• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.701 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.492 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Heb ook al een beetje spijt van mijn omzetting vrijdagavond (Menchov + Daniel Martin eruit voor Van den Broeck + Westra), maar ook als Menchov een goed klassement rijdt is hij meestal niet iemand die extreem veel punten pakt. Dus ik heb er nog wel vertrouwen in.

Als hij in de top 5 eindigt, scoort hij sowieso aardig wat punten. Voorlopig staat ie op 8.

Zat er ook over te twijfelen. Baal zelf dat ik Mollema niet heb ipv Kessiakoff. Ook omdat Mollema wel een favorietje is.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Boogerd is over iedereen negatief. Lijkt soms wel gefrustreerd dat hij niet meer mee kan doen.

Is Gilbert trouwens wel in vorm? Dan heb ik een blunder gemaakt met mijn kluns.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Boogerd heeft gewoon zijn hart op zijn tong. Vind hem niet gefrustreerd over andere renners.

Iedereen deze al gezien?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Sagan is favoriet. Hopen op winst. Goss mag ook in de top 5 eindigen.

Bij Greenedge denken ze zelf dat het meer in rit is voor Albasini of Gerrans. Blijkbaar is het zwaarder dan het lijkt op het profiel. Zou een stuk van 14% zitten in de voorlaatste kilometer. Laatste kilometer is niet meer zo stijl dus het blijft een moeilijk in te schatten rit. Normaal is dit natuurlijk een ideale rit voor Sagan. Verwacht misschien ook wel een verdwaalde klassementsman vooraan zoals vorig jaar in de eerste rit.

Het zal in ieder geval een erg nerveuze bedoening worden in de aanloop. Iedereen wil vooraan zitten: de sprinters, de klassementsmannen en de punchers.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Klopt. Valpartijen verwacht. Dringen als doldwaze vrouwen op de kortingsdag van Louis Vuitton.

Boogerd lijkt inderdaad lichtelijk gefrustreerd te zijn, misschien wel een mespuntje jaloezie op de voetstuk plaatsing van Johnny vorig jaar.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Heb ook al een beetje spijt van mijn omzetting vrijdagavond (Menchov + Daniel Martin eruit voor Van den Broeck + Westra), maar ook als Menchov een goed klassement rijdt is hij meestal niet iemand die extreem veel punten pakt. Dus ik heb er nog wel vertrouwen in.

Normaal niet inderdaad. Maar zelfs in z'n goede jaren reed Menchov nooit een goede proloog. Prologen zijn z'n ding niet. Menchov haalde tot nu toe 3x een top-5 in de Tour (in 2006, 2008 en 2010) maar werd respectievelijk slechts 56e en 74e in de proloog (in 2008 was er geen proloog). Het doet in ieder geval het beste vermoeden voor wat nog moet komen. Oh ja, het is ook weer een 'even' jaar. Tijd voor Menchov om weer eens te oogsten in de Tour.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Ach joh, die proloog zegt niet alles. SS staat er straks ook gewoon weer, bijvoorbeeld.

Froome gaat wel hoog eindigen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Samsan kan maar beter moeite doen ja. Het is hem die ik boven Menchov verkoos! Froome mag het ook wel goed doen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Is dit ook niet gewoon een rit voor de wat sterkere sprinters. Bedoel Cavendish kan zoiets als vandaag toch gewoon winnen of komt hij die bergjes slecht over?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

moviemafketel schreef:

Is dit ook niet gewoon een rit voor de wat sterkere sprinters. Bedoel Cavendish kan zoiets als vandaag toch gewoon winnen of komt hij die bergjes slecht over?

Je mag niet vergeten dat het vanop 2,4 km van de aankomst omhoog gaat. Normaal niets voor Cavendish dus. Iets voor een Gilbert, Sagan, Rojas, Boason of Valverde.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dat worden dus weer een zooi klunsstrafpunten voor mij haha.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Rojas en Valverde hebben mij dit jaar nog niet overtuigd, vraag me af of die sterk genoeg zullen zijn.

Van Evans verwacht ik vandaag wel een prik.

Maar de winnaar staat natuurlijk al vast...

Cupido

• 523 berichten
  • 1911 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Nee er wordt hier Federer al jarenlang een gebrek aan mentaliteit verweten. Zelfs als een Tsonga de wedstrijd uit zijn leven speelde kwam dat verhaal weer naar boven. Maar heb diezelfde mensen hier al twee maanden weinig horen zeggen over Federer

Je kan niet ontkennen dat Federer niet meer de mentale hardheid heeft die hij had in zijn gloriedagen. Dat is enigszins logisch. Ik kan me namelijk voorstellen dat er zo nu en dan verzadiging optreed, hij heeft immers al zo veel gewonnen. Die verliespartij tegen Tsonga (op Wimbledon doel je denk ik) is een voorbeeld, maar ook de halve finale partij op Roland Garros onlangs tegen Djokovic, waar hij de 2e set onnodig uit handen gaf is een teken van het mentale verval. Zelfs Roger's eigen vrouw heeft dit onlangs door laten schemeren. Maar zoals ik al zei, deze ontwikkeling is logisch.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Allemensen, kan de Tour niet altijd met zo'n etappe beginnen?

Jammer van de valpartijen maar de laatste 20 km was gewoon bloedstollend.

Geweldig werk van Greipel.

Cancellara heerst weer enorm, nu al een stommiteit om hem niet in m'n tourpool te nemen.

