- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Zandkuiken
-
- 1747 berichten
- 1432 stemmen
Aha, kijk eens aan. Sowieso lijkt Cav meer te mikken op de OS en zal zijn ploeg natuurlijk ook moeten werken voor Wiggo. Misschien dat de sprints dit jaar eindelijk weer 'ns wat minder voorspelbaar worden in de Tour.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Ster ZLM Toer heet het tegenwoordig zie ik. Vandaag won Greipel er van Cav.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Gesink weer een goede tijdrit. Lijkt een beetje dat tijdrijden beter is geworden ten koste van het klimmen. Maar dat is met het parcours van de Tour in het achterhoofd niet zo gek. Slechts 25 seconden achter Cancellara. Kessiakoff won trouwen, nét voor Cancellara.
Met nog twee bergritten voor de boeg... Gesink staat 3e, Kruiswijk10e
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Gesink vandaag ook prima in een bergrit (5e). Miste wel net aan de slag van Schleck, Nieve en Leipheimer, maar won tijd op Rui Costa en staat nu 4e op maar 25 seconden van hem. Kruijswijk stijgt naar 8 na een achtste plek vandaag. Lijken beide in vorm. Morgen een bergrit waarin de uitslag beslist gaat worden. Eerste dertien staan binnen 2 minuten van elkaar en de top 4 dus binnen 25 seconden.
Rest van de Nederlanders zit daar ver achter. Poels finishte op een kleine vier minuten, Mollema in een eerste bus op dik 11 en Dekker (na een ontsnappinkje) en Hoogerland in de grote bus op ruim 25 minuten.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Ten Dam was top ja, maar dat zie je alleen met beelden erbij echt. Als hij dit kan in de Tour is hij goud waard.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ten Dam was top ja, maar dat zie je alleen met beelden erbij echt. Als hij dit kan in de Tour is hij goud waard.
Maar in de Tour wordt verondersteld dat hij zich gaat leegrijden voor Gesink. Op deze manier krijgt dit toptalent nooit een kans om te bewijzen wat hij écht kan.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Dat deed hij in Zwitserland ook hoor. En ik geloof dat dat de beste rol is voor Ten Dam. Buiten dat is het misschien een renner die 15e of 20e kan worden en in een ontsnapping iets kan forceren. Mollema, Kruijswijk en Gesink in topvorm kunnen meer.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Maar Zwitserland duurt geen drie weken zoals de Tour. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Nog 14km en Kruiswijk demarreert (uit de groep met favorieten)!
Edit: nog 10 km, hij heeft 32 sec. op de groep met favorieten. Eindigen vandaag op colletje 2e cat.
Hij heeft gzelschap van 2 voor elkaar werkende BMC coureurs, Matthias Frank is erbij namelijk.
Edit II: nog 7km inmiddels 35 sec. Ook C.A. Sörensen is opgeraapt door het groepje. Valverde moet werken bij de achtervolgers, Gesink in zijn wiel.
Edit III: nog 4 km, Rui Costa neemt zelf het commando, Valverde moet lossen. voorsprong schommelt rond halve minuut (moet 61 seconden worden...)
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1771 stemmen
Verrassend einde van de finale van Queens.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Nog 14km en Kruiswijk demarreert (uit de groep met favorieten)!
Edit: nog 10 km, hij heeft 32 sec. op de groep met favorieten. Eindigen vandaag op colletje 2e cat.
Hij heeft gzelschap van 2 voor elkaar werkende BMC coureurs, Matthias Frank is erbij namelijk.
Edit II: nog 7km inmiddels 35 sec. Ook C.A. Sörensen is opgeraapt door het groepje. Valverde moet werken bij de achtervolgers, Gesink in zijn wiel.
Edit III: nog 4 km, Rui Costa neemt zelf het commando, Valverde moet lossen. voorsprong schommelt rond halve minuut (moet 61 seconden worden...)
Tanel Kangert (een Est van Astana) wint de rit in een sprintje van Roy. Nu waar het om gaat.... (de strijd om het klassement)!
Kruiswijk bijna bijgehaald. Hij houdt uiteindelijk 3 seconden over. Rui Costa is eindwinnaar. Fränk Schleck heeft nog de beste poging gedaan. Kwam een minuut voor, maar bijgehaald in de afdaling door... Valverde!
Ik lees overigens dat Voeckler ook onzeker is voor de Tour...
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Miami!
eerste homegame gewonnen. Nou twee homegames te gaan, als ze die winnen, dan is het al klaar. Beetje rare constructie in de finals, dat Miami nu 3 homegames achter elkaar heeft. Dat was in de voorgaande series niet zo volgens mij.
kos
-
- 46700 berichten
- 8856 stemmen
.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Wat een mafkees die Nalbandian
Terecht verloren! Politie start nu een onderzoek naar hem.
