• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.702 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.498 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Finisterra schreef:

Bwa, verwacht niet zoveel van Kessiakoff. Beetje vreemde renner. Z'n proloog is ook niet zo goed nu.

Tja, dan blijft er niet veel meer over. Twijfelde zelf nog tussen Mollema, Hoogerland, Porte en Westra als 0-punters.

Renshaw ook nog niet tegengekomen in de lijstjes.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Martin? Boasson Hagen? Larsson al geweest?

Ik hou het gewoon op Westra

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Mollema als 0-punter is natuurlijk altijd een 'no-brainer'. Vorig jaar 4e in de Vuelta plus winnaar van de puntentrui. De enige reden dat hij geen zwartelijstpunten had waren de matige eerste etappes van de ronde van Zwitserland.

Verwacht van Fabian een goeie Tour, zeker na zijn voorjaar. Denk eigenlijk dat hij in elke tijdrit toch weer de favoriet is (Martin niet zo ongenaakbaar als vorig jaar, zo lijkt het).

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ben verder wel benieuwd hoeveel last Wiggins zal hebben van Cavendish in de ploeg. Behalve Froome zijn denk ik Sioutsou en Porte er nog wel bij voor de bergen. Neem aan dat Rogers mee moet in het treintje, maar daar zullen ze toch ook wel energie gaan verspelen. Zoals de vlakke etappes 5 en 6 en dan komen die twee Vogezen/Jura-ritten waar je wel een mannetje bij je moet hebben om kleine foutjes op te vangen.

Eerste leuke rit is dinsdag. Dat moet wat spektakel voor aanvalelrs kunnen geven die laatste 20 km.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

eRCee schreef:

Mollema als 0-punter is natuurlijk altijd een 'no-brainer'. Vorig jaar 4e in de Vuelta plus winnaar van de puntentrui. De enige reden waarom hij geen zwartelijstpunten had waren de matige eerste etappes van de ronde van Zwitserland.

Tegelijkertijd haalde hij vorig jaar weinig punten voor de Tour en daarnaast is het de vraag hoe zijn vorm momenteel is. Lijkt vooraf minder te zijn dan vorig jaar voor de Tour.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ik verwacht wel wat van Mollema eerlijk gezegd.

Boasson Hagen vertrekt nu al. Ben benieuwd.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Tegelijkertijd haalde hij vorig jaar weinig punten voor de Tour en daarnaast is het de vraag hoe zijn vorm momenteel is. Lijkt vooraf minder te zijn dan vorig jaar voor de Tour.

Vorig jaar:

1. Was hij ziek.

2. Was het pas z'n tweede grote ronde (nu z'n 4e).

3. Moest hij vooraf knechten voor Gesink.

Geheel andere situatie nu!

Vorm is inderdaad wel een vraagtekentje.

@ MR: Westra is niet zo heel goed in de korte afstanden dacht ik, zegt zelf ook dat hij in de eerste 3 kilometer altijd achter ligt op z'n ploeggenoten.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Zozo, Cance weer op z'n oude niveau. Even de rest degraderen. Martin had zich er nog wel tussen geplaatst normaal.

Menchov de grootste verrassing, vind ik. Bakt er normaal weinig van in prologen. Een Menchov in topvorm is een serieuze outsider voor eindwinst!

S. Sanchez en Valverde trouwens wel erg slecht.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Poe, wel wat verrassingen.

Sagan valt tegen, zelfde geldt toch voor Evans, S. Sanchez.

De Nederlanders (Poels, Mollema, Gesink) niet slecht, en ook Nibali en Hesjedahl positioneren zich hier als top-5 kandidaat ( ).

Menchov bijzonder goed.

Op Cancellara staat zoals vanouds geen maat, schitterend.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Ach, Hesjedal op z'n laatste krachten. Als de bergen beginnen is hij al op.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Mijn pronostiek:

1) Evans

2) Wiggins

3) Menchov

4) Van Den Broeck

5) Gesink

6) Schleck

7) Sanchez

Van Garderen

9) Nibali

10) Basso

Andere kanshebbers op top 10:

Rolland (Te weinig bergjes)

Hesjedal (Te veel energie gestoken in de GIRO)

Froome

Leipheimer (Te oud aan het worden voor dit soort werk)(39 jaar al!)

