• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.276 gebruikers
  • 9.390.350 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

1-4 Eindstand

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

(quote)

Ik zie daar de humor niet van in, maar goed.

Verrassend zeg.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1842 stemmen

Precies vijf jaar nadat hij Italië naar de wereldtitel leidde, neemt Fabio Cannavaro afscheid als voetballer. De 37-jarige verdediger ondervindt te veel hinder van een hardnekkige knieblessure om zijn carrière te vervolgen.

Fabio Cannavaro: "De dokters hebben me na een onderzoek verteld dat ik moet stoppen”, aldus Cannavaro, die afgelopen seizoen in Dubai speelde voor Al Ahli. Hij is door zijn topjaar in 2006 de enige verdediger die ooit werd verkozen tot beste voetballer van de wereld.

Cannavaro: "Het is een trieste dag omdat voetbal de laatste 20 jaar een groot onderdeel van mijn leven was”. Hij speelde ook voor Parma, Juventus, Internazionale en Real Madrid.

Cannavaro: mio eroe per sempre

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Brazilie-Paraguay 1-2, nog een kwartier te gaan

1 punt uit 2 duels als het zo blijft dus, een snelle exit zit eraan te komen

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Gaan daar ook nog nummers drie door. Winnen in laatste wedstrijd is dus waarschijnlijk gewoon genoeg. Beetje neptoernooi in poulefase.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, ik las het ook al. Ze hebben 3 groepen van 4 en naast de 2 beste nummers 2 gaan ook 2 beste nummers 3 door. Ofwel, van de 12 ploegen gaan er 8 door

Wat een farce is dat zeg. Lachwekkend, sla dan de hele groepsfase over aangezien er geen enkele spanning heerst. Maak er dan gewoon een groot KO toernooi van.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

Ze moeten gewoon voortaan 4 ploegen extra toelaten en dan met 4 poules gaan spelen. Met de beste nummers twee die doorgaan, zoals bij het EK. Of ze moeten twee poules van 6 en dan de beste nummers twee door en met de halve finales verder gaan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

Ze moeten gewoon voortaan 4 ploegen extra toelaten en dan met 4 poules gaan spelen. Met de beste nummers twee die doorgaan, zoals bij het EK. Of ze moeten twee poules van 6 en dan de beste nummers twee door en met de halve finales verder gaan.

Noem eens 16 Zuid Amerikaanse landen....

Ze hebben nu al Costa Rica en Mexico erbij genomen.

Beter slaan ze dan gewoon alle voorrondes daar over, zodat elke Z-Amerikaans land standaard mee kan doen aan de Copa. Dit is gewoon lachwekkend.

In Europa willen ze bij het EK ook naar 24 ploegen. Hoe zinloos zeg. Dan ontbreekt er nooit meer een wat beter land, omdat bijna ieder land zichzelf kan kwalificeren.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Ik zag gisteren toevallig een deel van de wedstrijd (damesvoetbal) Duitsland - Japan, ik moet eerlijk bekennen dat het rete spanned was en het zelfs leuk was om naar te kijken. Er zitten echt behendige chicks tussen.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Brazilië - Paraguay is trouwens 2-2 geworden.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

(quote)

Ik zie daar de humor niet van in, maar goed.

Ik vind het eerder bizar dat een Engels stadion een Arabische naam krijgt. Het moet niet gekker worden zeg.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Over voetbalhumor gesproken, verjaardagscadeaus die een vriend van me heeft gekregen:

(afbeelding)

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Ik vind het eerder bizar dat een Engels stadion een Arabische naam krijgt. Het moet niet gekker worden zeg.

En Nederlandse clubs met een Griekse naam zijn niet raar?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Nope

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

En het stadion van Arsenal dan? Dat heeft ook al jaren een Arabische naam.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Stadions met sponsornamen zijn sowieso fugly.

Overigens is Emirates gewoon een Engels woord hoor, in het Arabisch is het: imara

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Wat een held zeg. Als hij nog een paar jaar jonger was geweest, dan had Ajax hem gewoon weer een contract als spits moeten aanbieden

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Stadions met sponsornamen zijn sowieso fugly.

