• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.290 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.542 acteurs
  • 199.088 gebruikers
  • 9.376.815 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ik wilde het net posten. Jammer.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Die twee etappewinsten vond ik niet verdacht. Leken me op z'n lijf geschreven. Die tweede plaats in de tijdrit daarentegen... Kwam helemaal uit het niets.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Je kon er op wachten. Twee etappewinsten en de tweede plaats in die tijdrit (de dag na deze controle).

Doe daar dan bij dat de Tour binnenkort begint.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ah, mijn vergelijking met Riccò was dus zo gek nog niet. Jammer, hopelijk blijkt hij alsnog onschuldig zodat ik nog kans maak op de eindoverwinning in de MMCC 2014

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Salbutamol, mwoah, het zal best wat helpen maar het is geen EPO lijkt me.

Niettemin zeer spijtig.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

McSavah schreef:

Ah, mijn vergelijking met Riccò was dus zo gek nog niet. Jammer, hopelijk blijkt hij alsnog onschuldig zodat ik nog kans maak op de eindoverwinning in de MMCC 2014

Hoeveel puntaftrek staat er op dopingzondaars in je ploeg?

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

eRCee schreef:

Salbutamol, mwoah, het zal best wat helpen maar het is geen EPO lijkt me.

Niettemin zeer spijtig.

Petacchi is toen ook geschorst voor dit spul en die had een pak minder in zijn bloed. Ik heb me laten vertellen dat de hoeveelheid die Ulissi in zijn bloed heeft gehad gelijk staat aan twintig pufjes van zijn astma-medicijn. De maximale hoeveelheid is acht pufjes per dag. Zeker in een tijdrit heeft hij dus ontzettend veel voordeel gehad van dit spul en is het gewoonweg valsspelen (doping). Weg met die man en in hemelsnaam check die Uran nog een keer want die klopte Ulissi tijdens die tijdrit.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Ik heb die schorsing van Petacchi ook altijd dubieus gevonden.

Zoals bij ongeveer alle doping is er volgens mij niet zoveel hard bewijs voor handen over de prestatie bevorderende werking. Ik sluit zeker niet uit dat je op cleane wijze iemand met teveel salbutamol in z'n lichaam kan kloppen. Uran is altijd een veel betere tijdrijder geweest dan Ulissi.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

eRCee schreef:

Uran is altijd een veel betere tijdrijder geweest dan Ulissi.

Ook niet echt waar.. Ulissi heeft best een paar aardige tijdritten gereden. Over Uran kan je ongeveer hetzelfde zeggen, alleen in Romandië en de Giro was hij dit jaar sterk, maar wel op heuvelachtig en bergachtig terrein, waar Ulissi ook beter tot zijn recht komt.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Ulissi werd bijvoorbeeld 94e in de heuvelachtige tijdrit over 40 km in de Vuelta van 2013.

Datzelfde jaar werd hij 24e in de tijdrit over 37 km in Polen (achter bijvoorbeeld Basso).

In 2012 finishte hij als 62e in de afsluitende tijdrit van de Giro.

Het beste resultaat wat ik dit en afgelopen jaar van hem zie in een lange tijdrit is een 7e plek in de Bayern-Rundfahrt (2.HC) (korte tijdritten liggen hem uiteraard beter).

Uran was vorig jaar 6e en 12e in een lange tijdrit in de Giro. Buiten dat nogal wisselvallige resultaten.

Ik denk al met al wel dat je met recht kan zeggen dat Uran meer blijk heeft gegeven over tijdrijderskwaliteiten te beschikken, vooral over een langer parcours, dan Ulissi. Veel beter was wellicht overdreven.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Het ligt er ook maar net aan of je voor een klassement rijdt (en dat geldt ook voor Uran natuurlijk). Het zijn inderdaad wel de korte tijdritten waar Ulissi het aardig heeft gedaan, daar had ik wat overheen gekeken. Al heeft hij ook gewoon nauwelijks tijdritten van rond de 40 kilometer gereden. Ik zie wel bijvoorbeeld een 26ste stek in de 26 km lange vlakke afsluitende tijdrit van de Giro in Milaan in 2011, zonder dat hij een klassementsplek te verdedigen had. In bijna dezelfde afsluitende tijdrit een jaar later wordt Uran 53ste, een seconde voor tijdritwonder Cav, en 25 plekken achter de door jou aangehaalde Basso, terwijl Uran Cunego, dat andere tijdritwonder, in het klassement toch wel had kunnen passeren door een kleine anderhalve minuut goed te maken.

Die 6de plek van Uran in de Giro van vorig jaar was in een klimtrijdrit, wat uiteraard niet meetelt. En wat betreft Polen 2013: zo slecht is Basso nou ook weer niet, reed bovendien nog voor een klassement. Maar het mooiste is nog wel dat Uran in diezelfde tijdrit maar liefst 40ste eindigde, haha.

