- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2584 stemmen
Mooi hè. Ook gekeken vannacht?
Misschien geen spannende finale, maar ik heb als "neutralere" fan wel heel erg genoten van het spel van de Spurs hoewel ik wel steeds meer liefhebber van de Spurs ben geworden de afgelopen paar jaar (was wel Ginobili-fan trouwens).
Eerste kwart was even schrikken, gaat het toch nog een wedstrijd worden; maar dat werd snel rechtgezet in de 2e. Daarna was het all Spurs wat de klok sloeg, alles lukte weer.
My man Ginobili gaf in de 2e kwart al een belangrijke voorzet daarvoor, met een héérlijke left-hand dunk die deed denken aan vroeger tijden, en meteen daarna een driepunter.
Driepunters van Mills bleven in de tweede helft maar gaan, en verder was alles weer synchroon zoals deze hele finals zowat. Perfecte afsluiter van een superseizoen.
Wat is het dan toch eigenlijk bizar sterk van de Spurs dat ze 7 jaar na hun laatste titel met dezelfde Big 3 (die de 30 al (ruim) gepasseerd zijn, buiten Parker) wederom een titel pakken.
Een cynicus zou daar eventueel uit kunnen concluderen dat de tegenstand dan bijvoorbeeld zo matig is, maar niets daarvan. Deze Spurs zijn op en top op elkaar ingespeeld, gefocust en geprepareerd door supercoach Pops en zijn team.
Inderdaad geen team met een overload aan supersterren, eigenlijk helemaal geen échte supersterren meer (wel toekomstige HOF's uiteraard), maar natuurlijk wel met heel veel ervaring en de Grote Drie. En het helpt om een hele diepe, talentvolle bench en role players te hebben, natuurlijk.
Leuk die MVP voor Leonard, al zou Popovich hem eigenlijk moeten krijgen. 
Bedankt voor een schitterend seizoen en het zij je gegund, Spurs!
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2377 stemmen
Froome zal hoe dan ook wel in paniek zijn. Sowieso nogal een zenuwpees natuurlijk, maar deze actie van Contador zal dat nog wel even versterken. Snapte ook niet dat hij gisteren vol in de aanval gaat. Waarom wil hij perse de Dauphine winnen? Het is een prachtige koers, maar het gaat hem toch alleen om de Tour... en dan ga je zulke panische dingen doen een dag nadat je redelijk zwaar bent gevallen.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Heeft ook wel iets moois natuurlijk, gewoon alles willen winnen.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2377 stemmen
Jawel, maar hier is echt over nagedacht. Met een paar ploegmaten een putsch plegen doe je niet impulsief, dus daar is eergisteren over gesproken. Ik snap echt niet dat de Brailsford of iemand anders dat niet uit zijn hoofd heeft gepraat. Je gooit echt al je kaarten op tafel en gaat een paar keer dik in het rood.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Federer wint Halle opnieuw. 
Nadal (Halle) en Murray (Queen's) lagen er al heel snel uit. Djoko speelde niet.
Zou Roger het dan nog een keer lukken op Wimbledon? Let's hope so.
Rox sweep Giants in San Fran: 
Giants Fan Holding Baby Catches Rockies Home Run On Father's Day - vanaf 0:40
Alsof het de normaalste zaak van de wereld is..... 
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Mooie overwinning van Federer, al was het deelnemersveld niet bijzonder sterk. Toch benieuwd hoe het Djokovic zal vergaan zonder een grastoernooi voor Wimbledon te spelen. Murray ronduit teleurstellend en Nadal toch wel verwacht. Zal nog in de roes van zijn negende RG gezeten hebben.
Schumacher van de IC af en uit coma. Al is het reageren alleen op prikkels en nog onbewust. Benieuwd waar de beste man over een jaar of twee staat.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Blijft allemaal een beetje onduidelijk, maar al te veel reden voor echt optimisme lijkt me dit nog niet.
Strikt genomen duurt een coma eigenlijk nooit langer dan 4 weken, waarna mensen met een ernstig hersenletsel die het overleven min of meer altijd overgaan in een toestand waarbij er sprake is van "wakker zijn", al dan niet met ook waarnemen van omgevingsprikkels (spectrum van 'unresponsive wakefulness' tot 'minimal conscious state+', zie bijvoorbeeld deze link). Dit is min of meer een automatische overgang, en het gegeven dat we inmiddels 6 maanden verder zijn is niet al te hoopgevend. De belangrijkste vraag blijft of er nog meer herstel mogelijk is, namelijk tot echt zinvolle interactie met de omgeving en daarna tot (gedeeltelijke) zelfstandigheid. Ook het feit dat Schumachter nu uit het ziekenhuis is zegt hierover eigenlijk niks. Maar goed, laten we het hopen natuurlijk.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Het betekent natuurlijk nog niets, maar dat door alert rijden er nu drie Nederlanders in de top 5 van het klassement van de Ronde van Zwitserland staan is toch een leuk gezicht. Uit drie verschillende ploegen nog wel.
