- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
mjk87 (moderator films)
-
- 14537 berichten
- 4521 stemmen
Trouwens wel jammer dat het koningsnummer bij het schaatsen nu zo'n beetje de zwakst bezette afstand is. Leuk dat er zoveel kanshebbers zijn natuurlijk, maar qua tijden komen ze amper in de buurt van wat er een jaar of 5-10 terug gereden werd.
Sotsji is ook een zware baan, dus zeker de sprinters hebben veel verval. Wereldrecord laagland is 1:44 laag, dus alles net daarboven is straks gewoon een heel goede tijd omdat de condities niet optimaal zijn. En de betere rijders moeten nog komen natuurlijk.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Haha Bradbury ja. Die had gewoon als tactiek om laatste te rijden ervan uitgaande dat er toch wel iemand ging vallen / gediskwalificeerd ging worden. Daardoor wel een loterijsport inderdaad.
Helaas toch moeten missen, maar wat een eindbaas
1e keer goud voor een Europeaan op de 1000 meter shorttrack op de OS. Idd een baas (al blijft het een vreemd mannetje die Knegt)
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Vind het maar een lamme zak, die Sjinkie. Had het Jorien ter Mors veel meer gegund.
Op zich is het wel een spectaculaire sport die veel techniek, explosiviteit en duurvermogen vergt, maar inderdaad jammer dat de toevalsfactor nogal hoog is.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Ik ben verre van de grootste ijshockeyfan, maar de wedstrijd tussen Rusland en de VS is echt leuk om naar te kijken! 
kos
-
- 46701 berichten
- 8856 stemmen
Geweldige wedstrijd. Zou finale moeten zijn. Maar die afgekeurde goal? Dubieus hoor.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Een verschil van drie duizendste... Gaat toch helemaal nergens meer over.
Zilver voor Verweij.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
0.003 verschil, jesus daar kom je niet snel overheen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
De brandweerman
Wat een race...
Ivan de Verschrikkelijke moet nog altijd finishen volgens mij...
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Spannende ontknoping bij het ijshockey. Penanties!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat een klotezooi zeg, op 3 duizendsten goud missen...
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ai ai ai, wat zuur. Maar hij kan zich niks Verweijten. 
De mensen thuis dachten wel ff dat hij 1e was geworden, door dat eentje achter zijn naam.
Jammer. Wel erg spannend weer.
Ook erg jammer van Tuitert. Had hem een medaille gegund.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ik vind het verreweg de minst sympathieke schaatser van Nederland maar dit is wel sneu voor Koentje...
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Allemachies. Wat een brute viking, die Verweij.
Direct afschaffen die duizendsten, gaat nergens over.
mjk87 (moderator films)
-
- 14537 berichten
- 4521 stemmen
Hadden ze de regels van skiën gehad, had je gewoon twee extra goud gehad als Nederland 
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2378 stemmen
Mooi nog even de shootouts bij Rusland - USA meepikken.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Op zich is het wel een spectaculaire sport die veel techniek, explosiviteit en duurvermogen vergt, maar inderdaad jammer dat de toevalsfactor nogal hoog is.
Toch winnen de favorieten meestal.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ik vind het verreweg de minst sympathieke schaatser van Nederland maar dit is wel sneu voor Koentje...
Dat zeker. zelfverzekerdheid is prima, maar zijn uiterlijk overstijgt dat ver.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2378 stemmen
Allemachies. Wat een brute viking, die Verweij.
Direct afschaffen die duizendsten, gaat nergens over.
Uh want? Toch logisch dat de snelste wint en niet twee man omdat het verschil maar zo klein is.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Reuzeknap hoe ze überhaupt die puck in zo'n klein goaltje weten te prikken met shootouts.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Precies, moet je niet afschaffen. Krijg je zo'n 'jullie zijn allebei heel goed hoor'-situatie met twee gouden plakken.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2378 stemmen
Blijft een beetje raar dat elke keer dezelfde hem mag nemen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
@ merijn: Klopt. Als er toch een verschil is... Dat is juist de charme van de sport. Verliezen/winnen op zo'n manier. Heerlijk!
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2378 stemmen
Precies, moet je niet afschaffen. Krijg je zo'n 'jullie zijn allebei heel goed hoor'-situatie met twee gouden plakken.
Precies. Het is topsport, niet de miniplaybackshow.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ai dit komt wel even aan bij de Russen, maar kan zo weer de finale worden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14537 berichten
- 4521 stemmen
Ritsma: "Ik heb dat gelukkig nooit gehad, ik verloor altijd wel redelijk." Heerlijke opmerking eigenlijk.
Medaille nummer 14 (weer de meeste van alle landen) en 1 morgen, 2 voor de ploegenachtervolgingen en 2 op de 10 en nog 1 op de 5 van vrouwen moeten lukken, dus de 20 gaan we toch wel halen? En dan wellicht nog een verrassing met de shorttrack met die teams.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Uh want? Toch logisch dat de snelste wint en niet twee man omdat het verschil maar zo klein is.
Als je gaat rekenen met bijvoorbeeld de afstand die iemand heeft tot het startpistool tussen binnen en buitenbaan overstijgt dat al dergelijke verschillen.
(Er zit ook een flits op die startpistolen, maar volgens mij kun je dat als rijder niet/nauwelijks zien, corrigeer me als ik het mis heb.)
Edit: overigens ben ik ook niet voor twee keer goud uitdelen, een directe confrontatie de volgende dag ofzo lijkt me de mooiste oplossing.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Dat zeker. zelfverzekerdheid is prima, maar zijn uiterlijk overstijgt dat ver.
Uiterlijk is tot daar aan toe, maar zijn hele attitude staat me niet zo aan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.