- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3878 stemmen
Gelukkig was PSV overtuigend thuis tegen Legia Warschau, een niveautje of 10 onder dat van Lyon....
PSV speelde prima eerste half uur. Kwam op 1-0 en maakte wedstrijd zoals Europees al jaren in EL poulefase dood. Zeg niet dat het heel mooi is maar wel degelijk en werkte in de poulefase vorig jaar en het jaar daarvoor uitstekend.
Samengevat. PSV hoefde niet beter, Ajax wel. Daarom totaal niet met elkaar te vergelijken.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3878 stemmen
Trouwens wel kapot geërgerd aan Derksen gisteren bij VI. Dat je na zo'n belachelijke actie van Cruijff hem nog gaat lopen verdedigen is treurig. Helemaal hilarisch. Hij verwijt de NOS en het AD dat ze anti Cruijff zijn.
Kom op zeg. Hij doet zelf precies hetzelfde maar dan andersom. Werkelijk totaal niet kritisch. Vind het jammer want sterkste punt van Derksen was juist altijd dat hij zelfs zijn weinige vrienden (Van Hanegem) durfde aan te pakken. Blijkbaar is dat ook niet meer.
Lijkt me trouwens wel einde van Cruijff bij Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ben ik wel met je eens ja, vond Derksen ook maar onzin roepen. Hij is wel extreem pro Cruijff. Zo'n actie als met Ling binnen komen lopen kan gewoon echt niet.
Verder lijkt het me niet het einde van Cruijff bij Ajax. Ik zie eerder de RvC dan nog opstappen.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Oud filmpje, je moet hem is helemaal kijken. Gaat me toch ook een actie aan vooraf die je bij VI niet zag.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Wat is er mis met Ling meenemen? Als die anderen ook geen fatsoenlijke argumenten willen geven dan moet je dat gewoon zo doen. Gewoonweg geniaal, zoals Derksen al zei. Dan moeten die anderen zich maar een beetje verdiepen in Ling en hem niet afwijzen zonder reden.
Na het lezen van dit artikel wordt ik overigens al misselijk als ik de naam Ten Have (en die anderen ook) hoor:
Het blijft bijzonder onrustig achter de schermen bij Ajax. De Telegraaf meldt dat er binnen de raad van commissarissen ingewikkelde machtsspelletjes aan de gang te zijn.
De nieuwe machtshebbers zouden zelfs nooit met Cruijff hebben willen samenwerken. De Verlosser zou door hen zijn gebruikt om in hun positie te komen. De beoogde algemeen directeur Tscheu La Ling werd weken aan het lijntje gehouden, terwijl oud-voetballer Theo van Duivenbode te oud zou zijn om plaats te nemen in de raad van commissarissen.
Overmars zou daarnaast in mei hebben afgezien van het directeurschap, werd Cruijff door de benoemingscommissie verteld. Op dat moment was Overmars echter nog niet eens benaderd.
Tijdens de vergadering van afgelopen week confronteerde Cruijff voorzitter Steven ten Have met zijn leugens, meldt de ochtendkrant. Dat zou tot een stevige woordenwisseling hebben geleden.
Edgar Davids heeft ondertussen aan het Algemeen Dagblad laten weten dat hij de vergadering niet woedend heeft verlaten. De commissaris ergerde zich wel aan het feit dat Cruijff La Ling meenam. "Een gepasseerd station", vonden Davids en de overige bestuurders.
Inmiddels is de beruchte ledenraad zo goed als verdwenen, waardoor de oud-voetballers hun invloed aanzienlijk verminderd zien worden. De ledenraad en het vijfkoppige clubbestuur worden samengevoegd in een zevenhoofdige bestuursraad.
Voormalig voorzitter John Jaakke is bezorgd over die ontwikkelingen. "Eérst moeten de voetballers het voor het zeggen krijgen in de ledenraad. De inkt is nog niet droog of de ledenraad wordt opgeheven. Krijgen de voetballers nu de meerderheid in de bestuursraad? Vast niet."
