• 16.131 nieuwsartikelen
  • 179.466 films
  • 12.318 series
  • 34.178 seizoenen
  • 650.404 acteurs
  • 199.433 gebruikers
  • 9.403.229 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Davids zegt dat Cruijff zijn 'muil moet houden'

Edje D. is voor niemand bang

Hiddink moest vroeger ook al stoppen zijn kop in de reet van bepaalde spelers te stoppen haha.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

Rare eikel

kos

• 46732 berichten
  • 8883 stemmen

Ahaha, beste familie ooit:

Napoli. .

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

kos schreef:

(embed)

Napoli. .

Wow . Zij slopen waarschijnlijk meerdere malen per jaar hun tv.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Niet echt bijzonder eerlijk gezegd.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

Inderdaad, denk dat zoveel mensen zo voetbal kijken thuis. Ik wel tenminste als Ajax speelt, als ik met vrienden kijk. Al sta ik dan niet met mijn neus tegen de tv aan maar blijf ik vaak wel gewoon zitten. Maar iedereen zit dan te vloeken, brullen en te wijzen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

I second that. Ken ook weinig supporters die minderi ntens een wedstrijd beleven.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

480 Miljoen euro omzet voor Real afgelopen seizoen. Ongelofelijk.

kos

• 46732 berichten
  • 8883 stemmen

!

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Real Madrid haalt recordomzet

Real Madrid heeft in financieel opzicht een florissant seizoen achter de rug. 'De Koninklijke' haalde een omzet van 480 miljoen euro, de hoogste ooit van een voetbalclub.

Real Madrid noteert volgens de krant Marca een omzetstijging van acht procent ten opzichte van het vorige boekjaar.

De drie belangrijkste inkomstenbronnen dragen allemaal ongeveer evenveel bij.

De merchandising en marketing zorgen voor 31 procent van de omzet, de verdiensten met het stadion (onder meer ticketverkoop) brengen ook 31 procent in en de inkomsten uit televisierechten eisen een aandeel van 32 procent op.

Prijzengeld

De verdiensten met vriendschappelijke wedstrijden en het prijzengeld in diverse competities zorgen voor de resterende zes procent.

Real Madrid moest in sportief opzicht vorig seizoen de meeste prijzen aan FC Barcelona laten. De formatie van coach José Mourinho won wel de Spaanse beker.

En dan toch maar één schamel bekertje winnen.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3404 stemmen

Bij NEC zit ik ook zo voor de tv hoor

timbo_

• 13116 berichten
  • 3878 stemmen

Naomi Watts schreef:

I second that. Ken ook weinig supporters die minderi ntens een wedstrijd beleven.

Ik zit in ieder geval niet zo voor tv.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12904 stemmen

Ik kan me absoluut niet voorstellen dat iemand zo voor een TV zit/staat. Al is het maar omdat je supportert voor iets waar je eigen inbreng 0.0% is

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Ik zit in ieder geval niet zo voor tv.

Verbaast me niets .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(embed)

Napoli. .

Ik heb ergens nog een VHS liggen met de opname hoe we met een groep vrienden naar Nederland - Duitsland 3-1 (EK92) kijken. We bellen ook geregeld blind naar Duitsland op om 'Schade alles ist vorbei' in de hoorn te brullen met z'n allen. Maar liever niet dat die op internet verschijnt.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

stfuympos schreef:

Lijkt me wel erg mooi om zo met je familie naar voetbal te kijken. En het is ook wel een tikkeltje erger dan "normaal" hoor.

Zie m'n moeder niet zo dansen op "hand in hand kameraden."

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Deze familie uit de Oekraïne beleeft het dan weer heel anders.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kijk, dat zijn de betere supporters .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3878 stemmen

Naomi Watts schreef:

Verbaast me niets .

Kan enorm meeleven en me ook wel opwinden maar kan me niet herinneren ooit al voetballiedjes zingend voor de tv te hebben gestaan. Gelukkig maar zou ik eigenlijk willen zeggen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

Ik kan me absoluut niet voorstellen dat iemand zo voor een TV zit/staat. Al is het maar omdat je supportert voor iets waar je eigen inbreng 0.0% is

Dat heet meeleven. Als je suf stil wil zitten en alleen af en toe wil klappen, dan moet je maar een tenniswedstrijd bezoeken. Bij voetbal is er nu eenmaal veel fanatisme.

Zondag zit ik te kijken met een stel Ajacieden en PSVers. Leuk, zal best een lawaai worden.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Kan enorm meeleven en me ook wel opwinden maar kan me niet herinneren ooit al voetballiedjes zingend voor de tv te hebben gestaan. Gelukkig maar zou ik eigenlijk willen zeggen.

