- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Tuurlijk wordt er wel gezongen maar het blijft Carré publiek. Je hoort ze bijna nooit. Dat is bij Ajax, Twente, Feyenoord, Ado, Utrecht, Nac etc. gewoon anders.
Ik zeg ook niet dat het het sfeervolste stadion van Nederland is maar de term 'sing when you're winning' slaat bij PSV als een tang op een varken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik zeg ook niet dat het het sfeervolste stadion van Nederland is maar de term 'sing when you're winning' slaat bij PSV als een tang op een varken.
Ik baseer me dan ook vooral op de wedstrijden bij ons in de Kuip en zeer zelden dat ik een hele wedstrijd zie van PSV. Het mag wel wat fanatieker imho. Vind het toch vaak dat je ze pas hoort als ze voor staan en pijnlijk stil als de eigen ploeg op een dood punt zit. En af en toe bespeur je ook al hele vroege fluitconcerten, nee, dan sta ik er niet zo hoog mee.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Ik baseer me dan ook vooral op de wedstrijden bij ons in de Kuip en zeer zelden dat ik een hele wedstrijd zie van PSV. Het mag wel wat fanatieker imho. Vind het toch vaak dat je ze pas hoort als ze voor staan en pijnlijk stil als de eigen ploeg op een dood punt zit. En af en toe bespeur je ook al hele vroege fluitconcerten, nee, dan sta ik er niet zo hoog mee.
Ach ja, we hebben nou eenmaal geen supporters die hun eigen gebouw bestormen, rouwkaarten verstuurt naar hun eigen spelers of zich zo misdragen dat de club geschorst wordt voor Europees voetbal.
Dan maar wat rustiger in het stadion!
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Wat vinden jullie Ajacieden hier eigenlijk van?
Moet de geuzennaam 'Joden' behouden blijven en als er op deze term op (vulgaire wijze) gereageerd wordt door andere supportersgroepen is er dan sprake van antisemitisme?
Ik heb liever dat het verdwijnt, maar dat is mission impossible. Ook als de Ajacieden ermee ophouden, dan blijven de tegenstanders ons Joden noemen, denk ik.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het kan wel, maar je moet zelf een goed alternatief lanceren.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach ja, we hebben nou eenmaal geen supporters die hun eigen gebouw bestormen, rouwkaarten verstuurt naar hun eigen spelers of zich zo misdragen dat de club geschorst wordt voor Europees voetbal.
Dan maar wat rustiger in het stadion!
Bij jullie jatten ze zelfs de UEFA cup, verder kan je niet zinken lijkt me. 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Nee joh, bij ons zijn ze zo gedwee. Als ze een keer door het hek heen komen is één stoere Belg genoeg om iedereen weer terug te sturen.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3404 stemmen
Het is weer zo ver hoor. NEC blijkt maar weer eens de perfecte remedie te zijn tegen slecht spelende clubs. Na Graafschap pakt ook NAC nu zijn eerste zege tegen ze
Speel je een helft behoorlijk, krijg je tweede helft 2 tegentreffers in 2 minuten om de oren
En dan zit het geluk net niet genoeg mee om de gelijkmaker te maken. Nou ja, lekker aan de zuip dan maar...
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Leuke aflevering van VI
Wat een wereld goal van Neymar !!
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Eerste overwinning is een feit.
En volgende week mogen we tegen Utrecht. Ik heb er nu al zin in.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Real Madrid haalt recordomzet
Real Madrid heeft in financieel opzicht een florissant seizoen achter de rug. 'De Koninklijke' haalde een omzet van 480 miljoen euro, de hoogste ooit van een voetbalclub.
Real Madrid noteert volgens de krant Marca een omzetstijging van acht procent ten opzichte van het vorige boekjaar.
De drie belangrijkste inkomstenbronnen dragen allemaal ongeveer evenveel bij.
De merchandising en marketing zorgen voor 31 procent van de omzet, de verdiensten met het stadion (onder meer ticketverkoop) brengen ook 31 procent in en de inkomsten uit televisierechten eisen een aandeel van 32 procent op.
Prijzengeld
De verdiensten met vriendschappelijke wedstrijden en het prijzengeld in diverse competities zorgen voor de resterende zes procent.
Real Madrid moest in sportief opzicht vorig seizoen de meeste prijzen aan FC Barcelona laten. De formatie van coach José Mourinho won wel de Spaanse beker.
En dan toch maar één schamel bekertje winnen.
Omzet zegt natuurlijk niks. Welke kosten staan er tegenover. Met andere woorden: Wat is het resultaat?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Omzet zegt natuurlijk wel wat, alleen niet als je de balans op wil maken. De AK zal zo rond de 150 miljoen liggen denk ik.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Het gaat niet alleen om de AK, ook om de kostprijs van de omzet. Het is natuurlijk veel interssanter of deze omzet iets heeft opgeleverd, of dat we nog altijd met een schandalige maner van competitievervalsing te maken hebben. (heeft trouwens niets met Real te maken, bij Barca stel ik me dezelfde vraag).
