- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2581 stemmen
Ik zie daar de humor niet van in, maar goed.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Verrassend zeg.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1842 stemmen
Precies vijf jaar nadat hij Italië naar de wereldtitel leidde, neemt Fabio Cannavaro afscheid als voetballer. De 37-jarige verdediger ondervindt te veel hinder van een hardnekkige knieblessure om zijn carrière te vervolgen.
Fabio Cannavaro: "De dokters hebben me na een onderzoek verteld dat ik moet stoppen”, aldus Cannavaro, die afgelopen seizoen in Dubai speelde voor Al Ahli. Hij is door zijn topjaar in 2006 de enige verdediger die ooit werd verkozen tot beste voetballer van de wereld.
Cannavaro: "Het is een trieste dag omdat voetbal de laatste 20 jaar een groot onderdeel van mijn leven was”. Hij speelde ook voor Parma, Juventus, Internazionale en Real Madrid.
Cannavaro: mio eroe per sempre 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Brazilie-Paraguay 1-2, nog een kwartier te gaan 
1 punt uit 2 duels als het zo blijft dus, een snelle exit zit eraan te komen 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Gaan daar ook nog nummers drie door. Winnen in laatste wedstrijd is dus waarschijnlijk gewoon genoeg. Beetje neptoernooi in poulefase.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, ik las het ook al. Ze hebben 3 groepen van 4 en naast de 2 beste nummers 2 gaan ook 2 beste nummers 3 door. Ofwel, van de 12 ploegen gaan er 8 door 
Wat een farce is dat zeg. Lachwekkend, sla dan de hele groepsfase over aangezien er geen enkele spanning heerst. Maak er dan gewoon een groot KO toernooi van.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Ze moeten gewoon voortaan 4 ploegen extra toelaten en dan met 4 poules gaan spelen. Met de beste nummers twee die doorgaan, zoals bij het EK. Of ze moeten twee poules van 6 en dan de beste nummers twee door en met de halve finales verder gaan.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ze moeten gewoon voortaan 4 ploegen extra toelaten en dan met 4 poules gaan spelen. Met de beste nummers twee die doorgaan, zoals bij het EK. Of ze moeten twee poules van 6 en dan de beste nummers twee door en met de halve finales verder gaan.
Noem eens 16 Zuid Amerikaanse landen....
Ze hebben nu al Costa Rica en Mexico erbij genomen.
Beter slaan ze dan gewoon alle voorrondes daar over, zodat elke Z-Amerikaans land standaard mee kan doen aan de Copa. Dit is gewoon lachwekkend.
In Europa willen ze bij het EK ook naar 24 ploegen. Hoe zinloos zeg. Dan ontbreekt er nooit meer een wat beter land, omdat bijna ieder land zichzelf kan kwalificeren.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Ik zag gisteren toevallig een deel van de wedstrijd (damesvoetbal) Duitsland - Japan, ik moet eerlijk bekennen dat het rete spanned was en het zelfs leuk was om naar te kijken. Er zitten echt behendige chicks tussen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Brazilië - Paraguay is trouwens 2-2 geworden.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ik vind het eerder bizar dat een Engels stadion een Arabische naam krijgt. Het moet niet gekker worden zeg.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Over voetbalhumor gesproken, verjaardagscadeaus die een vriend van me heeft gekregen:

Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het eerder bizar dat een Engels stadion een Arabische naam krijgt. Het moet niet gekker worden zeg.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
En het stadion van Arsenal dan? Dat heeft ook al jaren een Arabische naam.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Stadions met sponsornamen zijn sowieso fugly.
Overigens is Emirates gewoon een Engels woord hoor, in het Arabisch is het: imara
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat een held zeg. Als hij nog een paar jaar jonger was geweest, dan had Ajax hem gewoon weer een contract als spits moeten aanbieden 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Stadions met sponsornamen zijn sowieso fugly.
Overigens is Emirates gewoon een Engels woord hoor, in het Arabisch is het: imara
Wikipedia:
Emirates is een luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten.
Daar is het stadion naar genoemd, een Arabische naam dus.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Allemaal leuk en aardig, maar Emirates is een Engels woord wat gebruikt wordt voor een Arabische vliegtuigmaatschappij(de Arabische vertalingen staan er nota bene achter op de wiki pagina's). Of is Airline ook Arabisch, of Dubai International Airport?
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Alles beter dan de officiële naam van het stadion van Newcastle: 'SportsDirect.com @ St. James' Park Stadium'
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Emirates is de naam van een Arabische luchtvaartmaatschappij. Het Stadion heeft die naam gekregen, is dus genoemd naar die Arabische luchtvaartmaatschappij. Dat maakt dat de naam Arabisch is.
Whatever, het is maar de naam van een stadion. Men grijpt het alleen maar weer aan om Manchester City te kunnen bashen.
Waarom geen gezeur over de naam van een club?
Ajax, Sparta, Heracles,... Griekse namen, daar zeurt toch ook niemand over. Waarom geen Nederlandse naam verzinnen?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Dat was de grap in 1e instantie niet eens, lees het artikel maar. Maar dat zou wel leuk zijn, als Ajax in het Allah Akhbar stadion zou spelen ja.
Maar zo kan je natuurlijk wel door blijven bitchen. Waarom een naam van de club wat niet eens een Nederlands woord is. Zoals Roda bijvoorbeeld.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Emirates is de naam van een Arabische luchtvaartmaatschappij. Het Stadion heeft die naam gekregen, is dus genoemd naar die Arabische luchtvaartmaatschappij. Dat maakt dat de naam Arabisch is.
Whatever, het is maar de naam van een stadion. Men grijpt het alleen maar weer aan om Manchester City te kunnen bashen.
Waarom geen gezeur over de naam van een club?
Ajax, Sparta, Heracles,... Griekse namen, daar zeurt toch ook niemand over. Waarom geen Nederlandse naam verzinnen?

Het gaat er niet om dat het een Arabische naam is, maar om de betekenis daarvan in het Engels, namelijk 'United'. Wat jij doet is appels met peren vergelijken.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Dat was de grap in 1e instantie niet eens, lees het artikel maar. Maar dat zou wel leuk zijn, als Ajax in het Allah Akhbar stadion zou spelen ja.
Maar zo kan je natuurlijk wel door blijven bitchen. Waarom een naam van de club wat niet eens een Nederlands woord is. Zoals Roda bijvoorbeeld.
Recht op doel af.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Is geen officiële Nederlandse afkorting 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen

Het gaat er niet om dat het een Arabische naam is, maar om de betekenis daarvan in het Engels, namelijk 'United'. Wat jij doet is appels met peren vergelijken.

Reageer liever niet als je niet de moeite neemt om de volledige discussie te lezen.
Ik reageerde namelijk op rep_robert die het bizar vond dat een Engels stadion een Arabische naam krijgt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Stel je niet aan zeg. Het was gewoon grappig. Als jij het niks vind, prima.
En Man City is inderdaad een gore schijtclub, dus niks mis mee om hen te bashen 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ja, ik noem het de verloedering van het voetbal dat de clubs hun zielen verkopen voor gare sponsoren. Zie jij al van die dikke, kale Engelsmannen voor je midden in de pub en een uur voor de wedstrijd zeggen dat ze maar alvast naar Etihad moeten omdat ze anders te laat zijn voor de aftrap? 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Stel je niet aan zeg. Het was gewoon grappig. Als jij het niks vind, prima.
En Man City is inderdaad een gore schijtclub
En Manchester City is natuurlijk de mooiste club van Manchester. De club van het volk. United is de gore schijtclub waar de gloryhunters op afkomen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.