs gewoon op het hoogste treedje staan.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Eens snel de klunsjes langsgegaan: 6x Hesjedal, 4x Nibali en 2x Leipi, Gilbert en Tankink.

Verder zijn 1x genoemd: Basso, Cobo, LL Sanchez, Moncoutie, Hincapie, Sagan, Schleck, Ten Dam, Schar en Zabriskie.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Heb nu alweer spijt van m'n kluns - Nibali - net als vorig jaar met F. Schleck.

Maar ik hou van gokken. Valt Nibali buiten de top 10, dan is het scoren.

Niet om lullig te doen, maar mensen zonder Sagan in hun lijst kunnen het eigenlijk al shaken.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Wie verwachten jullie als winnaar van de proloog?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

1. Cancellara

2. Wiggins

3. Sagan

Nibali kan wel een goede kluns zijn ja. Zelfs al wordt hij 6e ofzo in de eindstand. Twijfelde zelf tussen Cobo, Basso en dan Hesje. Iemand Sagan zelfs als kluns, dat wordt lastig.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Tja, Nibali kan ook zomaar de tour winnen en dan is het game over Sportpools. Maar die 4 zwarte punten waren te verleidelijk. Hoewel er ook genoeg leuke 0-punters zijn.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Sinds ik in 2009 Armstrong als kluns opstelde ben ik van mening dat je met een kluns meer kan verliezen dan kan winnen.

LL Sanchez snap ik ook niet als kluns. Goed in vorm en er is toch een aantal aankomsten waar hij goed uit de voeten moet kunnen.

Van Basso, mijn kluns, verwacht ik dat hij zich compleet als wegkapitein zal opstellen voor Nibali. Zie hem ook niet echt aanvallen ofzo. Maar mocht hij toch een klassement neerzetten ben ik natuurlijk het bokje.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Basso was mijn tweede optie, na Nibali. Was een stuk veiliger geweest. Maar goed, als het gek loopt kan Basso ook zomaar 8e eindigen in de top 10 en heb je maar 1 zwarte punt extra.

Verder valt het me op dat weinig mensen Kessiakoff hebben, of wie weet nog als Secret Weapon natuurlijk...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Verwacht van geen enkele Giro-ganger een klassement eigenlijk. Basso, Hesje, Scarponi zullen misschien wel wat scoren (vooral die laatste 2) maar die zijn toch wel erg diep gegaan in de Giro.

Bwa, verwacht niet zoveel van Kessiakoff. Beetje vreemde renner. Z'n proloog is ook niet zo goed nu.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Kessiakoff had ik wel in mijn reservelijst, maar die komt denk ik toch op alle fronten net tekort voor de tour (zoals hij er vorig jaar in de Vuelta op een gegeven moment ook doorheen zakte).

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Basso zou als knecht voor Nibali rijden. Dus die eerste is weinig van te verwachten, tenzij NIbali door pech vroeg uitvalt. En Nibali rijdt met nummer 51, dus dat is een gevaarlijke klant zoals ik gisteren schreef,

Opvallend dat zoveel mensen Cancellara verwachten. Tuurlijk is hij kanshebber, maar toch al redelijk vaak geklopt dit jaar en niet uitgesprokenfavoriet. Geef Sagan minstens zoveel kans - hoewel het misschien net te lang is. Grivko staat 1 laat ze die er eerst maar afrijden.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Wiggins heeft ook al lang geen proloog meer gewonnen. Sagan won wel in Zwitserland maar daar zat een heuveltje in. Gok toch op Cance maar we zullen zien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.