Leuk voor de overgangsritten (Middelgebergte:):

Valverde

Vinkourov

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Blijft prachtig, dat secondenspel in een proloog. Cancellara groots, Martin spijtig.

Grootste deceptie wmb Sammy Sanchez.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

De mijne:

1. Wiggins

2. Evans

3. Froome

4. Menchov

5. van den Broeck

6. Nibali

7. Gesink

8. F. Schleck

9. S. Sanchez

10. van Garderen

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hmz heb het niet gezien, maar zat al te zoeken naar Martin in de lijst. Heeft hij lek gereden. zero points voor mij.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Amai, waarde volgers van de Tour, we zijn er aan begonnen vanuit het zonnige Luik: de 99e Tour de France! Terwijl Sagan uit het klipje schoot, Martin vertwijfeld om een andere fiets vroeg en het voor de rest rustig en vooral ook droog bleef, zette Fabian Cancellara de gashendel van het Zwitserse brommertje nog maar eens vol open en degradeerde hij daarmee de rest van het peloton tot eenvoudige sukkelaars. Tourpretendent Wiggins en birthday boy Chavanel kwamen nog in de buurt, maar er stond vandaag geen maat op de Beer van Bern.

In de MoMe-subleague werd Spartacus uiteraard door de nodige deelnemers gespeeld, team otherfool deed daar nog oa Wiggins, Van Garderen en Menchov bij en pakte de dagzege en daarmee ook het eerste geel, voor de exact gelijk finishende jeroen dn urste en moviemafketel:

1 otherfool 67

2 jeroen dn urste 63

. moviemafketel 63

4 McSavah 58

5 Paap 48

Spetie raapte met 3 punten voor Evans en 2 strafpunten voor Nibali exact 1 puntje en mag morgen met de Lanterne Rouge naar Seraing rijden. De subleague zette ondertussen in op een 11e plek, zeker niet slecht. Morgen dus een mooie rit door de Ardennen met een lastige aankomst, nieuwe ronden nieuwe kansen, graag à demain!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Op Cancellara stond geen maat. Daar was Martin ook niet bij in de buurt gekomen. De NOS had een reportage over Hilaire Vanderschueren in zijn dikbilstier en blauwwitte koeien. Cancellara van achteren had daar wat van weg. Wat een power, maar ook indrukewekkend in schoonheid. De ploeg is verder denk ik weinig soeps. Schelck was zeer matig en de andere ouwe bokken ook niet gezien. Leipheimer ook niet trouwens. Waar is die gebleven?

En Menchov inderdaad verrassend sterk. Verrassing van de dag wat mij betreft. Leuk: Gretsch zo hoog, had zelf weer buiten Chavanel gerekend. Ik verwacht dat Gilbert het morgen wel gaat proberen en anders Chavanel wel.

Ik blijf bij Wiggins al kandidaat eindwinnaar nummer 1 - vond Nibali ook wel goed voorin. Valverde was de grootste sof denk ik. Sanchez was slecht, maar was ook wel te verwachten. Gesink oogde in het interview heel goed. TOch wel stijgend gevoel bij hem. Jurgen Vandenbroeck kreeg echt een zaad-interview voor zijn kiezen op Sporza. Moet je net bij hem zijn.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Voor een top-10 die na de proloog is ingediend krijg je natuurlijk geen credits he.

Nu al weer zin in morgen, wanneer Het Kanon zichzelf voor het eerst zal afschieten.

Echt een fijne finish voor een eerste touretappe.

(Overigens, nog even over zo'n proloog: volgens mij was het 2010 toen Armstrong nog 4e werd in de proloog en hij er in de rest van de Tour alsnog volledig doorheen zakte).

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

S. Sanchez lijkt toch nog teveel last te hebben van zijn blessure. Was een klein risicootje, maar hij zal zich best herpakken. Sammy lacht om pijntjes.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

eRCee schreef:

Voor een top-10 die na de proloog is ingediend krijg je natuurlijk geen credits he.

Ja, wou het ook al zeggen. Zou na de proloog Menchov natuurlijk ook op 3 of 4 zetten...