Wiggins verliest 2.25 vandaag.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2377 stemmen
Niet zo verrassend als je het mij vraagt. Ze konden nog 1,5 jaar profiteren van Rabo dat er nog veel geld in bleef stoppen, en nu dat ophoudt stoppen ze zelf ook. Van erg veel betrokkenheid bij de sport en de ploeg getuigd het niet, maar ja..
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Ik hoop niet dat het terug naar de jaren vlak voor Rabo is (met Kwantum, Superconfex, Wordperfect en dat soort namen), elke twee seizoenen weer naar een sponsor zoeken. Zou fijn zijn als er een stabiele sponsor komt. Voor zeker een jaar of vijf.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
En Mauro Santambrogio krijgt een strafvermindering wat betreft zijn schorsing. Hij is gepakt op EPO (hoe dom kun je zijn?) tijdens de Giro van 2013 en kreeg een schorsing van vier jaar opgelegd. Nu is die teruggebracht tot anderhalf jaar en kan hij in November van dit jaar al weer koersen.
Dat moet dan wel een spectaculaire verklaring zijn geweest die hij heeft afgelegd. Hopelijk kunnen ze die ellende bij Vini-Fantini, Farnese Vini, Neri Sottoli, Sella Italia of hoe ze dit jaar ook heten een keer oprollen. Na vorig jaar met Santambrogio maar zeker ook Di Luca in die Giro had dat team en alle ploegleiders van dat team al levenslang uit de sport geweerd moeten worden.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Om nog even terug te komen op Belkin. Ik vind dat het tijd wordt dat er meer stabiliteit komt. Dus een aantal teams die onafhankelijk van sponsors permanent de belangrijke wedstrijden rijden. Geen promoties en degradaties van teams meer. En daardoor worden de mogelijkheden verruimd om te investeren in een team. Als een voetbalteam een jaar geen shirtsponsor heeft voetballen ze, mits ze een beetje op hun centen letten, ook gewoon door. Gewoon teams die gekocht en verkocht kunnen worden omdat er gegarandeerde waarde is door de starts in de belangrijke wedstrijden. Het systeem met de merkenteams zoals het nu is is zo kwetsbaar. Hele teams met lange geschiedenissen verdwijnen gewoon. Ik noem een Kelme of Euskaltel of HTC.
Maar ik vrees dat ik zo'n verandering niet mee ga maken.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Djokovic als eerste geplaatst op Wimbledon
Ja, hoor! Op basis van recente grasprestaties? Hij heeft niet één grastoernooi gespeeld.
Is gewoon een excuus om zodoende Murray van 5 naar 3 te promoveren om pas in de halve finales de 'echte' toppers te ontmoeten.
Blijf het raar vinden dat Wimbledon andere maatstaven hanteert (en mág hanteren), maar dan bij de dames wel de wereldranglijst als maatstaf hanteert.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Als een voetbalteam een jaar geen shirtsponsor heeft voetballen ze, mits ze een beetje op hun centen letten, ook gewoon door.
Maar een voetbalclub heeft nog veel meer andere inkomsten, met name kaartverkoop en tv-gelden, die een min of meer vaste geldbron vormen.
Een wielerploeg draait feitelijk alleen op sponsorgeld, dus ik zie niet goed hoe dat dan zou moeten.
Of je moet sponsoren hebben die het wielrennen in het algemeen willen sponsoren, en dat het geld dan via de UCI verdeeld wordt over de ploegen, maar dat lijkt me eerlijk gezegd een utopie.
Dat het zonde is dat oude ploegen zomaar ineens kunnen verdwijnen is overigens een punt dat ik volledig deel.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Of je moet sponsoren hebben die het wielrennen in het algemeen willen sponsoren, en dat het geld dan via de UCI verdeeld wordt over de ploegen, maar dat lijkt me eerlijk gezegd een utopie.
Dat het zonde is dat oude ploegen zomaar ineens kunnen verdwijnen is overigens een punt dat ik volledig deel.
Het is ook maar een gedachte van mij. Maar volgens mij zijn er wel mogelijkheden. De TV rechten komen nu volledig bij de organisator van de race terecht. Misschien dat daar iets zit (al gaat er natuurlijk onvergelijkbaar veel minder geld in om bij het wielrennen). Verder zou er wellicht een soort ondersteuningsfonds kunnen komen vanuit de UCI of landelijke bonden. Dat hoeft niet door een Algemene sponsor per see, maar kan ook wellicht door een fonds dat gevuld wordt door organisatoren en bestaande ploegen. Verder is een ploeg zonder sponsor nu niet veel waard omdat er geen garanties zijn en een ploeg het recht op deelname aan grote wedstrijden kan kwijtraken. Als dat niet meer kan heeft een ploeg zonder sponsor al een zekere waarde, dus de dynamiek verandert meteen. Als iets een bepaalde waarde houdt is het makkelijker om investeerders aan te trekken.
