- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Jup vannacht was echt een teamprestatie zoals ik ze weinig gezien heb dit jaar.
Maar wie weet, tegen de Spurs stonden OKC ook 2 games achter.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
De sportpools.net tourpool is weer open mensen. Schrijf je in om deze tour voor jezelf nog enigszins spannend te maken!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Feli happie. Wat een beest ook die James.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
De sportpools.net tourpool is weer open mensen. Schrijf je in om deze tour voor jezelf nog enigszins spannend te maken!
Vergeet de Wimbledon-pool niet!
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Thanx! James was deze finals fenomenaal. Het hele seizoen al trouwens. Blijf de huidige opzet van de finals vreemd vinden. 3x op een rij homegames vind ik wel zonde. Zeker als je daarvoor al een game gesteald heb.
Eervolle vermelding voor Mike Miller. Hele seizoen kwakkelen met blessures en dan toch in de laatste game 7 uit 8 three pointers knallen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Waarom geen 2 om 2(thuiswedstrijden), dat gebeurt toch ook in die rondes ervoor?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan speel je tegen teams die komen uit je eigen conference, in de finale niet, en dus meer reistijd. Zo houden ze het minimaal. Is al sinds 1985 zo, snap de reacties nu 27 jaar later niet zo.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Ach ja, als het Nl elftal 6x in een week 1300 km kan vliegen dan kunnen basketballers het ook.
Maarja, wanneer je verliest worden er altijd redenen gezocht. Dit is er een van.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat was ook zo'n succes
. In Amerika zijn ze dan ook wel veel slimmer en vergevorderd als het gaat om de ideale omstandigheden als het gaat om topsport.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
De reistijd is ook wel een goed excuus inderdaad, dat je drie x achter elkaar een homegame heb. Ze spelen immers ook om de dag tegen elkaar, maar dan zou ik er ook wat meer tijd tussen doen.
Ach het maakt me ook verder niks uit. Heat

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Kim Clijsters geeft wegens een buikblessure de brui aan haar halve finale op Rosmalen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
18 Nederlanders in de Tour, meeste sinds 1991 hoor ik net.
En dan ook nog met een pak ambitieuze renners, nog 8 nachtjes slapen voor het circus van start gaat!
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Nou, ook maar weer een subpoule aangemaakt bij de Telesport & Hyves tourpoule:
Ga naar tourpoule.telesport.nl
Subpoule naam: MovieMeter.
Wachtwoord: Gesink.
Er is een wat nieuwe opzet, waarbij een aantal renners aangemerkt is als 'top', waarvan je er maximaal 5 mag selecteren. Op zich wel leuk, leidt tot wat meer diversiteit denk ik.
Mijn teamnaam is 'De Condor van Varsseveld'. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ergens 'gezien': Varsseveld in Gelderland, Nederland. 12 meter boven zeeniveau. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Het amateurisme van de NOS is zo mogelijk nog groter dan de sof van de Rabo. Wel de eigen verdienste van Terpstra overigens. Ik hoop niet dat Mollema gelijk uitgepierd is voor de Tour. Als je een schoolvoorbeeld wilt zien van vierkant rijden moest je net zien hoe hij Duivels Bosch opreedt...
Dat amateurisme betreft: geen verschillen in beeld, geen namen, niet hoe lang het nog is. Nauwelijks te volgen de koers op deze manier.
En helaas geen R-W-B in de Tour 2012.
edit: Maar Niki
driewerf: 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
In Belgie is een supersterke Tom Boonen nationaal kampioen geworden. 
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
In Belgie is een supersterke Tom Boonen nationaal kampioen geworden.
2 mooie winnaars : Terpstra en Boonen van dezelfde ploeg. Het zal een mooie kleurploeg worden.
Eigenaardig dat het parcours in Nederland (klim 18%) totaal anders was dan in België (zo plat als een vijg).
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Heb zoals altijd weer vertrouwen in m'n Wimbledon-pool, maar dat zal morgen wel weer voorbij zijn.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Dat amateurisme betreft: geen verschillen in beeld, geen namen, niet hoe lang het nog is. Nauwelijks te volgen de koers op deze manier.
Vond het wel passend bij de epische omstandigheden. 
