- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Valverde is dus soms toch niét in vorm... Helaas. 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Snelle benen en kunnen klimmen. Ik claim hem alvast in ronde 5/6 bij ons wielerjaarspel volgend jaar!
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
En Dumoulin wint de proloog van de Ronde van Zwitserland in de snelste proloog daar ooit gereden. 2 seconden sneller dan Cancellara.
Tony Martin is in de Dauphiné, dat dan weer wel.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
2 seconden op 5,1 km, dus dat betekent dat Dumoulin de Tourproloog wint met 5 seconden verschil op z'n eerste belager.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Wat is er met Kiwat aan de hand? Helemaal de weg kwijt sinds de AGR? Last van een hoogtestage? Hoor in ieder geval niks over materiaalpech o.i.d. in de proloog van Zwitserland. En dit vraag ik natuurlijk enkel vanwege ons jaarspel 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Kwiat bouwt rustig op naar de Tour en zal er dan wel staan. Zoals Valverde en Nibali. Denk ik. 
Zwaartepunt van de Tour ligt ook duidelijk in week 3. TJvG is dus duidelijk te vroeg in hoogvorm. 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Maar Kwiat moet niet pieken naar de derde week van de Tour maar naar de tijdritten en heuveletappes in de eerste twee weken
Normaal gesproken kan je juist wel een goede proloog of tijdrit rijden als je in opbouw bent of zelfs wat uit vorm, dus ik vind dit wel erg opmerkelijk en tegenvallend.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Mannen zoals Alberto Contador, Michael Rogers, Roman Kreuziger, Ryder Hesjedal, Davide Villella, Davide Formolo en Christophe Riblon zouden als voorbereiding de vierdaagse zware rittenkoers de 'Route du Sud' rijden.
Donderdag 18 juni 2015 - Lourdes > Auch 204 km
Vrijdag 19 juni 2015 - Auch > Saint-Gaudens 141 km
Zaterdag 20 juni 2015 - Izaourt > Bagnères-de-Luchon 181 km
Zondag 21 juni 2015 - Revel > Bastides et Vignobles du Gaillac 166 km
Totaalafstand 692 km
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
De klim van woensdag in Suisse.
12,11km aan 10,7% gemiddeld! Zoiets als de Mortirolo en Zoncolan dus.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Moet er niet aan denken. In de omgeving van Nijmegen ligt een klimmetje aan ongeveer dat percentage van 400m, meestal ga ik dan al aardig stuk 
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
@mcSavah : Is het daar in Nijmegen een beetje heuvelachtig ? Ik dacht dat Nederland helemaal plat was behalve in het zuiden.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
In het oosten wel, dat klimmetje is bij mn ouders om de hoek, is inderdaad tamelijk pittig.
Ik gebruik hem wel eens bij hardlopen.
david bohm
-
- 3075 berichten
- 3439 stemmen
Waar trekken ze bij Eurosport die commentatoren vandaan zeg.
Die van gisteren was niet te verstaan en deze, ene Reinier, heeft ook geen prettige stem.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Na Stuttgart gewonnen te hebben vliegt Nadal er pardoes uit tegen Dolgopolov in ronde 1. Ben echt heel erg benieuwd wat hij er van gaat bakken op Wimbledon, het zag er namelijk niet uit alsof hij zich ook maar een moment echt lekker voelde op het gras van Queen's.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hahaha vierde verloren NBA finals voor James. Stop alsjeblieft de vergelijkingen met Jordan, die zou nooit een NBA finals verloren hebben.