Iemand als Alonso, die schijnbaar bezig is om met Arabisch geld een grote ploeg van de grond te krijgen zal dan gaan investeren in een bestaande ploeg. In plaats van dat een bestaande structuur helemaal verdwijnt en weer verschijnt.
Hoe precies blijft lastig, maar ik vind dat de structuur anders moet. Dat is beter voor de sport.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Voor zover ik weet hebben de meeste koersen al moeite om het hoofd financieel boven water te houden. Alleen de Tour is echt winstgevend. Dus het lijkt me een onmogelijkheid om zo'n fonds te vullen.
Alonso had vorig jaar Euskaltel over kunnen nemen, maar wil volgens mij juist een geheel nieuwe ploeg neerzetten.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Het ligt wel wat genuanceerder dan dat. Tour de France is ASO en dat is ook de organisator van Criterium International, Luik-Bastenaken-Luik, Waalse Pijl, Parijs-Nice, Parijs-Roubaix, Parijs-Tours, Tour de l'Avenir, Dauphiné, Vuelta, World Ports Classic en de rondes van Beijing, Oman en Qatar. Soms samen met een lokale partner. En ASO is een winstgevend onderdeel van de uitgeverij van L'Equipe en van het geld van de TV-rechten gaat niets naar de renners of naar de UCI (behalve in prijzengeld natuurlijk).
Alonso had vorig jaar de financiële kant niet rond om uberhaupt iets te doen (en hij is al een paar jaar bezig trouwens). Hij heeft nog niet gezegd of hij een heel nieuw team op gaat zetten of in een bestaand team gaat investeren. En er zijn er bij mijn weten drie die naar een sponsor zoeken (Cannondale en beide Nederlandse ploegen Giant-Shimano en Belkin). Nadeel van Euskaltel is ook het nogal exclusief Baskische karakter van die ploeg. Sympathiek, maar niet interessant voor het type investeerders waar Alonso mee bezig is. Die willen gewoon een ploeg met toekomstige winnaars van grote rondes en klassiekers en zal het een zorg zijn of die uit Nederland, Frankrijk, Spanje of Honduras komen.
Maar goed, hoe je het precies moet invullen weet ik ook niet, maar de situatie zoals hij nu is, is te onzeker en veel te kwetsbaar. En volgens mij is de belangrijkste oorzaak de verouderde structuur van het wielrennen.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Tom Dumoulin, ik ben fan. Gewoon weer tweede in de tijdrit.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Mollema valt toch wel tegen. Had even de hoop dat hij mee ging doen om de eindwinst, maar dat lijkt nu een onmogelijkheid.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
LeBron op dit moment een transfer vrije speler. Benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
The Decision part two!
Wat een lachertje weer. Manmanman.
Belangrijkste is dat Melo niet naar Chicago komt, beetje jammer dat de geruchten hardnekkiger worden. Oprotten Melo. Gelukkig is Bron naar de Bulls bijna een utopie, dat zou echt een nachtmerrie zijn. Laten we het nou niet op de Heat manier doen.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Mollema valt toch wel tegen. Had even de hoop dat hij mee ging doen om de eindwinst, maar dat lijkt nu een onmogelijkheid.
Hij valt mij ook wat tegen. Het tijdrijden is zijn probleem en ook het klimmen laat te wensen over. Als je mijn naamgenoot DaCosta nog niet kan volgen is het toch erg.
Cinemaniak
-
- 566 berichten
- 513 stemmen
Hij valt mij ook wat tegen. Het tijdrijden is zijn probleem en ook het klimmen laat te wensen over. Als je mijn naamgenoot DaCosta nog niet kan volgen is het toch erg.
Mollema zegt zelf dat dit te maken heeft met zijn extra klimtraining en mindere tijdrit-kilometers op training. Hij verwacht dat hij straks in de Tour meer aan dat eerste gaat hebben, aangezien de enige tijdrit pas op het einde is. En dan speelt frisheid een grotere rol dan het echte tijdrijden.
Groot gelijk dus.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik denk dat LeBron nog eigenlijk wel blijft.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik denk dat LeBron nog eigenlijk wel blijft.
Dat mag je hopen, zal goed zijn voor zijn geloofwaardigheid. Als Bosh en Wade ook kiezen voor een opt-out zie ik Melo daar ook nog wel heen gaan. Wat mij betreft heeft Bron twee opties, terug naar Cleveland of in Miami blijven, maar goed als er iets gebleken is waar hij een tekort aan heeft is het wel persoonlijkheid.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2377 stemmen
Sportdome.nl - Wielersport - Diego Ulissi betrapt op dopinggebruik
Het was even redelijk stil op het dopingfront, maar dit is weer een vrij grote vis.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Je kon er op wachten. Twee etappewinsten en de tweede plaats in die tijdrit (de dag na deze controle).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.