Echt schandalig hoe er wordt omgegaan met een van de grootste voetballers aller tijden. Echt ongelofelijk. Wordt er vooraf nog beloofd dat Cruijff de eindstem heeft in voetbaltechnische zaken, blijkt dat gewoon bullshit te zijn. Ja, dan zou ik als Cruijff ook wel eens moe worden. Laat Cruijff de voetbaltechnische zaken nou maar doen, dan komt het goed!
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
'Ajax-leiders bang voor Cruijff' - Ajax - AD
En zo is het maar net!
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Morgen moment van de waarheid. Wordt al vroeg de kroeg induiken en dan naar het stadion. Iets zegt me dat PSV er op gaat en met 3-0 wint ... maar zal me niet verbazen als het een bloedeloze 0-0 blijft.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Morgen moment van de waarheid. Wordt al vroeg de kroeg induiken en dan naar het stadion. Iets zegt me dat PSV er op gaat en met 3-0 wint ... maar zal me niet verbazen als het een bloedeloze 0-0 blijft.
Iets zegt mij dat Rutten bang voor Ajax is en defensief gaat spelen.
Iedereen verwacht veel goals, ik niet. 1-1 ofzo. Of 2-1 of 1-2. Zou me verbazen als 1 ploeg dik wint. Zeker Ajax niet, hebben het altijd zwaar daar.
Maar wel erg fijn dat Manolev in de basis staat en dat Marcelo boven Derijck verkozen wordt 
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Ik vind Tamata echt niet veel beter dan onze grote vriend Manolev, wat ik overigens ook niks vind, maar dat Marcelo wordt geprefereerd over Derijck kan er bij mij ook niet in.
Ik weet niet, iets zegt me gewoon dat PSV gaat verrassen, maar na een goede eerste helft zonder doelpunten zal het de tweede helft wel weer niks zijn van de kant van PSV. We zullen zien ik ben benieuwd!
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Mooi artikel.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
FOK.nl / Nieuws / Feyenoord stelt Fer op tegen De Graafschap / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl
(afbeelding)
Bakkal ontbreekt ook echt gewoon....
Knullige fout zeg, maar dat lijkt zowiezo een trend te zijn in de Eredivisie. Zie ook,

The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Oei steek krijgt een flinke tik op z'n hoofd van lucio.
EDIT: Akelige beelden, hij wordt per brancard van het veld gehaald.
LZA
-
- 474 berichten
- 1558 stemmen
Out cold he? Heb hem niet meer bij zien komen. Zag er niet best uit inderdaad, beetje Peter Cech -achtig.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3878 stemmen
Echt schandalig hoe er wordt omgegaan met een van de grootste voetballers aller tijden. Echt ongelofelijk. Wordt er vooraf nog beloofd dat Cruijff de eindstem heeft in voetbaltechnische zaken, blijkt dat gewoon bullshit te zijn. Ja, dan zou ik als Cruijff ook wel eens moe worden. Laat Cruijff de voetbaltechnische zaken nou maar doen, dan komt het goed!
Heb altijd gezegd dat Cruijff revolutie een zegen was voor Ajax maar krijg steeds meer de indruk dat het vooral schandalig is hoe Cruijff zich gedraagt.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3878 stemmen
Zie dat de stoere jongens van Feyenoord ook weer van zich hebben laten horen. Triester wordt het toch allemaal niet meer. Is toch wel ernstig gesteld met een deel van die supporters tegenwoordig die oprecht menen dat zij zo ongeveer de baas zijn bij zo'n club.
Politie en ME met getrokken pistool bij Kuip - Sport - VK - volkskrant.nl
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Zo wij staan weer waar we horen!

Overigens, forse clash tussen Stekelenburg en Lucio, waarbij Stekelenburg (even) buiten bewustzijn raakte.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Zie dat de stoere jongens van Feyenoord ook weer van zich hebben laten horen. Triester wordt het toch allemaal niet meer. Is toch wel ernstig gesteld met een deel van die supporters tegenwoordig die oprecht menen dat zij zo ongeveer de baas zijn bij zo'n club.
