• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.265 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.081 gebruikers
  • 9.376.411 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Mooie zege voor Bakelants! Toont bij deze dat hij klaar is voor de tour.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Froome valt vlak voor de finish en komt bloedend over de streep.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Ook de mannen bereiken de finale!

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Toch wel jammer dat het voetbal topic dicht is.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Ben er juist blij mee....

Mac Hammer Fan

• 6027 berichten
  • 7447 stemmen

Ik had als Belg de Nederlanders toch eens willen feliciteren voor hun grandioze prestatie, maar dat kan ik nu niet doen...

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Ja moet daar nog even inloggen. Toch blijft het vreemd. Jordy 'deze site betaald een deel van me Hypotheek' de Jong. Haalt dan een topic weg dat toch wat mensen tijdens het WK naar de site haalt. Nu zag je de hooibal door de site zweven tijdens de wedstrijd. Wel balsy om het net voor de CL finale en WK te doen moet gezegd. Maar als je je site meer als community ziet een vrij domme zet imo.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

Championship is Coming! Tomorrow night!

Wat een heerlijk sportweekendje toch weer.

Genoten gisteren uiteraard (zal er verder niet over spreken). Via NOS.nl kun je de game van gister terugzien; dat ga ik zéker doen een der komende dagen!

Gelukkig vannacht eindelijk weer wat geslapen, want pff...donderdagnacht Heat-Spurs, daarna één uurtje slaap, gister hele dag WK.

Vannacht geprobeerd de 5e, en eventueel beslissende, wedstrijd te kijken van de Los Angeles Kings tegen de New York Rangers, die de Kings uiteindelijk wisten te winnen in double overtime, zodat de Kings met 4-1 de Stanley Cup pakken.

Helaas viel ik tijdens de overtime in slaap (was toen al minstens 5:30 uur ofzo), zodat ik de beslissende goal heb gemist. Jawel...

Straks maar eens de hockeyfinale van NL kijken. Ik heb nog geen seconde gezien (mwa, enkele seconden dan tijdens zappen), maar ik zag mooie, volle stadions. Dat ziet er dus goed en sfeervol uit. Ik zal er dalijk eens voor gaan zitten, en morgen ook.

Ik lees dat de NL dames in de halve finales van de wereldkampioen hebben gewonnen met 4-0 en verder niet hebben verloren dit toernooi. Australie heeft al verloren en gelijkgespeeld.

Heeft iemand de dames en heren van NL zien spelen en wat zijn de verwachtingen?

Verder wielrennen, Dauphiné Libéré met de laatste 2 (berg)etappes; kijken wat Kelderman nog kan uitrichten tegen Froome en Contador. Vandaag de belangrijkste bergetappe denk ik. Ik hoop dat Contador wat kan laten zien ook (en ik hoop niet dat Froome in de Tour absoluut onverslaanbaar is).

Ben zeer benieuwd, en ook zin in!

En morgen, uiteraard, de wellicht (hopelijk, en waarschijnlijk) tweede beslissende game van een final in de USA. Championship is Coming! Moewhahaha.

http://2.bp.blogspot.com/--xiwwAvMgZI/U5mGvZ6gDZI/AAAAAAAAINo/F7CyRou81xY/s1600/game-of-zones.png

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Appeltje-eitje!

Nederland al op 2-0!

Zou toch wat zijn zeg als de mannen morgen de finale ook weten te winnen, ook van Australië.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Westra, wat een Held is het toch _0_

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

Heerlijk ritje in de Dauphiné zeg, onbegrijpelijk dat ze dit niet uitzenden op Sporza. Als je ziet wat voor wedstrijden ze soms wel geven...

Prachtig duel tussen de renner die het allermooist een berg kan oprijden en het beest Froome, en natuurlijk een fenomenale prestatie van Westra.

Krijg nu al zin in de Tour.

Edit: interview met Contador nu, wat staat die onwaarschijnlijk scherp. Wuyts zou zeggen 'daar kan je een hammetje mee snijden'.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Wie dacht dat Froome het gemakkelijk gaat krijgen zonder Quintana zit er mooi naast! Contador staat er.

