• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.350 acteurs
  • 199.057 gebruikers
  • 9.374.498 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Stand der favorieten* op de 1ste rustdag:

*: In dit topic genoemd bij de aanvang van de tour.

1. C. Froome

2. T. Van Garderen + 00’12

5. A. Contador + 01’03

6. R. Uran + 01’18

7. A. Valverde + 01'50

9. N. Quintana + 01’59

12. R. Kreuziger + 02’18

13. V. Nibali + 02’22

14. W. Barguil + 02’43

15. R. Gesink + 02’52

16. B. Mollema + 02’56

17. J.C. Péraud + 03’30

18. J. Rodriguez + 03'52

19. A. Talansky + 04’17

20. M. Frank + 04’32

21. R. Bardet + 04’38

23. R. Costa + 05’20

25. S. Sanchez + 06’17

29. T. Pinot + 08’05

31. D. Martin + 09’21

36. P. Rolland + 11'43

39. M. Kwiatkowski + 15'18

71. R. Taaramäe + 25'11

72. N. Roche + 25'25

85. H. Zubeldia + 27'59

106. W. Kelderman + 32'34

122. R. Hesjedal + 36'28

130. L. König + 38'58

135. R. Majka + 41'01

144. R. Porte + 44'04

158. I. Basso + 51’23

165. M. Kudus + 52’23

173. L. Meintjes + 54’27

178. L. Ten Dam + 1h00'46

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

AGE-411 schreef:

Ik ben benieuwd hoe goed Quintana is. Niet dat ik geloof dat ie kan winnen, wel dat hij misschien net beter is dan Froome in de bergen.

Morgen nog niet verwacht ik, maar in de derde week sluit ik het ook niet uit.

Plus dat ik verwacht dat Nibali en Contador gaan proberen een list te verzinnen, en vooral bergaf druk gaan zetten. Froome is waarschijnlijk de beste, maar de Tour is nog zeker niet beslist.

Overigens wel erg vreemd dat je nergens de Wimbledon finale kan kijken, zowel niet bij de NOS maar ook niet bij de Belg en op Eurosport.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

BBC gewoon kijken. Al jaren de beste op Wimbledon-gebied. Denk dat Djoko terecht gewonnen heeft, want Federer was minder dan tegen Murray. En je moet top zijn om Djoko te pakken.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

eRCee schreef:

Morgen nog niet verwacht ik, maar in de derde week sluit ik het ook niet uit.

Morgen denk ik ook niet, rustdag

Dinsdag wordt veel meer duidelijk. Vooral donderdag gaan er mensen finaal door het ijs en kunnen we misschien wel een van de vier al definitief doorstrepen (Nibali gok ik).

En dan moet er nog heel veel komen.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ajde.

Jammer van de al grote verschillen in het algemeen klassement. Purito had op dit parcours in een individuele tijdrit veel minder tijd verloren. Met deze gehavende zaadploeg was weinig te beginnen. Gelukkig vanaf nu weer genoeg kansen voor de klimmers op ritzeges. Mende verdedigen zou mooi zijn. Daar ook weer uitkijken naar springveren Martin en Vuillermoz. Hoop ook op sterke staaltjes van Barguil.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Morgen denk ik ook niet, rustdag

Dinsdag wordt veel meer duidelijk. Vooral donderdag gaan er mensen finaal door het ijs en kunnen we misschien wel een van de vier al definitief doorstrepen (Nibali gok ik).

En dan moet er nog heel veel komen.

Dat voorteken op de Muur van Bretagne was inderdaad wel veelzeggend, al hoop ik op een wondertje. Contador zag ik vooraf niet als kanshebber en nu nog steeds niet. Die moet gewoon overal tekort gaan komen tegenover Froome en Quintana. Ik weet niet hoe diep Van Garderen in de Dauphiné is gegaan, maar die staat voor het podium er wel erg goed voor. De beste tijdrijders staan nu toch ook weer gewoon bovenaan het klassement.

Van de hooggeplaatste klassementsmannen die in deze Tour niet voor het algemeen klassement (leken te) gaan, verwacht ik dat Valverde wel redelijk bovenin blijft meedoen. Kan me niet voorstellen dat Uran en Kreuziger na de Giro hier een fatsoenlijk klassement weten te rijden.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

AHWA schreef:

BBC gewoon kijken. Al jaren de beste op Wimbledon-gebied. Denk dat Djoko terecht gewonnen heeft, want Federer was minder dan tegen Murray. En je moet top zijn om Djoko te pakken.

Federer was inderdaad een stuk minder dan in de semi's, maar je ziet toch vooral dat hij op z'n backhand niet genoeg power heeft, of te weinig tijd om hem tegen Djokovic (met z'n harde diepe groundstrokes) helemaal goed tot z'n recht te laten komen. Heel veel slappe balletjes in het net of halfcourt kwamen van die kant.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

eRCee schreef:

Overigens wel erg vreemd dat je nergens de Wimbledon finale kan kijken, zowel niet bij de NOS maar ook niet bij de Belg en op Eurosport.

