• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.045 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.277 gebruikers
  • 9.390.394 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Ja, ik noem het de verloedering van het voetbal dat de clubs hun zielen verkopen voor gare sponsoren. Zie jij al van die dikke, kale Engelsmannen voor je midden in de pub en een uur voor de wedstrijd zeggen dat ze maar alvast naar Etihad moeten omdat ze anders te laat zijn voor de aftrap?

Als ik morgen voor een paar honderd miljoen in een club investeer en ik noem het stadion het stinkende stront stadion, dan gaan de supporters allemaal vrolijk naar het stinkende stront stadion om daar de topspelers aan het werk te zien. Zo gaat dat nu éénmaal in het voetbal. Het is commercieel en namen en traditie zijn bijzaak.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ook voor jou: leer eens lezen. Ik reageer nergens op de al dan niet grappige vertaling.

En Manchester City is natuurlijk de mooiste club van Manchester. De club van het volk. United is de gore schijtclub waar de gloryhunters op afkomen.

Wel waar. ''Whatever, het is maar de naam van het stadion'' geeft aan dat je helemaal de kritieken niet leuk vond.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ook voor jou: leer eens lezen. Ik reageer nergens op de al dan niet grappige vertaling.

En Manchester City is natuurlijk de mooiste club van Manchester. De club van het volk. United is de gore schijtclub waar de gloryhunters op afkomen.

Het zijn allebei kutclubs. City kan je ook moeilijk meer een volksclub noemen. Toch grappig dat je het nog een volksclub durft te noemen terwijl zij het allergrootste voorbeeld zijn van clubs die hun ziel hebben verkocht voor de commercie. Traditie en namen is daar maar een bijzaak geworden(om in jouw woorden te spreken).

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

de kritieken niet leuk vond.

De kritiek van een Engelse club met een Arabische naam is bizar vond ik nogal vreemd. Dat leek me typisch iets wat bij andere clubs geen probleem zou geven, maar omdat het nu City is .....

Dat United grapje boeit niet. Had ik ook meteen op Voetbalzone gelezen. Logisch dat daar grappen over gemaakt worden.

Maar je weet toch dat in de toekomst nog meer stadions Arabische namen zullen krijgen. Binnenkort misschien Malaga, en wie weet wat daarna volgt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

City was ooit een mooie volksclub. Nu is het een net zo lelijk commercieel gedrocht als Chelsea.

Ik heb niks met clubs die op die manier rijk worden. Laat je overnemen en ontvang miljarden. Bah.

Je kan van Man U, Arsenal en Liverpool zeggen wat je wil, maar zij hebben hun rijkdom en status tenminste op eigen kracht verdiend.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Toch grappig dat je het nog een volksclub durft te noemen terwijl zij het allergrootste voorbeeld zijn van clubs die hun ziel hebben verkocht voor de commercie. Traditie en namen is daar maar een bijzaak geworden(om in jouw woorden te spreken).

Is ook zo, maar ik vind het wel mooi voor die mensen. Jarenlang zijn ze hun club trouw gebleven, ook na degradatie. En nu kunnen ze eindelijk ook eens proeven van het succes.

Want ja, vroeg of laat komen de prijzen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Is ook zo, maar ik vind het wel mooi voor die mensen. Jarenlang zijn ze hun club trouw gebleven, ook na degradatie. En nu kunnen ze eindelijk ook eens proeven van het succes.

Want ja, vroeg of laat komen de prijzen.

Maar het is toch niet meer ''jouw'' club dan? Neem in Nederland Vitesse. Binnen 3 jaar spelen zij vast weer EL en wie weet wel CL. Maar de hele clubidentiteit is weg. Clubmensen zijn verjaagd, spelers uit de regio of zelfs eigen land komen nauwelijks nog in de ploeg, supporters vervreemden van de club. Nee, dat is niks.

Als een miljardair uit Qatar Ajax over wil nemen en belooft 500 miljoen te investeren en de CL weer te winnen, dan hoop ik dat Ajax hem afwijst. Ook al zouden we dan nog een CL winnen, dan zou die cup enorm vloeken bij de vroeger gewonnen prijzen.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

The Oceanic Six schreef:

City was ooit een mooie volksclub. Nu is het een net zo lelijk commercieel gedrocht als Chelsea.

Ik heb niks met clubs die op die manier rijk worden. Laat je overnemen en ontvang miljarden. Bah.

En dan nog fan zijn van Man U, waar precies hetzelfde is gebeurd?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

En Liverpool ook

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Big-T schreef:

(quote)

En dan nog fan zijn van Man U, waar precies hetzelfde is gebeurd?

Man Utd was voor de overname al 1 van de beste clubs van de wereld. En sterker, die Glazers hebben Man Utd vooral met schulden opgezadeld. Ze hebben bijna geen cent meer kunnen uitgeven sinds de overname. Dus totaal niet te vergelijken.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar het is toch niet meer ''jouw'' club dan?

Eigenlijk wel, want je hebt jarenlang de evolutie van de club meegemaakt. Maar ik begrijp jouw visie ook wel.