Blij voor de Warriors, geweldig seizoen en mooie steun in de rug aangezien ze hoogstwaarschijnlijk uit Oakland moeten vertrekken.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Wat een treurnis, iemand iets zo misgunnen. Maar goed, gelukkig zijn de tijden van het basketbal niet veranderd de afgelopen twee decennia (niet dat ik me wil wagen aan de Jordan vs. James vergelijking, wees gerust). Je kunt bovendien moeilijk ontkennen dat James niet de enige reden was dat het geen 4-0 werd. Overall uiteraard wel een verdiende overwinning voor de warriors, maar jammer dat Love en Irving niet mee hebben kunnen doen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat heeft ie zelf veroorzaakt natuurlijk. Jamesi s een geweldige speler, misshcien wel the most skillful of all time, maar heeft geen 'heart', geen winnaar en is geen leider. Hij speelde grandioos, dat is het probleem niet.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
James heeft nog een hoop spelers in te halen. Bill Russel haalt ie al helemaal niet in.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
In het oosten wel, dat klimmetje is bij mn ouders om de hoek, is inderdaad tamelijk pittig.
Ik gebruik hem wel eens bij hardlopen.
Oude Holleweg is het pittigste klimmetje van Nijmegen, maar ik bedoelde de Beekmansdalseweg. Die is korter (400m dus), maar heeft wel een hoger gemiddeld stijgingspercentage (10,3%). Al zijn de steilste 300m van de Oude Holleweg wel nog steiler (11.8%). Zie ook hier. Al geeft deze site aan dat de Beekmansdalseweg maar een gemiddeld stijgingspercentage heeft van 8,9%. Hij wordt nog wel pittig gemaakt doordat het lastig is om vaart voor het klimmetje te maken (je rijdt hem op vanaf de zijkant waar ook auto's rijden) en er liggen roosters en drempels en in het steilste laatste gedeelte is het asfalt wat afgebrokkeld.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Gefeliciteerd, Naomi Watts!
Tonke
-
- 134 berichten
- 1982 stemmen
Haha als Naomi Watts een echte Chicago sports fan is dan is hij ook blij met de titel van de Blackhawks.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Oude Holleweg is het pittigste klimmetje van Nijmegen, maar ik bedoelde de Beekmansdalseweg. Die is korter (400m dus), maar heeft wel een hoger gemiddeld stijgingspercentage (10,3%). Al zijn de steilste 300m van de Oude Holleweg wel nog steiler (11.8%). Zie ook hier. Al geeft deze site aan dat de Beekmansdalseweg maar een gemiddeld stijgingspercentage heeft van 8,9%. Hij wordt nog wel pittig gemaakt doordat het lastig is om vaart voor het klimmetje te maken (je rijdt hem op vanaf de zijkant waar ook auto's rijden) en er liggen roosters en drempels en in het steilste laatste gedeelte is het asfalt wat afgebrokkeld.
Ah, die ken ik natuurlijk ook, maar die is wel een stuk eenvoudiger dan holleweg hoor (laatste stukje wel pittigste)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Haha Apollinisch. Fox heeft nog sneller succes dan verwacht. I wish, dat ik eens een winnend Bears team mag aanschouwen.
Tonke Zeker, erg blij met de winst van de Blackhawks maar zijn football en basketball meer mijn sporten. Elke winst voor Chicago is welkom.
s0062423
-
- 682 berichten
- 1739 stemmen
Hahaha vierde verloren NBA finals voor James. Stop alsjeblieft de vergelijkingen met Jordan, die zou nooit een NBA finals verloren hebben.

Ik ben absoluut geen fan van James, maar heb wel respect voor hem. De vergelijkingen met Jordan vind ik altijd zo van de pot gerukt. Jordan heeft inderdaad 6/6 gehaald in finals, maar op andere vlakken overklast James hem dan weer... Wat is het punt van deze vergelijkingen?