Wereldprestatie van Terpstra natuurlijk. In deze vorm kan hij de komende jaren nog wel eens een van de vlaamse monumenten winnen ook (en dan bedoel ik dus niet Dwars door Vlaanderen).
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Nou, ook maar weer een subpoule aangemaakt bij de Telesport & Hyves tourpoule:
Ga naar tourpoule.telesport.nl
Subpoule naam: MovieMeter.
Wachtwoord: Gesink.
Er is een wat nieuwe opzet, waarbij een aantal renners aangemerkt is als 'top', waarvan je er maximaal 5 mag selecteren. Op zich wel leuk, leidt tot wat meer diversiteit denk ik.
Ook even aangemeld onder kevin.remers
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4703 stemmen
Moeilijke Tour voor de spellen, merk ik. Toch echt wel veel grote (en vaak voor de spelletjes dus ook dure) namen aanwezig. Het komt erop aan de juiste toppers weg te laten. Al is er 1 grote zekerheid die ongeacht de prijs in elk team hoort te staan. 
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Moeilijke Tour voor de spellen, merk ik. Toch echt wel veel grote (en vaak voor de spelletjes dus ook dure) namen aanwezig. Het komt erop aan de juiste toppers weg te laten. Al is er 1 grote zekerheid die ongeacht de prijs in elk team hoort te staan.
Neem aan dat het hier gaat om het Kanon uit Zilina?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Die werd wonder boven wonder zomaar nationaal kampioen...
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Ik tel zelfs drie zekerheidjes.
Maar klopt, is verder een lastige tour, ook doordat er zo weinig aankomsten bergop zijn.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Meestal zijn klimmers anders lastiger te voorspellen dan sprinters. Welke Euskaltel renner is er dit jaar telkens vooruit. Je weet t niet. Resultaten uit het verleden geven geen garantie...
Was niet Jérémy Roy vorig jaar steeds vooruit. Verder heb ik na FDJ en Cofidis vandaga alleen nog geen ploeg van Europcar voorbij zien komen geloof ik.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Neem aan dat het hier gaat om het Kanon uit Zilina?
Onmisbaar inderdaad 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Was niet Jérémy Roy vorig jaar steeds vooruit. Verder heb ik na FDJ en Cofidis vandaag alleen nog geen ploeg van Europcar voorbij zien komen geloof ik.
Europcar staat net op de telex. Voeckler is er toch bij. Hij en Rolland gaan dit jaar geen nationale helden worden denk ik.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Meestal zijn klimmers anders lastiger te voorspellen dan sprinters. Welke Euskaltel renner is er dit jaar telkens vooruit. Je weet t niet. Resultaten uit het verleden geven geen garantie...
Maar als de finish bergop ligt blijven er vaak niet veel vluchters over en pakken de klassementsmannen relatief veel punten. Nu is het zo dat er veel bergritten vlak eindigen, en krijg je juist veel aanvallers. Dus dan moet je net die Euskaltel man hebben inderdaad.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nog even een overzichtje van enkele nationale kampioenen wielrennen 2012.
- België - Tom Boonen
- Denemarken - Sebastian Lander
- Duitsland - Fabian Wegmann
- Frankrijk - Nacer Bouhanni
- Groot-Brittannië - Ian Stannard
- Ierland - Matthew Brammeier
- Italië - Franco Pellizotti
- Kazachstan - Assan Bazajev
- Kroatië - Vladimir Miholjevic
- Letland - Aleksejs Saramotins
- Litouwen - Gediminas Bagdonas
- Luxemburg - Laurent Didier
- Moldavië - Aleksandr Pljoesjin
- Nederland - Niki Terpstra
- Noorwegen - Edvald Boasson Hagen
- Oekraïne - Andrej Grivko
- Oostenrijk - Lukas Pöstlberger
- Polen - Michal Golas
- Portugal - Manuel Cardoso
- Rusland - Edoeard Vorganov
- Slovakije - Peter Sagan
- Slovenië - Borut Bozic
- Spanje - Francisco Ventoso
- Tsjechië - Milan Kadlec
- Wit-Rusland - Jevgeni Goetarovitsj
- Zwitserland - Martin Kohler
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.