- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Het ergst zijn die lui die meer met rugby hebben, omdat ze american footballspelers maar mietjes vinden met hun helm en schouderpads. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
SANCHEZ VINDT MET BMC TOCH NOG PLOEG
De toekomst van Samuel Sanchez was lang onzeker, maar de olympische kampioen van 2008 hoeft zijn carriere nog niet te beeindigen. Hij tekent bij BMC. Sanchez (35) reed tot nu toe enkel voor Euskaltel, maar de Spaanse ploeg hield het eind vorig jaar voor bekeken. Hij was lange tijd op zoek naar een nieuwe ploeg, maar BMC reikt hem nu de hand.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Nog 3 nachtjes slapen!
Volgens InfoStrada gaat Nederland 5-4-4 scoren, in Vancouver was het nog 4-1-3.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gelukkig viel er die wedstrijd nog iets te lachen 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Nog 3 nachtjes slapen!
Volgens InfoStrada gaat Nederland 5-4-4 scoren, in Vancouver was het nog 4-1-3.
Dat zou mooi zijn, al vind ik het wel aan de hoge kant.
Heb er zin in. Lekker twee weken kijken naar langlaufen, biathlon, freestyle- en Alpineskiën, schansspringen en natuurlijk schaatsen, ijshockey (heel veel zin in en Go Canada!) en snowboarden.
Curling en kunstschaatsen laat ik aan mij voorbij gaan.
Ik gok erop dat de Russen het medailleklassement winnen, net voor de VS, Noorwegen en Duitsland.
Nederland moet zeker in de top-10 kunnen eindigen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Chef de Mission wil altijd 1 medaille meer dan bij de vorige Spelen zei die.
Denk zelf 3 keer goud Kramer(5000, 10000, teampursuit)
Bob de Jong zal ook wel een plak pakken
Goud 1 van de Muldertjes op de 500
Brons 1 van de Muldertjes op de 500
Wüst pakt 1 keer goud, 1 keer zilver en 1 keer brons.
teampursuit vrouwen hopelijk goud
Misschien Smeekens iets op de 500 meter
Misschien heeft Tuitert weer de dag van zijn leven op de 1500
Sauerbreij pakt wel wat.
O ja en wat shorttrackers uiteraard !
Denk in het beste geval dus iets van 6-3-4 of zo
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Doet Jamaica nog mee met bobsleeën ?

moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Als ze een bob kunnen vinden wel 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Haha mooi stukje moviefreak. Ik zie een Cool Runnings deel 2 aankomen 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Laat ik mij eens bezondigen aan een voorspelling:
5K heren: Kramer onklopbaar, de spannende strijd om het podium op een seconde of 2 van Sventastic zal gaan tussen Bergsma, Skobrev, Lee, Bokko, Pedersen en Swings.
1. Kramer
2. Bergsma
3. Lee
3K dames: epische battle tussen De Spicht en Ireen, de rest zal niet op de foto staan. Nauta had hier brons gepakt maar de KNSB besliste anders, nu zal oma Pechstein er wel weer bij zijn.
1. Sablikova
2. Wust
3. Pechstein
500M heren: zowaar Nederlandse kanshebbers, maar ik verwacht toch een Aziatisch nummer.
1. Mo
2. Kato
3. M. Mulder
500M dames: mijn favorietje Sang-Hwa Lee kan hier niet verliezen, of ze moet al onderuit gaan, laten we het niet hopen. Yu is geblesseerd, dat biedt ruimte voor eeuwige 4e Boer om het podium te halen.
1. Lee
2. Fatkulina
3. Boer
1000M heren: spanning ten top. Ik ga hier voor de sensatie Kuzin zoals hij ooit wereldkampioen werd, de Amerikanen bijten in extremis in het stof.
1. Kuzin
2. Davis
3. Hansen
1000M dames: de volgende Amerikaanse battle gaat tussen Richardson en Bowe, de eerste gaat normaal gesproken winnen. Wust... ik weet niet. Ik ga voor brons dan toch voor thuisrijdster Olga:
1. Richardson
2. Bowe
3. Fatkulina
1500M heren: koningsnummer met een dozijn podiumkandidaten. Ivan de Verschrikkelijke gaat hier vriend en vijand verbazen, de windturbines worden voor hem vol open gezet.
1. Skobrev
2. Verweij
3. Yuskov
1500M dames: dit moet appeltje eitje zijn voor Ireen, het beest uit Brabant. Kan zomaar een seconde of meer worden naar de overige podiumplekken.
1. Wust
2. Richardson
3. Ter Mors
10K heren: pak uw vlaggetjes er maar bij, dit wordt een onvermijdelijke 1 - 2 - 3 voor het Nederlandse schaatsen. Sventastic zal de schande van 4 jaar terug uit moeten wissen.
1. Kramer
2. Bergsma
3. De Jong
5K dames: De Spicht en Wust kruisen nogmaals de degens, weer wint Sablikova. Ditmaal geen blunder van de KNSB, dus het brons wordt binnengehaald door Yvonne.