Ik vraag mij soms ook af of Jordan vroeger ook zo vaak zo veel kritiek heeft gekregen, of dat dit misschien een ziekte van deze tijd is? Alles staat tegenwoordig online, en iedereen kan zeggen wat ie wil, en doet dit ook! Dat was in de jaren 90 bij MJ natuurlijk helemaal niet het geval 
Verder ook vooral blij dat Warriors gewonnen hebben, maar je kunt niet ontkennen dat James een zeer sterke prestatie heeft neergezet. Cleveland had nu wel met heel veel blessures te kampen...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Ik woon op 50 meter van het proloog/tijdrit parcours van de Tour de France-start in Utrecht. Ongelofelijk dat dat over twee weken daar moet rondrijden, want het is nog steeds een grote chaos en niet een beetje een chaos. Op de Croeselaan (dat is de straat voor het hoofdkantoor van de Rabobank) is recent opengelegd voor rioleringswerkzaamheden en op het Jaarbeursplein en nabij diezelfde Rabobank is het al jaren een spaghetti van omleidingen, barrières, tijdelijke verhardingen van straatklinkers, asfaltplakje hier en daar, stelconplaten en zo.
Ze hebben op veel plekken elders in de stad (Catharijnesingel bijvoorbeeld) asfalt vernieuwd, vluchtheuvels weggehaald etc, maar hier is nog geen spoor van de Tour te bekennen, terwijl het Village Départ, start en finish er moeten komen. Het zal vast goed komen met nachten doorwerken en asfalteren, maar zoals het er nu bij ligt zie je het nog niet voor je.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Jordan heeft inderdaad 6/6 gehaald in finals, maar op andere vlakken overklast James hem dan weer... Wat is het punt van deze vergelijkingen?
Jordan is de beste ooit, en zwaar uniek en er zal nooit meer (iig close to impossible) iemand zo groots zijn als hem. Daarom vinden ze het nodig ze te vergelijken, wat mij mateloos irriteert.
Dat Jordan 6/6 in finals was geweest is het punt niet, wel dat hij zo'n winnaar en sportman is dat hij zo buitenaards was en heart had dat vier games verliezen in een serie onmogelijk was. Hij pushte zichzelf en zijn teamgenoten tot ongekende hoogte. Ik weet met zekerheid te zeggen dat Jordan, met deze Cavs zonder Irving en Love Golden State met 4-1 over de knie had gelegd. James heeft denk ik meer talent dan Jordan had, maar het is Jordan's karakter dat hem zo uitzonderlijk maakte.
Ik vraag mij soms ook af of Jordan vroeger ook zo vaak zo veel kritiek heeft gekregen, of dat dit misschien een ziekte van deze tijd is? Alles staat tegenwoordig online, en iedereen kan zeggen wat ie wil, en doet dit ook! Dat was in de jaren 90 bij MJ natuurlijk helemaal niet het geval
Als ik voor mijzelf spreek heeft dat er niet zoveel mee te maken. Het komt allemaal door The Decision, en heeft zich daarmee enorm gehaat gemaakt. Ik denk dat dat voor veel mensen mee spelen. Dan komt dat geflop en voordelige calls door de refs er nog bij. Ik denk niet dat het door deze tijd komt (zo zwaar had een Kobe het ook nooit). Ik denk echt dat het door The Decision komt, en terecht ook.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Ze hebben op veel plekken elders in de stad (Catharijnesingel bijvoorbeeld) asfalt vernieuwd, vluchtheuvels weggehaald etc, maar hier is nog geen spoor van de Tour te bekennen, terwijl het Village Départ, start en finish er moeten komen. Het zal vast goed komen met nachten doorwerken en asfalteren, maar zoals het er nu bij ligt zie je het nog niet voor je.
Klopt, regio Biltstraat en De Uithof zijn ze al weken aan het schilderen en hebben ze het zelfs in hun hoofd gehaald om de bomen te omwikkelen met een stof dat aan de bolletjestrui moet doen denken.
Heel bijzonder allemaal.
Maar zin in! (Temeer omdat ik helemaal geen Utrechter ben maar er nu net toevallig een halfjaartje woon.
)
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
Als het goed is heb ik een slaapplaats daar. Vrijdag ploegenpresentaties opzoeken, zaterdag proloogje kijken. Lekker. Ooit wel eens een etappestart van de Vuelta gezien in Zutphen, maar dat was heel erg kleinschalig. Ben hier wel erg benieuwd naar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.