Maar hebben we daar niet de legende dat de winnaar van de Dauphinée zelden de tour wint? (al was dat de voorbije jaren wel anders!)

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

Wel gevallen natuurlijk gisteren, maar Contador is momenteel zeker niet minder bergop. Laat toch het beste verhopen voor een mooie Tour.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nederland heeft wel een mooie weekend. Spanje is afgeslacht met voetbal en de vrouwen winnen vandaag het WK hockey met 2-0 zonder 1 tegengoal te krijgen dit WK. De mannen kunnen morgen hun finale winnen.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Geweldige finish van Westra! Zeer mooie zege. Ben benieuwd naar Westra in de Tour, hij lijkt eindelijk de lijn van Parijs-Nice twee jaar geleden weer te pakken te hebben.

En blij met Contador. Profiteert natuurlijk van de naweeën van de val bij Froome, maar toch, een mentaal tikje voor de Tour lijkt me dit wel.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Dan ook nog even Tom Dumoulin noemen. Die wordt steeds beter. Nu was het weer de enige die in de buurt bleef van de beste tijdrijder ter wereld, Tony Martin, in de eerste etappe van de Ronde van Zwitserland. 9,4 kilometer met klimmetje. Dumoulin finishte op zes seconden. Mollema was zevende op 22 seconden, Slagter achtste op 23.

Naar nieuws is dat Marc Goos zijn heup heeft gebroken bij een valpartij.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Zandkuiken schreef:

Heerlijk ritje in de Dauphiné zeg, onbegrijpelijk dat ze dit niet uitzenden op Sporza. Als je ziet wat voor wedstrijden ze soms wel geven...

Men kan niet alles uitzenden en moet ergens zijn prioriteiten leggen. Vanaf gisteren is men begonnen aan de Ronde van Zwitserland. Moest iedere zender zoveel wielrennen geven als Sporza, het zou fantastisch zijn.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Heb net het Tour de France-parcours doorgenomen, ik vind het er veelbelovend uitzien! Veel ritten met mogelijkheden voor verrassingen en volgens mij relatief divers werk voor de klassementsmannen. Kan wel eens een heel mooie ronde gaan worden.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Vind het ook leuk. Nauwelijks een echt vlakke etappe te bekennen. Zeker ook in de UK, toch niet het meest bergachtige land van Europa, hebben ze toch vrij pittige ritten neergelegd. Behalve die naar London maar die is voor Cavendish bedoeld (en gaat Kittel winnen). Mooie verdeling over de drie weken. Volgens mij relatief veel mogelijkheden voor aanvallers. Maar één tijdrit en die is op de laatste zaterdag. Natuurlijk de kasseien in de eerste week. Paar fraaie aankomsten bergop. En weinig lelijke eendjes. Van die loze etappes die zwaar beginnen en licht eindigen waar de tour soms een handje van heeft. Ik hou van bergritten zoals die naar Hautacam of die naar Pla d'adet. Kort, maar hevig. En ik denk dat vooral die laatste cruciaal gaat worden. Voor de laatste week is er in elk geval nog niks zeker. Behalve dat er een aantal grote namen dan al door het ijs zijn gezakt.

Ook de 14 juli etappe kan weleens heel mooi worden. Ziet er op papier erg goed uit.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

j0enne schreef:

Appeltje-eitje!

Nederland al op 2-0!

Zou toch wat zijn zeg als de mannen morgen de finale ook weten te winnen, ook van Australië.

Was te verwachten dat die 't niet gingen bolwerken tegen Australië, 4-1 inmiddels.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Contador toch nog z'n trui kwijt in de laatste bergrit!

Talansky wint de Dauphiné Liberée.