Politie start onderzoek naar actie Nalbandian | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Haha, wat een onzin. Hij schopte het bordje, niet de lijnrechter. Een boete of schorsing is meer dan genoeg.
kos
-
- 46700 berichten
- 8856 stemmen
Snap ook niet echt wat er valt te onderzoeken... Iedereen ziet toch wat er gebeurt.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Lijnrechter had wel een open beenwond.. Dus gaat we tikkie verder dan alleen een bordje wegtrappen.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Rabo maakt tourploeg bekend. Gesink, Mollema, Kruijswijk, Tankink, Ten Dam, Tajlliingii, L.L. Sanchez, Renshaw en Wijnants.
Radioshacks bejaardenteam ook: Voigt (40), Horner (40), Kloden (37), Zubeldia (35), Popovich (32), Cancellara (31), F. Schleck (31), Monfort (29) en het broekie Gallopin (24)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Rabo maakt tourploeg bekend. Gesink, Mollema, Kruijswijk, Tankink, Ten Dam, Tajlliingii, L.L. Sanchez, Renshaw en Wijnants.
Radioshacks bejaardenteam ook: Voigt (40), Horner (40), Kloden (37), Zubeldia (35), Popovich (32), Cancellara (31), F. Schleck (31), Monfort (29) en het broekie Gallopin (24)
Bij Rabo had ik toch liever Renshaw niet gezien, doe dan nog maar een helper voor de ploeg. Renshaw gaat een beetje meesprinten voor Top 10 plekken, maar gaat toch geen etappe winnen. En er is niemand die m bij gaat staan op het vlakke. Sowieso een rare aankoop vind ik.
Bij Radioshack had ik ook even de leeftijden willen nazoeken toen ik de line-up zag, maar dat heb jij al gedaan. Echt verschrikkelijk dit. Die ploeg is er vogend jaar niet meer denk ik.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4703 stemmen
Monfort ziet kansen op top-5! Denk dat hij zichzelf een beetje overschat.
Had Fuglsang er eigenlijk wel bij verwacht. En Fränk gaf zelf al aan eigenlijk moe te zijn. Gallopin is wel een topper in wording. Die zie ik in de Sagan-ritten ook wel wat ereplaatsen behalen.
Vind Renshaw wel een goede keuze. Kan natuurlijk ook knechten in de bergen, is niet slecht voor de ploegentijdrit én kan een heleboel ereplaatsen halen en is gewoon een kanshebber op ritwinst.
IJH15
-
- 84 berichten
- 122 stemmen
schleck is overigens reeds 32
en er is dit jaar geen ploegentijfrit
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4703 stemmen
Goede sfeer daar bij RSH. Het lijkt wel de Nederlandse nationale ploeg. 
Fuglsang: "I don't see nine riders better than me. I should be in TDF but don't know why I am not. Ask Bruyneel."
Klöden: “If you want to ride a big Tour, you have to ride also some races with the team. Watch Team Sky, BMC… 3 weeks racing isn’t a one week race.”
Horner: Horner didn’t respond to Klöden on Twitter, but when asked about it, he said he found the German’s comments to be “unprofessional.” “I was surprised,” Horner said. “I thought it was unprofessional for a teammate to talk badly about another teammate publicly like that. It’s certainly unprofessional for your sponsor to read something like that. Certainly there are times you ride with teammates you don’t like; it’s happened to me several times in my career, but I try to never talk about a teammate like that. It was disappointing to see, and it was very clear to see who it was addressed to. I was quite surprised to see a veteran of his age and experience write something like that publicly.”
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Lijnrechter had wel een open beenwond.. Dus gaat we tikkie verder dan alleen een bordje wegtrappen.
Inderdaad! Zou eens met de zijkant van zo'n plaat tegen iemands been aan slaan. Durf te wedden dat het behoorlijk veel pijn gaat opleveren.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ach ja, ongelukje natuurlijk.
'Politie start onderzoek', lol, nou zet maar 20 rechercheurs op die zaak dan
Ga boeven vangen!
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Dat is inderdaad verder ook wat overdreven, wat valt er te onderzoeken?
Een leuke schikking tussen beide partijen is wat dat betreft wel voldoende.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ja, er kwam ook geen onderzoek toen Henman uit frustratie een bal tegen een ballenmeisje mepte, toch?
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
One to go Miami!

Tweede ring voor D-Wade onderweg. Eerste natuurlijk LBJ. Westbrook had een big game vannacht.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zeer solide weer. Zal het dan eindelijk? Feli happie.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Nou. Hoe zit het ook alweer met die huid en die beer voordat hij geschoten is?
Maar we zijn er wel met één been. Het verrast me wel, want het is een betere teamprestatie, dan tegen Boston. Vannacht ook, na de krampaanval van Lebron, bleven ze prima spelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.