• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.420 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.126 gebruikers
  • 9.378.976 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

mjk87 schreef:

Ritsma: "Ik heb dat gelukkig nooit gehad, ik verloor altijd wel redelijk." Heerlijke opmerking eigenlijk.

Medaille nummer 14 (weer de meeste van alle landen) en 1 morgen, 2 voor de ploegenachtervolgingen en 2 op de 10 en nog 1 op de 5 van vrouwen moeten lukken, dus de 20 gaan we toch wel halen? En dan wellicht nog een verrassing met de shorttrack met die teams.

En Sauerbreij niet te vergeten !

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Diederik Smit ‏@DiederikSmit 5m

Die lange haren van Verweij ook.. Scheelt vaak toch 3 duizendsten..

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Montorsi schreef:

Blijft een beetje raar dat elke keer dezelfde hem mag nemen.

Ja, dat is inderdaad wel opmerkelijk, ja. Bij voetbal zouden penalty's een eeuwigheid duren (denk Balotelli vs. ???)

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Lange haren helpt juist bij de aerodynamica zei Bob de Jong bij Bureau Sport, dus daar lag het ook al niet aan

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Uiterlijk is tot daar aan toe, maar zijn hele attitude staat me niet zo aan.

Ja, ik bedoel het uiterlijk vertoon, de arrogante bekken die hij trekt. Zijn attitude, inderdaad.

Maar goed, hij komt uit Nederland, dus hup Verweij.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4521 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

En Sauerbreij niet te vergeten !

Nee, die heb ik expres niet meegenomen Niet dat ik snowboarden zo volg, maar de uitslagen de laatste tijd beloven eigenlijk niets.

j0enne schreef:

Diederik Smit ‏@DiederikSmit 5m

Die lange haren van Verweij ook.. Scheelt vaak toch 3 duizendsten..

Staat nog niet eens op Facebook, volg je hem op Twitter? Oud klasgenoot van me, schreef ooit het voorwoord van m'n pws. Mocht hij nog eens echt beroemd worden. Maar die humor van hem (en De Speld) is soms echt heerlijk.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Wat een fantastische Rusland - VS. Alleen die afgekeurde goal???

Hopelijk krijgen de Russen de kans op revanche, ik gun het ze wel.

Tja, op 0,003 goud mislopen. Die komt hard aan, maar Verweij reed grandioos. Weer een plak erbij.

Wat een dag! Echt genoten! Die Charlotte Kalla bij het langlaufen was echt fantastisch om te zien.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4703 stemmen

Geweldige match Rusland-VS. Had liever dat Rusland won, zeker na die - verkeerdelijk? - afgekeurde goal. Die zat er toch gewoon in? Al had ik er ook 7 herhalingen voor nodig om zeker te zijn.

kos

• 46701 berichten
  • 8856 stemmen

Jammer van de Russen maar eerlijk is eerlijk, Usa was echt sterk.

Die Verweij wat een eng ventje. Lijkt wel op het iets te mannelijke zusje van Fatima Moreiro.

kos

• 46701 berichten
  • 8856 stemmen

Goal zat er ook in maar de goal stond niet helemaal goed of zo..

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Afgelopen OS had je volgens mij bij de triatlon vrouwen ook een duo dat borst aan borst over de finish kwam. Ook in honderdsten dezelfde tijd toen, op basis van finishfoto toch maar aan één goud gegeven: zie hier. Zo'n miniem verschil (als het er al is) staat gewoon in geen verhouding tot de duur van de wedstrijd en ook niet tot het idee achter de wedstrijd. Een tijdsnorm is een afspraak, en je kan best afspreken dat bij een dergelijke wedstrijd verschillen tot maximaal tienden van seconden worden gemeten, en bij bijvoorbeeld schaatsafstanden op honderdsten (immers; ga je bij gelijke duizendsten ook nog kijken naar de tienduizendsten enz. enz.? Met alle meetvariaties die er dan ook nog bij komen kijken).

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Nee, die heb ik expres niet meegenomen Niet dat ik snowboarden zo volg, maar de uitslagen de laatste tijd beloven eigenlijk niets.

(quote)

Staat nog niet eens op Facebook, volg je hem op Twitter? Oud klasgenoot van me, schreef ooit het voorwoord van m'n pws. Mocht hij nog eens echt beroemd worden. Maar die humor van hem (en De Speld) is soms echt heerlijk.

Volg 'm niet, maar iemand had 'm geretweet vandaar.

Ken 'm verder niet, maar hij zit dus achter De Speld?

Die voetbalartikelen die ik heb gelezen zijn geniaal.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Wie kijkt er nou naar ijshockey als er schaatsen is?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4703 stemmen

kos schreef:

Goal zat er ook in maar de goal stond niet helemaal goed of zo..

Ah, ik keek zonder commentaar toen dus wist de reden ook niet echt. M'n stream met commentaar had het net begeven in de 3e helft. Sporza-stream zonder commentaar is wel een pak minder leuk ook. Best jammer.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ja, ik bedoel het uiterlijk vertoon, de arrogante bekken die hij trekt. Zijn attitude, inderdaad.