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Ik zit klaar voor Arsenal, heb er zin in!
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Klopt, want zoveel won PSV de laatste jaren niet 
Wat zijn jullie voorspellingen voor morgen, PSV-Ajax?
Ik ben altijd positief, vond Ajax tegen Lyon heel behoorlijk spelen tot 70 minuten. Ik ga voor een 1-2.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Zal wel weer een gelijkspelletje worden. Beide teams zijn concurenten voor de koppositie en ik denk dus niet dat ze erg gedurfd durven te spelen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3878 stemmen
Vond Ajax teleurstellen tegen Lyon dus ga voor overwinning. 3-1
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Vond Ajax teleurstellen tegen Lyon dus ga voor overwinning. 3-1
Gelukkig was PSV overtuigend thuis tegen Legia Warschau, een niveautje of 10 onder dat van Lyon....
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Lyon is beter dan Legia, maar een niveautje of 10 is ietwat overdreven A&L.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Hahaha Arsenal 4-2 achter in Blackburn, na een 1-2 ruststand. Liefst 2 eigen goals van Arsenal 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Sjeezus Arsenal.
Als het eenmaal tegenzit zit het ook goed tegen.
Twee eigen doelpunten en een buitenspelgoal.
Blackburn - Arsenal 4-2 nu.
Edit: Je was me net voor.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Lyon is beter dan Legia, maar een niveautje of 10 is ietwat overdreven A&L.
Lekkere redenatie zeg. VVV pakt een punt tegen PSV, maar verliest met 4-0 van Vitesse. Conclusie, Vitesse is de beste ploeg van allemaal!
Geloof je echt in dit soort analyses?
Legia Warschau is echt matig, Lyon is Franse top en hikt tegen de Europese top aan. Hopelijk zie je het verschil. En met 10x gaf ik vooral aan dat het verschil groot is. Maar ik wil er ook wel 5x van maken.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Sjeezus Arsenal.
Als het eenmaal tegenzit zit het ook goed tegen.
Twee eigen doelpunten en een buitenspelgoal.
Blackburn - Arsenal 4-2 nu.
Edit: Je was me net voor.
Mooiste vermaak is leedvermaak 
Ik heb echt helemaal niks met Arsenal, Wenger en zijn filosofie waarmee hij al jaren op rij faalt. Lachen dus, deze rare uitslagen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Lekkere redenatie zeg. VVV pakt een punt tegen PSV, maar verliest met 4-0 van Vitesse. Conclusie, Vitesse is de beste ploeg van allemaal!
Geloof je echt in dit soort analyses?
Legia Warschau is echt matig, Lyon is Franse top en hikt tegen de Europese top aan. Hopelijk zie je het verschil. En met 10x gaf ik vooral aan dat het verschil groot is. Maar ik wil er ook wel 5x van maken.
Het was wat makkelijk. Maar om alleen maar even aan te geven dat Legia beter is dan de (onbekende) naam doet vermoeden.
Schelvis gisteravond nog die Malmö waardeerde als 'niet de eerste de beste', en Legia typeerde als de ploeg 'die er helemaal niks van kon'. Onzin natuurlijk.
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Ik heb echt helemaal niks met Arsenal
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Mm, ja toen wel. Ik heb er tegenwoordig niks meer mee, laat ik het zo zeggen. De ploeg met Henry, Bergkamp, Pires, Vieira etc was wel erg mooi om te zien. Begin deze eeuwi liet RTL5 heel veel live voetbal uit de Premier League zien. Toen heb ik wel vaak naar Arsenal gekeken.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Het was wat makkelijk. Maar om alleen maar even aan te geven dat Legia beter is dan de (onbekende) naam doet vermoeden.
Schelvis gisteravond nog die Malmö waardeerde als 'niet de eerste de beste', en Legia typeerde als de ploeg 'die er helemaal niks van kon'. Onzin natuurlijk.
Malmo speelde dan ook bijna CL voetbal he. Legia nu eenmaal niet zo best. Maar dat leek Malmo me ook niet nee. Lijkt me ook niet erg, beide ploegen verloren gelukkig van onze teams.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Hehe, Arsenal. Wanneer gaan ze nu eindelijk eens zien dat Wenger een zwakke manager is met een niet werkende fylosofie? Mannetjes als Santos, Djourou en Cervinho komen gewoon tekort op dit niveau. En als je met 100 miljoen op de bank niet verder komt dan Mertesacker en Arteta, dan begrijp je er weinig van.
Blackburn is echt een zeer en zeer matige ploeg. Zal me niks verbazen als die eruit vliegen.
maxroelofs
-
- 2838 berichten
- 1659 stemmen
1-3 voor Ajax ben er van overtuigd dat psv weg gespeeld wordt.
Ik quote dit als ik gelijk heb 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Ik gok op een 2-2 eindstand. Voor Ajax scoren Siem De Jong en Eriksen. Voor PSV gaan Lens en Matavz scoren.
Door die stand is AZ koploper, want zij gaan winnen van RKC 
Heerlijk zo'n glazen bol !
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.