Nou weet ik ook wel dat Uran bij uitstek een renner van pieken is en veel koersen niet op de toppen van zijn kunnen rijdt. Wat betreft Ulissi is hij nog redelijk constant door het seizoen heen, maar laat hij het vaak lopen in bepaalde ritten in rittenkoersen, waardoor sommige resultaten - net als die van Uran - niet zeggen dat hij niet kan tijdrijden. Van Uran kom je wat dat betreft nog veel slechtere prestaties tegen (Tour 2009 - 116de, Vuelta 2010 - 150ste, Tour 2011 - 120ste, Giro 2012 - 53ste, Vuelta 2012 - 60ste). In 2012 dus iets beter en in 2013 weer een stuk beter (12de in de Giro en 17de in de Vuelta). Dit jaar pas voor het eerst echt goede resultaten in de tijdrit. Er zat dus wel een constante progressie in, maar het is me een te grote sprong. Tel daarbij drie ploeggenoten van Uran in de top-10 op (Brambilla, wtf), en ik vind hem minstens zo verdachts als Ulissi, die getergd was doordat een val in de etappe voor de tijdrit zijn klassement deed verdampen.

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

Over Cunego gesproken, die valt ook weer vies tegen dit seizoen. Vroeger nochtans zo'n mooie renner.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Cunego is al jaren in verval. Bijna elk jaar weer iets minder goed dan het jaar ervoor. Is nu nauwelijks meer dan een anonieme meerijder. Had zijn top extreem vroeg in zijn loopbaan. Zijn daar eigenlijk nog meer voorbeelden van?

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Andy Schleck

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Eddy Bouwmans (weliswaar een iets lagere top, maar toch)

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

McSavah schreef:

Tel daarbij drie ploeggenoten van Uran in de top-10 op (Brambilla, wtf), en ik vind hem minstens zo verdachts als Ulissi,

Daarmee ben ik het eens. Poels niet te vergeten...

Cunego is inderdaad gewoon pijnlijk om te zien. Vorig jaar was hij zelfs niet goed genoeg meer voor een chasse patat samen met Hoogerland.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Popovych is ook wel een mooi voorbeeld. En Cunego piekt tegenwoordig voor Baskenland.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Lofkvist is ook zo'n type.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

eRCee schreef:

Lofkvist is ook zo'n type.

Maar dat is meer iemand waarbij de belofte er helemaal nooit uitkwam. Kan me nog wel herinneren dat hij een toekomstige tourwinnaar werd genoemd op zijn 21e ofzo (dat zou ook nog een mooi lijstje zijn, toekomstige tourwinnaars volgens de pers). En Andy Schleck is ook niet iemand die langzaam vervalt, dat was gewoon ineens niks meer.

Ik probeerde tijdens het boodschappen doen op een Fransman te komen die in de jaren '80 won op Mont Ventoux en nu schiet de naam me ineens weer te binnen: Jean-Francois Bernard. Podium Tour op zijn 25e en daarna werd het ook alleen maar langzaam minder.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Is die niet heel lang nog knecht van Indurain geweest?

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Uiteindelijk wel geloof ik, zo'n beetje tijdens Indurains topdagen. Toen duidelijk werd dat Bernard zeker niet de nieuwe Hinault was en ook geen nieuwe Fignon.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Blij dat de Bulls McDermott te pakken hebben gekregen, extra kwaliteitsimpuls als het om scoren gaat. Ik ben wel bang dat de Bulls nu wel all in gaan voor Melo. Laten we hopen dat dat mislukt. Not welcome.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Wat heb je precies tegen Anthony Carmelo's komt naar de bulls?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik heb een hekel aan de filosofie dat je je team overlaadt met superstars om kampioen te worden. De Miami Heat way zeg maar. Bouw gewoon een heel goed roster om een superstar heen (Rose in dit geval). Spurs hebben ook dit jaar bewezen dat je geen superstar heavy team nodig hebt. Het is de makkelijkste manier naar een kampioenschap. Bovendien heb je dan bovendien een speler die puur naar jou toe komt om een kampioenschap te winnen, een argumentatie die mij niet aan staat. Maar goed, dat lijkt de mentaliteit van de hedendaagse supersterren te zijn. Veel talent, geen persoonlijkheid. Als Melo dat laatste heeft, blijft hij lekker bij de Knicks. Waarom zou je überhaupt daar weg willen?

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Omdat het mischien zn droom is om voor de Bulls uit te komen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Haha, zou dat even de grap van de eeuw zijn.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4262 stemmen

Mja, hoe gaat het eigenlijk met Rose's recovery? Lijkt me nogal essentieel in het eventueel contracteren van Melo.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Goed. Gaat de FIBA World Cup wel halen. Daar zal zijn keuze wel van afhangen, maar niet zijn eerste keus. Liever gaat ie met LeBron ballen. Begin echt gallisch te worden van Chicago's star chasing. Laat al de top free agents maar snel gesigned zijn, zolang het maar niet in Chi-town is.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Serena out, Eugenie door:

Williams wederom heel snel uitgeschakeld op een grand slam, personal favorite Bouchard door naar vierde ronde. Serena wilde zeker niet spelen tegen de rijzende ster van het vrouwentennis.

Mogelijk wacht Sharapova nu in de kwartfinale.

Federer: so far, so good. Robredo moet ook te doen zijn.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Wade en Bosh ook hun contract laten ontbinden. Wellicht krijgen ze een lagere aanbieding qua salaris om een beter team te kunnen samenstellen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.