• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.702 acteurs
  • 199.118 gebruikers
  • 9.378.503 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3703 stemmen

Je hebt ook nooit echt wat met de teams. Je kan wel een zelfbedachte zwak hebben voor een club. Maar uit de stad komen, je familie/vrienden dat al vanaf kleins af aan voor een team is, je mist het. Ken wel wat mensen die volgen om een of andere reden basketball, honkbal en american football. Die amerikaanse sporten. Maar echt erin opgaan voel ik nooit. Voelt altijd als een beetje hip gedrag om iets leuk te vinden wat hier niet zo populair is.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Naomi Watts schreef:

Gister geen reclame voor de sport, zeer zelden een team zo dominant en foutloos de Superbowl zien spelen en de tegenpartij geen enkele kans gegeven. Eén van de beste QB's ooit veredelen tot rookie. Kwalitatief een master class football. Een absolute reclame voor de sport, dat het niet goed is voor de spanning is een ander verhaal.

Seattle deed precies waar het goed in is en daar kun je zeer zeker van genieten, maar als wedstrijd (als finale) stelde dit natuurlijk helemaal niets voor. Daar heb je twee goede ploegen voor nodig. Als (neutrale) kijker is zo'n tweede helft volstrekt overbodig. Kijkplezier is weg, dus vind ik het geen reclame voor de sport.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Ik kan ook heel weinig met Amerikaans Rugby, maar ik heb me er ook nooit goed in verdiept. Ik zou best eens een Super Bowl willen kijken, maar om daar nou maandag voor vrij te nemen gaat ook wat ver. Af en toe wel eens kort wat van gezien, maar echt heel interessant is het inderdaad niet als je niet altijd even goed begrijpt wat er gebeurt. Heb ook niet veel met sporten waarbij het showelement zo belangrijk wordt gemaakt. Uiteindelijk kan er niets op tegen wielrennen als kijksport, zo veel is zeker..

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Wel jammer, had stiekem Manning wel willen zien winnen in stadion van z'n broer :+

Denk dat Seahawks met deze groep nog wel een aantal keer een gooi kunnen doen naar de ring.

Vanavond maar condensed game kijken, lag om 11u al te slapen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Montorsi schreef:

Ik kan ook heel weinig met Amerikaans Rugby, maar ik heb me er ook nooit goed in verdiept. Ik zou best eens een Super Bowl willen kijken, maar om daar nou maandag voor vrij te nemen gaat ook wat ver. Af en toe wel eens kort wat van gezien, maar echt heel interessant is het inderdaad niet als je niet altijd even goed begrijpt wat er gebeurt. Heb ook niet veel met sporten waarbij het showelement zo belangrijk wordt gemaakt. Uiteindelijk kan er niets op tegen wielrennen als kijksport, zo veel is zeker..

Waarom dan met de superbowl het 'proberen'? Kan je beter een regular season game kijken, die vroege games beginnen zondag om 7 uur s'avonds.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Macmanus schreef:

Maar echt erin opgaan voel ik nooit. Voelt altijd als een beetje hip gedrag om iets leuk te vinden wat hier niet zo populair is.

Hip? Als het hip was zouden meerdere het doen. Nee, valt wmb onder je horizon verbreden en niet persé kijken wat hier alleen maar populair is. Erg zonde om vast te houden aan dergelijke conventies.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Waarom dan met de superbowl het 'proberen'? Kan je beter een regular season game kijken, die vroege games beginnen zondag om 7 uur s'avonds.

Omdat ik het waarschijnlijk nog minder boeiend vind wanneer er nog niet zo veel op het spel staat. Bovendien, zondagavond 7 uur is altijd al gereserveerd natuurlijk

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als je om 8 uur kijkt is er toch nog maar 15 minuten gespeeld .

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Nou zal misschien volgend jaar eens een poging wagen dan.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Van wat ik ervan heb gezien spreekt American Football mij ook absoluut niet aan. Het komt allemaal erg chaotisch over, en dat iedereen rondloopt in van die maffe pakjes en elkaar bespringt helpt ook niet. En basketbal en ijshockey (ook chaotisch) en honkbal (saai) zijn ook absoluut mijn ding niet. Nee, doe mij maar gewoon voetbal (vooral de samenvattingen dan ) en in mindere mate tennis (de Grand Slams).