Maar goed, neem nu Roda. Daar heeft niemand in geïnvesteerd en ik kan dat dit seizoen ook niet meer zien als "mijn club". Daar zijn de veranderingen in de spelerskern even groot of groter dan bij Vitesse. In een normaal seizoen vertrekken er 2 of 3 spelers en komen er 2 of 3 nieuwe in de plaats. Dit seizoen misschien wel 10 spelers vertrokken (als het er niet meer zijn) en een hele lading nieuwelingen in de plaats gekomen. Er zijn zelfs een hele hoop jeugdspelers moeten vertrekken die nooit een fatsoenlijke kans hebben gekregen. De basis gaat er volgend seizoen totaal anders uitzien met een hoop spelers waar je als supporter totaal niets mee hebt.

Ik vind dat jammer, want spelers zijn het gezicht van een club. Prima als er een paar vertrekken, maar nu is bijna de hele ploeg vernieuwd. Neen, daar kan ik me niet meer mee identificeren.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Raar. De spelers zijn de club niet. Alles erom heen is de club. Je houdt toch ook van je club als het een paar jaar minder gaat en als er wat minder aansprekende spelers zijn?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Spelers zijn belangrijker dan je denkt, zij vertegenwoordigen de club in een wedstrijd. Natuurlijk veranderen spelers na een tijd van club, maar dat gaat geleidelijk aan. Nooit zo abrupt als nu zodat er in de basisploeg van volgend seizoen misschien wel 8 nieuwe spelers staan.

Biemans, Broekhof, Donald, Vejinovic, Malki, Pluim, De Beule, Monteyne,..... Daar heb ik niets mee.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nu niet, misschien over 2 jaar wel. Net of je meteen wist toen Kah gehaald werd dat je hem jaren later bijna zou vereren?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Je mist mijn punt. Natuurlijk misschien over twee jaar wel. Maar het gaat erom dat spelers geleidelijk aan in een ploeg moeten binnenstromen. Het kan niet zo zijn dat er van het ene op het andere moment 8 nieuwe spelers in je basisploeg staan. Zeker niet bij een club die geen rijke koopclub is.

Het ergste is ook nog dat de vertrokken spelers allemaal gratis de deur uitlopen en dat de jeugdspelers totaal geen kans krijgen en moeten vertrekken terwijl er net als bij elke andere club toch een aantal leuke talenten bij de jeugd zitten.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Als een miljardair uit Qatar Ajax over wil nemen en belooft 500 miljoen te investeren en de CL weer te winnen, dan hoop ik dat Ajax hem afwijst. Ook al zouden we dan nog een CL winnen, dan zou die cup enorm vloeken bij de vroeger gewonnen prijzen.

Ajax zou dan niet veel verschillen van clubs zoals Real Madrid of Manchester United hoor.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Laat je overnemen en ontvang miljarden. Bah.

.

Laat je supporters aandelen nemen en ontvang miljoenen. bah.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Lekker hoor, de 2-2 in de 122e minuut

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

stfuympos schreef:

Wat heb je liever dat een rijke Arabier, die geen **** geeft om jou club, je club overkoopt of dat supporters aandelen kunnen kopen?

Het is juist mooi dat een club zijn supporters er zo bij betrekt.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Puur geld aftroggelen man.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Keepster van Amerika duikt niet eens bij 3 van de 4 penalty's, blijft gewoon rechtop staan. Het is maar dat ze die ene uit de hoek dook

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

Ik kijk normaal gesproken eigenlijk nooit vrouwenvoetbal, maar zag zonet toevallig de samenvatting van de wedstrijd Brazilië-Amerika en dat was één van de meest epische wedstrijden die ik ooit heb gezien.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)

Verdiep je eerst in Ajax voor je met dit soort onzin komt. Kleuter.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Wat heb je liever dat een rijke Arabier, die geen **** geeft om jou club, je club overkoopt of dat supporters aandelen kunnen kopen?

Wat heb je aan Nederlanders die denken dat ze rijk zijn die geen *** geven om jouw club?

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Verdiep jij je er eens in en doe dan wel eerst je bril af jochie.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ah, even vergeten dat je alleen op jip en janneke niveau kan discussiëren. Mijn excuses dat ik er wat van heb gezegd.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ah, even vergeten dat je alleen op jip en janneke niveau kan discussiëren. Mijn excuses dat ik er wat van heb gezegd.

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, ik irriteer me aan je nutteloze oneliners elke keer. Probeer eens in een post eens een keer wat uit te leggen met meer dan 2 regeltjes. Echt...

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, ik irriteer me aan je nutteloze oneliners elke keer. Probeer eens in een post eens een keer wat uit te leggen met meer dan 2 regeltjes. Echt...

jij reageert ook in elk forum hetzelfde hé

Daar irriteer ik me dan weer aan

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Ik kijk normaal gesproken eigenlijk nooit vrouwenvoetbal, maar zag zonet toevallig de samenvatting van de wedstrijd Brazilië-Amerika en dat was één van de meest epische wedstrijden die ik ooit heb gezien.

Heb het ook toevallig zitten kijken, wedstrijd met alles erop en eraan.

Inclusief een 2-2 gelijkmaker in de laatste minuut van de verlenging. Kennelijk erg Amerikaans om laat te scoren (Landon Donovan tegen Algerije vorig WK, goal in de laatste minuut )

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.