Hoewel ik aanraad om Wimbledon op de BBC te kijken was de finale op het open net van Fox te zien. Rest van het toernooi wel achter de decoder.

Kleine teleurstelling wel deze finale. Van te voren was al duidelijk dat Federer minstens zijn spel als tegen Murray nodig had om deze Djokovic te verslaan. Echter, geen moment benaderde hij dit niveau, op begin eerste set na dan (toen hij helaas direct werd terug gebroken). Al met al een meer dan verdiende zege voor Djokovic, die met zijn buitengewoon solide spel Federer nooit de kans gaf om écht in de wedstrijd te komen. Helaas was de laatste zijn service nooit zo accuraat als tegen Murray, wat hem op de belangrijke punten vaak de kop kostte en uiteindelijk de wedstrijd.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik ben benieuwd wat Uran gaat doen. Je hoort of ziet hem niet, maar hij staat toch maar mooi zesde.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ivan Basso zou vanwege teelbalkanker uit de tour stappen.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Wat een verhaal weer.

Hij valt tijdens de rit op z'n zak. Krijgt controle in het ziekenhuis. Wordt er kanker geconstateerd. Pfff..

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

kos schreef:

Wat een verhaal weer.

Hij valt tijdens de rit op z'n zak. Krijgt controle in het ziekenhuis. Wordt er kanker geconstateerd. Pfff..

Klinkt gek, maar toch geluk bij (veel) ongeluk dan.

Hopelijk zijn ze er op tijd bij.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Tja, met een teelbal minder kun je de Tour nog best winnen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Je krijgt in elk geval een klapper vol met medische attesten mee...

Vervelend natuurlijk voor de betrokkene(n), maar opmerkelijk is het op zijn minst wel te noemen.

Blijkbaar is Contador helemaal extra gemotiveerd om in het geel naar Parijs te gaan nu.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Damn, is het rustdag, krijg je alsnog een uitvaller vanwege zo'n vreselijke reden.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Poeh, heftig hoor! Ivan de Verschrikkelijke, ik mocht hem altijd graag zien koersen eigenlijk...

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Fin de carrière lijkt me.

Ook slecht nieuws voor Contador, die een van z'n beste knechten verloren ziet gaan.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Froome maakt tot nu toe op het oog de beste indruk. Zal vandaag wel voor een vorentscheidung willen gaan, maar ik denk dat Quintana er prima voor staat. Die heb je 8 dagen lang niet gezien of gehoord, die verwacht ik eigenlijk vandaag ook nog niet. Zal wel gaan volgen om even te kijken hoe de vlag erbij hangt, en dan vanaf morgen en donderdag zelf wat te proberen. Intrinsiek is het de beste klimmer van allemaal.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Misschien speel ik wel advocaat van de duivel, maar stel dat er iets anders speelt bij Basso. Is er niets anders aan de hand dat hij probeert om te ontlopen? Sorry, maar er zegt iets in mij dat de zaak stinkt.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Voor de dartsliefhebbers. Op deze site kun je meedoen met een pool voor de World Matchplay.

Hier hebben Frank en Jacques het altijd over.

World Matchplay Darts, 18-26 July 2015 - Challonge

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Eerste bergrit altijd mooi om te zien wie er als eerste afwaaien op zo'n HC-beklimming, Costa, Kelderman, Yates, Hesjedal, Bardet, Talansky, Martin etc. 't Gaat al weer rap - en het is nog drie kwartier klimmen of zo.

edit: Scarponi, Peraud, tsjonge

Had Barguil aangekruist voor vandaag, maar begrijp dat hij is gevallen. Val zelf niet, maar filmpje erna is toch redelijk bizar hoe hij eerst loopt en ineens in de berm ligt. Lijkt wel heup-probleem.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Gesink, dat lijkt me wat te vroeg om te gaan... Maar 't Is wel met schwung

Uran ook al er af. Ongelofelijk, dat gaat wel snel - en nu ook Mollema en Nibali...

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Er wordt in ieder geval aangevallen. Niet dat met z'n allen naar boven rijden en dan in de laatste kilometer weg proberen te komen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Zeker, Go Robert!

Gaat Poels gangmaken achter Gesink, dat is ook wat...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

En dan zitten renners als Rolland, Gallopin, Yates en Meintjes er nog wel bij.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

't Is toch uitgedund. Gesink toch niet verkeerd als Valls er ook weer afwaait.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4695 stemmen

Purito eraf vind ik erg onverwacht. De rest nog wel in de lijn van verwachting (oa. Pinot, Bardet, Nibali,...).

Gallopin verbaast me.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Verkeerde Yates in de kopgroep natuurlijk

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Jemig. Slagveldje hoor.

Gesink... zou geweldig zijn. Maar verwacht dat hij nog wel opgeslokt wordt door de grote jongens.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

AHWA schreef:

Verkeerde Yates in de kopgroep natuurlijk

Adam zeker?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.