Hehe nee thuis voetballiedjes voor de tv zingen is wel kansloos ja Dat heb ik gelukkig ook nog nooit gedaan.

Lekkerste is toch wel met wat vrienden en bier te kijken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zondag zit ik te kijken met een stel Ajacieden en PSVers. Leuk, zal best een lawaai worden.

Lol. Alleen van jullie kant denk ik.

PSV speelde gister ook voor het eerst eens een thuiswedstrijd in een sfeervol stadion .

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Lol. Alleen van jullie kant denk ik.

PSV speelde gister ook voor het eerst eens een thuiswedstrijd in een sfeervol stadion .

Strootman vond het maar niks

Voetbalzone - Strootman: ?Dit is niet wat ik me had voorgesteld bij een thuiswedstrijd?

“Dit is niet wat ik me had voorgesteld bij een Europese thuiswedstrijd”, tekent persbureau ANP na afloop van het duel op uit de mond van de middenvelder. “Ik heb vooral die Polen gehoord.” Strootman hoopt op verbetering tijdens de overige thuiswedstrijden. “Ik hoop dat er dan meer supporters komen en er een betere ambiance is.”

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Tja, dan had ie natuurlijk niet naar PSV moeten gaan....

timbo_

• 13116 berichten
  • 3878 stemmen

Zit vanzelf vol als de tegenstanders een beetje de moeite waard zijn. Geloof ook niet dat een ploeg als Twente uitverkoopt in EL (hooguit tegen Fulham) en Ajax was in EL toch ook nauwelijks bezocht?

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Had hij beter in Utrecht kunnen blijven.

Lijkt mij ook helemaal niks, voetballen zonder sfeer. Maar volgens mij staat PSV er vrij bekend om.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Antisemitisme-stichting richt zich na zaak tegen ADO nu op Ajax

De Stichting Bestrijding Antisemitisme (BAN) spant een kort geding aan tegen Ajax en burgemeester Eberhard van der Laan. Volgens BAN weigeren de voetbalclub en de burgemeester op te treden, wanneer er vanaf de tribune antisemitische spreekkoren klinken. De stichting is voorvechter van het bestrijden van dergelijke uitwassen en stapt daarom naar de rechter.

Het is niet de eerste keer dat BAN een zaak tegen een profclub aanspant. Eerder dit jaar trok de stichting al fel van leer tegen Lex Immers en ADO Den Haag. Na afloop van de Haagse zege op Ajax werden Immers en trainer John van den Brom gefilmd in het supportershome, toen Immers het lied Wij gaan op Jodenjacht inzette. De stichting startte toen al succesvol een kort geding.

“De Stichting BAN zal niet nalaten al datgene te doen om er voor te zorgen dat uitingen van antisemitisme en haatdragende spandoeken uit de stadions verdwijnen”, laat de organisatie weten. “Het is onacceptabel dat supporters van een voetbalclub spreekkoren uitten met teksten als: Joden, Joden, Wij zijn Superjoden en Wie niet springt die is geen Jood.”

Wat vinden jullie Ajacieden hier eigenlijk van?

Moet de geuzennaam 'Joden' behouden blijven en als er op deze term op (vulgaire wijze) gereageerd wordt door andere supportersgroepen is er dan sprake van antisemitisme?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

timbo_ schreef:

Zit vanzelf vol als de tegenstanders een beetje de moeite waard zijn. Geloof ook niet dat een ploeg als Twente uitverkoopt in EL (hooguit tegen Fulham) en Ajax was in EL toch ook nauwelijks bezocht?

Maar het publiek laten zich in Twente en Amsterdam wel horen. Dan heb ik het niet over dat Sing when you're winning publiek bij PSV die na een goal even boeruh boeruh lopen te brullen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Maar het publiek laten zich in Twente en Amsterdam wel horen. Dan heb ik het niet over dat Sing when you're winning publiek bij PSV die na een goal even boeruh boeruh lopen te brullen.

Dat is ook onzin natuurlijk. Oost zingt vaak en niet alleen 'boeruh boeruh'. Het was gisteravond gewoon erg opvallend omdat er maar 10.000 man zat en het vak vol Polen (en Hagenezen) wel uit volle borst zong.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tuurlijk wordt er wel gezongen maar het blijft Carré publiek. Je hoort ze bijna nooit. Dat is bij Ajax, Twente, Feyenoord, Ado, Utrecht, Nac etc. gewoon anders.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.