Overigens is Emirates gewoon een Engels woord hoor, in het Arabisch is het: imara

Wikipedia:

Emirates is een luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten.

Daar is het stadion naar genoemd, een Arabische naam dus.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Allemaal leuk en aardig, maar Emirates is een Engels woord wat gebruikt wordt voor een Arabische vliegtuigmaatschappij(de Arabische vertalingen staan er nota bene achter op de wiki pagina's). Of is Airline ook Arabisch, of Dubai International Airport?

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Alles beter dan de officiële naam van het stadion van Newcastle: 'SportsDirect.com @ St. James' Park Stadium'

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Emirates is de naam van een Arabische luchtvaartmaatschappij. Het Stadion heeft die naam gekregen, is dus genoemd naar die Arabische luchtvaartmaatschappij. Dat maakt dat de naam Arabisch is.

Whatever, het is maar de naam van een stadion. Men grijpt het alleen maar weer aan om Manchester City te kunnen bashen.

Waarom geen gezeur over de naam van een club?

Ajax, Sparta, Heracles,... Griekse namen, daar zeurt toch ook niemand over. Waarom geen Nederlandse naam verzinnen?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Dat was de grap in 1e instantie niet eens, lees het artikel maar. Maar dat zou wel leuk zijn, als Ajax in het Allah Akhbar stadion zou spelen ja.

Maar zo kan je natuurlijk wel door blijven bitchen. Waarom een naam van de club wat niet eens een Nederlands woord is. Zoals Roda bijvoorbeeld.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Nomak schreef:

Emirates is de naam van een Arabische luchtvaartmaatschappij. Het Stadion heeft die naam gekregen, is dus genoemd naar die Arabische luchtvaartmaatschappij. Dat maakt dat de naam Arabisch is.

Whatever, het is maar de naam van een stadion. Men grijpt het alleen maar weer aan om Manchester City te kunnen bashen.

Waarom geen gezeur over de naam van een club?

Ajax, Sparta, Heracles,... Griekse namen, daar zeurt toch ook niemand over. Waarom geen Nederlandse naam verzinnen?

Het gaat er niet om dat het een Arabische naam is, maar om de betekenis daarvan in het Engels, namelijk 'United'. Wat jij doet is appels met peren vergelijken.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

rep_robert schreef:

Dat was de grap in 1e instantie niet eens, lees het artikel maar. Maar dat zou wel leuk zijn, als Ajax in het Allah Akhbar stadion zou spelen ja.

Maar zo kan je natuurlijk wel door blijven bitchen. Waarom een naam van de club wat niet eens een Nederlands woord is. Zoals Roda bijvoorbeeld.

Recht op doel af.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Is geen officiële Nederlandse afkorting

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

Het gaat er niet om dat het een Arabische naam is, maar om de betekenis daarvan in het Engels, namelijk 'United'. Wat jij doet is appels met peren vergelijken.

Reageer liever niet als je niet de moeite neemt om de volledige discussie te lezen.

Ik reageerde namelijk op rep_robert die het bizar vond dat een Engels stadion een Arabische naam krijgt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Stel je niet aan zeg. Het was gewoon grappig. Als jij het niks vind, prima.

En Man City is inderdaad een gore schijtclub, dus niks mis mee om hen te bashen

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Ja, ik noem het de verloedering van het voetbal dat de clubs hun zielen verkopen voor gare sponsoren. Zie jij al van die dikke, kale Engelsmannen voor je midden in de pub en een uur voor de wedstrijd zeggen dat ze maar alvast naar Etihad moeten omdat ze anders te laat zijn voor de aftrap?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Stel je niet aan zeg. Het was gewoon grappig. Als jij het niks vind, prima.

En Man City is inderdaad een gore schijtclub

Ook voor jou: leer eens lezen. Ik reageer nergens op de al dan niet grappige vertaling.

En Manchester City is natuurlijk de mooiste club van Manchester. De club van het volk. United is de gore schijtclub waar de gloryhunters op afkomen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.