• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.232 series
  • 34.014 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.673 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14535 berichten
  • 4520 stemmen

Muzikaal protest Kleintje Pils - NOS Olympische Spelen Sotsji 2014

Lijkt me ook goed argument die leden op te pakken, scheelt ook weer wat irritatie bij wedstrijden

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Net de race nog eens op de BBC gezien. Toch wel mooier dat Engelse commentaar altijd. Ze werden gek alsof het hun eigen sport is.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Dat gebaartje met die gashendel voor de start vond ik wel tof hoor. Toch een vrij brave sport verder, dat schaatsen.

Daar stoor ik me ook niet aan. Hoewel dat wel bij z'n imago past.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

j0enne schreef:

Joep Schreuder. Ik kots op die man.

Foto's!

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Montorsi schreef:

Ik denk dat ze gewoon meetbare verschillen moeten gebruiken. Tienduizendsten van een seconde is niet meer te zien met een finishfoto kan ik me zo voorstellen.

Mijns inziens moet niet de techniek bepalen welke norm je stelt maar wij zelf. Het gaat erom wie het beste schaatst over 1500 meter. Ik persoonlijk vind dat je dat niet moet uitdrukken in duizendsten van seconden.

Daarbij komt dan nog eens dat de techniek niet waterdicht is; je zit zoals eerder gezegd met het verschil in het kunnen horen van het startsignaal en met eventuele foutmarges in het meetsysteem (zie bericht van Animosh).

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Tja, ook pakken maken verschil, een kruising, je tegenstander, je schaats, het ijs, hoever je na de dweil zit enz.enz. Dat hoort er gewoon bij, je moet ook een beetje geluk hebben om Olympisch Kampioen te worden.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Maar die geluksfactor moet het liefst zo laag mogelijk liggen. Verder wel eens hoor.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Als er daadwerkelijk sprake is van een te grote foutmarge is het een ander verhaal, maar als dit wel betrouwbaar is zou ik niet weten waarom je niet zo precies mogelijk wilt meten. De beste dat is degene die de allersnelste is op een bepaalde afstand, of dat nou met 3 seconde is of met 0,05s of met 0,005s lijkt me dan niet zo relevant.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Omdat bepaalde verschillen betekenisloos zijn, verwaarloosbaar. Het zijn twee mensen die tegen elkaar schaatsen, niet twee wiskundeformules.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Waarom betekenisloos? Het betekent simpelweg dat de een de baan in minder tijd heeft afgelegd dan de ander. Dat dat verschil klein is doet daar helemaal niks aan af. Een tiende op 10km is ook een heel klein verschil. Iemand die de elfstedentocht met een teenlengte verschil verliest in de sprint heeft relatief gezien nog nipter verloren gezien de afstand. Een verwaarloosbaar verschil, maar het is een verschil.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

We gaan er niet uitkomen. Mijn punt is dat wij het zijn die bepalen wat we nog betekenisvol vinden en wat betekenisloos. Niet de techniek. Het staat niet in de sterren geschreven dat je een 1500 meter schaatsen in duizendsten moet registeren. Ik vind een verschil in duizendsten bij deze sport in deze afstand betekenisloos. Maar als de rest van de mensheid dat niet vindt dan moeten we het natuurlijk gewoon zo houden.

moviemafketel schreef:

Net de race nog eens op de BBC gezien. Toch wel mooier dat Engelse commentaar altijd. Ze werden gek alsof het hun eigen sport is.

Waar kun je dat terugvinden? (Want de officiele site is volgens mij georestricted.)

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

BBC zat met de samenvattingen van de sporten schaatsen en skeleton net na de NOS, maar kan het helaas ook niet meer (onbetaald) terugvinden op het internet.

mjk87 (moderator films)

• 14535 berichten
  • 4520 stemmen

Speciaal voor gillie24. Lijkt me ook gewoon een lief meisje, veel fijner zulk een rustig interview dan al die Amerikaanse actrices die nog staan te acteren, hysterisch doen en met een bepaalde dadendrang quasi-hip zitten te zijn bij de Amerikaans late night-shows.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Opa Kasai, die ouwe krijger, de samurai van Sapporo

NOS commentator heeft goed naar voorganger Evert geluisterd...

mjk87 (moderator films)

• 14535 berichten
  • 4520 stemmen

otherfool schreef:

Opa Kasai, die ouwe krijger, de samurai van Sapporo

NOS commentator heeft goed naar voorganger Evert geluisterd...