Sagan continu bij de eerste 30 gereden, op dat steile stukje even ingehouden en vervolgens aanhaken bij Cance. Tactisch perfect uitgespeeld.

En de raboboys enorm goed.

(Vrees alleen voor LLcoolS).

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Jep, geweldig slot. Jammer van de valpartijen inderdaad: Simon, LLS, Gallopin en Velits (lek) op die manier al uitgeschakeld.

LLS is al naar het ziekenhuis voor foto's, hopelijk valt het mee.

Sagan toch echt wel beresterk, hoe hij als enige Cancellara kon volgen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Favorieten die tijd aangesmeerd kregen:

54. Leipheimer + 0'17''

83. Horner + 0'55''

89. Kessiakoff + 1'16''

95. Froome + 1'25''

100. Velits + 1'52"

172. Vinokourov + 3'41"

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Velits en Vino wel door pech (beide lek). Kessiakoff is maar een gewone renner.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Pfff wat ben ik een kluns geweest om Gilbert als kluns in te zetten. 23 strafpunten.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8162 stemmen

Zo, misschien kan ik de rode lantaarn wel afstaan.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Hesjedal zal ook nog wel wat sprokkelen in dit soort aankomsten. Maar daarna zakt hij gewoon door het ijs wanneer het om de knikkers gaat. Hij moet wel niet afstappen...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Gaat wel lekker op sportpools, ondanks dat minstens vier van mijn renners door valpartijen op achterstand zijn gereden.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4702 stemmen

Mis voorlopig vooral Cance en EBH. Die scoren toch iets meer dan gedacht (iets teveel dus). Had ze ofwel in de proloog ofwel in rit 1 verwacht maar niet in beide.

Ik reken meestal dat ze 50 punten moeten halen per zwart punt. Voor Cance en EBH dus 100 punten. Voor Cance komen er nog zeker punten bij van de 1e tijdrit (normaal stapt hij vroeger af voor de 2e). EBH zal er wel iets makkelijker aankomen met de tijdritten en nog een geslaagde vlucht of overmorgen al.

Gesink pakte wel al 10 onverwachte punten.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Maar Cance haalt de 100 punten niet, normaal gesproken. EBH gaat nog wel scoren. Was vorig jaar eigenlijk ook al onmisbaar, en hem toch niet nemen.

Baal vooral dat ik Mollema vlak voor tijd heb gewisseld, ook omdat hij toch wel een favoriet van me is. Hoop dat hij het goed gaat doen. Voorlopig lijkt hij wel in vorm.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Maar Cance haalt de 100 punten niet, normaal gesproken. EBH gaat nog wel scoren. Was vorig jaar eigenlijk ook al onmisbaar, en hem toch niet nemen.

EBH gaat ook veel moeten knechten, dus ik vraag me af of hij aan de 100 punten raakt.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3862 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Baal vooral dat ik Mollema vlak voor tijd heb gewisseld, ook omdat hij toch wel een favoriet van me is. Hoop dat hij het goed gaat doen. Voorlopig lijkt hij wel in vorm.

Komende dagen gaat Boassen Hagen echt niet veel punten halen. Wordt werken voor Cavendish. Misschien dinsdag nog en natuurlijk als Cavendish na dag of tien afstapt.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Een overwinning op bestelling, waarde volgers, van het kieken Peter Sagan die zijn favorietenrol helemaal waarmaakte en de klasbakken Cancellara en Bo Hagen achter zich liet op het prachtige slotklimmetje in Seraing. K!p@Kurry speelde het Kanon van Zilina, en daarnaast ook oa Bo Hagen en Valverde, en pakte daarmee de dagzege:

1 K!p@Kurry 67

2 Vicks 61

3 otherfool 58

4 McSavah 57

5 Vabo 50

. Speedy23 50

Klassementsleider otherfool kon goed meekomen op de kuitenbijter en mocht opnieuw met het geel om de ranke schouders de zoenen van de rondemissen in ontvangst nemen, al zitten de naaste achtervolgers op een zakdoek:

1 otherfool 125

2 McSavah 115

3 jeroen dn urste 111

4 K!p@Kurry 110

5 moviemafketel 91

De subleague is nu al aan de sukkel geraakt op plek 27, team Kos zag de klunskeus voor Sagan uitbetaald in de lanterne rouge met 19 punten. Morgen een sprint rechtdoor naar school en kantoor, welke rasspurter gaat met de overwinning lopen? We gaan het zien, à demain!

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Komende dagen gaat Boassen Hagen echt niet veel punten halen. Wordt werken voor Cavendish. Misschien dinsdag nog en natuurlijk als Cavendish na dag of tien afstapt.

B. Hagen krijgt zijn kansen echt nog wel en staat er altijd. Die haalt de 100 punten wel, of net ertegenaan.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

moviemafketel schreef:

Pfff wat ben ik een kluns geweest om Gilbert als kluns in te zetten. 23 strafpunten.

Gilbert is een gok. Afwachten maar want ik heb als kluns Nibali. Gelukkig nog maar 3 punten.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

lucdecoster schreef:

Afwachten maar want ik heb als kluns Nibali.

Ai, Ai, Ai...

kos

• 46697 berichten
  • 8853 stemmen

otherfool schreef:

team Kos zag de klunskeus voor Sagan uitbetaald in de lanterne rouge met 19 punten.

.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.