Dat gebaartje met die gashendel voor de start vond ik wel tof hoor. Toch een vrij brave sport verder, dat schaatsen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het was gewoon live op BBC2

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4703 stemmen

moviemafketel schreef:

Het was gewoon live op BBC2

Heb geen tv-aansluiting hier op mijn studentenkamer. Moet het dus met streams doen.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Ik las laatst trouwens ook dat er bij de berekening van de eindtijd een foutmarge van een paar duizendste is, waardoor een voorsprong van drieduizendste eigenlijk betekenisloos is. Ik heb geen idee of die opvatting (van de een of andere hoogleraar statistiek) breed gedeeld wordt, maar da's toch wel frappant.

Edit: zie hier die hoogleraar (geen statistiek, maar kwantitatieve sportlogistiek).

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4521 stemmen

Maalderink: "iedereen zegt dat het een geweldige race is"

Verweij: "blijkbaar niet"

Fijn, van die interviews met mensen die heel diep teleurgesteld zijn.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

De schaatspakken van de Amerikanen blijken niet het probleem te zijn, ze hebben gewoon het vereiste niveau niet op dit moment.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4703 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Wie kijkt er nou naar ijshockey als er schaatsen is?

Schaatsen is bijna de enige sport waar ik nog geen seconde van gezien heb op deze Spelen. Maar ben dan ook geen Nederlander.

Vond de biathlon-wedstrijden, zowel bij mannen als vrouwen, voorlopig het leukst om volgen. En de match van daarnet dan.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

eRCee schreef:

Afgelopen OS had je volgens mij bij de triatlon vrouwen ook een duo dat borst aan borst over de finish kwam. Ook in honderdsten dezelfde tijd toen, op basis van finishfoto toch maar aan één goud gegeven: zie hier. Zo'n miniem verschil (als het er al is) staat gewoon in geen verhouding tot de duur van de wedstrijd en ook niet tot het idee achter de wedstrijd. Een tijdsnorm is een afspraak, en je kan best afspreken dat bij een dergelijke wedstrijd verschillen tot maximaal tienden van seconden worden gemeten, en bij bijvoorbeeld schaatsafstanden op honderdsten (immers; ga je bij gelijke duizendsten ook nog kijken naar de tienduizendsten enz. enz.? Met alle meetvariaties die er dan ook nog bij komen kijken).

Ik denk dat ze gewoon meetbare verschillen moeten gebruiken. Tienduizendsten van een seconde is niet meer te zien met een finishfoto kan ik me zo voorstellen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

Maalderink: "iedereen zegt dat het een geweldige race is"

Verweij: "blijkbaar niet"

Fijn, van die interviews met mensen die heel diep teleurgesteld zijn.

Als je grote doel goud is en je was er zo dichtbij, dan zou ik ook zuur mijn reactie aan die zuiger van een Maalderink geven.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4521 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Als je gaat rekenen met bijvoorbeeld de afstand die iemand heeft tot het startpistool tussen binnen en buitenbaan overstijgt dat al dergelijke verschillen.

(Er zit ook een flits op die startpistolen, maar volgens mij kun je dat als rijder niet/nauwelijks zien, corrigeer me als ik het mis heb.)

Edit: overigens ben ik ook niet voor twee keer goud uitdelen, een directe confrontatie de volgende dag ofzo lijkt me de mooiste oplossing.

Dit zei Erben dus net ook. Naast een eventuele foutmarge van enkele duizendsten is dit het enige valide argument niet met duizendsten te rekenen. Verweij begon overigens binnen en de Pool buiten, dus daar heb je al wel je verschil.

mikey

• 28993 berichten
  • 5142 stemmen

'als je in de binnenbaan start bereikt het geluid van het startschot je 0,003 sec later' omg

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4521 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Als je grote doel goud is en je was er zo dichtbij, dan zou ik ook zuur mijn reactie aan die zuiger van een Maalderink geven.

Ik zou per definitie zuur reageren op Maalderink, vervelend mannetje dat met dat stemmetje en nare manier van vragen. Maar blijft wel zeer vermakelijk, zulk een interview.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4521 stemmen

Overigens is dat natuurlijk te meten, met dat starten en de tijd tot je het pistoolschot hoort, dus als je in duizendsten gaat rekenen, dan zou de binnenbaan standaard dan dat verschil cadeau moeten krijgen.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Alles beter dan die vreselijke kwal van een Joep Schreuder. Ik kots op die man.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Ik zou per definitie zuur reageren op Maalderink, vervelend mannetje dat met dat stemmetje en nare manier van vragen. Maar blijft wel zeer vermakelijk, zulk een interview.

Dat zeg ik. Nare man die Maalderink. Al jaren.

Ik kan me goed inleven hoe Vermeij zich voelt. De Spelen is toch het ultieme podium en dan verlies je zo je goud...

Maar toegeven, de mooiste interviews komen altijd van verliezers.

mikey

• 28993 berichten
  • 5142 stemmen

Zon interview met verweij is priceless

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.