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dacht ik de eerste paar keren ook, maar als je even de reclames en het bezighouden van de Amerikanen wegdenkt zit er echt veel in deze sport hoor.

Het helpt zeker wanneer je alle spelregels kent. Soms is er nog wel eens een regel die ik niet kende, maar na gisteravond(juist door de Jip en Janneke-taal van de verslaggevers) snap ik denk ik wel 90%.

Als ik als Amerikaan was geboren had ik zeker voor deze sport gekozen ipv honkbal,ijshockey of basketbal en dan was ik uiteraard een qb geworden.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Dat wordt op highschool/college voor je bepaald....

QB is verreweg de mooiste positie en heeft ook mijn voorkeur, wide receiver als tweede keuze. Als honkballer uiteraard SS.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik ben niet snel genoeg helaas, dus dan moet ik de plays maar bedenken. Aan de andere kant was ik altijd verdediger bij voetbal en lijkt me dat ook wel erg tof. Zou wel eerst kilootje of 40 moeten aankomen dan haha.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Deze mocht natuurlijk ook niet ontbreken bij de Super Bowl.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/1604687_631366483577370_1566773848_n.png

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3703 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Hip? Als het hip was zouden meerdere het doen. Nee, valt wmb onder je horizon verbreden en niet persé kijken wat hier alleen maar populair is. Erg zonde om vast te houden aan dergelijke conventies.

In mijn omgeving zijn het er ook best wat. Als je het leuk vind niks mis mee hoor. Maar ik geloof het niet altijd. Ik hoor ze ook alleen maar bij grote events enzo.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

moviemafketel schreef:

Deze mocht natuurlijk ook niet ontbreken bij de Super Bowl.

(afbeelding)

Geniaal.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Macmanus schreef:

(quote)

In mijn omgeving zijn het er ook best wat. Als je het leuk vind niks mis mee hoor. Maar ik geloof het niet altijd. Ik hoor ze ook alleen maar bij grote events enzo.

Daar ging het hier laatst toch ook nog over? Mensen die dan alleen de Super Bowl kijken, dat was toen nog zo vreemd...

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3703 stemmen

O even gemist zit meestal te kijken bij het voetbal sport topic.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Animosh schreef:

Van wat ik ervan heb gezien spreekt American Football mij ook absoluut niet aan. Het komt allemaal erg chaotisch over

Zo oogt het misschien, maar niets is minder waar. American football is misschien wel de meest tactische sport is die er is. Niks wordt aan het toeval overgelaten; over elke looplijn is nagedacht.

Naomi Watts schreef:

Gister geen reclame voor de sport, zeer zelden een team zo dominant en foutloos de Superbowl zien spelen en de tegenpartij geen enkele kans gegeven. Eén van de beste QB's ooit veredelen tot rookie. Kwalitatief een master class football. Een absolute reclame voor de sport, dat het niet goed is voor de spanning is een ander verhaal.

Je geeft de Seahawks nu wel erg veel credits. Op de overwinning valt niks af te dingen, maar het aandeel van Seahawks' grootste troeven, Marshawn Lynch en de secondary, was relatief klein. De overwinning is vooral te denken aan de defensive linemen en de linebackers van Seattle. Dat geeft te denken. Die zijn goed, maar niet zo goed dat ze in staat zijn de offense van de Broncos op normaal niveau, laat staan in goeden doen totaal te overklassen. Nee, dit was eerst en vooral een complete offday van Denver. Manning was onherkenbaar, de simpelste ballen werden niet gevangen en er werd vooral in het luchtledige getackeld. Een collectieve wanprestatie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Apollinisch schreef:

Je geeft de Seahawks nu wel erg veel credits. Op de overwinning valt niks af te dingen, maar het aandeel van Seahawks' grootste troeven, Marshawn Lynch en de secondary, was relatief klein. De overwinning is vooral te denken aan de defensive linemen en de linebackers van Seattle. Dat geeft te denken. Die zijn goed, maar niet zo goed dat ze in staat zijn de offense van de Broncos op normaal niveau, laat staan in goeden doen totaal te overklassen. Nee, dit was eerst en vooral een complete offday van Denver. Manning was onherkenbaar, de simpelste ballen werden niet gevangen en er werd vooral in het luchtledige getackeld. Een collectieve wanprestatie.