Al zegt zo een proloog inderdaad niet alles. Zo een Sanchez kan best nog groeien in de Tour. Het zwaartepunt ligt toch opnieuw in de 3e week. Wat heeft Sanchez gehad eigenlijk?

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

J.VDB blijft een gok. Beter dat men die renner niet meer interviewt, er komt niets deftigs uit. Menchov verrassend en Martin de pechvogel. Sagan misschien een revanche zondag?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

De ploeg is verder denk ik weinig soeps. Schelck was zeer matig en de andere ouwe bokken ook niet gezien. Leipheimer ook niet trouwens. Waar is die gebleven?

Leipheimer rijdt sinds z'n blessure nog wel sterk bergop maar al z'n tijdritten zijn zwak. Bij Horner is het eigenlijk ook al 2 jaar zo. Kon ooit ook nog degelijk tijdrijden maar dat is 'ie blijkbaar verleerd.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

eRCee schreef:

Mollema als 0-punter is natuurlijk altijd een 'no-brainer'. Vorig jaar 4e in de Vuelta plus winnaar van de puntentrui. De enige reden dat hij geen zwartelijstpunten had waren de matige eerste etappes van de ronde van Zwitserland.

Maar als Gesink en/of Kruijswijk sterker zijn, gaat Mollema echt niet zoveel puntjes pakken.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Finisterra schreef:

Zo een Sanchez kan best nog groeien in de Tour. Het zwaartepunt ligt toch opnieuw in de 3e week. Wat heeft Sanchez gehad eigenlijk?

Ribblessure na een val in de Dauphinee.

Knisper schreef:

Maar als Gesink en/of Kruijswijk sterker zijn, gaat Mollema echt niet zoveel puntjes pakken.

Mollema heeft een uitstekende punch / sprint en is aanvallend ingesteld.

Dus ook als hij qua klassement tegenvalt kan hij punten pakken.

Daarbij kosten Gesink en Kruijswijk wel zwarte lijst punten.

Mollema is volgens mij dus een geweldige 0-punter, eigenlijk niet te missen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Ribblessure na een val in de Dauphinee.

Juist ja. Dat was ik blijkbaar al vergeten door examens toen.

Niet ideaal inderdaad maar hij kan nog groeien hopelijk. Al heb ik wel schrik dat Menchov een zeer dure misser kan worden.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

eRCee schreef:

Mollema is volgens mij dus een geweldige 0-punter, eigenlijk niet te missen.

Wel als je genoeg zwarte punten hebt en er ook nog eens een hele rits leuke 0-punters zijn.

Maar wie weet kan hij verrassen. Ik hoop het wel, uiteraard.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Finisterra schreef:

Al heb ik wel schrik dat Menchov een zeer dure misser kan worden.

Heb ook al een beetje spijt van mijn omzetting vrijdagavond (Menchov + Daniel Martin eruit voor Van den Broeck + Westra), maar ook als Menchov een goed klassement rijdt is hij meestal niet iemand die extreem veel punten pakt. Dus ik heb er nog wel vertrouwen in.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Vandaag een mini Luik-Bastenaken-Luik, speciaal 'gemaakt' voor Gilbert.

Maar ik denk niet dat hij de goede conditie al te pakken heeft.

(afbeelding)

Km 42.0 - Côte de Cokaifagne 2.9 kilometre-long climb at 5.1% - category 4

Km 49.0 - Côte de Francorchamps 1.1 kilometre-long climb at 6.4% - category 4

Km 94.0 - Côte de Lierneux 2.1 kilometre-long climb at 5.1% - category 4

Km 139.0 - Côte de Barvaux 1.6 kilometre-long climb at 4.2% - category 4

Km 198.0 - Côte de Seraing 2.4 kilometre-long climb at 4.7% - category 4

Aankomst

(afbeelding)

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Gaat Johnny H. voor de eerste bollen of kan-ie zich inhouden?

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

Zal wel Sagan zijn vandaag?

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Sagan is favoriet. Hopen op winst. Goss mag ook in de top 5 eindigen.

Denk dat Hoogerland er wel voor gaat. Boogerd was wel erg negatief over Hoogerland gisteren...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.