Kijk jij geen ZDF? Ik heb het even aangehoord, maar dacht naar iemand te luisteren die vanuit de studio het achteraf insprak zonder enige bezieling.

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

Zou wat zijn als die 41-jarige kamikaze piloot goud haalt

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

mjk87 schreef:

Kijk jij geen ZDF? Ik heb het even aangehoord, maar dacht naar iemand te luisteren die vanuit de studio het achteraf insprak zonder enige bezieling.

Mwah ik vind hem niet zo vervelend eigenlijk... En ik moet het doen met streams dus ZDF geen optie.

Mooie sport, ik ben voor die Sloveen!

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

@mjk87 Anna Fenninger: mooi als blondine, erg mooi als brunette.

Weer goud voor Polen. 4e al deze spelen, terwijl ze pas op 2 keer all-time stonden.

Mooi dat Opa Kasai zilver haalt, ook mooi de reacties van zijn concurrenten.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Kasai, mooi verhaal ja.

En waarom geven ze bij schaatsen niet gewoon 2x goud net als bij skiën toen?

mjk87 (moderator films)

• 14535 berichten
  • 4520 stemmen

Pitakaas schreef:

Kasai, mooi verhaal ja.

En waarom geven ze bij schaatsen niet gewoon 2x goud net als bij skiën toen?

Omdat ze bij schaatsen naar de duizendsten kijken en dat is niets meer en minder dan een simpele afspraak gemaakt binnen de ISU. Was het op de duizendsten gelijk, dan wel 2 maal goud. Bij skiën hebben ze daar niet voor gekozen om wat voor reden dan ook.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Sjinkie heeft ook echt alles om de ultieme cultheld te worden he, wat een menneke

Chardine Sloof is vanaf nu overigens mijn nieuwe favoriete sportvrouw.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een baas die Chris Bosh. Even twee keer zo snel van mid court scoren.

Zoals verwacht Bellinelli wint 3pt contest.

Heerlijke dunks van het oosten hoor, geen super contest maar zeer solide.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Lindsey Jacobellis. Mijn hemel. Het overkomt haar gewoon weer.

Edit: Goud voor de Tsjechische. Duidelijk de beste.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Omdat ze bij schaatsen naar de duizendsten kijken en dat is niets meer en minder dan een simpele afspraak gemaakt binnen de ISU. Was het op de duizendsten gelijk, dan wel 2 maal goud. Bij skiën hebben ze daar niet voor gekozen om wat voor reden dan ook.

Bij skiën is het technisch onmogelijk om op de duizendste te kunnen meten, dus wordt het op de honderdste gedaan en daarin waren die twee dames gelijk.

david bohm

• 3075 berichten
  • 3439 stemmen

Roel- schreef:

(quote)

Bij skiën is het technisch onmogelijk om op de duizendste te kunnen meten, dus wordt het op de honderdste gedaan en daarin waren die twee dames gelijk.

Dat het technisch onmogelijk is om duizendsten te kunnen meten bij het skiën waag ik te betwijfelen, want onlogisch. Tijd is immers tijd en tijd is meetbaar.

Het gaat erom dat in het skiën, nog meer dan in het schaatsen, omgevingsfactoren een rol spelen. Denk aan wind, de staat van de sneeuw et cetera.

Daarom is het onderscheid maken in duizendsten te arbitrair voor de skisport.

kos

• 46698 berichten
  • 8854 stemmen

Moet je nu toch zien die SuperG. Echt wow. Dat is toch echt onvergelijkbaar veel mooier dan dat suffe schaatsen. Ondanks geen *gaap* Nederlanders.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Er zijn zeker sporten mooier dan schaatsen op de OS, maar chauvinistisch als ik ben zijn de sporten waar Nederland aan meedoet wel veel spannender natuurlijk.

kos

• 46698 berichten
  • 8854 stemmen

Vind je korfbalwk ook spannend?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Alles waar we prijzen mee kunnen winnen vind ik spannend, al noem je met korfbal wel een vreselijke sport op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.