Politie en ME met getrokken pistool bij Kuip - Sport - VK - volkskrant.nl
Totaal bezopen inderdaad, maar het is wel een klein deel van de "supporters" die daar als beesten tekeer gingen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3878 stemmen
Is ook zo. Maar schrik er iedere keer weer van hoeveel macht die supporters opeisen en vaak ook afdwingen. Pas geleden ook al talloze verhalen gelezen over die Ajax supporter die werd neergeschoten, die het Ajax bestuur volledig in zijn zak had door zijn stoere praat. Vind dat echt schrikbarend.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Matige eerste helft, aardige tweede helft, met leuke acties van Cabral (jammer dat die pana niet uitgezonden is bij Studio Sport - schitterende actie) en nuttige acties van Schaken. Maar wat is dat de Graafschap slecht, zeg. Sowieso drie keer opbouwend in de fout, waarbij Feyenoord drie keer had moeten scoren, maar het maar 1 x deed. Feyenoord had meteen vanaf het begin veel meer druk moeten zetten.
Guidetti matig, maar geloof niet dat hij ooit een penal gaat missen. Een beetje voetballiefhebber ziet dat hij kan voetballen. Verwacht best wat van 'm dit seizoen.
Nu hopen dat PSV morgen wint en het voetbalweekend kan niet meer stuk. 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Waarom willen de supporters eigenlijk die Gudde (dat begrijp ik misschien nog) en Koevermans weg hebben?
In ander nieuws: Bouma doet morgen niet mee. Was te verwachten de man kon in zijn eerste periode 2 wedstrijden per week al niet aan. Gelukkig is er in de vorm van Derijck nu adequate vervanging. Hopelijk dat de twee (Marcelo & Derijck) de afgelopen weken in de training enigszins aan elkaar kunnen wennen.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
PSV speelde prima eerste half uur. Kwam op 1-0 en maakte wedstrijd zoals Europees al jaren in EL poulefase dood. Zeg niet dat het heel mooi is maar wel degelijk en werkte in de poulefase vorig jaar en het jaar daarvoor uitstekend.
Samengevat. PSV hoefde niet beter, Ajax wel. Daarom totaal niet met elkaar te vergelijken.
Gelukkig geloof jij jezelf nog zeg
Het was gewoon een beste pauperpot tegen een ontzettend zwakke tegenstander. Het verbaast me nog dat er met deze mentaliteit 12000 supporters in jullie stadion zat donderdag. Maar dat is natuurlijk wel het verschil tussen Ajax en PSV (supporters), niet lullig bedoeld. Blij zijn met de drie punten is belangrijker dan ook nog een fatsoenlijke pot op de mat leggen.
Verder is de wedstrijd morgen een wedstrijd op zichzelf, waarbij PSV vaak toch boven zichzelf uit stijgt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
1-3 voor Ajax ben er van overtuigd dat psv weg gespeeld wordt.
Ik quote dit als ik gelijk heb
Gevoelsmatig zet ik PSV op (dikke) winst, laten we zeggen 4-1. Moet Fredje wel Matavz opstellen...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dacht van de week nog dat Ajax zou gaan winnen bij PSV, maar vermoed nu toch dat PSV gaat winnen. Die kunnen het immers zich niet permiteren te verliezen.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Arsenal was weer typisch Arsenal, wat een drama. Als het zo doorgaat mogen 'we' hopen op de bovenste plekken in het rechter rijtje. Zit totaal geen leiding in of gedachte achter. En wat is die Koscielny toch een verschrikking. Gelukkig maakt Barca altijd m'n weekend wel goed, en nu hopen dat PSV een goed resultaat haalt. Al is het maar zodat de boel rustig blijft. Bij een verlies kan Rutten het denk ik wel vergeten
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik sluit het nagenoeg uit dat PSV dit gaat winnen, dat zie ik echt niet gebeuren. Dus ik ga voor een twee- of een drie'tje.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ik sluit het nagenoeg uit dat PSV dit gaat winnen, dat zie ik echt niet gebeuren. Dus ik ga voor een twee- of een drie'tje.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6112 stemmen
Waarom niet? Typisch voorbeeld van een wedstrijd waarin Ajax de laatste jaren vaak is afgebluft door publiek en spelers. PSV heeft bovendien een meer dan aardige selectie. Als Ajax weer eens als 'vanouds' direct druk zet zie ik PSV ook niet zomaar winnen, maar laat je ze te veel voetballen dan ga je hier geheid - zoals bijna elk jaar in Eindhoven - op je plaat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.