1. Sablikova
2. Wust
3. Nauta
Team Pursuit heren: blijft toch een beetje een bijprogramma, maar afijn. Nederland gaat dat zonder misfortuin uiteraard winnen, daar hoeft geen twijfel over te bestaan.
1. Nederland
2. USA
3. Noorwegen
Team Pursuit dames: ook hier is Nederland dik favoriet, als Wust nog wat over heeft kan er nogmaals geharkt worden.
1. Nederland
2. Duitsland
3. Polen
Ik kom dan ook uit op 5-5-4, maar met name die twee gouden plakken op de Team Pursuit moeten nog wel even gebeuren. Op de andere sporten weet ik echt niet wat Nederland kan gaan scoren.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Aangaande de andere sporten: ik vrees geen medailles, wel een aantal ereplaatsen, al weet je het met Sauerbreij nooit. Vier jaar geleden ook slechts een outsider.
Canada speelt geen enkele rol meer in het internationale topschaatsen? Mooi lijstje, Otherfool.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Nesbitt zou het voor de Canadezen moeten doen maar die rijdt dit seizoen nog geen deuk in een pakje boter. Van Sauerbreij had ik ook begrepen dat ze de afgelopen jaren niet echt indruk heeft gemaakt. Shorttrack zou nog wel wat op kunnen leveren met Ter Mors en ons aller Sjinkie...
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Benieuwd hoeveel blikken Russen er zijn opengetrokken. Die gaan me een zooi medailles halen, krijgt een paard de hik van. Denk dat de Russen maar 1 titel echt willen hebben en dat is met ijshockey.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Dat is zeker veruit de belangrijkste medaille voor de Russen, helemaal als ze de VS in de finale kunnen verslaan. De Russen zijn 1980 echt nog niet vergeten. Ik hoop zelf op de Canadezen, maar de Russen hebben een geweldig team.
En ja, thuisvoordeel is zeker niet te onderschatten. Zie Vancouver 2010 bijvoorbeeld.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
In dat soort sporten waar de zaal idd helemaal volgepakt zal zitten met schreeuwende, bloedfanatieke Russen geef ik ze een grote kans. Ik ben net als jij voor Canada, maar het kunstje van 4 jaar geleden in eigen huis gaan ze niet herhalen vrees ik.
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Ik support altijd de Russen. Maar de laatste edities van de Winterspelen weinig tot geen ijshockey gekeken. Ik ga het nu wel wat meer volgen. Blijft toch de "belangrijkste" gouden medaille. De Winterspelen worden toch ook steeds officieel afgesloten met de ijshockeyfinale? Ik hoop echt op Rusland - VS. Met Canada heb ik nooit iets gehad, nep Amerikanen
. Hoewel ik moet bekennen
dat mijn favoriete ijshockeyer Canadees is: Mario Lemieux.
kos
-
- 46697 berichten
- 8853 stemmen
Ijshockey en skinummers als de afdaling en slalom zijn het enige wat me boeit en waar ik naar ga kijken.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Veel belangrijker natuurlijk dat vandaag de Premier League Darts weer begint. Vanavond meteen Taylor-Van Gerwen. Een affiche om van te smullen natuurlijk!
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Even een beetje aan het koekeloeren, Marit Björgen won 5 plakken in Vancouver en geldt ook nu als grote favoriet de meeste medailles mee naar huis te nemen. Hier is waarom:
http://www.girlswithmuscle.com/images/full/395470081.jpg
Wat een beest!

kos
-
- 46697 berichten
- 8853 stemmen
Hm.
Ik heb meer met Silje Norendal 
http://www.vkmag.com/images/thumbs/magazine/picture_vkmag_mooie_atletes_14.jpg
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Tja, bij snowboarden kun je het je veroorloven om schattig te zijn... Maar op de Spelen wil ik beesten zien!
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
http://sports.cbsimg.net/images/visual/whatshot/020514_LakersFouls.jpg
Lakers zonder wissels. Geniaal 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Blijft toch erg jammer dat schoonheid en durfal Lindsey Vonn niet aan de Spelen kan deelnemen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Eeuwig zonde inderdaad. Zij wist als geen ander beauty aan beestachtigheid te koppelen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4520 stemmen
Gelukkig hebben we nog Anna Fenninger op de piste.
Jorien ter Mors vlaggendraagster - NOS Olympische Spelen Sotsji 2014
WTF? Wat heeft zij gedaan dat ze dit mag? Er was er natuurlijk maar één en dat lijkt me Bob de Jong, die ook nog niet direct hoeft te schaatsen.
Blijkbaar omdat er een vrouw aan de beurt was. Als dat echt de reden is, dan lijkt me dat discriminatie en zou Hendriks direct zijn functie moeten neerleggen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Sterke wedstrijden van Chisnall en vooral van Wright. Nu Barney, daarna Van Gerwen-Taylor en Whitlock-Lewis.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Barney ook sterk zeg. Anderson gooit ook niet slecht
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Strakke pot van Barney. Niets op af te dingen. Benieuwd naar de vorm van Taylor nu.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.