Nu nog wachten op Nibali en Froome, de verliezers van de dag.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Manmanman wat een etappe

Talansky held, Contador foutje, Froompie een pofferd op de neus.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Beste hockey vernedering zeg. Zonde.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Klassieke "twee honden vechten om een been"-situatie. Sky bewijst ééns te meer over hoegenaamd geen tactisch vernuft te beschikken (hoewel het idee denk ik niet slecht was, uitvoering echter te pover voor woorden, en niet alleen omdat Froome erdoor zakte. Talansky weg laten rijden is gewoon een fout van jewelste). Contador zat in de tang en betaalt de rekening voor zijn slechte team. Ik zie niet goed hoe hij dit anders had kunnen doen; in dat tussenstuk liet Sky hem nooit wegrijden natuurlijk (lekkere demarrage trouwens van Alberto, zo aan de andere kant van de vluchtheuvel. Typerend voor z'n koersintelligentie). En Talansky die gewoon optimaal profiteert en z'n goede vorm maximaal verzilvert. Erg jammer dat Kelderman niet vanaf het begin in dat groepje heeft gezeten overigens, dan had hij (minstens) podium gereden.

Al met al is het een bijzonder mooie koers geweest, deze gehele Dauphiné.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En Jurgen VDB heeft mij verdorie al de hele week verbaasd. Die had peper in zijn gat gestrooid zeg...

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Van den Broeck was vooral ook heel alert. Lijkt scherper dan ooit. Dat belooft nog wat voor juli. Dat hij maar op zijn fiets blijft.

Geen idee hoe we dit moeten plaatsen voor de Tour. Ik ga vooralsnog uit van een duel Froome-Contador dat Froome wint, maar vandaag was het helemaal mis met hem. Een zo'n dag in de tour op het verkeerde moment en hij is kansloos. Misschien wordt de tour veel opener dan ik dacht. Sky is ook nu echt niet meer het Sky van '12.

Goos is trouwens zes weken uitgeschakeld. En we staan met drie Nederlanders bij de eerste zes in Zwitserland op dit moment. Benieuwd wat die ronde ons gaat vertellen. Daar rijdt toch ook nog het een en ander. (Wiggins, Rui Costa, Kreuziger, Bau en Lau en Slagter, Pinot, Evans, Cavendish enz.). Al was dit jaar de Dauphine wel de betere ronde qua namen. Lijkt ook elk jaar anders.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

starbright boy schreef:

Ik ga vooralsnog uit van een duel Froome-Contador dat Froome wint, maar vandaag was het helemaal mis met hem. Een zo'n dag in de tour op het verkeerde moment en hij is kansloos. Misschien wordt de tour veel opener dan ik dacht. Sky is ook nu echt niet meer het Sky van '12.

Ik denk dat we de gevolgen van die valpartij niet moeten onderschatten. Inmiddels is toch al vaak genoeg gebleken dat een harde val de goede vorm van een renner volledig teniet kan doen. Ik denk dat Froome in de Tour gewoon op het niveau zal zijn van vorig jaar (maar vergeet niet dat hij er daar in de laatste bergrit ook werd afgereden!). Contador is terug op zijn oude niveau, en de vraag is hoe dit zich tot elkaar verhoudt. In elk geval biedt het parcours voldoende kansen voor een tactische aanvaller als Contador. Waar ik m'n geld op zet houd ik nog even in het midden.

Wat Sky betreft; ik denk dat de tourploeg van Sky weer enorm sterk gaat zijn. Porte lijkt op tijd terug in topvorm, en Nieve is een extra meesterknecht. Kyrienka en Lopez Garcia zijn volgens mij minstens zo goed als vorig jaar, van Kennaugh heb ik nog niet veel gezien. Tactiek echter is nooit het sterke punt geweest van Sky (denk ook aan de twee etappes in de Giro dat men de concurrenten van Swift probeerde eraf te rijden met als gevolg dat Swift niemand meer had om hem in de echte sprint te positioneren).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

SPURS!!! Wat een zwaar overtuigende finals winst tegen de Heat. Ook een statement winst dat je echt geen superstar heavy team nodig hebt om teams te verslaan die wel onder die kromme filosofie leven. Erg blij met de Finals MVP titel van Kawhi. Al is het meer een teamprestatie en zijn ze allemaal de Finals MVP.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.