Net als dat jij je op je beurt de Seahawks te weinig credit geeft. Het was nu inderdaad niet Lynch en de secondary die de show stalen maar was het een collectieve master class, zo'n collectieve suffocating defense heb ik zelden gezien (D-line en linebackers stepped up their game). Of het nou daadwerkelijk een collectieve off-day was is lastig vast te stellen, en zo ja, is dat nog de verdienste van de Seahawks. Geloof echt niet dat ze zomaar, om geen enkele reden een collectieve off-day hadden. Was alleen Manning slecht geweest, of enkele sleutelspelers had ik het nog wel willen geloven (met moeite) maar zo'n collectief falen is alleen toe te schrijven aan de Seahawks wmb.

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Apollinisch schreef:

American football is misschien wel de meest tactische sport is die er is. Niks wordt aan het toeval overgelaten; over elke looplijn is nagedacht.

Dat geloof ik wel, maar ik vind het er evengoed chaotisch/druk uitzien, vooral doordat de spelers enorm dicht op elkaar staan en het tempo ontzettend hoog ligt. Wat veel Amerikanen saai vinden in voetbal (de lange opbouw en het relatief lage tempo) vind ik het spel juist overzichtelijkheid en elegantie geven.

Niet dat ik nu zo'n grote voetballiefhebber ben (ik pik af en toe een Champions League-wedstrijd mee, en wat samenvattingen van wedstrijden van grote Europese clubs (niet de eredivisie!), maar dat is het wel zo'n beetje), maar het spreekt me esthetisch wel een stuk meer aan dan American Football.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Macmanus schreef:

(quote)

Bedoel je het zo. Ja, vind dat ook zo raar. Kijken heel het jaar geen nFL maar met de Superbowl zijn ze opeens fanatiek.

Als Amerikaan zijnde kan ik het nog begrijpen, want Superbowl sunday is daar echt huge. Ook de grootste schransdag na thanksgiving.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Wat een deceptie. Ik had echt verwacht dat Manning definitief van het lijstje "grote QB's" opgenomen zo worden in het ijstje "allergrootsten".

Na gisteren kan niemand dat meer volhouden natuurlijk.

Ze zijn de safety van de eerste play nooit meer teboven gekomen.

Nu maar hopen dat mijn held volgend jaar alsnog revanche neemt.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Bedoel je het zo. Ja, vind dat ook zo raar. Kijken heel het jaar geen nFL maar met de Superbowl zijn ze opeens fanatiek.

Ben ook wel zo eentje. Dit en vorig jaar geen enkele wedstrijd meegepikt tijdens het reguliere seizoen maar wel telkens de Superbowl gekeken. Niet dat ik behoor tussen de fanatiekelingen maar vindt de Superbowl en de omkadering daarrond wel leuk te volgen. Al mogen ze die half time show wel schrappen.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Kings - Bulls 99-70.

Chicago's schotpercentage: 28,2%. Laagste ooit voor een bezoekend team in Sacramento.

Statistiek die verder helemaal niets waard is, maar als er positief nieuws is over de Kings, dan is dat al heel wat. Oh ja, in gewonnen wedstrijden nu naast de Lakers.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Niet zo provoceren .

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Super Bowl XLVIII most-watched TV program in U.S. history - NFL.com

Ook al was de wedstrijd gespeeld, maar weinig Amerikanen zapten weg.....

Kijkcijfers New Girl en Brooklyn Nine-Nine: zo zie je maar wat football voor je doet.

Edit: Broncos - Seahawks (rematch) waarschijnlijk eerste wedstrijd seizoen 2014/2015.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ik vind dat niet zo'n probleem, maar ik stoor mij wel steeds meer aan de groeiende groep mensen die meningen over de NFL gaat vormen op basis van de SuperBowl.

Dus dan lopen er serieus mensen te roepen dat Manning een waardeloze QB is of dat Tom Brady overgewaardeerd is. Man, dan moet ik mij echt inhouden

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Daar kom ik gelukkig niet zoveel mee i naanraking maar dan gaan we idd echt serieuze problemen hebben .

Al hoorde ik het op mijn werk ook af en toe, omdat die snap natuurlijk weer op het journaal kwam.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ik probeer ze dan maar te overtuigen dat Kaep een rare kwibus is, dan heb ik er zelf ook nog wat aan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.